Visar 30 inlägg - 2,911 till 2,940 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Ja, det såg ut som en ”favorit” i repris. Vissa klubbar passar oss extremt dåligt. Hade ju hoppats med nya spelare och tränare att det skulle se lite annorlunda ut. Många som kommer få problem med dem i år igen.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God eftermiddag GU!

…precis vad man kunde förvänta sig….Ytterligare en medioker insats!
    Europa här kommer Bajen!

NOT! 🙂

BäS
    Deltagare

Vet inte men Vasaloppet har aldrig varit någon höjdare att titta på… lite väl långt att följa, föredrar 5-mil eller match.
    Nu blir det match på någon obskyr streamtjänst (CMore), ska bara försöka få den på tv:n och inte datorn. Frågan är om man måste köpa den på samma enhet som man ska se den? Den som lever får se.
    Grannar som har bokat tvätt i 3 timmar, alltid går 20 minuter över trots att de knappt kört en maskin. Tvättstugekrig… I love it

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Game day och vasalopp! 🙂 Det kan nog fan inte bli bättre tror Barba! 😀

• Det här svaret redigerades för 8 år, 9 månader sedan av Barbapappa.
    BäS
    Deltagare

4+2 är ju egentligen 6 rätt, den här gången på en kupong och 96 riksdaler in på pensionskontot.

BäS
    Deltagare

Det var som fan… trist, men en sann glädje att han lagt så pass många år hos oss tillsammans med brorsan.

Ett missat samtal… man lever på hoppet.
    Sunklopp idag, nöjd med att få in några outsiders ändå på så pass få rader i en klurig omgång på en udda bana. 2 lopp där jag har med 1-3:orna… skit, nu ska jag kolla vem som ringt.
    Såg att jag inte kollat storspelet från igår… 74:- in… 🙂 jävligt nära 3 +1, alltid något eller inte…
    Svenskbollar orättat

• Det här svaret redigerades för 8 år, 9 månader sedan av BäS.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

Våran rasande trevlige smålänning Pelle Einarsson har spelat sin sista match i karriären…

STORT TACK PELLE!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…det svekfulla svinet på Svenska Spel har inte hört av sig!

BäS
    Deltagare

Det gick ju åt helskotta det där, nästa är på Jerka mot de orangea… på tisdag tror jag. Vi har slagit dem förr

BäS
    Deltagare

Man är ju inte i Lund, men kan följa ändå…
    http://livescore.svenskhandboll.se/shfOnline/sveplay.aspx?gameid=1600101173&lang=sve&level=2
    Vi inledde rätt starkt och tvingade Axnér till en tidig TO som verkade förvaltas hyggligt. Just nu 8-8 och vi tar TO.

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Jajamensan!

FREEEEEEEEDAG!

BäS
    Deltagare

Vänta här nu… hörde jag FREEEDAAAG!?

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Hola GU !

Enda ordet jag säger är SKIT !

Nu vidare..

Bajenhöjden, jag vet inte om det du säger betyder att du ska med eller inte 🙂

Lite förtydligande tack 😉

SKÅL !!!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…man kan säga att det gick åt helvete på Zinken igår!

Det är inte OK att bara göra 8 mål på 4 matcher i ett bandyslutspel…och här är problemet!
    Kalle S 3
    Robban 1
    Robin 1
    David P E 1
    Kimmen 1
    Kasper 1

Det är godkänt målskytte för backarna, halvorna och Kalle S…men resten väntar jag mig betydligt mer av!
    Detta är inte några upplyftande siffror för våra offensiva spelare…
    Adam, Jesper, Kalle M, Roffe L… är dom ens bokförda för en assist?

Fagerström och E P till nästa säsong…då jävlar! 🙂

BäS
    Deltagare

Nä, det gick åt pipan det där… lite för tunn trupp och känslig för skador på ”fel” spelare. Inte minst avsaknad av en riktig målskytt, finns ett antal snäppet under, men den som ska göra målen saknas.
    Vi får hoppas att ekonomin är tillräcklig för att inte bli av med några nyckelspelare av den anledningen.

Nu får man kämpa på för handbollen och fotbollen den sköter väl sig själv… inte damsidan då som kommer att stöttas hårt.

bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

Fick intrycket att det var för sent med kryzzen när det kom ut mail om bokningar. 31 mars va? Tror det var någon krock där men osäker på vad det kan ha handlat om.

