-
FörfattareInlägg
-
Naturens hÃ¥rda skola… sÃ¥ det finns lite mördarinstikt bakom det där bjäbbandet ändÃ¥?
Fåglar är ömtåliga, fick jag ju själv veta då den där undulaten tog sig in för några år sedan för att begå harakiri mot fönstret. Gonatt
Och katten som första sommaren lyckades plocka en trofe via fönster pÃ¥ glänt, fjädrar överallt som jag föst trodde var min kudde. De smÃ¥ svinen…
I övrigt sÃ¥ har jag tagit slaget mot Transportstyrelsen jag ocksÃ¥… fÃ¥r väl se hur deras praxis ser ut i mitt fall. Svinen…kan informera om att fÃ¥geln numer är död….begravningen skedde i all stillhet!
FÃ¥gel hade sökt sig tillbaka in pÃ¥ vÃ¥r tomt och verkar sedan stilla somnat in…
Farbrorn frÃ¥n Älta känner ansvar inför det lilla livet och för ”hundhelvetets” tilltag och sÃ¥g inget annat än att gräva ner fÃ¥geln…
Har den vågat sig in på tomten, så ville en bli sedd och det minsta man kan göra är att begrava den med värdighet!
Är fortfarande irriterad över den lilla onda schnauzern…gillar inte alls hans beteende!
FÃ¥r jag se honom göra nÃ¥got liknade igen, dÃ¥ fÃ¥r jag fundera i andra banor…R I P fÃ¥geln!
…sen fÃ¥r jag ju för fan inte glömma bort att min kära syster fyller Ã¥r idag!
GRATTIS ”LILLA ANN”!
…för övrigt har jag närt en ond hund vid min barm!
Rex, det lilla svinet har roat sig med att fånga en fågel som han lattjat runt med och skrämt skiten ur!
Lyckades rädda det arma livet innan ”hundjäveln” bitit tag ordentligt i fÃ¥geln! Bar fÃ¥geln till grannens tomt och satte ner den där…ser ut som om fÃ¥geln kvicknat till ur traumat med den ondskefulle schnauzern och flugit sin kos!! Tror inte den fÃ¥geln landar pÃ¥ min tomt nÃ¥got mer efter detta!REX fick sig en rejäl skopa ovett i a f!
God middag GU!
…dÃ¥ fungerar det kanske igen dÃ¥…forumet!
Matchen häromdagen hade allt utom de viktigaste… 🙂
Det är i sÃ¥dana matcher som Paulsen brukar slÃ¥ till frÃ¥n ingenstans…typ! 😉Har förresten köpt en tigerrandig matchtröja med nr 10!…var jävligt sugen pÃ¥ en 4:a, men, men… 🙂
Det får bli den på Midnattsloppet!
Försökte slippa ”Jobmans” fula gula blaffa, men det gick inte…jag gillar inte Jobmans varselkläder, men jag mÃ¥ste tyvärr göra reklam för skiten…för det är vad det är..SKIT!Charlestown Chiefs och Ivan Lebedev`s extremt fina tröjor fÃ¥r vänta i garderoben! 🙂 KÄMPA! 🙂
MURJÄVELN ÄR KLAR!….stor lycka pÃ¥ Tenntorpsvägen 8! 🙂 🙂
En punkt till pÃ¥ ”toodo-listan” avklarad!
Det minskar snabbt med punkter… hade tänkt att inte göra nÃ¥got kroppsligt tungt fr.o.m. mÃ¥ndag, mer än att sprinta pÃ¥ lätta ben runt spÃ¥ret!Kranen kom idag… har dessutom lurat ut ett tredje sätt att lasta Chevan!
