Palini
Deltagare
Antal inlägg: 103

Vänta nu… Ni menar att ni hellre vill vinna mot lag som Jönköping, Sundsvall och Östersund än AIK och Djurgården?

Jag kan hålla med om att vi saknar ett bra offensivt spel. Sista halvtimmen när vi borde gå för tre poäng (och det gör vi också) så skapar vi ändå väldigt lite. Men de flesta svenska lag skapar väldigt lite när de ställs mot ett allsvenskt lag som backar hem med tio man.

Vi har ändå gjort tredjen flest mål av alla lag i allsvenskan. Men Helsingborg är ju toksämst så de fem målen gjorda i Stockholm räknas väl inte eller nåt. =) Då är väl problemet snarare att vi släpper in nästan två mål per match i snitt…

Och att spelet skulle vara tråkigt är väl mycket en smaksak? Jag satt efter första halvlek och funderade på när jag så en allvensk match som var så rolig senast. Chanser hit och dit mest hela tiden och ett väldigt högt tempo. I andra halvlek var jag dock inte lika road, speciellt inte efter målen, men det handlar väl mest om att Sundsvall backade hem och verkade nöjda med att kontra på oss och bevaka den poängen man faktiskt hade.