Visar 30 inlägg - 2,011 till 2,040 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Så hr. Bedon är ute och spankulerar på kalkstenshawaii, i soluppgången? Låter inte dumt, men ryktet går att det ska bli blött framåt eftermiddagen så på med sydvästen så inte frisyren blir kaputt. Själv patrullerar jag Gullmars med omnejd och får nöja mig med det såvida jag inte tar mig någon annanstans.
    Får se om det blir en vända ut på Vindö i helgen, måste säkra upp att fordonet är i startbart skick, utlovade dessutom en snabbguide hur att starta och använda.
    Tänker avsluta med att ”Tänker du inte göra rent maskinen så använd den inte” eller nåt åt det hållet, för annars är det jag och ingen annan som kommer att få göra det.
    Hur avlöpte besöken på Krakas krog i Kräklinge? Har gett mig tusan på att det ska bli ett besök där så småningom.
    Söndag i fejktemplet… ja ja, ingen bal på slottet kanske men förhoppningsvis lyckas dansken få till ett fungerande lag. Jävla massa nytt folk att spela in, det brukar ta sin tid, kan det bli en fantastisk höst? De saknas, likväl som bortavinster.

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Vaknar tidigt på semestern, strax före 4. Går runt å pular lite. Nu morgonkaffe. Såg att det visst hade trillat i två stycken fyror på bollarna. 47 balubas! Det här var bara förvarningen om att nu är det på gång.

Apropå milstolpar i livet. Det finns två sätt att förhålla till dessa. Antingen sätter man upp som mål att man ska passera ett visst antal stolpar, eller några utvalda stolpar på sin resa genom livet. Eller så ger man sig ut på en resa och ser vilka milstolpar som dyker upp på vägen.

Jag vet vilket förhållningssätt jag förhåller mig till. Nog om det teoretiska filosoferandet. På med dojjorna Bedon! Ut å ta en tvåtimmarspromenad runt Kuppen och Grogarn. Ven vet, kanske nån har satt upp en milstolpe i natt …

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

…och B ä S skall självklart ha ett STORT grattis till ”milstolpen”!

😉 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Läkarbesök väntar nu på morgonen, så inget arbete innan dess…

Förvarning ja! 😉
    …. man kan bara konstatera att man är som en jävla hamster och har alltid varit!
    En person sa till mig en gång, att om man inte saknat grejerna det senaste året…släng skiten!
    …fast kort efter man ”slängt skiten”, så är det inte ovanligt att man brukar sakna något som fanns med!
    Har man sedan blivit ”bränd” av detta några gånger, så är man snart tillbaka med ”hamsterfasonerna”!

Never ending story! 🙂 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Tråkigt när den unge talangfulle spelaren Albin Rönnqvist slutar med sin sport!

Välkommen Ivan Lebedev!
    Har haft denna värvning på känn en tid… 😉
    Tror ”packet” försökt värva honom, men han tog sitt förnuft till fånga!
    Bra värvning då han var bland de bättre i Tillberga!

http://www.hammarbybandy.se/albin-ronngvist-slutar-och-ivan-lebedev-ansluter/

BäS
    Deltagare

Så där ja, då var en till milstolpe nådd. 🙂

BäS
    Deltagare

Ha ha, jag visste det… nu är det bara 2 dar kvar att jobba den här veckan och en hel kväll utan jobb.
    Låt bollarna rulla

BäS
    Deltagare

Nostalgilådor är ett gissel… ska rensa vinden från en massa SKIT som bara blivit lagrat där. Inget jag längtar till att göra, bara längtar till att ha fått det gjort.

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Förvaringslådor till tex vinden är ett jävla gissel. När man har kollat vad som finns där uppe och funderat ut riktigt länge hur många lådor man kan tänkas behöva. Så kan man lägga på 20 boxar till och man kommer ändå vara ett par lådor kort! 😂 Å då pratar vi bara 70 liters boxar…

Jösses det är bara att planera in ett besök på återvinningen tror jag! 😳

BäS
    Deltagare

Man får tacka för den påminnelsen…
    Får se över var miljonerna ligger och lurar. Efter de senaste veckornas framgångar på GU-spelet så bör det väl vara riskfritt att lagren behöver fyllas på. Tar en koll på det framåt aftonen.

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Jaha fortsatt semester dryga två veckor till och man är dagblind som aldrig förr. Dagarna liksom bara försvinner! Inte ens gräset behöver ju klippas i den här torkan… Men idag ska det byggas klätterställning åt barnen. Sedan får vi se om det är barnen eller deras far som klättrar mest… ,)

Att ha varit ledig sedan midsommar tar på krafterna! 🙂

Visst är det BäS som lirar bolagsspelet till helgen och sedan är det Millens tur!?

SKÅL i kaffet!

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

GOD AFTON (*host*) ERA VRAK! 🙂

Barba har återvänt hem till kära Mamma i Ljusdal efter en roadtrip på 20 mil enkel till Dalhalla!

Artisten?

Emmylou Harris! 🙂 Värt varenda mil på vägarna, men den där älgkossan och hennes unge var onödigt nära. En bil 30 meter framför som typ skymmer sikten, och som plötsligt vrider ratten åt vänster, vilket Barba också gör, och ungefär då, så kör Barba förbi kon och kalven på tre meters avstånd. Barba misstänker att kisen (för det måste det ha varit) i bilen framför, var en smula ouppmärksam. 😉

Imorgon ska Barba på’t igen, för då vankas Jill Johnson’s turnépremiär för att fira bandets tioårsjubileum där i Dalhalla, och Barba ser fram emot att få surra en kortis med kapellmästaren som Barba känner sen gammalt!

