Visar 30 inlägg - 241 till 270 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Man var övertrött och kunde inte sova, inte förrän jag skulle upp, så jag sov. Så det så…

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Det är roligt att vara här, men nu är farbror trött

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Trevligt att ha dig tillbaka! 🙂 🙂
    …det märks inte minst här på forumet när farbror är ute i vida världen och ser sig om! 😉

    ….för övrigt gick det mesta åt helvete här hemma i Svedala!
    Typ att Villa vann W C….bommade hårfint sjuan på V 75….och Pierre totalvägrar att ringa! 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Hej på er!
    Har varit en trevlig långhelg i ”äpplet”, lite kallt, lite regn, men inte värre än att man klarade det med viss elegans. Mycket promenerande blev det och mycket att se. Det som nog gjorde störst intryck var Ground Zero och monumenten efter World Trade. Helt sjukt hur så stora byggnader bara försvann… Trevlig stad är det.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    ..åsså dessa jävla måndagar! Vidriga mornar!
    Det är deprimerande att det är ett gäng kvar innan man ser fram emot måndagsmornar…typ vid 65 års ålder! 😉

    SAIK vann med 4-2….några olycksminuter och vi hade två mål i röven… Sedan hämtade vi oss aldrig!

    Villa vann f.ö. hela skiten, så nu kommer det yttras/skrivas en massa självgoda saker om deras egen förträfflighet överallt…. de kommer bli fullständigt odrägliga! 😉

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …så blev det dom där svarta jävlarna från Sandviken i kvarten igen!
    Sent som fan ikväll dessutom…

    Torsk mot Neftyanik med 4-6….vi kom inte riktigt ikapp, men vi gick nog inte för fullt heller!
    Vi fick SAIK och ”ryssarna” fick Broberg! 🙁

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Ny dag nya möjligheter!…my ass! 🙂
    En dag närmare Ragnarök, en dag närmare kistan! 🙂

    Trav, laga Chevan, ställa undan utemöbler m.m. inför vintern står på menyn!

    Matchen mot Neftyanik startar 15.45 enligt Elitrapport!

    Readly Express vinner väl i guld…kanske? 😉

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Vidare i W C efter seger mot Vetlanda med 8-4…. Fager 4, Jeppe 3 och Adam 1
    Gruppfinal mot Neftyanik i morgon eftermiddag som gäller etta eller tvåa i gruppen!
    Återstår att se vilka av SAIK, Broberg eller möjligen Bollnäs vi får möta i kvarten!

    …i övrigt är det fredag ännu! 🙂

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God förmiddag GU!

    Försäsongens mästare , del 3.

    Fager har bäst precision i skottet!

    =)

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God morgon GU!

    Idag börjar World cup.
    Eller snarare i natt/ sent i kväll för Bajens del..
    Spännande!

    Kämpa Johan!!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Tråkigt men nödvändigt förstås. Davor och Lekström trollar hem det…

    Johan Wiland opereras – missar resten av säsongen

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Jaaaa!
    Att lyckas logga in på denna sida är som att vinna på lotto. Det är därför jag skriver så sällan, även om jag är inne och läser.

    Självklart är det GU som modellar på artikeln on Zinkentältet. Förvånad, någon?

    Jag har fått en vagel i ögat. Det är inte så skönt. Handboll på torsdag. Det är skönt

    Fridens!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Du hann före…
    Den är ju inte direkt ny bilden, men välreppad med jacka och hela kittet.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Farbror kommer givetvis närvara för gulasch och trevligt sällskap!
    …om jag inte trillat av pinn! 🙂

    Det ser tyvärr mörkt ut med serveringstillståndet i Zinkentältet i vinter…
    Givetvis väl illustrerat av ”våra gossar”! 🙂 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Count me in… 🙂
    Nä, hur svårt kan de va liksom… in med trasan i säckan ba.
    Om några dar drar man västerut, men är tillbaka innan snön kommer. Satan i gatan vad kallt det var idag, ska visst bli uppåt 20 i morrn eller onsdag, inte mig emot och jag tror unge hr. admin gillar det också.

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Morrn GU, skönt att andra ´kan skjuta i Bajen, snyggt mål, det behöver ju inte fara svårare än så 🙂

    Vill bara meddela än en gång om ni här inne har missat mitt info om GUlaschen, den kommer gå av stapeln den 27:e oktober, I´m counting on you 🙂

    SKÅL !!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    En perfekt omgång… undantaget öfk som ju också vann. Nästan alla lag tog snikpoäng genom oavgjort, vi och öfk tog 3 var. Sånt gör skillnad. Vi tar alltså 2 pinnar på alla lag utom bp och dalkurd (och ev kalmar/gif) som vi tar 3 på.
    Alla lag utom de sist nämnda tappar alltså 2 pinnar på oss och öfk. Hur bra är det med oavgjort? INTE ALLS
    Vi var totalvinnare och ev endast öfk som ju tog in på de strax under oss.
    De får gärna fortsätta så, allihop.

    Ja, det var en strut i Kennedyklass! Kolla hur deras mur stod… tack för det.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    Mr 100%….Mads Fenger! 🙂
    1 frispark = 1 mål! Han tycks ha sett hur ”mästaren” gör! 🙂 Grymt snyggt slagen och placerad!
    Känns bra att ta till Fenger när våra ”stjärnor” spridit frisparkar överallt utom i mål! 🙂

    Det var verkligen inte ”klockrent” idag, men en seger är alltid en seger!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …är åter igen!

