Visar 30 inlägg - 2,191 till 2,220 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Bara att önska Johan all lycka i framtiden både på och utanför planen!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God kväll GU!

Trist att få använda det 800:ade inlägget med att J P för hans tid i klubben!
    Kommer sakna honom och hans kompromisslösa spelstil…
    STORT tack Johan!

Välkommen Jeppe!
    Vi har och har haft mycket glädje av våra ”Jeppar” i Bajen…inte minst i bandy! 🙂 🙂

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

Mer fina ord från Johan.

Så här säger Johan själv:

– Den som kan sitt Hammarby vet att jag har haft en tuff familjesituation där min familj bott i Skåne större delen av min tid i klubben. Jag har kämpat och försökt få ihop det på bästa sätt och det här har varit ett jättesvårt beslut. För jag har verkligen älskat att spela i Bajen. Men nu har det kommit till en gräns där jag måste ge mer tid till min familj.

– Jag här otroligt tacksam för att jag fått äran att representera Hammarby och att dessutom fått vara med på den härliga resan att hjälpa klubben tillbaka till allsvenskan. Jag har alltid burit tröjan med en sådan stolthet.

– Jag vill tacka alla spelare och ledare som jag fått äran att lära känna under min tid här. Ett stort tack till Yvonne, Matte och Susanne som är som en extra familj på Årsta och är navet i vår träningsanläggning. Ni har varit och är fortfarande guld värda!

– Sist men absolut inte minst vill jag tacka alla fantastiska supportrar som jag har känt en sådan otrolig kärlek och värme från. Ni har stöttat mig och laget på ett oerhört sätt i både med- och motgång. Fortsätt att visa samma passion och kärlek. Det är ni som är Hammarby!

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God kväll GU!

JP’s fina ord på Facebook. Kommer sakna dig, min favorit!

Idag blev det klart att jag lämnar Hammarby. Ett jättetufft och svårt beslut. Jag har haft 3,5 fantastiska år i klubben, att dessutom få vara med om hela den härliga resan att hjälpa laget upp i allsvenskan igen Jag vill tacka alla som har skrivit och skickat till mig här, det betyder mycket Det har varit en ära att få representera Hammarby och helt fantastiskt att få springa ut inför er supportrar varje match. Vill tacka för allt stöd och all kärlek ni har gett mig under dessa åren i både med och motgång.

Tack själv, JP! Lycka till i framtiden! =)

BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Eurobollarna, om man tänker lite extra på dem så kanske… det är ju fredag.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…såg att töserna tog en trea! Bra kämpat!

De é fredag….god natt!

BäS
    Deltagare

Mycket bra seger av tjejerna idag. Bra spel och även om det gick trögt att få till någon riktig chans till en början så var det aldrig något snack om vilka som skulle vinna den här matchen. Skönt också just inför uppehållet att ligga över det där jäkla strecket. Man tycker att det nog borde vara lite mer än 450 som tar sig till en hemmamatch i fint väder dessutom.

Nu är det snart FREEEEDAG!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Sent hemkommen, då det blev 14 timmar idag!
    Dom skall asfaltera imorgon, så allt måste vara klart… detta är baksidan av yrket!

I övrigt har jag fått gehör för min överklagan om ersättning av nervskadan i armen…ny prövning skall göras utifrån mina synpunkter!

…rasande trevlig prick den där Jiloan Hamad! Snacka om seriös…
    Blir han kvar länge i klubben lär han uppnå samma status som övriga legender!

R I P Mikael Nyqvist!

BäS
    Deltagare

Pierre, SKÄRPNING

BäS
    Deltagare

Jag skrev i SS-forumet ang. hur man skickar spelet. Jag gjorde en gruppmailadress så man slipper skicka till en och en.

bajen-loveU4ever
    Deltagare

Tyskarna vinner på straffar – oavsett årgång.. =)

bajen-loveU4ever
    Deltagare

Angående bolagsliret, så körde jag helgen som var,
    dock utan större framgång, dvs ingen vinst!
    Hittade inte var man ska skicka lagda lir på mail till alla.
    Charlies tur kommande helg, skickade mail till honom.

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God kväll GU!

Jag ämnar närvara på grillaftonen!
    =)

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Så där GU !!

Nu så är vädret som det bör, blandat..
    Vila i frid Bedons stabbe..

De som kommer till grillen just nu borde vara dessa man får väl lägga till om man tar med sin respektive:

alexx11+1
    Bedon
    Bäs
    Kungen
    Älta

Får lägga till snart mera, har inte fått 100 procentiga svar ännu.

SKÅL !!!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…glömde det viktigaste!

Självklart kommer jag åter beträda och syna av plattläggningen hemma hos Magister Bedon…. 🙂
    …och ser givetvis fram emot festligheterna!

BäS
    Deltagare

Hands up, dessvärre måste jag åka via Arlanda och släppa iväg den där ni vet, lilla tjejen, innan siktet ställs mot altanen. Jävla illa vald avgångsdag… men det blir ju åtminstone en hemmamatch.

