Visar 30 inlägg - 4,741 till 4,770 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Märkliga lopp idag över lag i varje fall alla utom Olympiatravet, sånär som på att pappa Untersteiner lär få ett inbetalningskort. Lyckades bomma 2 första så man är åskådare nu efter feldrag i 5:e. Generalen har mitt nummer…
    Matchdag i morrn, allt över 1 pinne är bra. Sargat gäng, men det brukar inte påverka så mycket.
    Nu ska jag ge mig på den där de klarationen.

    • Det här svaret redigerades för 8 år sedan av BäS.
    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    Såg att GU-tipset lämnades in i torsdags (lite som förr då torsdagen var inlämningsdag).

    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God förmiddag GU! Lite väder i alla fall. Dags att måla friggeboden i vårvärmen (nåja, det är bara 10+). Något GU-tips i helgen?

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …äh, Farbror Älta är skeptisk! 🙂

    HOFF
    Deltagare
    Antal inlägg: 58

    Halloj GU!

    Jorå Farbror HOFF har också budat på Bandy tröjorna och är nu ägare av Grön #8 (Var ute efter grön #7 men hann inte kontra budet som kom med en minut kvar då GUbben inte satt vid datorn..) och Vit #11, Rätt schysst ändå asså! 😀

    Dags för Fredags mys.. SKÅÅL! 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Farbror Älta vill härmed gratulera vår ”långsiktiga tränare” på sin 60-årsdag! 🙂

    STORT GRATTIS FARBROR NANNE! 🙂 🙂

    …Pablo dyker upp igen….trevligt, trevligt!

    Farbror Älta har budat hem två tröjor igen…..Nr 33 i vitt och dito nummer i grönt!
    Återstår att se vilken av dessa som kommer att få följa med Farbror Älta när han på lätta fötter skall ”glida runt” Söders höjder i augusti!

    *******

    …om dom senaste match-incidenterna är något som ”vi vanligt” skall behöva acceptera, så tror Farbror Älta att det slutar med en klack på varje kortsida och däremellan kommer läktarna sakta men säkert avfolkas!
    För Farbror Ältas egen del, så väntar han på is på Zinken….troligtvis kommer Hammarby bandys säsongskort vara det enda som kommer köpas i framtiden! SAD, BUT TRUE!
    Farbror Älta tror att han kommer trivas att se ”framtidens” fotbollsmatcher hemma i soffan…spelar vi som krattor eller att det på annat sätt blir tråkigt…är det bara att slå av och göra annat….typ måla om fasaden på kåken! 🙂

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Pablo är tillbaka!
    Välkommen åter!
    Tror nog det kan passa Pablo bra det där, den rollen. =)

    Pablo tillbaka i Bajen – som players manger

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God eftermiddag GU!

    Tillönskar chefstränare Nanne ett stort grattis på hans 60-årsdag!
    Grattis Nanne!
    Firas bäst med en fin seger på söndag! =)

    Inferno
    Deltagare
    Antal inlägg: 1

    Hej igen Gubbultras!

    Idag kan man iaf glädjas över att incidenten igår redan fallit i glömska och att Bajen inte var inblandat i spjuttävlingen i sköteborg.
    Skulle personligen bli mkt nöjd om vi kunde slippa bangers i fortsättningen på Hammarbys matcher.
    I Wien har våren kommit på allvar, och grönvita Rapid flyttar snart in på en ny arena. Tänkte ta mig dit någon gång för att jämföra med durkslaget.

    Skål!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Trist stad och trist folk, trist resultat av ett besök som borde vara skoj. Skiter också i resultatet, men surt hur vi gav bort så mycket.
    Ja ja, det är väl inte en match som går till historien på något sätt, bara att ta nya tag på alla fronter kan man väl säga.

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Morrn GU !

    Jaha då var bortapremiären avklarad för lillgrabben…..med en jävlig sur och bitter eftersmak…torsken skiter jag fullständigt i utan det som man kom till när man skulle hem det gjorde ont.

