Visar 30 inlägg - 4,891 till 4,920 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Jaha så var premiären avklarad och vad ska man säga. Östersund visar att så länge man tror på det man gör så är man bra. Precis som i livet överallt. Bajen där emot verkar fortfarande inte riktigt veta vare sig hur man ska spela och vilka positioner spelarna har. 1-1 i premiären efter blåtta förskräckelsen och lite till. Glimtar av ett fungerande lag framstår stundtals. Men i jämförelse med Östersund så letar vi under sten och stock efter ett eget etablerat spel. Inte mycket att säga om resultatet än att vi hade kunnat förlora (ribbskott) rättvist och vunnit orättvist (Alex och Melker) och Millen hade inte varit direkt förvånad av något. För som tur är känns vi relativt effektiva när vi väl får chanserna, jämfört med åren i superettan.
    Ändå är Millen inte speciellt orolig för säsongen. Tippar fortsatt topp fyra och är inte förvånad om vi har Östersund framför oss i tabellen när serien är slut.

    Om vi ska kunna utmana toppen rejält måste vi våga släppa på handbromsen och låta anfall vara bästa försvar… Millen är och har alltid tyckt att Bajen ska lira 3-4-3 vilket Östersund visade på slutet med bravur fungerar alldeles utmärkt. Å då tycker Millen ändå att Bajen har bättre spelare på nästan varje position. Men som sagt det krävs att alla i laget tror på fetman gör. Och där är största skillnaden mellan lagen idag!

    Men en poäng är mer än noll och det tycker Millen styvt ska ta med oss idag. Plus att en premiär är alltid en premiär och kan nästan sluta lite hur som!

    SKÅL på er!

    Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

    Är det en treåring som försöker förstå vad vi vill ha? Och sen försöker få till det? Grattis, det blir säkert skitbra

    Jag skulle så gärna vilja ha tag på den ursprungliga tröjan (med ”slipsen”) i XL.

    Är det någon som vet om den finns kvar på hyllan i skrapan?

    Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

    Millen
    Jorå, om man får lära sig hur/vad man ska göra, så blir det bra/bättre. Man måste dock tillbaka till skobänken först. Du är ju en av dem sm drog igång det där ”Hammarbys vänner”-race:t (eller vad det hette) härom året, så du vet vad jag menar.

    Omdöme? (Barba skulle kunna tänka sig att de tog bort 1X2. Så blev den snyggare.

    Fan vad mycket ”retro” det blev kvar då.

    Hammarby: så här: GÖR EN 100% REPLIKA. Då kan ni kalla det ”retro”.

    Ge mig inte namnet på den som sitter framför tangentbordet och hittar på den där designen. För då ska jag fan verkligen ta reda på vad som rör sig i huvudet på den kisen när han ska skapa något ”retro”.

    Antingen förstår han/hon inte budskapet, eller så är personen helt dum i huvudet. VÅGA inte kalla det retro.

    Barba måste nog lägga ner det här med att titta på våra ”nya” kollektioner, för han blir bara ARG.

    Retrotröja släpps i kväll!

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Barba
    Ledord som ”jag har arbetat med det här i över 20 år så jag vet vad som fungerar”, ”det är ingen som köper en sådan produkt (vi testade 1987) längre”. Hör man allt för ofta från kisarna du nämner. Min sambo frågade om dom någonsin hade frågat just respektive vad dom skulle köpa åt för någon produkt. Dom såg ut som frågetecken och svarade sedan – hur menar du nu och varför! 😂 Vet inte om skolbänken skulle förändra något…

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Härligt då rullar pendeln mot söder. Pelikan från 15 är det som gäller för Millen med patrask… Kom förbi den som har tid!

    Vi ses i vimlet vi som ses! 😃

    Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486
    Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

    Har ni en aning om hur mycket skit som kan tänkas komma när designen gjorts om enligt länken till ab, och då den fortfarande ”haltar”? 🙂 En enögd leder de blinda… ,-) Stackars satar. De vet ingenting.

    P.s. Den där Laul… Han och jag behöver inte prata om Bajen, men femton millisekunder in på en hypotetisk lunch oss emellan, så borde han hata Barba. 🙂 Den snubben får skylla sig själv om han ska fortsätta med sitt ömkliga pissande på Bajen om vi någonsin hamnar vid samma bord. Han behöver också en ny chef. 😉

    Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

    BB Admin
    Barba saknar ”redigera”-knappen.

