-
FörfattareInlägg
-
De 2 första målen hade jag räknat med, men det 3:e var jag inte beredd på…
Fantastisk rörelse i hela laget, hur jävla svårt kan det vara, de har såväl dusch som tillgång till fysio om de anstränger sig.…enastående!
Är oerhört glad att slippa se eländet på ”skitarenan”…Det bidde ingen cupmatch på plats för Millen idag. Kidsen är för trötta för att ta med och sambon sitter och skriver en verksamhetsrapport till en årsstämma… Så kan det bli ibland!
KÄMPA Barba! Bara för att man är konsult så får inte anställda på ett företag bete sig hur som helst mot en. Hota någon får man ju likasom inte göra oavsett relation parter mellan…
KÄMPA Bajen!
Nej, lika bra att man skriver nåt så ni inte tror generalen ringt…
Skit med det mesta i går, stannade vid 5:an, rätt givet då jag spelade så litet system och med de vinnare som blev. På’t igen bara. Näramst på lut är en promenad åt sydost och beskåda 90 minuter + tillägg.
Annars pågår (de ytterst fredliga) matcherna mot bju4e som sig bör.Barba råkade snubbla in 7:an igår då han av misstag hade rankat rätt häst som vinnare i sista. Det var ett litet reducerat system, så det var fyra spikar på kupongen som vann.
Barba ska sluta tro på slumpen, och börja lita på något annat, och kanske lämna in ett litet system idag med.
Och i övrigt blir det ingen utflykt idag, för Barba ska planera inför ett världskrig som dessvärre måste startas till veckan. Det ”kriget” kommer Barba att förlora, eftersom Barba bara är ”konsult”, så det handlar mest om ”damage control”. Barba anser nämligen inte att det är helt ok att bli hotad av en sina kollegor.
Dessutom så tycker Barbas 38 gradiga feber att det är mindre bra med en sväng till Slakthuset idag, även om taket verkar vara stängt?
Kämpa sen Futsal kl 19 på Jerka! 🙂
God förmiddag GU!
..vinstgeneralen är ett svekfullt svin! 😉
Tydligen så skar sig ”Robban” på sin egen skridsko…
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/M0A1R/skadadav-sin-egen-skridskoÅ inte ringde generalen den här veckan heller. Hinner han göra nästa vecka eller veckan därefter. Ja, ja, fotboll både på stor och liten plan står på agendan idag.
Fridens
God morgon GU!
…hoppas ”Robban” inte är allvarligt skadad! Det är allt jag har att säga!
Välkommen tillbaka Klebér. Hoppas du kan fortsätta den fina utvecklingen av unga spelare i klubben! 🙂
Surt att bli slagen på mållinjen i sista loppet för sju rätt. Inte för att det hade gett någon förmögenhet direkt utan för att det hade varit skoj att sätta sjuan igen. Det var ju ett tag sedan nu! På´t igen bara!
KÄMPA BAJEN!
Jo, och det går att göra grupper i WhatsUp också.
Whats up brukar funka bra och oberoende på vad man har för lur under förutsättning att det är någon form av smartphone.
För övrigt en skitmatcoch skit med V75-öppningenHola Påsar innan bandyn kallar!
Undrar lite om intresse o om alla har typ Messenger så skulle det kunna vara en form av kontaktgrupp där till spelbolaget eller om det finns något annat som är bättre? Eller Någon form av SMSgrupp?
FETSKÅLEN!
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 9 månader sedan av
El Rey.
Känns som förra helgen tog slut igår, bara att kämpa vidare på den här istället. Inte ens nära ett rätt på storspelet igår, det gäller att samla ihop det i ett och samma heat. Pierre fick ett samtal igår, så nu är det hans tur.
Snart dags att ta sig ner till Zinken i solen, pjäxorna på och handen i handsken.
För säkerhet skull drog man ner några stödrader och Björgen bara kör på…Anonym
Inaktiv2017-02-25 kl. 10:16Antal inlägg: 70God förmiddag GU! Avstår matcherna i helgen på plats, men förhoppningsvis går det bra utan mig. GU-tipset verkar ha gått i stå. Undrar om det är någon idé att fortsätta som det ser ut nu. Vi bör väl ha i alla fall en hundring per styck i bolaget om vi ska kunna spela varje vecka.
