Palini
Deltagare
Antal inlägg: 103

Tja, en lika ful som skön seger – dvs fantastiskt! =D

Nu vet man hur Ängelholm et al har känt sig när de har åkt hem från Söderstadion med tre poäng, även om jag har lite svårt för att kalla det här för samma typ av rån eftersom AIK knappt mäktade med ett skott på mål under hela matchen. Det här var ju en solklar 0-0-match om nåt och det lär väl xG också visa.

Jag tycker vi spelar erbarmligt dåligt idag. Massivt med vilja och hjärta, det kan ingen ta ifrån spelarna men det tycker jag ändå att de brukar visa, även när vi torskar. Men i övrigt fanns det sannerligen inte mycket att hurra för. Uruselt passningsspel även i de enklaste av lägen, enmansragg en masse och väldigt dålig press över huvud taget och vi ligger på tok för långt ifrån motståndarna i stort sett i hela matchen.
Nej, verkligen genomuselt och skitfult, men jag kunde ärligt talat inte bry mig mindre en dag som denna. =D

Jag tror ändå på det här. Den här segern borde i alla fall ha löst upp de värsta nervknutarna. Kan inte ha varit roligt att springa in på Sös mot Sundsvall med en pinnne och veta att alla på läktarna bara kräver tre poäng och skönspel…

Ska nu bli intressant att se hur pass vi kan föra matcher också, för det tror och hoppas jag att vi kan. Sen är det ju säkerligen ett plus också om vi slutar med att släppa in tidiga mål, ja. Allt blir liksom så mycket lättare då. Det ska också bli intressant att se hur vi förvaltar det, om det nu händer…
Det är nåt som jag tycker vi var väldigt dåliga på under Nanne, att till fullo utnyttja det faktum att vi faktiskt ledde matcher då och då. Här hoppas jag verkligen att det har skett en förändring. Bitvis såg det ändå rätt lovande ut under försäsongen vad gäller just den aspekten.

Om Michelsen är nån Mini-Mourinho tänker jag låta vara osagt. Att bara grisa i 90 minuter och gå in stenhårt för 0-0 i den här matchen var i alla fall helrätt, även om jag blev tämligen orolig att vår taktik återigen skulle vara helt körd efter det tidiga baklängesmålet, men det löste ju sig rätt bra ändå.

Ah, så grymt jävla skönt!