Visar 30 inlägg - 4,591 till 4,620 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Jaha då ska vi behöva ersätta Melker dårå. Det ordnar sig nog. Nanne vet säkert redan vem som ska ta Melkers plats. Mer utrymme för Kennedy blir det oxå…

    Bedon visst är det härligt med lite långledighet. Millen funderar på att ta semester oxå! 😃

    Lycka till i framtiden Melker!

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Jajamensan, Bedon är hemma igen och konstaterar att vädret har återgått till den normala högsommarstatusen. Kastar ut de sista eleverna idag och sen är det några dagar med småfix innan lärarens lön kommer i form av några dagars ledighet.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    ..som vanligt kämpar vi och hoppas på turen! 😉

    • Det här svaret redigerades för 7 år, 10 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Gokväll GU !!

    Passerar just nu Degerfors och börjar tänka tillbaka på baden och vädret och de underbara GU resorna hit 🙂 Var helt sköna….

    Snart så kommer man hem till storstan igen…

    SKÅL !!!

    • Det här svaret redigerades för 7 år, 10 månader sedan av alexx11.
    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God eftermiddag GU!

    Verkar så.. Verkar som han hittade hem igen också.
    Vilken tur! =)

    Det är hett ute..

    bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

    Men vad hör jag? Har Bedon förirrat sig ut till Solna?

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ja, det där var inget vidare… städning på självaste Nationaldagen. Funderar mer på maskar, närmare bestämt latmaskar och det lutar åt att jag ska praktisera som en dylik idag. Har hittat lite rester av de förbannade taggarna på olika ställen, som fingrar och hårbotten. Känner mig som en lopplockande apa…
    Nu återgår jag till att balkongmaska.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …så här ska det vara!

    ”Att ingen ”verklighetsfrämmande politisk nolla” kommit med förslag om den ”ljusa idén” att nationaldagen borde tas bort ur almanackan, då den kan tyckas vara kränkande!” 😉

    Av någon anledning så försvinner ”redigeringsmöjligheterna” efter andra gången…Farbror Älta brukar ändra 5-10 gånger innan han är nöjd!

    Farbror Ältas 100:ade inlägg gick åt till att ”städa upp”….när han borde haft möjlighet att skapat något bättre! 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Farbror Älta vill gratulera gamla fina Sverige på födelsedagen!
    …eller snarare det lilla av det ”gamla och fina” som finns kvar av det som en gång var!

    Hurra x 4!

    Att ingen ”verklighetsfrämmande politisk nolla” kommit på den ljusa idén att ta bort även nationaldagen från almanackan!
    ..för anses det ”kränkande” att sjunga nationalsången på en skolavslutning, så borde logiskt sett även firandet av nationaldagen var kränkande och helt plockas bort från agendorna!

    • Det här svaret redigerades för 7 år, 10 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Alltså, Kompisvallen … Vilket skämt. Den som planerade logistiken med flöden av människor och fordon när det är större event hade nog en dålig dag på jobbet den där dan …

    Å matchen var ett sömnpiller trots säker vinst. Å dryga 37.000 fågelholkar på läktarna … Men sällskapet va trevligt.

    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God kväll GU! En hyfsad helg och lite pengar på travet. Bra spel, men utan de stora pengarna.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Hemma från grönsakerna, ett antal 6:or mäktade man med ändå hade jag garderat mitt snålsystem i 7:e där jag fick en andra tredje och en fjärde-placering, får ändå vara nöjd med 200-raders system.
    Nu är det rehab som gäller… taggiga nyponbuskar har hanterats ovarsamt och är numera flis, den fighten var värre än att ta en fajt med kattrackaren. Å andra sidan är delar av tomten avsevärt mer välkomnande, framkomlig och tillgänglig.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Farbror Älta var på Solvalla igår…och tittade på grävmaskiner! 🙂
    Utan prut den bästa maskin-mässa på år och dag! Bra läge, en halvtimmes bilfärd dit, lagom stor, parkeringar i massor, insläpp från alla håll, ingen trängsel, även en halvtimmes bilfärd hem, trots maraton i stan!
    På Solvalla behövs inga konstlade serveringar, skitiga nödlösningar till parkeringar…allt är förberett för mer än trav!…Farbror Älta ger det 5 av 5! 🙂

    …apropå Solvalla!
    Hästarna på V 75 sprang inte som Barba och Farbror Älta tänkt sig till att börja med, men sen gjorde dom det!
    18 ”bananer” är en klen tröst!

