Visar 30 inlägg - 121 till 150 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Då är det bara resten kvar…
    Stötte ihop med ett flertal godingar, trevligt avslappnat som vanligt.

    …och inte för att jag vill sabba julstämningen, men det blir ljusare för varje dag ända till det blir mörkare igen.
    *<:-)

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Dags att dra på sig ett par brallor och dra ner på stan.
    Sen blir det krubb, troligen med inslag av säsongsmat.

    Slut

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God Jul Gubbar!

    Haha, lycka till BÄN8.
    Mor och far är nog inte så kinkiga,
    lite halvljummet går nog också bra!
    Skämt åsido, det fixar du! Ugnen m m….
    Kanske man kan få en sån där skinkmacka runt 19-19.30 ikväll?

    Själv är man på väg till jobbet.
    Så där, lagom kul… Men det är trevliga arbetskamrater där iaf! Gott nog! 11-18 är passet…

    Grattis på födelsedagen, Nacka!
    Vila i frid med Tomten!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God jul GU!

    …starta dagen med en knäckemacka med julskinka, skånsk senap och ”tomtekola” till, är nog fan ett av de bästa med hela denna helg! Njuter i fulla drag!

    Mor och far kommer hit…BOJAN ÄLTA NR 8 är i Rättvik???
    Hur skall det gå för farbror?…fixa allt ”nagg” själv…eller i a f värma, skära, lägga upp och duka!
    BOJAN ÄLTA NR 8 har i a f gjort all mat färdig…men i a f….skala och koka potatis är inte det enklaste!
    Värma ”Janssons temptation” kräver sin man!

    Farbror har i a f köpt sig en ny svart skjorta med en vackert ”julröd” slips till…så om det skiter sig med maten, så gjordes det med stil! 🙂 🙂 🙂

    …att stryka ”nyförvärvet” var inte heller det min grej!
    Hade planer på att gå över till ”grannkärringen” och be om hjälp, men efter mycket nötande såg det i a f hyfsat ut!

    Det är i dessa stunder när ens bristande kunskaper får en att inse att det är nog fan bakom ett par grävspakar man är tvingad att sitta vid resten av livet…det behärskar man i a f!
    Sad but true! 😉

    Vi får se hur dagen ter sig!!
    …Hursomhelst, god jul alla grönvita vänner och vrak!

    Tomten bör vi ägna en tanke i denna dag…var ni än är!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Go Nacka då ra gubbjävlar och gumjävlar!

    Vi som ses i morrn vi ses!

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Bäste Bajen Älta Nr 8

    Tröjbeställningarna rullar på. I skrivande stund har vi passerat 30-strecket på intresselistan. Om jag räknar rätt på fasta och rörliga kostnader så är vi nere på strax under 150 spänn tishan! Det som inte framgår tydligt är om priserna är med eller utan moms. Min magkänsla säger att priserna är utan moms. och då blir det 35 spänn till i så fall.

    Jag väntar några dagar till innan jag gör en sammanställning och skickar in en förfrågan på ett exakt antal. Då kan ju också DeZeta ge ett exakt pris (ink moms)

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ha ha, väntar bara på att det dyska otyget lyfter mungipan… stillbild till trots. 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …the day before the dipping day! 🙂 Skriver/säger man så?…skit samma, jag gör det! 🙂

    ******

    Kan man få en liten uppdatering i hur det går med sonderingarna!
    ….alltså inte den generande usla regeringssonderingen/bildningen som den lika generande usla rödhåriga politikern* håller på med tillsamman med övriga muppar! 😉
    ….utan Magister Bedon’s handlingskraftiga sonderingar hos DeZeTa om hur många tröjor som bokats och var summan landar på? 🙂 🙂
    * Det finns ett annat ord för vederbörande, men det lämpar sig inte i text…jag tror att det med största sannorlikhet är ”rödhårigt” där med!…om man säger! 😉 😉

    ******

    BAJEN ÄLTA NR 8 vill av hela sitt hjärta önska Herr K.K. lycka till med sitt liv som ”hängselsmällare”…undertecknad vill inget hellre, än att göra dito!
    BAJEN ÄLTA NR 8 är något så inihelvete less på det han sysslar med och inte minst den plågsamma okunnighet som numer genomsyrar all verksamhet inom schakt och markarbeten! Det blir så när en massa inkompetenta ”nollor” utan varken erfarenhet och kunskap skall vara i ledande positioner … och dessutom tro sig veta bäst!
    Aldrig förr har citatet härunder varit så aktuellt! 😉

    AVGÅ ALLA!

