Visar 30 inlägg - 991 till 1,020 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Är smått paralyserad numer på helgerna, då jag inte kan ta mig för något mer än trav och viss sport!
    …känner ett visst drag åt själslig splittring under rådande omständigheter…eller Gollum- varning om man så vill! 🙂
    Efter lite inre djup-analys så stavas problemet…snö, kyla och givetvis bandy!
    Vi människor behöver ljus och inte permafrost och överdrivna mängder material till ”snöänglar”
    Sverige borde delas upp i en snöfri zon i höjd med Gävle!…och en snözon för dom jävlar som gillar snö! 🙂 🙂
    Är så redigt jävla less på denna årstid och allt som den medför…men kylan är trots allt nödvändig för världens vackraste spel, så i det fallet måste jag bita ihop!

    Idag är det vinna eller försvinna i Sandviken….känslan är faktiskt kusligt negativ, men jag är klart mottaglig för överraskningar!
    …har ju trots allt stor tro på laget och två finalbiljetter!

    KÄMPA HAMMARBY BANDY!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Angående bolagsliret så är det fortfarande vår Admins tur att spela.
    Eller ska vi gå vidare i turordningen?
    🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Nu är det idag! 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Inga bollar räddade dagen… strax är det i morgon och då får 15 lirare rädda helgen!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Det blev väl närmast money for nothing det här… snubblade in några sexor. 7:an var långt bort.
    Bollarna får rädda upp dan. Gårdagen kan ingen rädda upp, mer än spelarna i morgondagens batalj då.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …STILL PISSED!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Men nu laddar vi om supporterbatterierna och spelarna detsamma. I morrn ska vi ge dem en match däruppe, igen!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Förbannat surt!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Skitsurt

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …SURT!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Landat hemma och blir nog att jag stannar där, vill fan ge sig ut i det här vädret… eller precis tvärt om.
    På med skinnbrallorna och myggjagarna, är det fredag eller är det FREEEEDAAG PÅ ZINKEN!
    Säsongens sista bandymatch där… Hoppas att det är kö i luckorna fram till avslag. Kö i tältet till en timme efter match och galet jubel under match. Där ska det inte vara tvärs om….

    Hoppas Misja sätter Felix på Edlund, kan nog bli någon utvisning, men det är smällar han får ta (edlund alltså). Om man får bort honom är hälften gjort, få mossberg att bli grinig och säfström utan någon att spela, där är den andra halvan och några mål på det också såklart.
    Skönt snöregn nu också, knottrig is och en del långbollar blir det att se upp med. Bollskickligaste laget kommer ta den här matchen. Eller de som tampas bäst med förutsättningarna.

    Vi ses där allihop förutsätter jag.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God eftermiddag GU!

    En Erkan på mittfältet skulle inte skada….men viktigare saker stundar! 🙂

    19.00 på Zinken skall förhoppningsvis en finalbiljett bärgas….är där i god tid!

    KÄMPA HAMMARBY BANDY!

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Nej en Erkan i laget tackar ingen nej till. Skulle sitta riktigt fint med en sådan spelare i truppen! Han har ju flaggat för att vara med i landslaget igen också, så någon direkt avdankade föredetting pratar vi inte direkt om… Spännande!

    SKÅL i kaffet!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Nu har Erkan landat i Sthlm… med brutet kontrakt i Turkiet.
    Det skulle ju inte vara så dumt.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Så Villa får ta nya tag då… oddsen på att de torskar 3 raka? Edsbyn i fördel redan nu…

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Tror det blir oerhört svårt på fredag… men det vankas snö (eller regn). 90 minuter helvete är perfekt avslutning för saik

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Jag håller med dig till viss del om styrelsen och dess smått maffia fasoner. Tycker själv att det är tränaren som ska vara chef och den som bestämmer hur laget ska spela. Inte en styrelse som faktiskt när som helst skulle kunna (med mycket möda) bytas ut av oss medlemmar… Men jag tror på laget/truppen som vi har just nu.

    Satan i gatan vilken match dom verkar ha gjort uppe i Sandviken. Hoppas att resten av föreningsspelarna tar efter bandykrigarnas vinnarskallar.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    En rak igenom fläckfri insats av vårt eminenta bandylag….briljant helt enkelt!
    Håller man denna nivå på fredag åker vi till Uppsala inom kort! 🙂 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Nej, där har du fel Millen. Jag är positiv, men jag tror inte ett smack på styrelsens utfästelser eller mantran som ändras för varje år och det är kräftgång i tabellen.
    Jag vill att allt sak vara grönt och vitt i livet, men det är ju inte riktigt så. Det ”enda” som är bra sedan ett antal år är att publiken och därmed ekonomin går bra. Det finns så mycket de måste visa innan jag byter fot. Det enda de visat hittills är att min stödfot sitter som fastgjuten… så många felsteg och felaktiga strategier. Sen är det ju inte det de säger de som tagit felstegen, men det förväntar jag mig inte heller. HElst skulle jag se varenda en av dem slänga in handduken.
    Billborn är en marionett, det har till och med föreningen sagt… det är styrelsen och sportsliga ledningen som sätter spelet, tränaren ska göra som de säger.

    För övrigt så vann vårat bandylag med 7-3 uppe i Sandviken nyss. En match på Zinken på fredag står i spelschemat. Sista matchen där för i år och är ni inte där ens på en avgörande semi så… bara var där säger jag. Både för att visa era grönvita hjärtan men också för att stötta den föreningen som inte har bea i fickorna. Det är strid hela vägen och något av det bästa du kan se i spelväg med boll.
    Tältet öppnar 17 och stänger någon eller ett par timmar efte match. Perfekt AW med andra ord…

    Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

    God kväll GU! Förkyl, feber och allmänt grinig. Då är skönt att bandykrigarna klarade sin uppgift galant.

