Oldcontrarian
Deltagare
Antal inlägg: 50

Några saker har jag funderingar runt. Jingblad kändes väldigt synlig förra året och början i år. Mer och mer har han försvunnit ur rampljuset. Var beror detta på? Någonting känns inte rätt när jag ser hur tyst det är från organisationen.

Jag själv var kritisk till Jingblad och det har blivit besannat. Givetvis har inte han eget ansvar för alla värvningar, givetvis har Nanne ett lika stort ansvar. Men Jingblads jobb är att scouta hitta spelare åt organisationen. Det vi värvat är Nanne-kalmar, Nanne-Norge och gamla Jingbladspelare från Peking och Halmstad. Detta kan vara bra, men det visar också på Jingblads bristfälliga kontaktnät och känsla att hitta spelare. Jämför detta med andra sportchefer som också värvar bra spelare från ”oväntade” håll.

När det gäller Nannes ansvar för värvningarna så har han en spelidé och bör då ha en kravprofil på spelarna han vill ha. Tittar man på det Nanne har sagt om högpress, snabba omställningar med snabba passningar längs marken.
Våra värvningar passar inte den uppställningen enligt mig. Vi saknar passningsfötter på det defensiva mittfältet och vi har offensiva spelare (Kahlili och Kennedy) som inte klarar den höga pressen.

Det jag skulle vilja veta är om Jingblad är ”avsatt” om så är fallet se till att ersätt honom med en kompetent person. Vad är orsaken till att han är bortplockad ur sportchefsrollen?

Ta ett beslut, vill Hammarby ha Nanne 2017 jag är väldigt tveksam.