Visar 30 inlägg - 2,221 till 2,250 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

GS-loppen såg rätt lätta ut, men då vet man att de inte är lätta. 3 spikar av 3 gick inte in. Resten lär ju sitta priceless

BäS
    Deltagare

Ja, det där fick man ju om bakfoten… lördagsspel på söndag och nåt annat på lördag. Så bra då… fortsätter kolla på friidrott i väntan på att den där slyngeln ringer. 60 spänn i går var ju inte direkt rullahatt/hoppa på kuken-läge.

BäS
    Deltagare

Ah, GS, nymodigheter…
    Ska åtminstone göra det när jag mekar med den… sen sätter jag nog tillbaka. Finns ju en anledning till den ledningen så att säga. Alla har inte huvudet vare sig på skaft eller i helvaket tillstånd.Tänkte bara inte på den brytaren när jag väl fick igång skrället, så jag gissar att inte jag heller hade huvudet på skaft.

Skönt att höra att det går galant, tvivlade inte, det var mer bilden jag hade framför mig. 😀

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

B ä S

…övningen går galant! 🙂 🙂

Tips ta bort brytaren under sadeln och koppla ihop kablarna! Vi gjorde så på farsans…

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…Rättvik idag!
    Svågern ringde!

GS 75 avd 1….Darling Mearas såg ruggigt tankad ut i värmningen! Fin chans och ett spikbud för den modige!

BäS
    Deltagare

Vore intressant att se farbror Älta göra den övningen 4-5 gånger. Speciellt den där när huvudet nästan ska träffa knät och vridet på det. 🙂
    Hoppas att du fixat det

Hemma från klorofyll, fylla och myggor. Klorofyllen jag mest märkte av och det tar man inte skada av. Skulle starta åkgräsklipparen. Det var en dum jävel helt enkelt. Körde med starthjälp och laddade 10 timmar. Lyckades få igång skiten och lyfter på arslet från sätet för att koppla bort kablarna, då stannar skiten såklart som den ska göra då det sitter en brytare i stolen. Sen var det tvärkört.
    Tror såväl laddare som batteri har tagit lite stryk. Får ge mig på det igen, kanske blir att köpa ett batteri på kuppen, men svårstartad var den och man vill ju inte köra slut ett nytt batteri heller. Synd den står så dumt till, 25meter stock och sten, så jag inte kan koppla bilen till den.
    Fan sätter de inte en manuell start på den som reserv… nåja, fick en hel del annat småpyssel gjort ändå.

Rättvik, det är väl i morrn det, idag är det Kalmaaa som gäller. Skitbana det också i och för sig.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…givetvis så delger jag nyttig info, när/om jag får någon!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…idag är det i a f ”skitbanan” i Rättvik!
    Deras största merit i travsammanhang är väl att Ego Boy ligger begravd i vinnarcirkeln och On Track Piraten…
    Skall ringa Bojans brorsa, som bor där och kommer gå på travet…info om vädret och om det finns någon inside! 🙂

Det finns inget i övrigt att förtälja om nattens förflutenheter, utan vi tog den som den kom! 😉
    …ingen ringde heller! 🙁

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Hej GU! 🙂

Och tack snälla farbror BAJEN ÄLTA NR 8 för mail och sms!

Hoppas verkligen det ”flyter på” med kristallerna också!

Och förresten! 🙂 Det är bara sex månader kvar till julafton! 🙂

Och med det… 🙂

GLAD MIDSOMMAR ERA VRAK! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Undrar just om han tänker ringa, den där jävla ”lurpen” på S S?
    Har i a f inte stängt av luren!

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Glad midsommar på er alla GU! 😃

SKÅL!

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Hols GU !!

Vill önska er en underbar midsommar från Karlstad !!

Skål !!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

….med ålders rätt rör jag ihop travet! Kristallerna är nog fan inte i ordning, trots allt! 😉 😉
    Det är ju för fan imorgon det går på Rättvik, inte idag!
    Hagmyren bjuder på V 64 idag….tror jag passar på det!

Tack…Farbror HOFF! 🙂

HOFF
    Deltagare
    Antal inlägg: 58

Halloj GU!

HOFF har strålande midsommar väder än så länge så det är bara att njuta! 😎

Ha en fin dag GUbbar och GUmma!

Och Kämpa Farbror Älta!!!

Skål

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…det här med att kristaller sägs ha en helande effekt, vet jag inte om jag håller med om!
    Med mina blev det precis tvärtom…

Dyrbara hotellanläggningar med bad under kristaller finns det gott om, men jag vet inte om det skulle vända trenden! 🙂 🙂
    http://www.kristall-pertisau.at/(cms)/media/resize/size=1000×0/1434114

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…midsommarvädret är långt ifrån kristallklart! 🙂
    Däremot verkar det numer ”kristallklart” i ”kolan” på mig…
    …efter morgonens ”nyövning” så känns det som det är över! För gott får jag hoppas!

Våra ”snorkorkar” agerade lika andfattigt och håglöst som man sett ett annat närstående lag göra.
    ….när man ”bara” skulle gå ut och vinna!
    Sverige blev istället förnedrade av ett skickligt spelande lag.. PUNKT!

Grand Slam 75 på ”skitbanan” i Rättvik idag….Det blir en sevärd duell i sista!
    On Track Piraten mot Nuncio…. Spelstopp 15.50…
    Kristallklara spikar är det tunt om… 😉

Den ”stortyska” byggbutiken skall få sig ett snabbt besök…annars är det lugnt!

