Taktikern
Deltagare
Antal inlägg: 45

Peking borta, Några reflektioner efter att ha sett om matchen

Torsten hade stora problem hela matchen. Janne Andersson hade läst på och instruerat sina spelare att utmana just på Bajens vänsterkant eller lyfta långt mot Torstens yta. Jag köper att Nanne startade med samma uppställning efter 7 poäng på 3 matcher men att han inte byter ut Torsten eller justerar hans position i paus är för mig ytterst märkligt. Dels blir han väl rundad 5-6 gånger i första halvlek (3-4 gånger i andra). Dels nickar han bollen rakt in i plan ett antal gånger, var av ett till slut leder till 2-1. Som sagt Nanne måste ha sett något annat eller så var alternativen ännu sämre vilket verkligen skrämmer mig.

Smararsson har svårt att övertyga. Ser ut att vara i sämre form än under cupspelet.

Maggan gjorde en av sina sämre matcher

Hallberg var bra mot Norrköping lika så Erik.

Alex har svårt i djupledsspelet vilket gör att Hammarby inte alls hotar i djupet när motståndarna trycker upp sitt lag. Märks att han vill ha bollen på fötterna och passar bäst i straffområdet.

Hackkycklingen Haglund gör det bättre och bättre. Kanske bästa spelare i Bajen mot Norrköping.

Jag förstår inte varför Nanne inte prövar med båda brassarna i slutet på matchen.

Om Bajen ska klättra i tabellen måste spelarna bli smartare. Vid 2-1 målet har Bajen 3 möjligheter att få undan bollen utan att rensa undan. Att som sista gubbe riva ner Pekings anfallare och dra på sig ett rött kort hjälper inte laget varken under matchen eller i framtiden. Nicka bollen rätt in i plan istället för att få ut den till inkast eller framåt i planen osv. Dessa individuella misstag leder till poäng tapp och sämre förutsättningar match efter match.