Till avdelning onödigt vetande så har jag byggt en optimistjolle själv och medverkat till en större plastbåt. Jollen vann den matchen helt klart, fast den klassades aldrig.

Från Jukebox till surfplatta, går just nu på SVT2, finns kanske på Play. Bra skit även om det blir lite väl nostalgiskt ibland.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Jag har byggt en 18 meter lång stenmur!
    …det var jobbigt! 🙂

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Hej GU

Stabben tyckte att det var dags, så han bestämde sig för att kila vidare. Det gjorde han på natten till den 18 juni. Lugnt, stilla och värdigt. Nittioett fyllda var lagom, typ. Nu är det bara resten kvar, med bouppteckning och sånt, men det bestämde vi syskon att lämna över till FONUS. Kostar en slant, men då blir det inget tjafs efteråt. Avskedsceremoni blir i augusti.

Just nu är jag nere i Västra Götaland och bygger kajak. 100 % ekologisk, så den dan det inte är kul längre, är det bara att lägga på komposten. Skriv upp det på era ”att-göra-listor” BYGG EGEN KAJAK. Hur ballt som helst. Ni får känna och klämma lite på GU grillen. Små filmsnuttar finns på min FB-sida.

Apropå GU grillen … Vilka kommer?? Vi kan väl börja skriva en lista och uppdatera varteftersom folk anmäler sig. Det är ju jubileum. Lördag den 15 juli. På Bedons altan.

Välkomna!

BäS
    Deltagare

Om det nu är så, så är det väl så… i övrigt har jag inget att tillägga mer än att alla tagit ett kliv närmare kanten sedan sist.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

Svenne Olsson har tagit ut en 32 mannatrupp…

Hammarby bandy fick med Patrik Hedberg, David Pizzoni Elfving, Jesper Jonsson, Adam Gilljam och nyförvärvet Christoffer Fagerström…

Tycker att alla fem borde ligga bra till och bli kvar när truppen bantas ner till 16-18 spelare…

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

Det såg bra ut på travet, men sedan vann B.B.S. Sugarlight och Spitcam Jubb!
    …det var väl onödigt, när jag hade räknat ut det på ett annat sätt! 🙁
    Nya tag…

Dom har det lite motigt, våra damer!

….imorgon måste det vara ordning på kristallerna, då skall det ”ösas salt” igen!

BäS
    Deltagare

Irriterande när en 3-0-ledning släpps till 3-3. Damernas match mot Kvarnsveden… det behövs 3:or och inget annat.

BäS
    Deltagare

Säg inte det… vi ser ju att du inte ligger på latsidan.
    Man ska vara rädd om kubiken då grundvattennivån är kass, själv hämtar jag upp från sjön och vattnar med, jag och jag förresten, mest är det ju morsan, men känner mig lite medverkande i varje fall. Känner också att jag faktiskt borde varit kvar där ute hela helgen. Jävla dumhet att åka in igår. Men ovanan att vara där och utan sällskap så är det på sitt sätt bekvämare på hemmaplan med allt det vana runt omkring.
    Men som sagt… en lisa för själen att hålla sig ifrån stan. Och sanningen att säga så har det inte blivit ett skit gjort här sen jag kom hem och ja, det finns saker som borde och ska göras de närmaste veckorna.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…mystiken har tätnat klart! 😉
    Det har runnit bredvid på två ställen och det är numer tillfixat! 🙂 🙂

…undrar just varför detta skrevs, då det inte tillför ett skit! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

V 75 på Kalmartravet….brukar skrälla ordentligt där!

Mystiken tätnar här hemma….vart tar vattnet i dammen vägen?
    Vi hittade läckan i vattenmagasinet och lagade den, men det måste läcka/rinna bredvid dammduken någonstans, då det börjat gå tomt i fontänen mellan de automatiska påfyllningarna!
    ….något som det aldrig gjort förut!
    …det blir många liter om någon/några liter rinner bredvid under en minut!
    60-100 liter i timmen och jag har 12 timmar mellan påfyllningarna! Det är runt en kubik och det är nog tillräckligt för att det skall ”dra luft” i fontänen!!

Skall kolla systemet under dagen!

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Vajjert fabror BAJEN ÄLTA NR 8!

Barba var återigen två minuter sen med inlämningen!! 😀 Tredje gången gillt imorgon! 🙂

Och med det… 🙂

GOD NATT ERA VRAK! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Det bidde 5×5…det var i a f bra betalt för en inte alltför svår 7:a!
    Skit att man fegade och inte tog Darling Mearas som spik, när man fått så fina rapporter från banan! 🙁

BäS
    Deltagare

Helt meningslöst att lämna ön. 4 rätt och inget på kulorna… tröttsamt

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God afton GU!

Hyllningskonsert till Bruce Springsteen på svt 2.
    Trevligt!
    Dock är ju originalen bäst, ingen sjunger Bruce som Bruce! Det är ju så! =)

BäS
    Deltagare

Så Nisse Nilsson har knallat vidare… en riktig stjärna så hockeyspelare han var.

Visar 30 inlägg - 2,191 till 2,220 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.