Palini
Deltagare
Antal inlägg: 103

Nej, det kommer ju knappast som en chock att Norrköping är bättre än oss. De är ju trots allt regerande svenska mästare, remember?

Nu slår vi inte dem eller ens tar poäng och då är det tolfteplatser som gäller istället… Vi tampas med Norrköping om tolfteplatsen, då eller? =)

Inte nog med att Norrköping är bättre än oss på hemmaplan, de verkar dessutom väldigt nöjda med sin egen insats. Kolla bara t.ex. på spelarbetygen från Norrköpings redaktion på gnälligafans. Och alla som såg Norrköping-AIK och slutet av matchen igår inser nog med lite eftertanke att vi gjorde helt rätt som tänkte säkerhet först. Det här var nog också den första matchen för i år, där jag INTE kände att vi starkare än motståndarna sista halvtimmen.

Nanne har ju flera gånger praktiserat trippel/dubbelbyten, varför skulle det vara desperation? Det är väl självklart att vi vill försöka ta poäng och förändra nåt vid underläge, eller? Det ser jag mer som en självklarhet än desperation. Sen att det inte funkade är väl en annan femma… Plättlätt att vara efterklok.

När vi möter topplagen på bortaplan får vi nog fortfarande räkna med att inte vara det mest skapande laget.
Sov ni er igenom hela förra säsongen, eller? Ändå är det inte mer än 12-8 i avslut i Norrköpings favör, men det ser jag som rätt smickrande siffror. De flesta av Norrköpings lägen kändes farligare än våra.

  • Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av Palini.