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

KÄMPA Alexx11!

alexx11
    Moderator

Bajenhöjden

Ska du med på kryzzen ?

SKÅL !!!

alexx11
    Moderator

Morrn GU !!

En oerhört viktig match stundar, jag hoppas verkligen att det går vägen så att de får en femtematch.

Verkar som om alla våra sektioner ”strugglar” just med spel- och resultatmässighet, jag undrar varför vi inte kan någon gång få lugn och ro i någon av sektionerna.

Håller på och ska flytta, på fredag går storflytten till barndomshemmet och jag hoppas att jag då får vila upp min psykiska och fysiska utsatta lekamen. Jag är ett vrak just nu och jag vill bara att allt ska bli bättre.

Skål !!!

BäS
    Deltagare

Fick ihop en 6:a, på 2 spel och inkluderat extranummer, han kunde väl ringa och trösta åtminstone kan man tycka, de där stackarna som vinner storvinsten skiter väl i att snacka med honom, då är det ju färdigspelat liksom.
    Jaså, överspelat, så det kan bli, hoppas att det var pga något löst sig eller så.

Nu ska jag koncentrera mig på fredagsbollarna… ni får ursäkta.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

B ä S
    Ville inte ringa, då det skulle vara rent olyckligt om ”bäste herr B ä S” blev blåst på storvinsten på grund av att jag ockuperade linjen! 🙂 Sådant får inte ske!

…nä, det är ”överspelat”, så det fanns inget att ringa om! 😉

Fick mail från Hammarby fotboll…om att vi behövs på Zinken!
    Trodde i min enfald att det rörde morgondagen, men det handlade om våra fotbollsdamer, som givetvis också behöver stöttning…
    …men så smidigt var det inte att man kunde ”trycka” lite för bandyn när brallorna ändå var nere!
    Vi är ju trots allt samma förening!
    Vi och dom, eller????

Bandyn då…det är seger som gäller, annars är det över för denna säsong!

BäS
    Deltagare

Nästan så man kan säga att vem som helst kan ringa… men är det Pierre får han förtur, andra må ursäkta. En tjyvtjock dag, men tog en smitning… straffar sig nog till helgen.
    Nu ska Internet scannas av… klar om några minuter, sen så…

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

..sportlov för ”lilla hjärtat” och något annat för mig!
    Satte i ny ruta i Chevan strax innan jul och idag måste ett stenskott förhoppningsvis gå att fixa!
    …annars åker man på en ny ruta igen! 🙁

Två nya chanser på Lotto och en på V 86 idag! 😉

Min gode vän, B ä S kan troligen vänta sig ett samtal under dagen… 😉

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

..må de!

BäS
    Deltagare

Jag tror att du gör en rätt bra analys i laguppställningen Älta.
    Det är ju ett dilemma med DPE, han är ju bra på mer än en plats och behövs på samtliga… en fri roll i bandy? Tja, varför inte, några ska väl vara först.

alexx11
    Moderator

Helvete vad trist för bandygrabbarna, nu gäller det bara att kämpa….

Hej allihopa, jag har nu bokat 12 stycken 2 personshytter hytter på plan 9 samt en trerätters middag på Compagniet, det jag vill ha svar på nu är:

1. Namn och persnummer på er medföljande
    2.fisk eller kött till huvudrätt
    3. allergier

SKÅL !!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

”Kimmen” gick som vanligt in som back och ”Calle” Rutqvist lirade libero när ”Robban” stod över! Hoppas han är tillbaka på torsdag!

”Pelle” Einarsson är klart duglig som halv, så jag förstår inte varför man envisas med att spela D P E där…
    David skulle göra betydligt mer nytta längre upp i banan, då ”Kallarna” väger lite för lätt på topp!
    Tror att ”ryssarna” måste göra justeringar i laget iför matchen på torsdag…

BäS
    Deltagare

Äntligen fick vi se en vilja som lönade sig på Eriksdal. Dessutom första gången på läääänge det var en riktig klack.
    Skit att inte ljumskarna pajade på honom i lördags. Väl kämpat, men det är 2 vinster som gäller nu… inget annat. Fick Kimmen ta Kalle M’s position?
    Vi ses på Zinken på torsdag

• Det här svaret redigerades för 8 år, 9 månader sedan av BäS.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Rond 3 mot Bollnäs!
    …säger ingenting, men hoppas! 😉

Visar 30 inlägg - 2,911 till 2,940 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.