Skål i kaffet och trevlig fortsättning på helgen.
God morgon GU!
..ser fram mot det som komma skall! En seger och 2-0 i matcher skulle sitta som en smäck!
…ännu bättre skulle det bli om ”fanstyget” på S S ringde och bad om ett kontonummer! 😉Vi ses B ä S! 😉
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
I dag är det game day
Vi ses vi som ses och ses vi inte där kanske vi ses på söndag eller måndag. De e mycket nu…God kväll GU!
Har varit grymt dålig närvaro från Millen här på forat den senaste tiden. Men nu är ett projekt som startades i september fakturerat å klart så nu ska det bli andra bullar av det! 🙂
KÄMPA K.K.
SKÅL!
…må de!
Det pågår en intressant match neröver!
http://www.elitrapport.se/live2/?gameID=15497&h=Åby/Tjureda IF&a=Tjust Bandy
X:et och Emil Paulin Ström i Tjust Bandy – Uffe och Björn Einarsson i Åby/Tjureda…samtliga med ett förflutet i Bajen möter varandra i ett ”hett” smålandsderby!
…och som svar till hr Älta så nej, texten var från TT så vare sig DN eller Exp var på plats.
BÄS
Jag håller med dig i alla ord, och jag läser dem på flera sätt. I övrigt så ska det visst liras lite Bandy i möra (men Barba ÄR faktiskt inte SÅ dum i huvudet att han tänker stå på betongen ett par timmar, efter 11-12 dagars influensa. Så det så. Kungen har mitt säsongskort. :-))Barba är m-ö-j-l-i-g-e-n SÅ korkad (ånyo, på flera sätt), så att han kravlar sig iväg till ”slakthuset” på söndag.
Men framförallt :-D, så vill han fira att det endast är tio månader kvar till Julafton
🙂
Fredag hörde jag, känns mer som tisdag… upphämtning under kvällen. Veckan har varit lite knäpp i största allmänhet så att man tappat lite är kasnke inte så konstigt.
Tänker i varje fall avnjuta lite ledig tid med att spela upptagen, övrig tid kommer troligenlanda mest i grönvitt töcken.
och till det vill jag bara säga KÄMPA KARLSSON!
Sen får gärna Pierre ringa mig om han tappat numret, så kan jag berätta kontot igen.KÄMPA KARLSSON!
Anonym
Inaktiv2017-02-24 kl. 10:43Antal inlägg: 70God morgon GU! Idag var det en injektion i andra ögat och en ny laddning blir om en månad. Mot miljonerna i helgen och förhoppningsvis någon som kan tippa bättre än vad jag kan.
Förresten, ni kanske inte vet vad det är för dag idag? 🙂 Då kan Barba meddela att det är
FREDAG! 🙂
Taget ur bägge ”blaskorna”…var dom på plats??? 😉
”Mitt i Bollnäsforceringen nådde Robin Sundins passning just Robert Rimgård, och försvararen kunde skjuta in segermålet”Riktigt så här gick det ju inte till, även om Robin slog in hörnslaget som ”Robban” krutade upp i nättaket!!
Man får det ju till att det är ett spel ute på banan, vilket det inte var!
Någon forcering från Bollnäs var det inte heller, utan rätt avvaktande i slutminuterna…I övrigt så hade Bollnäs mycket boll, men det gick inte fort, så Bajen försvarade sig ganska enkelt!
Bollnäs är så jävla förutsägbara och borde låta fler spelare än Berlin och Hellmyrs delta i speluppbyggnaden.
Bajen behöver i princip bara försvara sig mot två spelare eller snarare inte bjuda dem på några ytor!
Gör man det jobbet noggrant är Bollnäs ett ganska mediokert bandylag!-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
God morgon GU!
…målen från igår!
http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/sent-mal-avgjorde-pa-savstaas-se-hojdpunkterna-harGod afton GU!
HÄRLIGA BAJEN BANDY!
Ang bolaget:
Kungens tur att lira till helgen! =)
Kungen och Admin måste tanka på lite också.
Mot Miljonerna! -
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.