Visar 30 inlägg - 571 till 600 (av 1,725 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • Max
    Deltagare
    Antal inlägg: 61

    Skulle inte pröjsa en svensk, utgången eller ej, krona för något Aftonblads-trams.
    Oavsett om det handlar om Bajen eller ej.

    Vilka var det som var inblandade i anffalet innan öfks mål?
    Dvs vem passade och vem stod offside(Romulu)?

    Riktiga P12-vibbar.

    Stefan
    Moderator
    Antal inlägg: 5

    Lugnat ned mig efter den ”snöpliga” torsken…..surt, men sån är fotbollen…

    Måste dock säga att jag är otroligt glad över JM som tränare. Och, jag får passa på att pudla lite rörande mina egna ”tankar” om honom (eller som jag tyckte brist på spelidé) precis innan säsongen startade. Det kan nog bli bra i slutändan det här. Ger även spelarna – helt korrekt – en känga på PKn….”de slutar tänka efter utvisningen”…

    En fråga till sist!

    Är det någon som har kollat Leifbys miniserie Inside Hammarby? Är det värt att falla till föga och trots allt (efter flera års motstånd) signa upp för ett ABL plusabonnemang?

    • Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av Stefan.
    Oldcontrarian
    Deltagare
    Antal inlägg: 50

    Visste redan att Junior var bra från folk jag känner i BP och att supportrar inte hade koll förstår jag men att journalister helt ser den värvningen under radarn utan att fatta kvalitén är komiskt.
    Jag sa tidigare att han skulle peta Kennedy och ser nu ut att ha gjort det. men enligt mig inte bara gjort det han är vårt passningsspel idag grymt bra.

    Ps. Abedi han startade 1 av matcherna i alla fall i senaste mästerskapet. ds.

    • Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av Oldcontrarian.
    Abedi
    Deltagare
    Antal inlägg: 117

    Möjligtvis inget nytt under solen men manegen är ganska krattad för Jansson att gå loss rejält på truppen. Ganska sanslöst vilken spelaromsättning vi står inför.

    På mv-posten går Ögats kontrakt ut nästa sommar, Tims efter säsongen.

    Backlinjen: har vi en option på Batan för 2018…lär knappast utnyttjas va? Aidoo går in på sitt sista år, 2018, liksom Degerlund. Endast Fenger som finns kvar efter nästa säsong. Birkir, Magyar, Solheim sitter alla på utgående kontrakt. Försäljningsmässigt är det endast Aidoo vi kan casha in på. Förvänta er inga jättesummor dock.

    Mittfält: Fler spelare med längre kontrakt samtidigt spelare som inte platsar idag. Torsteinbö tror jag vi släpper redan i sommar även om han har längre kontrakt. Hamad måste vi sälja senast nästa sommar om vi ska få stålar för honom, en option över 2019 men det känns inte troligt att vi kan behålla honom eller att han vill. Bengtsson och Jajic lite osäkra, nån av dessa två bör kunna bli habila truppspelare närmaste åren. Koffie..3 årskontrakt som lär brytas redan i sommar. Sanslös dålig scouting. Smarrasson, en ok truppspelare men inte oersättbar, lär säljas redan i sommar eller i vinter till nån norsk klubb om tanken var att tjäna några kulor öht på den värvningen. JP, kontrakt går ut nästa sommar, sliten och med hård spelstil, värdefull men på sista versen. Junior/Paulsen, lagom bra för att vi ska behöva få bud på. Möjligtvis att Junior kan bli intressant om han får starta i Gabons landslag.

    Forwards: Dibbas kontrakt går ut om ett år, nästa sommar, samt att vi har Imad kvar. Han ryker dock redan i sommar. Jansson skänker han till häif är mitt tips.

    Summa summarum: Att Nannes lagbygge var långsiktigt var en rejäl myt om inte tom en lögn. Många gamla spelare upplåsta på korta kontrakt. Spelare man förlängt med är spelare som idag inte platsar. Utrymmet att sälja spelare för Jansson är litet. Aidoo, Hamad och Smarrasson är väl de tre vi kan kränga. Resterande spelare blir till stor del förlustaffärer, möjligt att vi kan gå +-0 på någon. Jansson kommer behöva värva smart snarare än dyrt. Det finns samtidigt många centrala positioner som måste förstärkas varje fönster. Kortsiktigt behöver vi en vb, en central mittfältare och en forward. På ”längre”sikt (inför 2018) en hb, två ymf, 1 mb, 1 fwrd och två mv.

