Visar 30 inlägg - 511 till 540 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Jaha, halvtid nu… frågan är kommer Kroatien göra en öfk, vända och vinna? Fan tro’t, men det trodde jag inte i måndags heller.
    Skit

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Grodätarna käkade även upp musslorna. I morrn njurpaj mot Pleska (i brist på att komma på annat)
    Pleska funkar jämt.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Är inloggad sen igår så något generellt fel verkar det inte vara.
    Är sur över onödiga viljelösa torsken igår. Borde de inte ha mer spring i benen efter uppehåll och ”inspiration” från VM? Med en sån inställning vi kämpa ordentligt för att hålla oss på övre halvan. Skärpning mot Ellos anbefalles.

    Vi får finbesök lördag, Kristina har anmält sitt intresse att umgås lite. Tyvärr är Marie iväg på något som väl kallas smälla med hängslen. Är redan hungrig… på det ena och andra. Ser inte ut att bli bilburet den här gången.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God middag GU!

    …det är tredje gången idag som jag loggar in på B B! Något knas igen???

    Man kan med rätta säga att Rex och jag laddar batterierna idag!
    …dvs slår dank och inte uträttar något som helst meningsfullt!
    Semester kan man också kalla det! 🙂 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Viljelöst skulle jag vilja sammanfatta det med. Nu siktar vi på lördag va?
    Lackar på allt utom sällskapet.
    Vet inte alltså, men de hade 2 anfall där jag sa (i förväg) att det inte var bra. Vi hade ett flertal anfall där det inte var bra.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    En klart onödig torsk…sätter vi våra KLARA chanser i första leder vi med 3-0…

    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God eftermiddag GU! På ett sätt är det skönt att VM är över för oss som följer Allsvenskan i allmänhet och Bajen i synnerhet. Men det var lite tråkigt att landslaget vek ned sig mot engelsmännen utan att kämpa.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …nu är han färdig och i depå och det blev runt en halvtimme övertid!
    …men så sniken får man inte vara att endast pröjsa för en halvtimme, så han kan skriva en timme, tycker jag! 😉

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Tror att jag får ”pröjsa” övertid till ”Bobban”! 🙂
    …han jobbar på än, trots att han borde varit i depå kl. 07.00!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Matchdag alla vänner!
    Det var ett tag sedan när det gällde herrarna.
    Vi se vi som ses

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …med lilla hjärtat på annan ort får jag göra käk själv!
    Det blev minnen från unga år till viss del idag!
    ….för det är förjävla gott med iskall O´boy och en skinkmacka till frukost!
    …lättfil och frostflingor har alltid varit en favorit och kommer nog vara det livet ut och som lunchmat är det faktiskt enastående friskt och gott varma dagar!
    …och så rundar vi av med grillad majskolv med lite smält smör och salt till middag!
    Eftersom jag är begränsad i kistan, så åt jag bara majskolv! Det är i a f min grillade favorit!

    Brukar alltid säga att saltet skall ligga som en snödriva på ”pommen”, men det behövs inte på en majskolv!

    Majskolv var det!

    R I P Stig Vig!

    Stig Vig och ”Inälvan” (Stina Berge som donerade sin ena njure till ”Stickan”)
    Underbart underfundigt av Stickan att komma på…. ”Inälvan”!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …gårdagen var för egen del klart positiv, då jag fick mycket gjort!
    Det trasiga grävredskapet är numer i strålande skick efter lite nya delar och en del svets!
    Äntligen har mina nya elbackspeglar monterats….och kablarna dragits genom maskinen, men inte anslutits än…
    Är så redigt less på att riskera liv och lem på att kravla sig upp på en iskall maskin vintertid och skrapa speglar…
    Beställde detta på maskinen, men det fanns inte som ”extra”… vilket är mycket märkligt!

    *****

    Det skitiga grävredskapet, d.v.s. grävmaskinen är numer hyfsat ren, men det blir nog en vända till med slangen innan jag är nöjd!
    Gjorde som sist…en session i Nackas självtvätt vid 21 tiden igår kväll! 🙂
    …det kan ju låta lite ”corny” att tillbringa en lördagkväll med att tvätta en grävmaskin, men det är faktiskt rogivande att det inte finns en käft i närheten och att hänsyn således inte behöver tas mot en massa ”stekare” som gärna markerar sin ”oerhört viktiga närvaro” med att påtala att det stänker fett och skit över stänkväggen ner på deras ”rishögar”…men att dom ”fixat” det när jag erbjuder mig att spola rent!
    Det märkliga är att de ”bara måste” ta tvätt-platsen bredvid min maskin, trots att det finns fler lediga….vilket jag brukar få påtala för dem! 😉 ASSHOLES!

