Soff Coach
Deltagare
Antal inlägg: 42

Tålamodet är inte oändligt. Men uppenbarligen djävligt kort hos en del. De flesta verkar dessuom djävligt schizofrean. Å ena sidan resultat nu helst igår å andra sidan spel som får motståndarna att tapp hakan. Å ena sidan de bästa spelarna i världen å andra sidan ska de spela gratis. Å ena sidan Å ena sidan spelare som kan sin sak å andra sidan unga spelare. Man kan inte få allt på en gång man får ta det i små steg. Förra året var målsättningen klara sig kvar et gick med 3 matchers marginal. I år är målsättningen bättre än förra året vilket jag tycker är fegt så jag säger 8a för godkänt. För att bli 8a behöver man mellan 1.2 och 1.4 poäng i snitt de senaste åren. Vi ligger fter det helt klart ja. Men hur långt? Det lag som just nu ligger 8a har ett snitt på 1.3 vilket alltså är vad man bör ha. Hur långt efter de är vi? Om det är för långt efter bör man kanske skaffa sig lite bättre tålamod.
Jag är relativit osentimental och säger inte Nannne or die. När Nanne börja sa han att det skulle ta tid. I slutet av de 4a åren skulle vi vara ett topplag/stabilt allsvenskt lag. Det finns inget sagt om att vi skall ligga över plats 8 hela tiden. Mff låg väl 8a eller nåt i inledningen. Och om vi nu tar in Gerhardsson så hur lång tid skall han få? Och vad säger ni om näste tränare börjar lira som dif/gnaget/ifkg i syfte att nå resultat?