    Kämpa typ..

    Paladin
    Deltagare
    Antal inlägg: 175

    Det är pinsamt att se Bajens oförmåga att ta sig igenom Östersunds press. När vi väl får ett slumpmål så klarar vi inte av att pressa upp spelet alls.

    Aidoo räddade två klara målchanser och la indianpassar som kunde straffats. Karln kommer aldrig att bli bättre. Det är synd.

    Ev?
    Deltagare
    Antal inlägg: 113

    Håller med om prion att få klart nya Årsta. Det är det enda som är kvar av gamla loser Bajen. Det går inte att ha en anläggning som luktar mögel när man bygger ett allsvenskt topplag.
    Vad är det senaste? Bygget börjar i höst och är klart en bit in i nästa säsong?

    – –

    9 poäng är är ok eller bra, beroende på var man kommer ifrån. En klang och jubelföreställning mot AFC förtar inte insatserna mot Kalmar och Sundsvall. För mig blir matcherna härnäst mot Östersund och Halmstad avgörande. Vi måste nästan vinna en av matcherna, och då helst mot Halmstad. Fler poäng är visserligen ingen omöjlighet, men då ser jag det som troligare att det blir färre poäng.

    – –

    Degerlunds närmaste framtid är otroligt viktig. Skulle han fortsätta göra ok insatser så har klubben sparat ett antal viktiga miljoner som annars gått åt att stärka upp backlinjen när Magyar lämnar.
    Som Bajenbernt säger, otroligt kul att Jajic, Degerlund och Bengtsson alla redan fått ordentligt med chanser att visa upp sig (och då inte gjort bort sig). Viktigt!

    Abedi
    Deltagare
    Antal inlägg: 117

    Bara att lyfta på hatten för Bajens senaste rekryteringar på den sportsliga sidan. Minns diskussionerna pre-Nanne om vikten att få in sportslig kompetens och bygga ett starkt sportsligt fundament. Vi lade några viktiga stenar med Nanne med ett mycket viktigt allsvenskt avancemang och en hyfsad stabil allsvensk status som resultat. Modigt och bra att vi inför 2017 och nu rekryterar och spetsar kompetensen ytterligare. En sportchef med grym koll på marknaden och hur den fungerar var mycket efterlängtat. Kommer in i ett helt ok läge där det ska genomdrivas en generationsväxling, finns några utgående kontrakt, lite dökött och några spelare vi kan få lite pröjs för. En tränare som hajat läget, har en fin taktisk kompetens, när startade vi allsvenskan med en torsk på sex fighter senast. Framförallt en tränare som vill, kan och ska ha all fokus på att vinna nästa match. Ganska befriande efter allt snack om munkar, ferraris och kaizen. Billborn som ass med fokus på det Bajen satsat mkt kraft på senaste åren, ungdomsverksamheten känns tryggt och viktigt med den länken. Bakom har vi Ola, som i mina ögon, har en viktig roll att se till det långsiktiga medan övriga är mer ”här och nu”, en nyckelposition och funktion vi aldrig haft, en kvalitetssäkrare som jobbar med den sportsliga uppföljningen och utvärderingen för att vi inte ska hamna i de berg och dalbanor vi hamnat i tidigare.

    Sen så kommer det ta tid innan en organisation med ambitiösa herrar sätter sig och alla hittar sina roller. Tror inte på nån direkt effekt här och nu utan att vi successivt tar steg men tar de på rätt sätt. Då kommer vi ha ett rejält sportsligt fundament att ta avstamp ifrån.

    Prio nu måste bara vara nya Årsta IP. Läser man senaste styrelseprotokollet går det långsamt framåt. Är för lite insatt i projektet men skulle vara intressant att veta om Bajen jobbar på nån lösning för inomhushall i Söderort. Ser vi på andra klubbar i Sverige halkar vi efter där. En modern infrastruktur är nästa nyckel där ett ett nytt Årsta IP för senior, akademi, U-17+U-19 är en viktig fråga. Likaså möjligheterna vintertid. Borde kunna gå att dra igång nåt samarbete med fler söderortsklubbar om detta. Det där dif-tältet kanske kan vara ett annat alternativ.

