Ev?
Deltagare
Antal inlägg: 113

Hela försäsongen har handlat om att man vill se tendenser på att Bajen tagit ytterligare ett kliv från förra året, och det gäller väl tyvärr fortfarande inför matchen mot Örebro morgon. Jag har inga problem att ta en förlust så länge vi har ett spel som håller betydligt längre än de 10-15 minuters perioder vi i bästa fall haft så här långt.

Våra svaga länkar är helt klart passningsspelet. Försäsongen har varit fyll med passningar på hälarna eller ut genom närmsta sidlinje. Sådant spel tar nog död på lagmoralen väldigt fort och måste förbättras tillsammans med tempot.

Alex är tillsammans med Israelsson våran bästa spelare tror jag, men vi såg mot tex Aik att det inte är mycket värt om Alex aldrig får rätt bollar. Israelsson behöver finnas på planen, inte på skadelistan. Kan Torsteinbö äntligen blomma ut är mycket vunnet. Han står för det oväntade, vilket om inte annat kan öppna upp för övriga offensiven. Sen måste passningsspelet genom hela laget sitta, annars är det kört.

Östersund skall vi bara spöa, men tyvärr lär dom gå på vatten nu i början. På sätt och vis bra att vi blev utspelade av dem tidigare i år, så man inte underskattar dem igen.

I min värd kan vi åka ur med buller och brak i år, alla tecken för sådant scenario är faktiskt på plats. Överskattning, dåligt spel, krav, nära till krisrubriker, en avgångskittel som redan börjat puttra och rykten om missämja i truppen med mera. Visa något mot Örebro som får mig att vilja ta tillbaka detta sista stycke, tack…

  • Det här svaret redigerades för 8 år sedan av Ev?.