Drutten
Deltagare
Antal inlägg: 8

Taktikern:

Även fast jag känner av en viss ironi när du skriver ner Nannes berömda ord så slänger jag ut frågan (och den är inte bara riktad till dig), har han inte rätt?

Det jag saknar många gånger är vad man förväntar sig av att sparka firma Nanne/Jingblad. Har vi inte redan provat det här med att sparka tränare i tid och otid? Visst jag håller med, det är fan inte ok att vi ligger där vi ligger men bara för att jag inte tycker att det är ok så betyder det inte att det blir bättre. Att ställa krav ska vi göra, men om inte förutsättningarna finns där så kan vi inte bli bättre, oavsett hur mycket krav vi ställer. Och med förutsättningar menar jag inte en arena och nordens bästa publik.

Det var en intervju med Johan Persson på FotbollDirekt (som ni säkert läst) som jag tycker säger allt.
”organisationen när jag kom till Hammarby var katastrof”
”Sen är vi givetvis långt ifrån de största klubbarna organisationsmässigt. Men är man medveten om hur det såg ut för två och ett halvt år sen så är det bra gjort att vara där vi är i dag”
”Det var dåliga planer”
”Vi fick köra runt och träna lite överallt första tiden.”
”Och gymmet vi har och sådär är ju inte toppklass om man säger så.”

Det här är grejer som tar tid att förändra, och han säger ju det själv att det är tio gånger bättre men vi är långt ifrån de största klubbarna.

Att sen våra värvningar inte slår väl ut, att vi med facit i hand borde värvat en ytterback osv. Det är ju omöjligt att veta, vi vet väl egentligen ingenting hur eller om man arbetade för att få in en till ytterback. Fanns det någon? Till rätt pris kontra kvalitet? Framtidspotential? Jag är i alla fall glad att vi inte panikvärvar även fast det är dåligt för oss på kort tid, hellre det än att vi sitter med spelare vi egentligen inte ville ha på något 3 års kontrakt.

Jag vet egentligen inte vad jag vill säga med mitt inlägg, jag är lika trött som er på den här jävla kräftgången, men att sparka och börja ställa krav på avgång osv, jag tror fan inte det är lösningen. Och varför är det så svårt att ta in att det kanske ligger något i det Nanne säger?

Om jag tittar på ett antal lag som ligger före oss i tabellen oavsett storlek, såsom Norrköping, Elfsborg, Örebro, Östersund, Sundsvall som vi lätt borde ligga före sett till publikunderlag och allt som hör därtill, så tycker JAG man kan se att de är där dom är pga av ett långsiktigt arbete. Det är inte något som skett över en natt men de har trott på sin idé och inte övergett den trots att det ibland går dåligt. Jag är övertygad om att det i slutändan lönar sig, på sikt kommer de inte kunna mäta sig med lag i storstäderna, däremot slår de oss 7 dagar av 7 om vi ska börja sparka tränare stup i kvarten.

Att acceptera att vi inte är bättre just nu betyder INTE att man är kravlös. Likaså betyder inte en kvalplats efter 11 omgångar att det INTE kan bli bättre eller att vi KOMMER att åka ut (eller kvala). Däremot kan man ställa sig frågan om något verkligen hade blivit bättre av att vi byter ledning eller om vi ska fortsätta tro på vår idé.