    Till sist, kortsiktigt, gäller det att fortsatt ta poäng. Som vanligt är det fler gäng i allsvenskan som är mer rädda för att förlora än att våga Vilma och serien är fortsatt jämn. Runt omgång 10 kommer vi kunna se lite skillnader. Min gissning är att vi inåt har en serie där nöff-nöff rycker i toppen ganska rejält redan till sommaren, vi har ett gäng som parkerar i botten och sedan kommer serien fortsatt handla om kriget om övre vs undre mitten. Vi har några gäng från undre mitten som nu har ambitionerna att tillhöra övre mitten och topp 3. Kommer bli ett fortsatt arms race om dessa platser och det är vad serien kommer handla om i år. Kan vara ganska gynnsamt för oss att ”bygga om” en sånhär säsong. Många av de klubbar somm ”satsar” i år kommer få väldigt lite betalt för det. Något framförallt nöff-nöff vinner på i längden men även vi om vi sköter korten rätt.

    Till sist 2, AEG går in i Friends. Blir intressant att följa vad det innebär för fotbollen i stan. Kommer Tele 2 betala av Friends svarta hål? Hur kommer apa påverkas? Ett incitament för egen arena igen då de tappat sin förhandlingsposition eller kommer samtliga tre klubbar ha likadana avtal nu?

    Bajenberndt
    Deltagare
    Antal inlägg: 196

    Kristof, tycker att vi fått en bra start, både poängmässigt och även spelmässigt – i stort sett. Gillar vad jag ser av taktiska förändringar och att JM inte fastnar i ett speciellt spelsystem utan jobbar match för match beroende på motståndarnas upplägg och vilka spelare de har. Väntar bara på första punktmarkeringen.
    Ett annat positivt tecken är att våra tre nittonåringar har fått speltid. Degerlund kanske till och med som förstaval ifall nu Magyar är på väg bort.
    Finessen med Paulsen som släpande forward såg jag inte först men nu börjar han likna Matte Werner eller Peter Marklund.

    Kristof
    Deltagare
    Antal inlägg: 295

    9 poäng är okej. 2015 hade vi 11 poäng efter 6 omgångar. 8 poäng de första sex omgångarna 2016. Gäller för laget att behålla ödmjukheten, gnugga vidare och inte hamna i samma poängsvacka som de senaste två säsongerna vid den här tidpunkten.

    Ev?
    Deltagare
    Antal inlägg: 113

    9 poäng på dessa 6 matcher var ungefär vad jag vågade hoppas på, även om jag var tveksam på så många pinnar. Att poängen kom i lite oväntade matcher var ju välkommet 🙂

    Paulsen trodde jag inte på efter en rätt blek (start), men fysiken på mittfältet och offensivlustan är viktig.

    Tvärtom är det med Koffie som jag hade höga förväntningar på. Trodde han, efter Hamad, skulle vara den mest gjutna i startelvan. Inte ens uttagen i truppen senast. Ogillar skarpt värvningar från andra sidan Atlanten som bara konkurrerar om bänkplatserna.

    Junior, en sista-minuten-värvning som luktar så mycket panik. Men måste säga att jag gillar det jag ser. En teknisk sittande mittfältare som ändå startat rätt bra (premiären till trots). Om Koffie är besvikelsen, så är Junior på god väg att väga upp för det.

    Dibba kommer fortsätta blanda och ge, och med tanke på omständigheterna så är det helt ok för mig. Använder man hans speed rätt så kan det bli ett par mål till innan sommarsilly drar igång. Används han fel, lets not go there…
    Sommarens huvudfokus måste vara att göra våran första riktiga anfallsförstärkning sen, ja när då…?

    Aidoo följer den utvecklingskurva man hoppats på. Drar på sig erfarenhet för varje match, och rookie misstagen blir allt färre och mindre påtagliga. Kan komma att vara riktigt jävla bra om 4-5 år, och jag hoppas att vi kan få bud som bekräftar detta redan till sommaren.

    Solheim har bänkat Musa, sett till de senaste matcherna.

    Degerlund har inte satts på prov men ändå gjort det bra. Kanske trygg att ha där på bänken bakom Aidoo och Fenger när Magyar lämnar.

    JM? Jag äntar ett par omgångar till innan jag säger bu eller bä.

    Fullsatt mot MFF nästa hemma!

    • Det här svaret redigerades för 7 år sedan av Ev?.
    • Det här svaret redigerades för 7 år sedan av Ev?.
    Testaccio
    Deltagare
    Antal inlägg: 12

    Verkligen kul att se Leo. Vilket driv han har.

    Paladin
    Deltagare
    Antal inlägg: 175

    Judas-effekten har redan inträtt.

    Det var skönt att se Bengtsson leverera.