    Parkeringen var totalt skum, folk stod på gräsplättar i stopzoner och längs med husväggar där det inte fanns någon parkering, själv tänkte man vara ”snäll” och ställa sig på en parkeringsplats där man fick stå fram till 19.30 gratis men i min vildaste fantasi så kunde jag inte tro att lapplisorna från fittiga företaget Europark kom och satte en lapp på alla de bilar som åtminstone stod innanför en parkeringsruta, de andra som stod som hej kom och hjälp mig slapp bot…..Peking är en sjuk stad…

    Men det ännu sjukare var att någon jävla Pekingbonde krossade bilens bakruta och det resulterade i att vi fick åka hem ”nedkabbat”, så jag kan väl säga att sonens positivism var ju inte på topp.

    Jaja…

    SKÅL !!!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Farbror Älta anser att en torsk mot ”Peking” på bortplan inte är en katastrof….men sättet vi förlorar på är däremot en katastrof!
    Sätt in en ”riktig” back istället för Torsteinbö…nu är det en gång för alla bevisat att hans kvalitéer inte finns i den ändan av plan!

    …för övrigt fick glädjen att se på fotboll återigen sig en törn!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ja herrejävlar… bjudningar och felgrepp matchen igenom från de allra flesta. s:t Erik får godkänt för målet och Haglund för slitet. Resten… träna träna träääna! Persson och Saetra borta mot Sundsvall som jag förstår det, det kan ju vara skoj om det blev spel med 4 backar någon gång. Eller tar Aidoo plats med Batan nu. Torsten hoppas jag slipper det där lasset…

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Svängigt… starkt att hålla 1-1 känns det som. Det känns som att vi är rätt jämna i spelet, medan peking haft några vassare lägen. Fördelen hemmaplan… men vad fan, har vi kunnat sätta ett kan vi sätta två. Kämpa

    Tjejerna ledde mot gnaget med 1-0 senast jag hörde.

    FAN, måljingelshelvete

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …en oprövad målvakt startar idag i ”Snoka”!
    Farbror Älta tycker vi skjuter direkt på avspark…går det så går det! 🙂

    …idag var sista dagen i förkylnings-karantän, imorgon åker Farbror Älta till ”Knoggångarnas sista fäste”!…..
    Farbror Älta är där för att hjälpa den rätt primitiva populationen av homo sapiens…med att bygga vägar och så….
    Farbror Älta ser sitt arbete som en ren humanitär insats, men den är verkligen inte ideell…nån måtta får det vara! 🙂 🙂

    Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

    GAMEDAY! 🙂

    Barba satsar lite vad som helst på tre friska (till Bajen :-D)!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …faktum kvarstår!

    Vad är viktigare än vår allsvenska?….flytta matchen i s f!…alltså C L- matchen! 🙂

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Morrn GU !!!

    Ikväll blir det premiär för sonen, vi tar bilen ner till Peking för att gå på bortamatch….

    Ska bli skitkul !!!

    Troligen kommer vi väl få bannor av fröken, dagen efter …

    Skål !!!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Det är det förhatliga CL som spökar med tiden. Bengalförsening hoppas man på, som senast 🙂 fast det blir det nog inte i utomhusarenan.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    ….”Peking” idag 18.30?…vad är det för jävla tider man börjat med!
    …en välriktad pungspark på hjärnan bakom matchstarten skulle inte skada!

    Det är ”bara” 8 månader kvar till annandag jul! 🙂

    Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

    Äntligen tisdag! 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …är det bättre i ”snoken”?…. Japp, men bra är det fanimej inte!
    Det är hur som helst bara att pallra sig iväg till ”pulet” imorgon!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Hade nästan planerat att premiärbesöka Kanalen och dammatchen, men när dan startade med att skrapa ruta vete fan… blir nog dumburken ändå.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Skit vad tyst det blev… 5 rätt skapliga veckor dock så vem fan är jag att klaga. /Luther

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …en intressant sak är att om inte Kungälv får igenom sin överklagan om elitlicensen i morgon, så kommer Bajen troligtvis spela derby mot vår samarbetsklubb Tellus på Zinken denna säsong…. Tellus har också Zinken som hemmaplan! Skiter det sig för Kungälv står Tellus först i tur, därefter Ljusdal (som tackat nej)…
    Våra ”ungdomar” matchas i Tellus.. typ Milerud, Enander och säkert nån mer!

