Visar 30 inlägg - 481 till 510 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Naturens hårda skola… så det finns lite mördarinstikt bakom det där bjäbbandet ändå?
    Fåglar är ömtåliga, fick jag ju själv veta då den där undulaten tog sig in för några år sedan för att begå harakiri mot fönstret. Gonatt
    Och katten som första sommaren lyckades plocka en trofe via fönster på glänt, fjädrar överallt som jag föst trodde var min kudde. De små svinen…
    I övrigt så har jag tagit slaget mot Transportstyrelsen jag också… får väl se hur deras praxis ser ut i mitt fall. Svinen

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …kan informera om att fågeln numer är död….begravningen skedde i all stillhet!
    Fågel hade sökt sig tillbaka in på vår tomt och verkar sedan stilla somnat in…
    Farbrorn från Älta känner ansvar inför det lilla livet och för ”hundhelvetets” tilltag och såg inget annat än att gräva ner fågeln…
    Har den vågat sig in på tomten, så ville en bli sedd och det minsta man kan göra är att begrava den med värdighet!
    Är fortfarande irriterad över den lilla onda schnauzern…gillar inte alls hans beteende!
    Får jag se honom göra något liknade igen, då får jag fundera i andra banor…

    R I P fågeln!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …sen får jag ju för fan inte glömma bort att min kära syster fyller år idag!

    GRATTIS ”LILLA ANN”!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …för övrigt har jag närt en ond hund vid min barm!
    Rex, det lilla svinet har roat sig med att fånga en fågel som han lattjat runt med och skrämt skiten ur!
    Lyckades rädda det arma livet innan ”hundjäveln” bitit tag ordentligt i fågeln! Bar fågeln till grannens tomt och satte ner den där…ser ut som om fågeln kvicknat till ur traumat med den ondskefulle schnauzern och flugit sin kos!! Tror inte den fågeln landar på min tomt något mer efter detta!

    REX fick sig en rejäl skopa ovett i a f!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God middag GU!

    …då fungerar det kanske igen då…forumet!

    Matchen häromdagen hade allt utom de viktigaste… 🙂
    Det är i sådana matcher som Paulsen brukar slå till från ingenstans…typ! 😉

    Har förresten köpt en tigerrandig matchtröja med nr 10!…var jävligt sugen på en 4:a, men, men… 🙂
    Det får bli den på Midnattsloppet!
    Försökte slippa ”Jobmans” fula gula blaffa, men det gick inte…jag gillar inte Jobmans varselkläder, men jag måste tyvärr göra reklam för skiten…för det är vad det är..SKIT!

    Charlestown Chiefs och Ivan Lebedev`s extremt fina tröjor får vänta i garderoben! 🙂 KÄMPA! 🙂

    MURJÄVELN ÄR KLAR!….stor lycka på Tenntorpsvägen 8! 🙂 🙂
    En punkt till på ”toodo-listan” avklarad!
    Det minskar snabbt med punkter… hade tänkt att inte göra något kroppsligt tungt fr.o.m. måndag, mer än att sprinta på lätta ben runt spåret!

    Kranen kom idag… har dessutom lurat ut ett tredje sätt att lasta Chevan!
    Tror att jag gör kranen stationär där mina redskap står, så behöver jag inte göra någonting med bilen…
    …har material hemma för att bygga ett krantorn på en meter som jag monterat kranen på och sedan tre eller fyra stödben med strävor…så är det klart…typ! 🙂
    …men att stå och svetsa i denna värme avskräcker, så det får bli när regnet kommer…om det kommer! 🙂

    Fortsatt trevlig och varm dag sittkissare! 🙂 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ja, det var ena jävla räddningar, samtidigt så är det det han ska göra också, stoppa bollar… han går ut helt rätt och hade bollen gått förbi honom hade den gått utanför.
    Man saknade något irrationellt som Pa hade och man saknade en skalle som Paulsens, skillnaden mellan vinst och oavgjort. Att det blev 0-0 fattar jag fortfarande inte. Bara i andra som jag ju såg var det underlag för normala lag att få 2-2, minst.
    Jävla oavgjorda matcher… hade jag fått som jag velat så hade det gett 0 poäng till båda. Inget lag gjorde vad spelet går ut på, mål.
    Ska vi lyckas få till 3 raka nu? Tror Trelle borta blir tuff

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Tack Johan, du är grym!
    =)

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Jag saknar Björne…

    Blir väl en sån där 0-0 historia…

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    En halvlek… Får vi se en riktig andra nu?