    Testaccio
    Deltagare
    Antal inlägg: 12

    Välkommen Jesper Jansson!
    Jag måste säga att det spontant känns väldigt positivt.

    Gillar särskilt citatet från HTV-intervjun; ”började snurra redan första gången Kindlund ringde”.

    zilver1
    Deltagare
    Antal inlägg: 53

    Ja, det ser ju inte så kul ut, men givet ett centralt mittfält med reserverna Jajic och Junior är det svårt att klaga på en poäng på bortaplan. Trodde på fyra poäng efter första fyra matcherna nu är det sex. Det är väl helt ok. Bara en förlust och fem insläppta trots bortaplan mot Göteborg, AIK och Norrköping är bra. Men det görs väldigt lite mål i Allsvenskan i år. Sammantaget är det disciplinerat bakåt, men lite uddlöst framåt.

    • Det här svaret redigerades för 7 år sedan av zilver1.
    johannes
    Deltagare
    Antal inlägg: 147

    Abedi
    Tycker du?
    En spelare i Eredivisie tjänade 2014/15 i snitt ca 2,5 miljoner om året.
    Nu kanske inte Israelsson är den som drar upp snittet men grovt räknat (och utan detaljkunskap om just hans lön) får du lätt två bra allsvenska löner för St Eriks holländska lön.

    Att en poängspelare försvinner är en självklarhet. Det är bara att rätta in sig i näringskedjan.
    Problemet är inte att spelare försvinner. Problemet är – som alltid – vilka vi ersätter dem med.

    Det var bättre förr
    Deltagare
    Antal inlägg: 14

    Nej men min tanke är att man rekryterat JM för att han är bra att anpassa spelsätt efter vilka spelare som finns. Vilket gör att det blir högintressant att veta hur en ev. Sportchef vill spela fotboll iom att det är denne som rekryterar spelarna.

    Ett av problemen med förgående sportchef o tränare var ju just transparansen utåt sett. Vem fan ansvarar för vad. Vem rekryterar egentligen spelarna. Vem ansvarar för att den sportsliga
    Verksamheten har en
    Långsiktig röd tråd..

    Abedi
    Deltagare
    Antal inlägg: 117

    Johannes: Konstigt resonemang, särskilt som 95% av spelarna i serien ”vill ut i Europa”… är det nåt som betalar sig i en serie som allsvenskan är det kontinuitet utifrån i att ha råd att behålla poängspelare snarare än att värva stora frågetecken. Med Bajens track-record måste Israelsson vara en av de bästa värvningarna det senaste årtiondet. Hade varit mer värt att krydda kontraktet ist för att värva Koffie och/eller Paulsen.

    Paladin
    Deltagare
    Antal inlägg: 175

    Jag kanske är förtidigt ute men jag tror det blir svårt för oss att ta guldet från nöff nöff efter deras vändning mot grindif.

    Ev?
    Deltagare
    Antal inlägg: 113

    Johannes,

    Gör inte samma sak som alla andra binära supportrar jag slåss mot. Vi måste värdesätta helheten och den är så mycket större än senaste matchen (eller senaste halvleken i vissa extrem fall). Min helhetsbild av det JM´s lag visat upp är närmare brunkarfotboll än något annat.

    Sen kan det se annorlunda ut om ett par omgångar…eller inte.

    johannes
    Deltagare
    Antal inlägg: 147

    Ev?
    Det är väl ändå inte helt klarlagt om Michelsen föredrar brunkarfotboll eller inte?
    Går vi på 1a halvlek igår är svaret ”javisst!”.
    Men går vi på 2a halvlek så är det inte lika givet längre.

    En säkrad nolla bakåt med en debutant som mittback är inte kattskit, trots allt.
    Att Dibba missar öppet mål är trist, men ingen överraskning sett till hans kapacitet. Sånt händer.
    Enkel lösning? Värva en bättre i sommar 🙂

    Abedi
    Du ställer ”behålla Israelsson” mot ”värva Paulsen och Koffie”. Men det var inget alternativ. Du kan inte stoppa en spelare som vill testa utlandet.
    Nu verkar Israelsson rejält fast på bänken (och knappt ens det) i Holland så hans utlandsvistelse blir kanske inte så lång…

    Abedi
    Deltagare
    Antal inlägg: 117

    Det har väl inte hänt några särskilt stora förändringar från förra året såhär långt. Akilleshälarna är väl ungefär detsamma och JM har likt Nanne behövt att gå tillbaka till ”grunderna”.