    Det var framförallt ett par tillägg till meningen ”Det finns inte ETT exempel på ens en VILJA att göra rätt.” som Barba hade tänkt lägga till. Inte ändra. 🙂

    MATCHDAG!!

    P.s. BÄS, Barba äter middag kl 16 på Kalle K med diverse löst folk. 🙂 Det finns plats där för dig med, och så hinner du till greken till kl 17 ändå. 🙂

    Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

    Fan, nu är Barba sjukt sugen på att få tag på en tröja med den ursprungliga designen på matchtröjan! Barba lovar dyrt och heligt att ALLTID ha den på sig på hemmamatcherna här framöver de närmaste 30-40 åren. Som budskap.

    Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Barba tror dessvärre att det är samma kis som var oförmögen att förstå att om han hade låtit Barba få rabatt med 50:- för fem halsdukar (Barba saknade mer kontanta medel) på en hemmamatch för 15-20 år sedan som Barba kikade på tillsammans med lite kunder och hugade spekulanter på att bli ”Hammarbyare”, så hade han trots allt fått 575:- för lite bomull (och Bajen hade fått hur mycket merförsäljning som helst från de andra gästerna). Han såg ut som om han var osäker på hur han skulle hantera situationen. Och sa nej.

    Han deltar helt säkert i samma gäng som på samtliga möjliga sätt och vis, genom åren, ”mördat” alla småföretagares goda vilja att bidra till stacken (lex reklamvepan i säsongskortsbaren och hur man skall debitera reklamskatt). Och det finns MÅNGA exempel. Eller så här: Det finns inte ETT exempel på ens en VILJA att göra rätt.

    Om butiken på Hornsgatan ”går dåligt” och är dyr… Tja. Antingen ger man upp och ursäktar sig eftersom det ”inte finns något att göra åt saken”.

    Eller så gör man något åt saken. Men ”man” behöver hjälp då!

    När sen Intersport engageras, så är det rätt viktigt att inte låta dem ”fara iväg”, för de tänker garanterat bara på pengar, nya produktlanseringar, och att tjejernas kläder SKALL/MÅSTE vara rosa.

    Har det då gått så långt så att ”kisarna” här ovan tvingas fatta beslut som de inte fått några som helst förutsättningar för att kunna göra, så… Kommer de att säga ja. Till allt. Och låtsas/se ut som om de verkar vara ”medvetna” om vad de gör. Utan att egentligen veta ett skit om vad deras jobb går ut på.

    Prova att förklara det för dem idag.

    Barba VET att allt ovanstående handlar om dåligt (obefintligt) ledarskap. Det är inte ovan nämnda ”kis” det är fel på. Byt ut kisarna, eller ge dem den hjälpen de behöver, samt sätt tillbaka dem i första klass omedelbart. Nu ska vi lära oss ”på riktigt”, typ. Går de inte med på det (vilket kräver sin man), så låt dem gå.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    För er som inte går marschen och är några minuter tidiga så lär vi ses några stycken vid greken vid hovet runt 5-tiden.

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Morrn GU !!!

    Vill tacka alla GU för den underbara och episka resan som än en företogs…

    Nästa år få jävlar….10 års jubileum för GU…

    Skål !!!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Tror att Puma är de som står för designen, därav att det alltid är ett himla liv om vilka man ska ha som tröjsponsor. Det är bu och bä oavsett vilket.

    Trevlig helg, i synnerhet kryzzen, matchen och bf-festen, men man är lite småsliten trots att man tog det i rätt skaplig takt. Hade jag fastnat på Kvarnen är jag inte säker på att jag mått i närheten av hur jag mår nu. Resten överlåter jag till andra och tycka.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    ..frågor som man ställer sig är!

    Vem bestämmer hur matchkläderna skall se ut? Puma, Bajen eller ”Plåtisen”?

    Varför ”faller” valet på ett av det fulaste ställen som vi dragit över huvudet i mannaminne?

    Trodde man på allvar att man skulle ”gå iland” med denna smaklösa ursäkt till matchställ och tro sig ha hittat en storsäljare som man vill köa för i timmar för att få köpa?