Tror att jag gör kranen stationär där mina redskap stÃ¥r, sÃ¥ behöver jag inte göra nÃ¥gonting med bilen…
…har material hemma för att bygga ett krantorn pÃ¥ en meter som jag monterat kranen pÃ¥ och sedan tre eller fyra stödben med strävor…sÃ¥ är det klart…typ! 🙂
…men att stÃ¥ och svetsa i denna värme avskräcker, sÃ¥ det fÃ¥r bli när regnet kommer…om det kommer! 🙂Fortsatt trevlig och varm dag sittkissare! 🙂 🙂
- Det här svaret redigerades för 6 år, 2 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
Ja, det var ena jävla räddningar, samtidigt sÃ¥ är det det han ska göra ocksÃ¥, stoppa bollar… han gÃ¥r ut helt rätt och hade bollen gÃ¥tt förbi honom hade den gÃ¥tt utanför.
Man saknade något irrationellt som Pa hade och man saknade en skalle som Paulsens, skillnaden mellan vinst och oavgjort. Att det blev 0-0 fattar jag fortfarande inte. Bara i andra som jag ju såg var det underlag för normala lag att få 2-2, minst.
Jävla oavgjorda matcher… hade jag fÃ¥tt som jag velat sÃ¥ hade det gett 0 poäng till bÃ¥da. Inget lag gjorde vad spelet gÃ¥r ut pÃ¥, mÃ¥l.
Ska vi lyckas få till 3 raka nu? Tror Trelle borta blir tuffTack Johan, du är grym!
=)Jag saknar Björne…
Blir väl en sÃ¥n där 0-0 historia…
- Det här svaret redigerades för 6 år, 2 månader sedan av bajen-loveU4ever.
En halvlek… FÃ¥r vi se en riktig andra nu?
Bästa B ä S!
Bulten till det svarta utskjutet sitter i hålet för 2000lbs.
…sÃ¥ det är där kroken hänger den tar runt 1 ton!God kväll GU!
Fan så hett!
Jag har en hemsk huvudvärk så jag stannade inne i skuggan idag.
Så fick man lite gjort inne också.
Det skulle vara nice med lite regn.BÄN8
Jag kollar matchen hemma.
Perfekt ju, bara krana hem 3 pinnnar direkt på plats.
Halvmekaniska monster hittar man i skogen. Fast det stÃ¥r 1000lbs sÃ¥ du ska bra lÃ¥ngt in för att ta 1000kg pÃ¥ den, hoppas grejerna väger lite mindre.…och sÃ¥ är kranen funnen i Sverige! :-O
När jag kontaktade firman i Finland, sÃ¥ hänvisade han till sin svenska samarbetspartner…som givetvis hade tvÃ¥ kranar som förde en helt anonym tillvaro pÃ¥ lagerhyllan! 🙂 🙂 …och en beställdes blixtsnabbt!
Det märkliga är att det INTE gick att söka/hitta dessa på nätet ??!!
PÃ¥talade detta för ”nissen” jag snackade med och tyckte att firman borde komma ut ur sin anonyma tillvaro…om nÃ¥gon annan jävel behöver en kran! 🙂 🙂Sammanfattningsvis sÃ¥ har man under tvÃ¥ veckors tid desperat jagat kranjäveln över hela världen och dagen till ära sÃ¥ hittades det tvÃ¥ stycken pÃ¥ en hylla i BorÃ¥s…där klubben i mitt hjärta skall spela i afton!
Gott eller ont omen återstår att se! 😉- Det här svaret redigerades för 6 år, 2 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
God morgon GU!
…still hot today!
Andra veckan pÃ¥ semestern……men det hindrar inte jakten pÃ¥ en ”liten skitkran” till Chevan! 😉
Nu när stabben lagt ner firman sÃ¥ infann sig ett problem, dÃ¥ jag inte har nÃ¥gonting att lyfta mina grävredskap med! Kan inte ha allt ”ute i fält” och vill inte ha det heller! Vill heller inte Ã¥ka hem med grävmaskinen varje gÃ¥ng jag behöver som ligger hemmavid! En liten enkel kran som lyfter 900-1000 kg är klart intressant, men den är slutsÃ¥ld i Sverige för tillfället… Firman som tar hem dessa grejer ligger lÃ¥gt tills hösten/vintern…men jag vill ha kranen NU!