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    Bästa B ä S!

    Bulten till det svarta utskjutet sitter i hålet för 2000lbs.
    …så det är där kroken hänger den tar runt 1 ton!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God kväll GU!

    Fan så hett!
    Jag har en hemsk huvudvärk så jag stannade inne i skuggan idag.
    Så fick man lite gjort inne också.
    Det skulle vara nice med lite regn.

    BÄN8

    Jag kollar matchen hemma.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Perfekt ju, bara krana hem 3 pinnnar direkt på plats.
    Halvmekaniska monster hittar man i skogen. Fast det står 1000lbs så du ska bra långt in för att ta 1000kg på den, hoppas grejerna väger lite mindre.

    https://pbs.twimg.com/media/DiOC5N0XcAAJglG.jpg

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …och så är kranen funnen i Sverige! :-O

    När jag kontaktade firman i Finland, så hänvisade han till sin svenska samarbetspartner…som givetvis hade två kranar som förde en helt anonym tillvaro på lagerhyllan! 🙂 🙂 …och en beställdes blixtsnabbt!
    Det märkliga är att det INTE gick att söka/hitta dessa på nätet ??!!
    Påtalade detta för ”nissen” jag snackade med och tyckte att firman borde komma ut ur sin anonyma tillvaro…om någon annan jävel behöver en kran! 🙂 🙂

    Sammanfattningsvis så har man under två veckors tid desperat jagat kranjäveln över hela världen och dagen till ära så hittades det två stycken på en hylla i Borås…där klubben i mitt hjärta skall spela i afton!
    Gott eller ont omen återstår att se! 😉

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …still hot today!
    Andra veckan på semestern…

    …men det hindrar inte jakten på en ”liten skitkran” till Chevan! 😉
    Nu när stabben lagt ner firman så infann sig ett problem, då jag inte har någonting att lyfta mina grävredskap med! Kan inte ha allt ”ute i fält” och vill inte ha det heller! Vill heller inte åka hem med grävmaskinen varje gång jag behöver som ligger hemmavid! En liten enkel kran som lyfter 900-1000 kg är klart intressant, men den är slutsåld i Sverige för tillfället… Firman som tar hem dessa grejer ligger lågt tills hösten/vintern…men jag vill ha kranen NU!
    Den finns i hela världen, men ingen vill skicka den till Sverige…
    Mitt hopp står till två firmor…en i Finland och en i Danmark…men det är mycket som är oklart!

    Så här ser den ut…i all enkelhet!

    …och så här tänker jag montera den!
    Normalt sätter man den ini flaket vid ena sidan, men har ingen lust att förstärka och borra i laket…tycker den här lösningen är genialiskt simpel!

    Fortsättning lär följa

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …funderar fortfarande på mitt ”töj” till Midnattsloppet!
    Har börjat fundera på om jag inte skall införskaffa mig NR 10…i o m att det är sista säsongen i Bajen!
    …på nåt sätt skulle det kännas väldigt rätt…Kennedy är ju trots allt Bajen personifierad!
    Med lite mindre runt midjan, så skall jag gå för ”pers” i år!
    …och det vore väl trevligt om man då är iförd tröja NR 10! 🙂

    Vad tycker ni?
    …grönvitt eller tigerränderna är nästa fråga i s f?

    Andra alternativ är…
    Den här…med matchande shorts och strumpor!

    …eller den här med dito!
    Ivan Lebedev går ”en match” mot Migrationsverket om att få stanna och spela bandy och han var orolig som fan om vilket beslut de skulle ta! Att bära hans tröja hade känts bra…
    ..men hörde häromdagen att det tydligen hade ordnat sig med uppehållstillstånd! 🙂 🙂
    Hittade inte Ivan Lebedev´s 39:a…men en bra bild på Elfving i ”Bris-tröjan”

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God eftermiddag GU!

    Det är en smula ljummet ute…kan man lugnt säga! 🙂
    …man märker sånt när man utför halvtungt kroppsligt arbete i gassande solsken! 😉
    Behöll tröjan på av förklarliga skäl! 🙂 🙂

    Den sista murstenen är hursomhelst satt på plats…nu väntar lite ”stödgjutning” bakom muren och fogning!
    …det får bli morgondagens bekymmer!
    Tror jag slår dank resten av dagen…eller ”semestrar” som det också kan kallas! 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Instämmer till fullo även om de tämligen bisarra bilderna på de brittiska komikerna får stå för honom… 😉
    11:e grillen avklarad och det med bravur från såväl gubbar/gummor som kock och äkta hälft.
    Dessertaladåben satt som en smäck…

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …apropå Stefans surr om tegelstenar! 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    STORT TACK till min kära GU-vänner och inte minst till ”Bedon-family” som upplåter sin nobla boning till oss ”åldringar” en gång om året! 🙂
    …och maten var som vanligt förträffligt!