    …för övrigt kom ”tredje personen” tillbaka utan att jag märkte det! 🙂 🙂

    ******

    Hittade en charmig bild på en ung REX….tror t o m Herr BäS smälter! :-):-)

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Inte utan att man blir lätt avundsjuk där K.K, men sånt ska man inte hålla på med att vara, man hamnar ju där relativt snart ändå. 🙂
    Låter som ljuv musik i mina öron om man bara har ordning på det ekonomiska. Glöm inte pensionärsrabatten, och vad är det som växer i en sån rabatt? Jo, liljekonvaljer, gröna vita rosor i snön… ♫♪♪♫

    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God kväll GT! Ännu en helg i saltgruvan, Men checkar ut för gott första april, för nu är det nog. Bokar in en av varje. Sms kommer.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    På Stefans fråga kan jag bara svara ett: Vet ej, jag har inte fått något mail därifrån sedan 2015 mig veterligen.
    Jag har för mig att vi satte upp den lådan, men om den lever vet jag inte. Annars når man till i varje fall 10 pers på gutips(at)gubb-ultras.se, det är vi som slaviskt försöker fixa en medelstor vinst via det stora spelbolaget. Om jag får ett antal mail-adresser (som jag eventuellt redan har) så kan jag göra en gruppmail t ex gu@gubb-ultras.se som kan nyttjas för att skicka till de som har en mail kopplad. Ska se vad jag kan få ihop… förutom de 10 så har jag åtminstone din, Ältas och några till. Men ge mig någon dag att fixa till den så meddelar jag här och/eller per mail när den är uppsatt.
    Till huvudfrågan säger jag M/svart (den blir ju ändå grådaskig så småningom)
    Och till fråga nr. 2 säger jag ja

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …stort tack Bedon för du tog tag i detta med tröjor….det har tyvärr inte funnits tid/ork för egen del!
    RESPEKT BRODER!

    ******

    …det kom ett brev! 🙂 🙂

    Adresserat till herr och fru ÄLTA!
    ….och ett ondskefullt husdjur av det germaniska släktet! 🙂 🙂
    Historiskt vet man att det tyska släktet är bullrigt och gemytligt, men dock inte att lita på i flock! 🙂
    …vårt husdjur behöver ingen flock för sina illdåd! 😉 🙂

    Trevligt är det att bli ihågkommen, men jag/vi är minst sagt usla på att returnera omtanken! 🙂
    …men det finns inget ont oss för det!

    STORT TACK, MIN VÄN!
    …och god jul själv!

    Vi syns väl imorgon?

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Fråga:

    Jag mejlade till gubbultras@gubbultras.se

    Transograferas det mejlet vidare ut till alla som finns med på mejllistan? Eller landar den i nån borglömd låda nånstans och fastnar där?

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    STOPPA PRESSARNA!!!!!

    Den gode BAJEN ÄLTA NR 8 har ju visat upp ett mycket stilfullt exemplar av GubbUltrasloggan på en tröja! Det gjorde han på GU-laschen. Färgerna är de rätta men själva trycket var kanske lite för litet. Jag var förbi tryckeriet idag med min felaktiga tröja men med bättre storlek på trycket och frågade om de kan kombinera ihop färg med format. Det är inga problem.

    Priset är ju relativt till antalet beställda tröjor … Men om jag killgissar lite och säger att vi kommer att landa på en styv tvåhunka per tisha (Fruit of the Loom).

    Första steget nu är att jag tar upp intresseanmälan och jag begränsar det till grå och eller svart tisha.(Varken Vit eller grön tisha blir bra till det trycket)

    Skicka ett sms till mig 0708285432 där det klart framgår:

    Ditt namn
    Antal Grå tishor
    Antal Svarta Tishor
    Din Storlek

    Ambitionen är att alla ska ha en tisha till GU-Kryzzen i vår. Då har vi också en tidsplan på att ta in beställningar och betalningar.

    Grön jul!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Nationalteatern på Cirkus är avklarat….
    Ulf Dageby och bandet levererade och det var riktigt bra!

    Han är för go, Ulf….han är en riktig mysfarbror som glider runt på stela ben och skojar med publiken!