    *****

    De fina travhästarna gjorde som vanligt sitt bästa…men inte jag, så det är bara att kämpa på nästa lördag!
    …några ”tyskjävlar” snodde hela Eurojackpot-kassan i fredags…BASTARDS!
    Man skulle kunna uttrycka det så här med gårdagens match inräknad…
    ….att sammanfattningsvis så gick det mesta åt helvete i spelväg…. en del mer väntat än andra! 😉 😉

    *****

    Blev ”solokvist” för en stund sedan…
    BOJAN ÄLTA NR 8 drog upp till svärmor i Rättvik i några dagar…hon har det ensamt sedan svärfar lämnat jordelivet!
    Det passar mig rätt bra, då kan jag fixa färdigt med maskinen och semesterparkera den redan innan semestern börjat…typ! 😉
    …sedan skall ”Röda faran” få lite ”kärlek” också!

    *****

    VM-hybrisen tog föga oväntat slut…. och det gör mig inte ett skit!
    …det är viktigare det som händer imorgon!
    Bajens resa är vansinnigt mycket mer intressant, än landslaget!
    …har man någon som helst insikt så insåg tidigt att det var en tidsfråga innan landslaget skulle åka ut!
    Att tro att det skulle bära hela vägen är väldigt naivt med den truppen!
    Bajen däremot vet vi inte riktigt vad vi har, då vi till skillnad mot landslaget har trupp som kan ta oss hela vägen!
    …men vi bajare är inte vana att handskas med det som kanske komma skall…här är utgången helt oviss och det är det som ger det nerv, ångest och förhoppningsvis hysterisk glädje i slutet!
    Tror att min syster och jag ”jonnar” genom ”Läbbiga skogen” imorgon till vår ”betongluktande” arena! 😉

    OVER AND OUT….som jag sa igår 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Nä det där gick ju inte som man hoppades, trodde kan jag inte säga då jag trodde vi skulle åka redan i gruppen.
    Missade det mesta av matchen då farsan bastade och bilen dessutom pajade ihop på vägen dit. Bärgare och upphämtning av släkt som var på väg strax efter oss räddade upp det. Sen blev det lite långsammare hemåt än tanken var från start, men jag såg en del i luren i varje fall. Sen ville den starta om sig och ställde till ett litet helvete med inställningarna. så lite mekande med det kvarstår.
    Söndag och tvätt är det enda som stå på schemat men först ska det sovas.

    Förresten så följdes tyvärr inte den 3:e raka upp med en fjärde rak för tjejerna, det blev en 1-0 torsk mot nordskåningarna. Nya tag för klubbmärket på måndag.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …and everything must come to an end! Over and out from ” old Svedala”!

    De fick oss att framstå som det mediokra landslag vi är!

    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God förmiddag GU! Matchdag och hoppas givetvis på en vinst mot önationen med en hybris liknande den en klubb i Uppland har. Men på måndag den riktiga fotbollssäsongen enter ett lite för långt uppehåll.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Trots semester och möjlighet till sovmorgon vaknade jag vid 5 snåret ändå! 🙁
    …lite småpyssel står på menyn idag!

    Sen borde väl VM över för vårt mediokra landslag!…jag menar, fick brassarna åka hem med sitt lag, finns det ju inte på världskartan att ”lilla Sverige” skall bli kvar! 🙂 🙂
    …men å andra sidan så kan säkert det brittiska högmodet stå dom dyrt! Det är i s f inte första gången! 😉

    Skall man se någorlunda nyktert på Sveriges insats så här långt, så har vi vunnit på endast 1 riktigt spelmål….mot tyskarna, men vi förlorade som bekant ändå!
    …resten av målen har kommit till på två straffar, två självmål och en enkel retur på hörna!
    Så jag tycker vi är där vi är i turneringen med en hel del flyt!
    Det är ingen överdrift att påstå att våra anfallare inte direkt har med VM:s skytteligatopp att göra. 😉
    …bäste svenske målskytt är en back på två straffmål!

