Palini
Deltagare
Antal inlägg: 103

Ja, idag är det verkligen läge att kliva upp på plattan och slå till. Vi har följt Sundsvall nästintill slaviskt ända sen kampen om Superettansegern, det är dags att vi gör slut på det förhållandet snarast och förhoppningsvis kommer vi att se tillbaka på den här matchen som den ”stora delningen”.

Jag kanske gräver en jättegrop åt mig själv här, men jag vill se även resultatmässigt att vi spelar så mycket bättre i år och det gör vi lättast genom att ta en övertygande seger här. Det finns mycket som talar för det också, enigt min åsikt. Nu ska det ”bara” göras också. Sätra och Persson är två kännbara avbräck och båda spelarna hör till det här lagets ryggrad, men idag är det offensiven som ska ge oss tre sköna poäng. Och som sagt, några avbräck ska vi ha råd med och ändå kunna vinna matcher.

Vi ”tvingas” ju att ställa upp med ett mer offensivt lag utan Persson. Det ska bli intressant att se hur Nanne löser det. Jag skulle vilja se Rômulo få göra 90 minuter och verkligen få se vad han går för. Annars ligger väl kanske Kennedy närmast till hands. Intressant och mycket mål lär det i alla fall bli…

Nej, ut kör nu Bajen. Släpp handbromsen och visa vad den här säsongen eventuellt kan bli för nåt!