Och sen bär det av hemåt Tyresö igen där fram på småtimmarna! 🙂

Och med det… 🙂

GOD MORGON ERA VRAK! 🙂

BäS
    Deltagare

Även tråkiga dagar är bra dagar. I morse gled kärran genom besiktningen som en smörklick i stekpannan. Man får tacka en Hoff att jag hade triangeln uppsmord och redo.
    Snart ere onsdag, då jävlar

…coh jäklar vad det byggs på Gubbis, NOT. Såg en grushög mot vägen, resten ser ut som det gjort i 50 bast.

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…denna dag var lik gårdagen! d.v.s. sällsynt boring!

BäS
    Deltagare

En härlig tisdag har passerat till största delen. Med lite flax så blir onsdagen någorlunda den också, sen är det snart helg, igen… Så enkelt det kan vara.

BäS
    Deltagare

Äntligen tisdag, dags för den jäkla dagen att få lite status tycker jag, lillmåndag
    Eller om Pierre skulle ta och dra några extra GU-bollar t ex, bara för att vi stått ut med dessa tisdagar så länge.

BäS
    Deltagare

Så gick jag ut och slog på lyset på bilen eftersom jag ska besiktiga i morrn bitti. Typiskt, en parkeringslampa… kollar i handskfacket, nopp, ingen där och drar till macken och köper 2. Börjar ta bort fronten, batteriet, stårkastaren och vist så är den bytt… plättlätt och lite rivsår läker ju om de nu inte blir infekterade.
    …och vad har ni gjort i kväll då?
    Jo, så hämtade jag upp den väldigt torra tvätten efteråt. Smidigt

Barbapappa
    Deltagare

GOD AFTON GU! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…”back in the mine”…och en dag närmare pension! 😉

Barbapappa
    Deltagare

ÄNTLIGEN MÅNDAG! 🙂

Och med det… 🙂

GOD NATT ERA VRAK! 🙂

BäS
    Deltagare

Projektet får nu ses som avslutat med god utgång. Maskinjäveln går som ny, men några små hakar finns det, får bli på nästa servicebesök och läsa handboken (verkstadshandboken). Går säkert att lösa.

Fint väder var det, saknade besöket av truten Måsart, men han var väl ute på vift. Torsk i krävan blev det med färskpotatis och ordning i åtminstone ett av förråden. Hur många krukor kan man ha? Svaret kommer ej att återges då jag inte tänker räkna dem, nöjer mig med mååååånga.
    En lisa för själen att åka ut, glömde ta med badbrallorna, hade varit skönt med ett dopp i sjön. Tänker inte skrämma grannarna med att näcka… man kan ge sig fan på att någon snygging kommer när det är som kallast.

BäS
    Deltagare

Ja, han har fortfarande känning av skadan, tycker det är liiite märkligt att starta honom, då det ju finns andra som är både hungriga (Leo) och friska (Kennedy,) och han behöver helt uppenbart mer tid att återhämta sig. Men JM vet väl vad han gör… eller är naiv.
    Skit var det me’t
    Nu åker vi ut till projektet och avslutar det, förhoppningsvis. Skärgården

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…igår var väl bara Junior ”väl godkänd”!
    Leo skapade mer på 20 minuter, än vad Hamad lyckats med på 70!
    …kanske vi skall byta in Hamad med 20 kvar istället, tills han vaknar till!
    Gillar verkligen Hamad, men något har uppenbarligen hänt, då han inte varit ”med i matchen” alls på senare tid!
    Kämpa Bajen!

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Jaha ja,

Det blev Pink Floyd-cover-koncert på Galgberget ikväll. Det var absolut värt pengarna. Camilla betalade: 🙂

0-1 bort mot JKPG. På’n igen ba!

BäS
    Deltagare

Jepp, kärvt blev det…
    Nu får vi se om det här går iväg, har försökt skicka i några timmar. Men såg att vår rosa vän lyckats så… det gick ju bra det.

Barbapappa
    Deltagare

Och med det… 🙂

GOD NATT ERA VRAK! 🙂

(Och just ja, man slapp titta på TV kl 16… 😉 Bra där Barba! :-D)

Barbapappa
    Deltagare

Fan, Barba’s sällskap satt vid fel bord idag på Hagmyren!

Vid bordet bakom oss, så hade en kille ett lakan på 8:an i 6e (10 tegel), ett lakan på DD 8-1 (165 tegel), samt 7 rätt (175 tegel bara på 7orna). Bra resultat för totalt fem olika spel. Det sällskapet lirade säkert bara för några hundralappar i veckan… Tror ni inte? ;-D

(Det var ”Glada Hudiks” ”grädda” som satt där fick Barba höra, så de kanske hade råd… ;-))

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…det ser kärvt ut!

BäS
    Deltagare

Idag kom jag ihåg att köra några rader, ser inte helt lätt ut och det blev spiklöst då de spikar jag ev kunnat tänka mig har lite pissiga lägen.
    Men man landar väl i att hoppas på turen och Pierre idag igen. Värmde upp med 82 spänn igår…

Visar 30 inlägg - 2,011 till 2,040 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.