zilver1
Deltagare
Antal inlägg: 53

Jag ser mer problemet med Gerhardsson som två. Han har faktiskt nog har haft ett väldigt bra uppdrag med goda möjligheter och en låg kravbild. Det andra är att det spel som Häcken spelar nog passar vår nuvarande spelartrupp rätt illa. Jag skulle nog inte vilja säga att vi spelar extremt offensivt. Snarare att vi är som andra skriver lättlästa. Med ett långsamt possessionspel, långt ifrån Nannes idealbild, och ett lag som inte klarar snabba omställningar. Eller fasta situationer. Jag tror inte att Nanne är särskilt nöjd med detta, men det är också frukten av att vi har en stor brist på snabbhet i såväl tanke som ben. Felrekryterat är en slutsats. En annan är att vi inte spelar efter vad spelartruppen klarar. Om vi inte klarar snabba omställningar så måste vi starta lägre. Vill motståndarna att vi har bollen så får vi väl lämna tillbaks den. Det är svårt att utifrån den trupp vi har göra en annan slutsats att vår trupp behöver en Sören Cratz mer än en Anders Linderoth. Ska vi till den fotbollen så krävs en helt annan, och kvickare, laguppställning. Med spelare som vi inte ens har i truppen. Ungefär som Häcken har och har haft under Gerhardsson.