    Backar vi bandet lite startade JM likt sina föregångare med ett ”annat spel” och ambitioner men har sedan tvingats backa då spelarna inte har den nivån som krävs. Som exempel kan vi ta imf. Där varken Dusan eller Koffie ses som startspelare men spelade mkt på försäsongen. Gata för motståndarna på mittfältet resulterade i att JM drog ned laget, bytte ut imf, placerade in Paulsen där och värvade Junior fem över tolv. Med en frisk JP har han kortsiktigt kunna stänga den öppna ytan och kunnat ge mb-paret betydligt bättre understöd. OBS! Det sker givetvis på bekostnad på det offensiva spelet. Att kunna och lyckas göra båda sakerna samtidigt. Ha en vass offensiv och en solid defensiv är den stora utmaningen. Det kräver i sin tur bättre spelare. Därav blir man ju konfunderad över ett gäng avtalsförlängningar, spelare som sålts samt värvade spelare in. Tex hade Israelsson varit mycket bättre att behålla ist för att lägga stålar på Paulsen och Koffie. Det i sin tur hade inneburit utrymme för förstärkningar i andra lagdelar. Nu sitter vi istället med ett stort behov av kvalitativa nyförvärv samtidigt som utlänningskvot och kontraktstider är en gigantisk bromskloss för detta. Vilket därmed innebär att JM precis som Nanne får ta skeden i mun, koka soppa på en spik, dra hem laget och hoppas på att vi sätter de chanser vi får under en fotbollsmatch. Ser vi till motståndet kommer vi behöva betala dyrt för poängtapp hemma mot kalmar och sundsvall. I matcher mot bättre motstånd som gnaget och nu Göteborg blir det tillställningar som handlar mycket om tålamod för kamp om nödvändiga poäng för att slippa bottenstrid. Den stora anledningen till att vi är här är scouting och spelarförvärv som varit under all kritik. Nu verkar ju en sportchef landa men han har precis som JM begränsat med utrymme för att få nån slags input i år förutsatt att denne inte får bygga en trupp på 40 man.

    Testaccio
    Deltagare
    Antal inlägg: 12

    Precis, som Ev? är inne på. Sundsvall var smått brutalt bleka.

    Ja, vi kan mycket möjligt ha mött seriens två sämsta lag, HEMMA!, så här långt och stadion har inte lyft en enda gång hittills. Det har inte tänt till vid ett enda tillfälle; i det att här ser man något spel, något embryo till någon struktur, något som kan finnas gömt i någon av de spelare vi tagit in.

    ”Bajen gjorde allt utom mål”, stod att läsa från officiellt håll i går, och Michelsen var ”very very happy with the second half”.

    Jag hoppas för gud att det inte det är med ärligheten överensstämmande.

    Sportchefandet; vad finns det egentligen för andra namn än Jansson med de kriterier Ev? nämner?

    • Det här svaret redigerades för 7 år sedan av Testaccio.
    Ev?
    Deltagare
    Antal inlägg: 113

    Är det ens en fråga vilka som spelar mittbackar mot IFK? Degerlund var visserligen felfri men inte var hans insats så övertygande att han petar Aidoo efter en match mot ett riktigt svagt Sundsvall?

    Det var bättre förr,
    Ligger inte svaret i att vi värvar de tränare som finns lediga? Dvs, beroende på vilken tränare det blir så kommer spelet med denne.
    Jag menar vi hade ju kunnat valt att tacka nej till JM och hans brunkarfilosofi. Men då kanske vi hade vi kanske fått leta lediga tränare i lingonserierna för att hitta en tränare som vill spela anfallsglad fotboll med klacksparkar, eller vad vi nu premierar.

    När det gäller sportchef så är erfarenhet och nätverk A och O. Vad han har för övriga åsikter är högst sekundärt enligt mig.

    Kent Granqvist
    Moderator
    Antal inlägg: 60

    Jag hoppar över de stora frågorna och riktar redan in mig på startelvan till nästa match. Vilka bildar mittbackspar?

    Det var bättre förr
    Deltagare
    Antal inlägg: 14

    Ja, av vad jag hört så är dem överrens.