    *****

    För övrigt är det Max:s räkmacka på bilden i inlägget härunder…han är vår unge utsättare som dessutom fyllde 23 år igår!
    …och på bilden syns den unge ”snorkorken” med en grotesk avart på ”Bloody Mary”!
    Renat, svartpeppar, worcestershiresås, tomatjuice…dekorerat med tomat och knaperstekt bacon! 🙂 🙂

    Var den god?…säger man att den smakade alldeles enastående, så ljuger man ordentligt!
    Tror att jag fördrar Brännvin Special och Julmust alla dagar i veckan! 😉

    Vi kämpar!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God kväll GU!

    Semester, så lyxigt!
    Jag är glad att vara ledig imorgon och på måndag. Så kan jag se de två matcherna- den ena betydligt viktigare än den andra.
    Den ena även betydligt mer efterlängtad än den andra!!
    Bajen, de e grejer det!

    Så fick brassarna åka hem också..dom skulle ju vinna VM..favorittippade filmare.
    Roligare med Belgien vidare tycker jag!!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    ….vi gled runt på en ”räkmacka” idag på jobbet! Farbrors egen var av förklarliga skäl bara hälften så stor, men minst lika god…kan man säga! 🙂 🙂
    Perfekt avslutning på sista jobbdagen med FRENTAB på Sandhamns Värdshus!!
    …man slapp pröjsa också! 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Vissa fredagar är bättre än andra. 1 dag närmare pension (om det blir någon).

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God eftermiddag GU!

    SEMESTER!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    GOOOOD MORGON GU!

    …så är den äntligen här…fredagen!…som jag väntat på i ett antal månader! 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …så är det en fredag kvar innan min semester!
    Imorgon skall vi ”slöjda” fram till 9.00, sedan skall vi vidare hem till vår eminente lastbilschaufför!
    Vi skall ta hans båt till Sandhamn för lunch och lite trivsamt surr!
    Hoppas vara tillbaka i ”Gurra” till 13-14 tiden…skall köra hem maskinen innan det är semester på riktigt! 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Får vi ens använda reserven Jille på måndag om vi skulle ta oss till semi? Det är 3 pinnar som gäller och det vore ju trevligt om han stod för lite av arbetet dit så att säga…

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Kommer fortsätta att ”rackla ner” på vårt rätt mediokra landslag!
    …har inte ändrat uppfattning om Jannes grabbar och kommer inte göra det heller!!
    Trots att de rätt tursamt tagit sig vidare, så vore det dumt om jag ändrade min uppfattning nu, när det går bra! 😉
    Skulle jag säga att vi vinner mot ”britterna”, så går det åt helvete!
    …så!
    …skulle i a f bli förvånad om det inte är över på lördag… 😉

    Tror ”Jille” skulle tillföra massor…

    För övrigt!
    Ladda in en lax till Hammarby Bandy i 1000 ger 1000!
    http://www.hammarbybandy.se/nu-kor-vi-igang-succen-1000-ger-1000-for-sasongen-18-19/

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Jag såg idag min första match av detta VM. Det kom upp en skylt på TV:n som sa att 18% av alla avlossade skott gick innanför målramen. I tanken avrundade jag det till 20% som är det samma som en av fem eller om du vill 1/5. Alltså ett avlossat skott gick på mål, fyra gick mer eller mindre låååååååångt utanför.

    I min värld som kock … Om jag får in en bong på fem blodiga biffar och jag lyckas med konststycket att tillaga en blodig och resten är nån annan stekgrad, då skulle jag inte vara välkommen tillbaks till nästa pass (läs match). Att under en kväll steka 100 biffar (a la carte) är inte ovanligt – förutom alla andra beställningar.

    Och nu pratar vi om VM i fotboll. Crème de la crème! Gräddan av alla miljoners miljoner människor som spelar fotboll. Ja, visst händer det att du inte är helt nöjd efter ett restaurangbesök, men handen på hjärtat – missar kocken rätt stekgrad 4 gånger av 5?

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Det blev ju en trevlig tillställning det där. Nu kollar jag en annan tillställning på en ö
    https://htv.solidtango.com/live/live-fc-gute-hammarby
    Fri visning av träningsmatchen mot gutarna.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Håller med helt och fullt, är så trött på att se matcher där de spelar i en halvlek sen bara ställningskrig och bollrullande i sidled. Något japsen ska hyllas för.

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Kul detta VM! Det är ju såhär fotboll
    ska vara!

    Belgien har vänt och vunnit.
    Tycker faktiskt lite synd om japanerna nu….

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    2-0 till Japan i början på andra..
    Det sa pang bara!
    KÄMPA Belgien!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Lästa nu att han förlängt med tre år.
    Bra Det!!
    🙂

Visar 30 inlägg - 511 till 540 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.