    ..lite vintersport!
    Fyra bajare uttagna i ”brutto-truppen” till bandy-landskamper mot ”finn-pulingarna”…. ”Slangen”, Adam, Elfving och debutanten ”Jeppe” Jonsson!….Vårat finska nyförvärv Rolf Larsson kanske finns med i deras trupp?

    Jesper Jonsson i herrlandslaget

    Det ”glesar” ur av personer som inte fann sig i vad som helst och inte tog någon skit av överheten!
    R I P ALI…en figther på fler sätt!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Om jag inte missminner mig så är det Janne som står på tur i GU-tipset… någon som har kontakt med honom?
    Vet att allas vår Kung haft inloggningsproblem här, därav hans frånvaro.
    Uttillandethelg lutar det åt, ge myggen ett ansikte…
    Storpotten gick inte ut den här fredagen heller så det var lika bra det då jag bara lyckades få 1+1
    Generalen vet vad han ska göra

    Kämpa alla kämpar, ingen nämnd ingen glömd
    Ali, var ju en grymt stor profil då man växte upp, alla vara för ingen emot… det ni alla småvalpar. Uppståndelsen när han blev förbjuden att boxas efter han vägrat dra ut i vansinniga Vietnamkriget visar faktiskt mer på hans storhet än man kan ana.

    • Det här svaret redigerades för 7 år, 10 månader sedan av BäS.
    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God motgon GU! Ännu en legend är borta. Boxning är inte min favoritsport, men Muhammad Ali var boxningsvärldens Zlatan på sin tid om man så säger. GU-tips denna vecka? Det verkar inte finnas mycket intressant att spela på.

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    God dag GU!

    Millen är rätt nöjd med valet i måndags av att ta semester den här veckan! 😃
    Rena sommarvärmen från tidig morgon till sen kväll hela veckan har det ju varit. Kunde ha varit värre så att säga… 😂

    SKÅL i värmen!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Farbror Älta klarade sin magnetröntgen utan klaustrofobisk attack denna gång! Öppen kamera is the shit!
    Ligga blickstilla i 20-25 minuter är heller ingen lek, men det lyckades, trots att det givetvis började klia överallt! 🙂
    Utlåtande om det ”trasiga” muskelfästet meddelas om 10 dagar, enligt ”magnetdoktorn”!

    För övrigt har Farbror Älta köpt en guldtavla idag…. 😉

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Tack Admin för att du håller koll!

    Det blir sol idag med ser det ut som. Går väl att leva med det också.

    Fridens

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Morrn GU !

    Skönt ut idag…inte helt fel att ha ett utmohusjobb just nu…själv sitter man inomhus blekfet…
    Nu har jag reachat ut till våra GUisar som inte läser eller är här inne så ofta om GU grillen, jag hoppas att det kommer många som vanligt, längtar efter att träffa er.

    Om Bedon vill så kommer jag skriva ner en lista här på vilka som kommer så vi har en hum vid inköp osv.

    alexx11+fru (fru kanske)
    Giganten+fru
    Höjden
    Bäs
    blu4e
    Rille
    Tomas+fru (fru kanske)
    Magnus+familj (kanske)
    Kungen
    John
    Bajaren (kanske)
    Barba
    Bedon
    Pajas
    Älta
    Millen ?
    KK ?

    SKÅL !!!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ian Smith, låter som någon föredetting från Rhodesia… det är det förmodligen inte.

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God eftermiddag GU!

    Nu har Bajen tydligen värvat en ytterbackstalang från Costa Rica.
    Ska han också sitta på bänken med de andra backarna, och FT fortsätter springa på kanten…
    Återstår att se…
    Välkommen till Bajen i alla fall, Ian Smith!!