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Haha vafan BäS du brukar väl inte vara så här nattsvart negativ… 🙂

    Spelet i söndags visade ju på riktigt bra fotboll. I vart fall första halvlek och sista kvarten. Sedan att vi inte gör mål på det chanser som vi skapar det är ju som det är. För min del räcker det om det kommer lagom till när serien drar igång. Det hade ju kunnat vara mycket värre. Typ att vi inte ens klarar av att skapa lägen…

    Håller inte alls med om spelarna/truppen. Tycker vi helt klart har minst en startelva som skulle färga i de flesta andra allsvenska klubbarnas startelvor. Det jag är mest orolig över är hur Billborn tacklar ansvaret som förstetränare. Har inte riktig koll på vilken fotbollsfilosofi han verkligen förespråkar. Hade helt klart kunnat tänkt mig en annan lösning efter bytet av JM. Men det är upp till bevis den här säsongen som gäller och jag tror fan på det här laget!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Tyvärr, verkligen tyvärr så tror jag inte i mina bästa förhoppningar att vi kommer över undre halvan i år heller. Tror snarare att vi kommer att få fajtas hårdare i år om kontraktet i synnerhet om de där rullarna taggtråd inte kommer fram illa kvickt. Att ha en bra ekonomi är bra på många sätt men det förändrar dessvärre väldigt lite på plan, den förändringen måste komma från annat håll och vilket är det? Vi har en handfull spelare som förmodligen kan vara intressanta startspelare i annan allsvensk klubb, de flesta skulle inte ens färga en SE-startelva.
    Jag vet var jag läste det, men knappast först… det finns fler som gått på det nya mantrat.
    Visa mig och jag ska börja tro på det… säger jag till vår en gång så fina klubb.

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Haha sidan kraschade precis när jag postade mitt jättelånga inlägg…

    Kort och gott gick det ut på att jag helt allvarligt tror på en topp tre placering (vi har trupp för det om alla håller sig hela) och att Svendsen blir skyttekung! Kom ihåg var ni läste det först! ,)

    SKÅL!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ha ha, vem har lurat dig? Samma visa förra året och året dessförinnan.
    Hösten var ju ett rent mirakel, att vi inte åkte på arslet rakt ut… näjust ja, det är 2018 som gäller, nu är det ”vi bygger inifrån” Allt är jättebra… bara vi får en barre på Årsta.
    Tjena

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Ta´t lugnt. Det är en månad kvar till premiären och då ser hela truppen ut att vara tillgänglig. Förste keeper och en stabil backlinje med tre ordinarie startbackar. Det kommer bli bra det här. Ge de två tre veckor till så är vi redo för allsvenskpremiär.

    Dagens framträdande var ju bland det bättre på mycket, mycket länge. Vi borde ha avgjort i första men har inte riktigt skjutit in oss ännu. Men en hel backlinje behövs inte Paulsen där bak vilket kommer lyfta laget rejält tror jag. SM-guld! Kom ihåg vart ni läste det först!

    Härligt med handbollen som krigade till sig nytt kontrakt idag.

    SKÅL!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Tror snarare att nya spelare in höjs till nivåer de aldrig ens varit nära. Tror helt plötsligt att de är bra och lutar sig tillbaka med ett ”fantastisk publik”…
    Sanningen är att de är ett avskrap av forna talanger som måste käka taggtråd varje dag för att ens var nära de förhoppningar man förväntar sig. Kahlili ett mycket bra exempel.. Åh, en som vunnit ”årets skyttekung”… orkar knappt byta om när det är träningsdags. Tro fan han ställs åt sidan och lånas ut till… trumvirvel bp
    Nä, fram med taggtrådsrullar på Årsta och obligatorisk frivilligträning 2 timmar varje dag. Sen kan de bli ompysslade av mysfolket.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    ….skall det sägas något positivt om denna dag, så drog jag in en ”lax” på GS75!
    Den klara spiken galopperade tyvärr bort sig, så det blev 6 rätt….så riktigt nöjd fick man inte vara!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …som förväntat!
    Tror att Bajen behöver hyra in ett medium nere på Årsta som renar lokalerna från den dåliga energi och looser-mentaliteten som sitter i väggarna där! Det är uppenbart så att samtliga med några få undantag underpresterar så fort de sticker in näsan i dessa lokaler!
    Med det spelarmaterialet vi förfogar över, så förväntar jag mig mer av truppen…MYCKET MER!
    …men får allt mindre vid varje framträdande!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Nä, mina farhågor blev besannade, må de bli motbevisade och att vår sportsliga ledning kan det bättre…
    Leo, Kennedy, Svendsen och Arnor lämnade utanför startelvan… på bänken. Då får vi väl förlita oss på en halvlek igen då. Tröttsamt, men jag kan ju ha fel såklart…

    https://pbs.twimg.com/media/DXcfo0LWAAAGx7N.jpg:large

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon!

    Instämmer till fullo med föregående talare om hur Hammarby Fotboll blivit mot de trogna!
    …det är på väg åt ett håll som jag aldrig någonsin kommer sympatisera med!

    Det finns ett underbart litet citat som föreningen verkligen bör ta fasta på…
    ” Var snäll mot människorna du möter på vägen upp, för du kommer möta dem på vägen ner!”

Visar 30 inlägg - 991 till 1,020 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.