Den finns i hela världen, men ingen vill skicka den till Sverige…
Mitt hopp stÃ¥r till tvÃ¥ firmor…en i Finland och en i Danmark…men det är mycket som är oklart!SÃ¥ här ser den ut…i all enkelhet!
…och sÃ¥ här tänker jag montera den!
Normalt sätter man den ini flaket vid ena sidan, men har ingen lust att förstärka och borra i laket…tycker den här lösningen är genialiskt simpel!Fortsättning lär följa
God kväll GU!
…funderar fortfarande pÃ¥ mitt ”töj” till Midnattsloppet!
Har börjat fundera pÃ¥ om jag inte skall införskaffa mig NR 10…i o m att det är sista säsongen i Bajen!
…pÃ¥ nÃ¥t sätt skulle det kännas väldigt rätt…Kennedy är ju trots allt Bajen personifierad!
Med lite mindre runt midjan, sÃ¥ skall jag gÃ¥ för ”pers” i Ã¥r!
…och det vore väl trevligt om man dÃ¥ är iförd tröja NR 10! 🙂Vad tycker ni?
…grönvitt eller tigerränderna är nästa frÃ¥ga i s f?Andra alternativ är…
Den här…med matchande shorts och strumpor!
…eller den här med dito!
Ivan Lebedev gÃ¥r ”en match” mot Migrationsverket om att fÃ¥ stanna och spela bandy och han var orolig som fan om vilket beslut de skulle ta! Att bära hans tröja hade känts bra…
..men hörde häromdagen att det tydligen hade ordnat sig med uppehållstillstånd! 🙂 🙂
Hittade inte Ivan Lebedev´s 39:a…men en bra bild pÃ¥ Elfving i ”Bris-tröjan”
God eftermiddag GU!
Det är en smula ljummet ute…kan man lugnt säga! 🙂
…man märker sÃ¥nt när man utför halvtungt kroppsligt arbete i gassande solsken! 😉
Behöll tröjan pÃ¥ av förklarliga skäl! 🙂 🙂Den sista murstenen är hursomhelst satt pÃ¥ plats…nu väntar lite ”stödgjutning” bakom muren och fogning!
…det fÃ¥r bli morgondagens bekymmer!
Tror jag slÃ¥r dank resten av dagen…eller ”semestrar” som det ocksÃ¥ kan kallas! 🙂
Instämmer till fullo även om de tämligen bisarra bilderna pÃ¥ de brittiska komikerna fÃ¥r stÃ¥ för honom… 😉
11:e grillen avklarad och det med bravur från såväl gubbar/gummor som kock och äkta hälft.
DessertaladÃ¥ben satt som en smäck……apropÃ¥ Stefans surr om tegelstenar! 🙂
God kväll GU!
STORT TACK till min kära GU-vänner och inte minst till ”Bedon-family” som upplÃ¥ter sin nobla boning till oss ”Ã¥ldringar” en gÃ¥ng om Ã¥ret! 🙂
…och maten var som vanligt förträffligt!
Hej underbara GU, vi ses imorgon, längtar.
Kram
Skål!!
Härliga GU
Härliga sommar
Härliga Grill
Härliga Hoppla!Rubbat det där… rÃ¥kade ju tut för nÃ¥got liknande senast jag skulle förlänga. Det visade sig att det finns nÃ¥gra som lider av epilepsi som käkar samma medicin och dÃ¥ tog det stopp. Man kan fÃ¥ anfall för mindre och dÃ¥ pratar jag inte epilepsianfall.
Nu har jag skitit i mina bokstäver, pallar inte… förhoppningsvis fÃ¥r man en ny lapp Ã¥tminstone (när man väl tagit sig fram i köriket)
I morr ses vi alla goda mänskobarn, då ska vi keka och dricka pils på en veranda. Trevligt skitGod kväll GU!