    Hur kommer det sig att man aldrig pratar utifrån hur en sportchef vill att spelet ska se ut. Det är alltid utifrån en tränares perspektiv..

    zilver1
    Deltagare
    Antal inlägg: 53

    Det finns väl två sanningar om dagens tillställning. Den ena är att första halvlek är trist och att vi borde ha vunnit i den andra. Den andra sanningen är att vi börjar etablera en kompakt defensiv men att vi verkligen behöver arbeta med hur vi själva hanterar bollen. Vi har ett snitt på ett baklängesmål per match, vilket är bra. Vi har ett snitt på ett mål framåt per match, vilket är illa. Med detta skrivet har det gjorts lite mål överhuvudtaget i år. Med Degerlund börjar det se bättre ut i försvaret, där JP har varit viktig i sista två matcherna. I andra halvlek har vi en del bra offensivt, men det är en väg att vandra när det gäller att etablera bollinnehav och få ett tryck framåt. Även om resultatet var en besvikelse finns det ändå vissa positiva tecken.

    Kristof
    Deltagare
    Antal inlägg: 295

    Ja – det var en riktigt deppig tillställning idag, som vi dock borde ha vunnit. Men efter att ha sett Östersunds brända 4-1 ”friläge” i 92:a minuten för att sedan en minut senare åka dit på en billig straff så känns våra missade chanser som jordnötter.

    En bra debut av Degerlund dock. Inga misstag och två avslut offensivt. En bra grund att bygga vidare på.

    En sak som jag noterat de senaste veckorna – i skuggan av all SEF propaganda om publikrekordet i premiären – är de svaga publiksofforna i årets allsvenska. Om vi bortser från våra 20k idag så drog de tre andra matcherna mindre än 10k, tillsammans. Häckens 2500 mot IFK Norrköping var 30% lägre än deras snitt 2o16. Trots storsatsningen, för första gången någonsin i klubbens historia. Likaså ÖFK mot Gtbg idag, ca 30% lägre än förra årets snitt. I torsdags slog Elfsborgs bottenrekord. 4700 var det lägsta de har haft någonsin på Borås Arena. I de två första omgångarna slogs förvisso premiärrekord för allsvenskan som helhet. Dock tappade 9 av 16 lag publik jämfört med sina respektive första matcher under 2016. Men imorgon blir det säkert storpublik som ser MFF göra guldrycket hemma mot #grindif.

    • Det här svaret redigerades för 7 år sedan av Kristof.
    • Det här svaret redigerades för 7 år sedan av Kristof.
    Testaccio
    Deltagare
    Antal inlägg: 12

    Ja, det är mycket som är svårt att förstå sig. Spelsättet (om det finns nåt), typerna vi tagit in (exkl Hamad såklart, som ju förresten måste undra var han har hamnat…), scoutingen kring dessa; och allting landar i att vi ser – ännu en – en säsong utan minsta hopp och tro framför oss. I något som snarare handlar om att skrapa ihop 25 pinnar till.

    Pallar vi det ett år till? I detta läge där vi fyra omgångar in i serien bevisligen står utan uns av funderingar om att åtminstone nå en övre halva?

    Det kändes onekligen avslaget och lojt redan idag (trots att vi kom från derbyseger), det är AFC i nästa blott sex dagar bort, det kan nog tunnas ut rätt mycket ytterligare, speciellt vid förlust på onsdag – ja, det är i år vi på läktarna och tidigare siffror kommer att utmanas. Det är det ingen tvekan om.

    Jag tror i alla fall inte att jag känt mig mer håglös och opeppad så här tidigt in på en säsong.
    För vad är det för ett spektakel till tryppbygge vi har?

    • Det här svaret redigerades för 7 år sedan av Testaccio.
    Paladin
    Deltagare
    Antal inlägg: 175

    Tråkigt att vi ger bort två poäng med perioder av lågt tempo samt ideliga bakåtpassar. Om Ömmi i slutändan ska bli pressad att slå långt ser jag hellre att en back tjongar upp den.

    Fortfarande ser jag ingen plan. Hamad ska trolla fram en lösning eller så ska det komma ett inlägg i boxen som ingen möter eller så går inlägget fel.

    Oldcontrarian
    Deltagare
    Antal inlägg: 50

    Tråkigare än på länge vet jag inte. Vi spelade som Nanne gjorde mot slutet i matchen mot aik. JM har ju gått ut med att han vill sätta ett försvarsspel först innan han tittar uppåt och att det var det som var målet nu efter aik-matchen. Anledningen till att vi inte kan spela mer offensivt är för våra mittbackar är för dåliga. De klarar inte högt presspel som vi såg förra året och de kan inte sköta uppspel. Tror Fenger kommer ändra en del hur vi kommer spela efter sommarfönstret. Vi hade behövt Nyholm som aik tog….

Visar 30 inlägg - 571 till 600 (av 1,725 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.