    Det gick åt helvete för Falu HK mot Kungsängens SK…stortorsk med 29-14!
    KSK var ett nummer för stort helt enkelt!
    Elin satte några bollar och hon var som ett ”ösregn” efter matchen…det är bra och tyder på rätt inställning!!

    Uppsala väntar vid tretiden…vinst där och de blir tvåa!

    ******

    Fredagens och helgens intensiva ”pannknack” vill inte ge med sig…farbror har knaprat tabletter hela tiden, men det molar på ändå!
    …som vanligt kommer huvudvärken av spända axlar och nacke, som i sin tur kommer av alla år i mitt yrke!
    Byt jobb säger många ”förståsigpåare”….men till vadå, säger jag!
    Jag kan ju för fan inget annat! 😉

    Tar mig en lur fram till matchen och hoppas det skall ge med sig!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Farsan har trillat… åker upp till roslagsstaden och ser hur han klarat natt och operation igår. Ett brutet lårben och han ska kunna vara på benen idag… knappt han är det annars så det ska bli intressant.
    Moderniserade åket lite igår, ibland är det kul att skruva i synnerhet när det går som det är tänkt. Så nu har man såväl bluetoothprat som möjlighet att spela musik från telefon. Återstår att se om man får någon orning på själva ljudet i micen. Lät inte som någon höjdare, men kan vara en fråga om placering, får prova mig fram lite.
    Kolla eller lyssna på match, troligen kolla för vistelsen i skärgårdsstaden blir nog inte så lång.
    Är det någon match vi ska förlora så är det den här… 😉 för att hjälpa BP över kvalstrecket och se till att ställa till det ytterligare för västkustarna. Bara det inte blir oavgjort, då tar jag hellre en vinst.
    KB som supersub istället för Pa… varför har de inte det inskrivet i kontraktet. Han kommer in och ordnar 2 mål oavsett motstånd. Min åsikt sedan länge, inhoppare ska vara ett lyft. Kunna komma in och avgöra en match. OCH det kan vår kära Kennedy.

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God MORGON GU!

    Kul med Elin! Hoppas det går bra idag med då. 😀 Hade gärna följt med men jag ska jobba.

    Matchdag!

    Jag ska jobba, som sagt, så kommer ej se matchen
    men jag hoppas också KB får starta.
    Ser ingen anledning varför det inte skulle bli så.

    FORZA BAJEN!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Skitpengar på travet igen…

    Desto roligare var det i Kungsängen igår eftermiddag!
    Svågerns ”lilltjej” lirade handbollsmatch mot Lidköping… Hennes Falu HK vann!
    Det värmer ett bandyhjärta att Lidköping…Villas hemort förlorar! 🙂 🙂

    Elin gjorde en bra match…när hon väl beslutar sig är hon riktigt tuff och har ett fint skott!
    Det finns potential i tösen, den saken är klar! 🙂 🙂
    Hade väl inte tänkt ta mig till Kungsängen igen, men det var roligt att träffa svågern med familj och se Elin lira…tror det blir en tur idag med! 😉

    …trafiken är definitivt ett problem i den här förbannade staden! Det blev man varse igår!
    Mitt på dan en lördag och det var köer tammefan överallt!
    Trafikplanerarnas kompetens måste kraftigt ifrågasättas….hur fan tänker man när man leder in varenda stor väg in genom staden och inte utanför?
    ….detta är Sverige i ett nötskal numer…ju odugligare du är, ju högre upp i hierarkin verkar man kunna komma! Det har jag inte minst märkt i min bransch! 🙂

    Hoppas Kennedy får starta idag!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Briljant

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Mera Kennedy!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Man har blivit med körkort, igen… nästan 3 månader tog det för verket i första omgången. 3 dagar i nästa. Fan pallar det en gång till.

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Lite blandat bandyskoj

    =-)

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God kväll GU!

    Kennedy ja, honom har jag tänkt på hela veckan. Jag bara ler… =) =)
    Så fantastisk kväll för honom. Ett härligt minne att ta med sig för våran Kung!
    Å det är ju inte slut riktigt än… =)

    Idag har vi haft träningsmatch mot Neftyanik i Relitahallen.
    8-7 till ryssarna slutade det. Alan Dzhusoev gjorde deras andra mål… Så där är han. =)
    4 mål av Jesper Jonsson, 2 av Fager och Ilja Grachev 1.
    Vi kommer möta Neftyanik i samma grupp i World cup nästa vecka. Kan bli spännande igen då.
    Den matchen kan man ju SE, idag vart det Elitrapport.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …vilken ”påse” han gör!
    Jag sa till BOJAN ÄLTA NR 8 att Kennedy drar väl dit den där nu när han får chansen! 🙂

    …å som den satt!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Dessutom var det fantastiskt att få höra den lika fantastiska rösten basunera ut målgörare, i synnerhet när alla är grönvita!

    ♫♪♪ ”Ni som är från Jöteborj, ni kan åka hem med sorg” ♫♪

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Man kan se det hur många gånger som helst och ur vilka vinklar som helst

    https://twitter.com/i/status/1046844431037583360

Visar 30 inlägg - 241 till 270 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.