    Vem besitter sådan fantastiskt usel smak och har så mycket att säga till om att han/hon helt oemotsagt kan bestämma hur kläderna skall se ut?
    För Farbror Älta tvivlar starkt på att någon mer än den person tycker det är stilfullt! 😉

    Borde man inte kunna lägga fram typ fem förslag på hemsidan och låta medlemmarna rösta om saken?

    Farbror Älta kanske inte vet så mycket om hur det fungerar i kulisserna, men han vet vad han gillar! 🙂
    KAPPA rules!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    ..den massiva kritiken bet ordentligt!

    Hammarby justerar matchtröjan

    …men det betyder inte att Farbror Älta kommer köa för att få köpa en! ”They are still ugly” 🙂
    Farbror Älta är av åsikten att vi skall lira i ”Tigerränder” i mesta möjliga mån….om det är grönvita eller svartgula spelar ingen roll!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …åh nu ser Farbror Älta!
    Fina tips hur man spar på musen! 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God eftermiddag GU!

    Herr Rosa har inte läst mailet… 😉
    …typ en hundring per skalle till!

    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God förmiddag GU! Båtluffarna mår väl det som de förtjänar dagen efter. Något GU-tips i helgen?

    Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

    Om farbror BAJEN ÄLTA NR 8 prövar att trycka ner CTRL och trycka på HOME samtidigt så hamnar farbror högst upp på sidan, och CTRL + END skickar farbror åt andra hållet. Det besparar musen en del scrollande! 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …Farbror Älta ångrar allt han skrivit i detta lysande inlägg! 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …kan man fakturera Bara Bajen för en på kort tid helt utnött mus efter allt scrollande? 🙂
    Tänk var enkelt livet skulle vara om ”skrivrutan” var placerad överst och våra fantastiskt begåvade inlägg ”travades” in i tur och ordning!! 🙂

    …men hav tröst…ringer bara ”fi–an” från Svenska Spel och förkunnar för Farbror Älta att han är mångmiljonär, så skall Farbror Älta sätta in de resurser som krävs för att ordna till detta!….

    Farbror Älta väntar…. 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Bra där Barba!
    Farbror Älta blir bara mer och mer övertygad om att det är rätt!
    Kollade lite statistik….den svaga länken är spiken i fjärde!
    …men efter att ha läst en artikel om Petri Puro och hans häst, så… 🙂
    Han har ALLTID hästarna till start i bästa skick, annars tar han inte ut dom och han är klart hoppfull och tycker inte hästen skall förlora felfri! 😉
    SPIK….endast galopp emot! 🙂

    Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Låter helt strålande på min ära! Jag har inte kikat på hästarna alls, men Barbas intuition har ”sagt” (och hur den funkar kan bli knepigt att förklara bara med ord), men jag har denna vecka nästan drömt om raden 1,2, 3, 4, fullt, fullt, fullt. Nu menar inte jag att vinnarna i de första fyra omgångarna är häst nr 1, 2, 3, 4. Det är bara ”symboliskt” 🙂

    Ska bli kul att se utfallet! 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    Herr Rosa!

    Vad tror farbror om…spik, spik, spik, spik, fullt, fullt och fullt imorgon?
    Farbror Älta har en ”go” känsla för det i a f!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Farbror Älta önska alla ”påsar” lycka till på sjön!
    – Ge dom inre organen vad dom tål!
    …och på´t igen imorgon, när ni slår upp era vattniga och röda ögon! 🙂 🙂

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Nu är man på väg i alla fall ..

    Skål !!

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Härligt att höra HOFF, jag missade att man skulle kunna fråga om de andra adminen på systerforat ville följa med också, de är ju över 30 och Bajare.

    Jaja får bli nästa år !!! Om man inte glömmer….senildement-ingenting har hänt !!

    SKÅL !!!

    HOFF
    Deltagare
    Antal inlägg: 58

    Morsning GU!

    Äntligen fredag! 😃
    Admin, HOFF är på väg och har nog inga problem att vara på plats i god tid!

    Skål!

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Kalmar Borta.

    Klanen ordnar buss. Avgår 8.30 från Gullmars.

    350 kr

    Bg 5682-3131

    Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

    FREDAG! 🙂

    (Se upp för lurendrejerier idag… 🙂 Det ovan är dock inget skämt! :-D)

Visar 30 inlägg - 4,891 till 4,920 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.