Waylon
Deltagare
Antal inlägg: 8

Jag har tidigare sagt att jag utvärderar ledarstaben efter säsongen, och vill inte skrika avgå. Men det ser verkligen inte bra ut någonstans. Ger det fram till sommaren, vill tro på kontinuitet efter alla quick-fixes i Superettan.

Nanne har skapat en fotboll som ska såra motståndarens misstag, någon slags hybrid mellan Drillo/Hodgson/Dortmund. Vi är fysiskt starka och bra på fasta situationer, kan vinna mycket andrabollar. Men vad hjälper det mot gäng som ligger lågt och kontrar, vi har ju inget eget spel för att manövrera ut ett sånt lag. Det funkar i tuffa derbyn men hemma mot Östersund, J Södra och GIF har det alltså gett hisnande tre poäng, jävligt långt ifrån godkänt. Noll pinnar borta mot ÖSK och hemma mot MFF och vi är rejält indragna i bottenstriden.

Nanne och Jingblad ger jävligt dålig bang for the buck just nu. Lite symptomatiskt att den enda spelaren som utmärkte sig tekniskt och som offensivt hot idag var Torsteinbö. En spelare som värvades i Superettan och har utgående kontrakt. Jag kände mig säker på att vi skulle förlora Besara utan att nytt kontrakt blev skrivet, känner mig lika övertygad om det nu när det gäller Alex och Torsten. Samtidigt är känslan att det spenderas pengar som om vi alltid kommer snitta 25K, player manager det senaste påhittet. Fortsätt med den här ”processen” Nanne så är vi nere på 12-14K i snitt om ett par år och kör ett nytt ekonomiskt stålbad i Superettan om 5-6 år. Då utan ny arena som dragplåster.

Vi måste få in mer kreativitet centralt. Att bara ha två köttande DM och sen en 10:a i Erik (som förvisso har sina förtjänster) blir för mycket klumpfot helt enkelt. Långsiktiga lösningen kanske stavas värvningar (Khalili var väl tanken där), kortsiktigt vettefan… Ner med Israelsson, köra Romulo och Alex där uppe? Romulo ser dock inte ut att va vän med bollen.

Fuck it, nu ska jag lyssna på ert Eftersnack, får se om Johannes säger något positivt som får mig att må bättre…