GLAD OCH REGNIG MIDSSOMMAR KÄRA VÄNNER! 🙂 🙂

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

God midsommarmorgon GU!

Om herr KK menar turordningen för bolagsspelet så spelar vi i den ordning som vi
    står i på själva bolaget (bokstavsordning). Thomas spelade förra helgen, nu är det min tur.
    Hoppas jag också kan få in lite fin vinst, som Kungen fick förra helgen! =)
    Millen och Giganten är de som närmast måste fylla på lite, men det finns täckning för denna helgs spel, så de e lugnt!

Strax ska det åkas och jobbas lite, några timmar, sen ÄR det helgledigt! =)
    Ha en fin midsommarafton, GUbbs!

Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

God kväll Gu! Kämpa GU! Släkten fyller huset i helgen. sedan i vilken turordning ligger jag i listan?Alla utom jag själv ligger i listans turordning.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Herr Rosa bör kolla både mail och SMS… 😉

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Fick tips om nya övningar av min naprapat för att få ordning på kristallerna!
    Här är tipset från en person som jobbar med detta och vet vad det handlar om!

Provade nu igen på morgonen och det kändes ingenting i huvudet…det är nog över, hoppas jag! 🙂 🙂
    Kör en vända till på eftermiddagen…

En snabb koll i ”kristallkulan” har gjorts…lite småbestyr innan helgen står på menyn… 😉

VI KÄMPAR, kristallerna och jag!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Sprack i 5:e…. 🙁 …att ha 2:an i mål är en klen tröst!
    Är i a f nöjd att mina spikar satt, särskilt med Charrua Forlan!
    …hoppas man är ”back on track” med spikarna framöver!

Barbapappa
    Deltagare

Allt gott. 🙂

(Det vart trean som vann) 🙂

((och de där 157,25 kronorna som Barba ändå hade ”vunnit” på 7orna och 6orna, fick Barba valuta för i ”leksaksaffären” istället))

(Om ”Bajen-Pernilla” hade en dotter, så har jag sett hennes ”tvillingsyster” idag! En av tjejerna hade ett precis lika varmt leende som Pernilla! :-))

• Det här svaret redigerades för 8 år, 6 månader sedan av Barbapappa.
    Barbapappa
    Deltagare

Apropå trav, så blir Barba eventuellt lite sur om 5an vinner i sista, då han stannade och språkade med ett par tjejer i tioårsåldern (som hade öppnat en ”leksaksaffär” nere vid parkeringen) då Barba var på väg hem från affären.

Gissa vem som hade ”glömt klockan” och kom hem två minuter för sent för inlämning? 😉

Aja, alltid lär man sig något (och helt ärligt, så var deras lyckliga leenden värda en hel del de med. Hästarna travar ju igen på lördag skulle jag tro ;-))

Barbapappa
    Deltagare

God afton! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God eftermiddag GU!

Farbror Älta undrar om någon kristall i skallen påminner om den härunder och om det går att sia om eventuella utdelningar på trav och tips framledes… 🙂 🙂

http://lovelaholm.se/wp-content/uploads/2015/08/kristallkrona900-900×807.jpg

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Himlen ser kristallklar ut, det blir nog fint idag! 🙂 🙂

…annars beskriver en här bilden ungefär hur omvärlden ser ut när det är oordning mellan öronen, inte direkt kristallklart! 🙂
    http://cdn.healthcare.se/wp-content/uploads/sites/33/2014/03/iStock_000034939506Small.jpg

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

Deras storslagna ”sillyplaner” på att erövra samtliga klasspelare i serien när Daniel Andersson lade skridskorna på hyllan, slutade med att Villa lyckades värva en som gjort sig närmast omöjligt i Vänersborg och som ingen vill ha och en norrman som ingen hört talas om!

Det var klart att Jeppe skulle skriva på inom kort och självklart även Robin…som alltid är ”klar” för Villa varje säsong! Daniel Berlin var också på G….och nån ryss!

…som sagt blev det just ingenting!
    Man lyckades i a f värva någon bättre spelare….till damlaget! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

Bra där Robin!

Nu kan alla ”fåntrattar” i Lidköping krypa tillbaka under sina stenar och fundera varför ingen levande vettig själ vill spela bandy i deras gudsförgätna håla till stad! 🙂 🙂

Jag vet svaret! 😉

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

God kväll GU!

Nu är det officiellt och klart med Robin också.
    Härliga Robin!
    Är det premiär snart? Fan vad man längtar!

http://www.hammarbybandy.se/robin-sundin-klar-tva-nya-ar-med-hammarby-bandy/

BäS
    Deltagare

Kristallen den sköna! Eller var det inte så det hette…
    Nä, det där är verkligen inte någon höjdare har jag förstått av de som råkat ut för det. Det sägs att en del kan skaka dem till rätta, det tror jag vad jag vill på när man knappt vet vad som är upp eller ner.
    ”Råttan” och även åt minstone en av Lebackarna var ju också Bajare, alla ”legender” är grönvita. Rekommenderar fortfarande boken ”Bröderna Ohlsson” där man får veta sånt om man nu inte visste det innan. Jo ”råttan” lirade boll hos oss, men gummit drog åt annat håll.
    126 minuter väntan i SAS-kö, också ett sätt att fördriva tiden, men är kanske värt det. det får jag väl veta om 128 minuter att det inte var misstänker jag.

Visar 30 inlägg - 2,221 till 2,250 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.