Johan S
Deltagare
Antal inlägg: 18

Jag kan ju bara tala för mig själv och vad jag tycker och tänker om design och merch osv.

Jag har l’änge varit väldigt intresserad av just matchtröjor då jag tycker det är en viktig grej. Sen tycker alla olika där.

Min åsikt är att jag tror inte Hammarby bryr sig nämnvärt mycket och merchen, oavsett vad dom säger. Hade man brytt sig och tagit till kritiken så hade man ju fan inte fortsatt att bara pumpa ut t-shirt och tjocktröjor. Alldeles för mycket som skickas ut till butik. Tänk om man kunde ta bort några och lägga mer fokus få som skickas ut istället för tvärtom.

Sen köper jag inte riktigt säljargumentet om att ”ja, men det säljer ju”. Jo visst men tänk om man skulle sälja dubbelt så mycket ifall man gjorde mer vad de, som bryr sig om design och så vidare, tyckt och sagt. Det vanliga folket som inte bryr sig om sånt köper ju oavsett vad som kommer ut. Men Hammarby vill alltså inte lägga manken till nämnvärt.

Sen tycker jag inte att nya matchtröjan är snygg. Dock såg den betydligt bedrövligare ut i de första bilderna som togs på Intersport, men den där ”slipsen” är ju bara så ful. Jag tycker att en matchtröja ska vara mer clean än plottrig. Och slipsen gör att det ser mer plottrigt ut, speciellt när dom nu ökat reklamloggorna tröjan. Och ja jag vet att det lönar sig ekonomiskt osv men jag tröjan är inte snygg med så mycket reklam.

Hade man sluppit den där slipsen, och gjort den vit med grön insida, hade det sett mkt bättre ut. Hade man sen sluppit de där linjerna på ärmarna och istället gjort ärmsluten gröna som på 2014-års tröja. Ja då hade det var en bra tröja designmässigt.

Sen förstör ju den där jävla LW-loggan sjukt mycket också, men Hammarby har väl inget att säga till om. Även om det såklart hade sett mycket bättre ut om det bara stod LW.se eller allt i grön färg.

Men detta är bara mina åsikter vad jag tycker. Och Kent och övriga i admin vet nog vad jag tjatat och pratat om design, inte minst här på BB.