    JUST NU: Hammarby värvar – landslagstalang klar

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Solfan lyse, fåglarna kvittrar å varmt å jävligt är det.
    Gomorron GU!!

    Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

    Barba vill också gärna delta på GU grillen! 🙂

    Konserten i afton på grönan fick ett tidigt slut då Plys plattfötter (tänk kalle anka) gjorde för ont av att stå.

    Nu till något viktigare

    Presskonferensen efter Hammarbys 2-1-seger över Gefle

    Barba är rätt glad att inga ”signaler” kommit från den sportsliga ledningen om att sparka Nanne.

    Om så sker, med ett resultatfokus i blicken, så kommer Barba inte bara sluta att köpa 3-4 säsongskort, utan Barba kommer nog aldrig mer se en glädje i att köpa en plåt till någon match. Då får de segla sin egna skuta utan Barba med sådana gnagarfasoner

    Vi har gett oss in i den här leken med en huvudtränare som med bred marginal (jämfört med andra) FÖRSTÅR den mentala biten bättre än någon annan i Sverige.

    De som kräver hans avgång lever i stunden utan en sekunds eftertanke på historian.

    1,5 år i allsvenskan efter fem år i superettan.

    Har ni glömt det? Och hur snabbt han fick laget på fötter?

    Om Nanne tvingas sluta i förtid, så gör Barba det med.

    • Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av Barbapappa.
    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Då sitter det i varje fall en ”attgöra”-prick i kalendern i sommar 🙂 Nu kan väder och sånt bero.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Bäste magister Bedon!
    Självklart kommer Farbror Älta närvara vid festligheterna i magisterns nobla hem, något annat är helt otänkbart! 🙂

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Goddag GU !

    Hoppas alla lever och frodas gott i detta solsken, äntligen verkar det bli lite varmare igen 🙂
    Gårdagens match finns inte mycket att orda om, Bajen hade totalkontroll innan vår kära demontränare började med sina konstiga byten, då tappade vi matchen.

    Jag var riktigt irriterad på vår gode kanelbulle för detta och jag undrar i mitt stilla sinne om allt står rätt till hos honom…hans byten höll på att orsaka en tapp av tre poäng.

    Annars så har jag fått ett mail om en liten GU grill som kommer gå av stapeln, vore ju trevligt om några ville komma 🙂

    SKÅL !!

    • Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av alexx11.
    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    För övrigt, så ska det bli skönt med en AS paus..
    Riktigt skönt! =)

    Är det bandysäsong snart?
    =)

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God eftermiddag GU!

    Jaha, så det blev vinst igår – skönt!
    Lite väl onödigt stressande på slutet, men det höll, tack å lov.
    Om nu Melker och Fredrik försvinner, läste nånstans det finns intresse för Tosteinbö,
    får farbror Nanne tänka om lite. Varför värmde Batan och DBW upp i 45 min utan att få göra ett inhopp?
    Vi kunde ju ha gjort något när nu Gefle tryckte på.. Men vad vet jag…? =)

    TREVLIGT med GUGrill igen! GUGUmman kommer, absolut!
    Satt faktiskt å tänkte på just det under matchen igår .. att det börjar bli dags! =)
    Så kul var den typ.. matchen alltså.. =)

    Bara Bajen
    Keymaster
    Antal inlägg: 20

    jag har uppdaterat lite saker, som KAN ha med inloggnings problemen att göra.

    Skriv här om det inte blir någon skillnad

    /Patric

    bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

    BaS har helt rätt om Torsteinbø. En mycket bra spelare men det syns då och då att han inte är någon försvarare. Det var hans totala felbeslut som föranledde Gefles mål idag. Om nu Batan är tillbaka och kanske snart även Solheim så bör Fredrik användas högre upp i banan där han mer kommer till sin rätt.

    16 juli säger Bedon? Det är möjligt att det går att lösa. 🙂

Visar 30 inlägg - 4,591 till 4,620 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.