Visar 30 inlägg - 61 till 90 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God kväll GU! Inget nytt under solen. Bandyn och handbollen haltar. Ett skräckscenario är att båda ramlar ur av olika orsaker. Men vi får hoppas att det ordnar sig.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Herr Älta har sin relik med sig hem… 🙂 🙂
    Det är inte aktuellt att avyttra den förens den ”tagit slut”…på riktigt! 😉

    ******

    Trodde nog att det skulle bli nån ”5:a” till idag på travet….men två är väl OK!

    ******

    För övrigt så saknar jag fler härliga ”GU´s” här på forumet! VAR ÄR NI?

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Två studs tillbaka i ett vinnarspår. Efter 2 rent bedrövliga insatser mot Sirius och saik så spelades det ut ordentligt. Fattar inte hur de kunde få 3-3 borta mot dem… i synnerhet när man har saiks spel mot oss och den matchens och dagens spel av oss klart i minnet. Då hade det varit troligare med 6-1 torsk mot saik och 3-3 mot oss. Men det är kul att det inte finns något sm är givet på förhand. Dock, vi måste visa att vi kan vinna mot något av lagen över oss, men det räcker med att vi slår dem i slutspelet så länge vi tar oss dit.
    Kul att Kalle var tillbaka, bakläxa för honom i hur man lyfter en boll upp i nättaket… 🙂 han är ursäktad, men det hade varit skoj om han gjort en balja.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Idag får hr Älta hålla i telefonen. Det är ju tydligen någon insamling idag (till förmån för Bajen Bandy) av gamla avlagda telefoner på Zinken.
    Ses vid en stolpe eller nåt… apropå stolpar så var det urlänge sedan man såg eller hörde något från en av våra initiativtagare Daniel ”bombadill” (Stolpe)

    http://www.hammarbybandy.se/begagnade-mobiler-ska-hjalpa-hammarby-bandy/

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    IDAG ÄR DET BANDYNS DAG PÅ ZINKEN….13.45 LIRAR HAMMARBY BANDY MOT MOTALA!
    KOM DIT OCH STÖTTA DEN ANSTRÄNGDA EKONOMIN MED ER NÄRVARO, DEN BEHÖVS!

    *****

    Magister Bedon!
    När väntas det leverans av våra tröjor?

    *****

    Tror att

    …blir viktigt idag! 😉

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God kväll GU!

    Härligt med Kalle
    Vilken hjälte!

    Tyvärr missar jag honom imorgon då jag ej kan gå på matchen pga jobb. Trist men smällar man får ta.
    Hoppas verkligen det blir vinst!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Snygg bild, har väl några år på nacken misstänker jag.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Ilja borta resten av säsongen pga. skada….
    Kalle Spjuth tog ansvar och snörade på sig skridskorna igen i en mini comeback!

    Härliga Kalle! 🙂 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …såg att jag inte missade något på Zinken!

    BOJAN ÄLTA NR 8 har swishat 510:-….då farbror saknar dessa funktioner på sin relik! 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Schysst asså
    Priset menar jag
    Inte dagens uppvisning
    Kämpa bandyn!
    Nytt elände på lördag, då mot Motala som vann med 100-1 idag… typ. Se upp säger jag bara…

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    LYSTRING!!

    Jag har fått ett slutligt pris på tröjorna

    170 kr st

    Swisha: 0708285432

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Klar eller redd?
    Soppan alltså…
    Just nu känns den klar även om den har lite grums i sig. Märkligt vore det annars, vi pratar ju Bajensoppa.

    AB:s styrelse avgår, IF’s styrelse tillträder som interimstyrelse. Extra bolagsstämma utlyses inom 2 veckor och då ska en ny styrelse i AB:t finnas. Det var det korta, det långa finns att läsa på bandyns hemsida.

    Sen var det lite upprop om korta och längre lösningar/påhitt för att stärka ekonomin.

    Bästa nyheten torde vara att det åtminstone tillfälligt i slutet av säsongen kommer att finnas ett serveringstillstånd i tältet. Pratades om februari. Fan tro’t förrän man ser det.
    Återigen sa man att det var ekonomiska bitar som gjorde att tillståndet drogs bort och inte ordningsproblem. Det är bra om det är så men ändå inte bra såklart.

    • Det här svaret redigerades för 5 år, 2 månader sedan av BäS.
    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God eftermiddag GU!

    Så har han lämnat då, våran frejdige dansk , för tyska FC Ingolstadt.
    Trist men stort lycka till, Björne! TACK för allt!
    Såhär säger han själv om sin tid i Hammarby, Mr ”strong as fuck” Paulsen..