    Kul för Stockholmsbandy, men för Tellus kommer det bli oerhört tufft! Tror inte vi kan ha samma utbyte när det gäller ”våra” spelare och det underlättar knappast!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    https://www.maskinisten.net/posting.php?mode=smilies&f=50

    Är inte detta ett fantastiskt härligt gäng, som vi borde använda mycket av här inne?
    Farbror Älta älskar att gödsla sin begåvade inlägg med dessa på forumet ”Maskinisten”… 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    ….Farbror Älta blev så illa tvungen att ringa och ställa in allt arbete även i morgon, då det inte vill sluta rinna ur ”chucken” och att dom hysteriska nys-attackerna vägrar ge sig!
    Detta är tveklöst den värsta förkylning som Farbror Älta har blivit drabbad av….normalt brukar det värsta vara över på några dagar, men den här gången hänger den sig envist fast!

    FUCK THE ”FUCKING” COLD! 😉

    bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

    Leicester ja. Klart fall av skräll men samtidigt har Premier League blivit den nya Allsvenskan, såtillvida att de centrala avtalen ger så mycket pengar att de ”stora” och ”rika” klubbarna inte är så mycket större och rikare än snittet längre. Det var bara några år sedan jag tyckte att Platini hade förstört spänningen där med CL-pengar så att topp-4 blev totalt cementerad. Nu menar jag å andra sidan att när alla lag badar i pengar så blir det så tufft att kommma topp-4 i PL att det är en förklaring till att de engelska lagen ofta inte har fokus över på CL-spel, även om nu Man C gått långt i år. Det finns helt enkelt inga lätta matcher i England längre.

    Jag tror att vi kan få se flera uppstickare där borta framöver om det fortsätter så här.

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    God morgon vraken Millen är vaken! 😉

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Apropå Leicester. Millen undra vad man hade fått tillbaka på en lirad 1000 lapp på Leicester som liga segrare inför säsongen? Förutom att man hade blivit idiot förklarad… 🙂

    Sedan det där att spela för laget och inte för jaget. Det känns som att det finns många spelare i alla sporter som är lite så. Men åter igen Leicester visar att så länge alla spelar för laget och inte försöker bli stjärnan i laget så går det, utan att man har ligans dyraste spelartrupp…

    SKÅL i kaffet!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    ….Farbror Älta var bara tvungen att ”röra om” i euforin efter värvningen av Patrik Nilsson på Bollnäs forum!
    Var SM-guldet hamnar efter värvningen råder det inga som helst tvivel om…. Därför känns det alltid bra att ”droppa” lite ”konspiratoriska funderingar”! 🙂

    Farbror Älta undrar fortfarande helt ärligt om värvningen av Brodén som ny SAIK-tränare har att göra med att Nilsson inte fick förlängt? Tror inte att det är någon vild gissning att så är fallet!…
    Att skylla på hans magra målskörd under säsongen känns som ett svepskäl…Farbror Älta är ganska säker på att Magnus inte ville ha han i laget, när han redan har två klart bättre anfallare!….Tredje fiolen är nog inte ”Nisses” grej och det kommer inte gå ljudlöst förbi…om man säger!

    Farbror Älta pratade med en av våra absolut bästa och mest ödmjuka spelare för några år sedan… han sa att det inte var särskilt roligt att spela med spelare som tycker att de är klart viktigast i laget och tar åt sig äran när det går bra och går det åt helvete så är det övrigas fel!
    Vem han syftade på var inte svårt att räkna ut!

Visar 30 inlägg - 4,741 till 4,770 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.