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Hej underbara GU, vi ses imorgon, längtar.

    Kram

    Skål!!

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Härliga GU
    Härliga sommar
    Härliga Grill
    Härliga Hoppla!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Rubbat det där… råkade ju tut för något liknande senast jag skulle förlänga. Det visade sig att det finns några som lider av epilepsi som käkar samma medicin och då tog det stopp. Man kan få anfall för mindre och då pratar jag inte epilepsianfall.
    Nu har jag skitit i mina bokstäver, pallar inte… förhoppningsvis får man en ny lapp åtminstone (när man väl tagit sig fram i köriket)
    I morr ses vi alla goda mänskobarn, då ska vi keka och dricka pils på en veranda. Trevligt skit

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Det går framåt med muren, men jag borde hunnit mer!
    …men det är jävligt varmt och det drar ner tempot!
    Tog tillfället i akt och tänkte skaffa mig lite solbränna på ryggen…och det blev det med betoning på bränna!
    Trots att tröjan inte var av särskilt länge…soljävel! 🙂

    Fick avslag på min överklagan i Förvaltningsrätten om årligt inlämnande av läkarintyg för min sömnapné och för att överhuvudtaget få behålla mitt körkort!
    Trafikverket har skapat ett problem som inte är ett problem om man använder sin CPAP under sömn…vilket jag gör! Om jag ”knoppar” med den, så har jag inga andningsuppehåll och därmed är inte det något sömnproblem under mina sömntimmar…förutom för Trafikverket som ser detta som ett gigantiskt problem och jagar alla CPAP-användare som vi vore brottslingar!
    Trafikverket är oerhört kantigt, byråkratiskt, har föråldrade paragrafer och därmed hängivna paragrafryttare, så att ändra på deras beslut kräver säkert lagändringar och då är det säkert lättast F R att avslå min begäran!
    Pratade med Fysiologlab och frågade om någon representant för Trafikverket överhuvudtaget bemödat sig med att göra några besök på någon sömnenhet, eller pratat med sakkunniga…men min kontakt har jobbat där så länge det funnits en sömnenhet, men inte en käft från någon trafikansvarig myndighet har visat något som helst intresse för att ta reda på hur det ”egentligen förhåller sig med behandlad sömnapné”…
    Märkligt, eller hur?

    Grillen imorgon…farbror kommer när muren har fått den tid den behöver.. typ!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Vaknade onödigt tidigt igen… Tråkigt att inte Christina kunde komma…det behövs lite mer kvinnlig fägring på våra ”träffar”, tycker jag!

    Vad det gäller bruket av bruk…eller cement! 🙂 🙂

    För övrigt är tanken att muren skall vara klar i början på nästa vecka…senast! 😉

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Tyvärr måste Christina hoppa av grillen pga jobb…
    Vi andra ses framåt eftermiddagen i residens Bedons.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ha ha, det låter som att unge hr. Älta satt sig på den gamla pottan och har största delen av semestern avdelad för murbruk. Förmodligen bättre än jordbruk då det inte skulle ge mer än det roliga i att äta något från bruket, godare än murbruk men kanske inte roligare än det sistnämnda.
    Själv ställer jag mig frågan ”Vad är det för fel på betong?” 🙂
    Kan det vara så att lilla livet har materialåsikter… 😉

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God middag GU!

    Det har plockats ner en sned och vind mur i Älta och nu håller farbror som bäst på att stapla upp den igen med fix i skarvarna denna gång, så förhoppningen är att detta INTE behöver göras igen…
    …detta får till följd att VM-fotboll och annat ovidkommande självfallet är av klart underordnad betydelse…om man säger! 😉 😉

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Kul för ett litet land, men skitigt så det räcker och blir över. Då tänker jag inte på om det är skräp på gatan…

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Grattis Kroatien!
    Det blir en grym final.
    Mot ett Frankrike som får lite mer vila, mindre spring i benen..
    Hoppas verkligen Kroatien tar hem guldet!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Jag hoppas Kroatien vänder och vinner.. =)
    Men skulle England vinna så e det ok det med.

Visar 30 inlägg - 481 till 510 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.