Det går framåt med muren, men jag borde hunnit mer!
…men det är jävligt varmt och det drar ner tempot!
Tog tillfället i akt och tänkte skaffa mig lite solbränna pÃ¥ ryggen…och det blev det med betoning pÃ¥ bränna!
Trots att tröjan inte var av särskilt länge…soljävel! 🙂Fick avslag pÃ¥ min överklagan i Förvaltningsrätten om Ã¥rligt inlämnande av läkarintyg för min sömnapné och för att överhuvudtaget fÃ¥ behÃ¥lla mitt körkort!
Trafikverket har skapat ett problem som inte är ett problem om man använder sin CPAP under sömn…vilket jag gör! Om jag ”knoppar” med den, sÃ¥ har jag inga andningsuppehÃ¥ll och därmed är inte det nÃ¥got sömnproblem under mina sömntimmar…förutom för Trafikverket som ser detta som ett gigantiskt problem och jagar alla CPAP-användare som vi vore brottslingar!
Trafikverket är oerhört kantigt, byråkratiskt, har föråldrade paragrafer och därmed hängivna paragrafryttare, så att ändra på deras beslut kräver säkert lagändringar och då är det säkert lättast F R att avslå min begäran!
Pratade med Fysiologlab och frÃ¥gade om nÃ¥gon representant för Trafikverket överhuvudtaget bemödat sig med att göra nÃ¥gra besök pÃ¥ nÃ¥gon sömnenhet, eller pratat med sakkunniga…men min kontakt har jobbat där sÃ¥ länge det funnits en sömnenhet, men inte en käft frÃ¥n nÃ¥gon trafikansvarig myndighet har visat nÃ¥got som helst intresse för att ta reda pÃ¥ hur det ”egentligen förhÃ¥ller sig med behandlad sömnapné”…
Märkligt, eller hur?Grillen imorgon…farbror kommer när muren har fÃ¥tt den tid den behöver.. typ!
God morgon GU!
Vaknade onödigt tidigt igen… TrÃ¥kigt att inte Christina kunde komma…det behövs lite mer kvinnlig fägring pÃ¥ vÃ¥ra ”träffar”, tycker jag!
Vad det gäller bruket av bruk…eller cement! 🙂 🙂
För övrigt är tanken att muren skall vara klar i början pÃ¥ nästa vecka…senast! 😉
Tyvärr mÃ¥ste Christina hoppa av grillen pga jobb…
Vi andra ses framåt eftermiddagen i residens Bedons.Ha ha, det låter som att unge hr. Älta satt sig på den gamla pottan och har största delen av semestern avdelad för murbruk. Förmodligen bättre än jordbruk då det inte skulle ge mer än det roliga i att äta något från bruket, godare än murbruk men kanske inte roligare än det sistnämnda.
Själv ställer jag mig frÃ¥gan ”Vad är det för fel pÃ¥ betong?” 🙂
Kan det vara sÃ¥ att lilla livet har materialÃ¥sikter… 😉God middag GU!
Det har plockats ner en sned och vind mur i Älta och nu hÃ¥ller farbror som bäst pÃ¥ att stapla upp den igen med fix i skarvarna denna gÃ¥ng, sÃ¥ förhoppningen är att detta INTE behöver göras igen…
…detta fÃ¥r till följd att VM-fotboll och annat ovidkommande självfallet är av klart underordnad betydelse…om man säger! 😉 😉Kul för ett litet land, men skitigt sÃ¥ det räcker och blir över. DÃ¥ tänker jag inte pÃ¥ om det är skräp pÃ¥ gatan…
Grattis Kroatien!
Det blir en grym final.
Mot ett Frankrike som får lite mer vila, mindre spring i benen..
Hoppas verkligen Kroatien tar hem guldet!Jag hoppas Kroatien vänder och vinner.. =)
Men skulle England vinna så e det ok det med. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.