    #bajen det er jeg som takker! Det har været 2 uforglemmelige år og i har været fantastiske til at tage imod min familie og jeg. Jeg er stolt af at have haft Hammarby trøjen på! Tak for alle lykønskninger som jeg har fået og tak fordi i støtter op om mit nye eventyr. Man møder sjældent nogle så fantastiske fans som jer! 💚 jeg håber vi ses i fremtiden! #bajenbästistan #strongasfuck💪 #hammarbyfamiljen

    Jösses så jag kommer sakna honom! =)

    Ikväll kl 18.00 har Hammarby Bandy infomötet i Zinkentältet om senaste tidens ”rabalder” och vad
    som hänt och vad som kommer ske. Kan bli intressant.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Lite luddigt minst sagt.Någon har träffat någon som sagt något…
    Men ok, soppan ska väl redas ut på något sätt hur som. Det är väl inte så sällan en rak väg inte är rak…
    Gillar rent allmänt inte de där konstellationerna även om det räddat upp klubben precis som i fotbollen. Att ordna ekonomi på det sättet är lite som att strunta i det och skjuta problemet fram och tillbaka.
    Sen måste jag ju säga att det borde rimligen vara någon eller några som tar sitt ansvar (i vanlig ordning) och gör något radikalt. Risken finns ju att med Jan H så försvinner en hel del ifrån klubben. Klurig resa blir det hur som.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539
    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Tätt mellan målen…
    3-1 till Bajen efter mål av Fager och 2 x Jeppe. Fortsätt gärna så.
    2 till av Jeppe i andra… skönt

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God middag GU!

    …då får vi se om fredagen mentala härdsmälta var tillfällig…match mot ”påsgänget” Falu BS kl 14.00!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394
    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518
    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Det var en bedrövlig inställning och tillställning på Zinken igår…av vårat fina bandylag!
    …klart märkta av de senaste dagarnas krisrubriker!
    Men har man valt att stanna kvar, så tycker jag att man går in för det till 100%!
    Är man inte nöjd, så lämna klubben direkt och överlåt platsen i laget till någon som är villig att göra sitt yttersta för klubben…
    Nog om detta!

    Intressant artikel för övrigt!
    https://www.dn.se/sport/bandyn-ar-sjuk-och-nagon-maste-peta-in-medicinen/

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Synd man inte känner för att fylla ner sig… det skulle vara en bra dag att göra det annars.
    Nåja, snart dags att ta sig ner till Södra malmen och Zinken och träffa folk man gillar att träffa och ha omkring sig till skillnad från där jag tagit mig ifrån tidigare än tänkt. I D I O T E R

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Nu har det fallit sig så att det är sjukdomsfall på jobbet så nu slutar jag jobba kl 17.00 isf
    20.00, så nu blir det bandy imorgon kväll.
    Vi ses vi som ses..

    Ang Paulsen så har man ju vetat att han försvinner nån gång men hade hoppats att han skulle vara kvar kanske till sommaren i alla fall..
    Ser honom som förlorad.. Snyft!

    Neto Och Aidoo kan snacka Bajen hela dagarna! =)
    Tack för allt, Neto! Det har varit ett sant nöje att se dig lira! Lycka till i Genk!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Neto blir kompis med Aidoo i Genk. € 2 500 000 sägs summan vara.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Det är just precis nu som man ska bli eurojackpotmiljonär, funkar som ensam vinnare i simpla lotto också (hörde du det Pierre: SIMPLA)

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    Det kan eventuellt bli Billy Olssons gamla klubb Arminia Bielefeld för vår frejdige dansk!
    …men jag såg helst att han stannade kvar!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539
    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Som om inte botten var nådd hörde jag just att kolsäckarna ansökt seriöst om att spela bandy på Zinken.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Hade gärna sett att vi kunde hålla honom ett tag till dynamitgubben. Har bara sett rykten som inte direkt vare sig dementeras eller bekräftats. Men som det är med rykten så ligger det nästan alltid någon sanning bakom.

    Det om bandyn kommer inte som en chock direkt eller överraskning. Flera i sig oberoende saker som spelar in såklart och någon kvickfix ser jag inte.

    Kollar dokun om Ronnie Pettersson… sjukt stor inom sin sport. En grym sammanhållning och alla visste hur farligt det var. Har man inte sett den så se den, går på svt2 nu.

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Jaha först var det Sandviken och nu vårt kära Bajen! Sirius och Västerås lär väl ansluta dom med innan säsongen är över…

    Paulsen kommer dessvärre med största sannolikhet inte att lira något mer i Bajen enligt säkra källor!

Visar 30 inlägg - 61 till 90 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.