    Han är den från Sveriges baksida jag gillar mest….och inte blev det mindre idag! 🙂 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Sköna (och nödvändiga) 2 pinnar på Eriksdal… blev onödigt nervigt när jag upptäckte att de där 4 minuterna kvar var 14 minuter, hur svårt kan det va? Dessutom skrev jag det på twitter mitt dumarsle. Shit happens…

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Farbrors frånvaro berodde på en riktigt orolig ”kista”….lördagens julbord med firman jag kör åt var högst troligt orsaken!
    …tror att min mage inte riktigt är i fas ännu för det årliga hysteriska julfrossandet!
    Tog det skitlugnt och åt skitlite, men det hjälpte inte!

    …men jag såg ”3X30-eländet” på ”burken”….så de så! 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Å andra sidan så bevittnade jag att såväl hr. Bedon med fru fanns på plats. Trevligt så

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Några fler som saknades idag på Zinken, intog fd lackläktaren i andra perioden. Lite drygt 2000 ska väl bli det dubbla på fredag hoppas jag.
    Stökigt bandyväder därav 3 perioder och inte 2 halvlekar. Hade nog kunnat sluta lite hur som trots tidig ledning. Nu slutade det inte hur som helst utan oavgjort vilket väl kan betraktas hur som helst om man säger så. Snyggt inrakad kvittering av unge hr. Gilljam i slutet.

    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God förmiddag GU! Hinner tyvärr inte gå på matchen i dag. <men det verkar bli en bra dag och hoppas att många drar sig till Zinken. För övrigt är säsongskorten förnyade och då till det lägre priset när jag tjuvstartar min pensionering första april.

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God kväll GU!

    Tellus slog Saik med 4-2 på Zinken!
    Härligt Tellus! Första segern kom till slut. Så Skönt!

    Nu är det Gonatt! Det ska jobbas imorgon men jag dyker upp på Zinken lagom till andra halvlek. =)

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Grymt bra match av Hammarby Bandy i Bollnäs…vände matchen sista 10!
    Vi är ruggigt starka sista 20…och vi har vänt och vunnit rätt många matcher på det sättet!

    https://2-dot-elitrapport-api.appspot.com/report?gid=23692

    På söndag möter vi Bollnäs igen, denna gång på Zinken kl 13.45!
    Då tycker jag ni skall pallra er dit!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God dag GU!

    Kollade lite på matchen igår men blev så ledsen så jag bytte kanal. 🙁
    Det går tungt nu.

    Nu är jag på väg att hämta ”Tysken” för en skogspromenad. Skönt att vara ledig från jobbet så här en tisdag. 🙂

    Ikväll är det CL. Heja Liverpool.
    Vinna eller försvinna..

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Bedrövlig tillställning i solna… sämsta jag sett på länge. Har varit lite off några dagar så hade missat att den matchen var idag. Går på Sportkanalen hur som om det är någon som vill sabba dagen, eller se en redig vändning. 12-6 i halvtid… deras målis storspelar (60%) och ingen av våra spelare når upp till något. Usch fortsätter lika illa i början av andra. 14-6 🙁

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …nån dansk blev rik igår! Eurojackpotten hamnade där….och INTE på mitt konto! SATANS HELVETE! 🙂

    KÄMPA!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Jaha ja, då blir det en nattvända upp till Norrtälje. Färdigkämpat för denna gång. Lätt känslosamt men ok.

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    KÄMPA alla!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Tack i alla fall… 😉
    Mentalt kämpig dag, det blir väldigt påtagligt när man är på plats. Gubben hänger i men utan intag så vet man vartåt det barkar.

    Skön vinst i handbollen när det inte ville sig mot ”de självgoda svinpälsarna”. Den vinsten var duktigt viktig inte minst för att de nu vet att de kan. Bara att hoppas på att de hittat ett bra spår…

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Jag skriver ett ”KÄMPA” till dig och din käre far i a f!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ja, nu går det inte att skylla på handikapp längre. Tycker det stundtals inte sett så helpeppat ut direkt. Många små detaljer och framförallt så har det saknats jävlaranamma mot bättre motstånd. Nu slingrar vi runt slutspelsplatsen lite onödigt, för visst har vi högre kapacitet än det visats hittills?

    I morrn åker jag nog till farsan för sista gången… om han fixar natten. Det är inte bra hur som eller sämre än så om man ska vara ärlig.
    Inte alltid ”kämpa” är rätt ord… den dörren är nog väldigt stängd (och låst).

Visar 30 inlägg - 121 till 150 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.