Visar 30 inlägg - 151 till 180 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Här inne ekar det tomt…som vanligt!

    Dagens match var en synnerligen andefattig historia från vår sida….sällan har jag sett det så håglöst och idéfattigt…Tänker inte skylla förlusten på domaren, men det var mycket konstiga domslut som INTE direkt gynnade oss…som vanligt!
    ”De självgoda” från Lidköping åkte lite som de ville i vårt försvar och fick ”allt” med sig…
    Libero Rimgård hade definitivt inte någon bättre afton…var jävligt skakig idag!

    EN REJÄL UPPRYCKNING KRÄVS AV ALLA!

    Fick faktiskt lite taskiga vibbar när jag såg Bajen idag…hoppas att det vi fick oss till livs var en engångsföreteelse och inte början på något trist! :-/

    Elfving fick kliva av skadad…kändes som vi tappade de lilla spel vi hade då!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Så lägger han av då, Harry Haythrow!
    Han som charmat många med mig med sin fruktade speed…och inte minst charm! 🙂 🙂
    Må han ha hälsan och fina sista år i livet!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Tackar allra mjukost för den länken. Följde ju på elitrapport så jag såg hur det gick och slutade, men fasiken så roligare att se.

    Lördagen ägnades åt sömn och färd till Roslagen och titta till stabben. Det är inget skoj att se hur de krymper, på alla sätt. Det här kommer nog inte ta så lång tid innan näbben pekar uppåt. Till min lilla tröst är de som jobbar där helt suveräna och ger allt för att det ska vara bra eller så bra han nu tillåter det. Ska fan till att bli gammal och skruttig… men nu lägger jag den dagen till handlingarna. Ingen har ringt heller (fan Pierre, skärp dig) så sluta knega får man skjuta på framtiden.

    Nu sa jag laga käk (bara så ni vet).

    Ser nu att ajg missar tisdagens drabbning tillråga på allt. Dags för den årliga sammankomsten med en annan samling gubbar. Missade förra året pga resa så en match stoppar det inte den här gången. Så kan det gå. (Skit)

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …när fan ska man lära sig?

    Det är ANDRA gången på kort tid Speedy Foxy Vicane lurar farbror på 7 rätt… 🙁

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    En länk speciellt till min gode vän, som stod över igår! 😉

    Elitserien: Tellus rådde inte på Hammarby TV-sammandrag

    …men ”de få” som är härinne får ju givetvis kolla! 😉
    Med det vill jag ha sagt att det börjar bli för jävla öde på Gubbultras forum!

    Trevlig helg!

    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God morgon GU! Ännu en arbetshelg framför mig och slipper uruselt väder.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God förmiddag GU!

    …dagens goda gärning är utförd!
    BOJAN ÄLTA NR 8 har ett trasig avgassystem på bilen, så farbror tog ledigt från jobbet idag och sked till verket! Lite svets, lite nya bitar och saken är biff…borde ha gjort detta senast när jag i princip byggde ett nytt system till bilen, men pga. brist på ork och lust då, så fick den sista dåliga biten vara!
    Hade i a f köpt alla delar redan då, för jag slapp en ”inköpssväng” nu på morgonen!

    ******

    Undrar hur isen mår på Zinken? 🙁
    … misstänker att det blir ”brännboll” i kväll!
    Hoppas i a f att man ställer över Calle ikväll, då dålig is inte är bra för hans överansträngda ljumskar!
    En fräsch Calle behövs i viktigare matcher…typ mot Villa i veckan!

    ******

    I morgon och ett antal månader framåt råder barfotaförbud på travbanorna….en ny aspekt att ta hänsyn till!
    …vilket farbror redan gjort i sitt knåpande! 🙂

    ******

    …i övrigt intet nytt!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God kväll GU!

    I kanal 9 nu strax är det MFF – Genk.
    I Genk finns våran gamla oförglömliga backklippa Joseph Aidoo.
    Så det kan vara skoj att kolla in…
    Heja Genk!

    Det är kallt ute.
    Men man vänjer sig. Man får lov att vänja sig! =)

    Imorgon match på Z. TREVLIGT! =-)

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Ett nyförvärv klart…välkommen och leverera! 😉

    ******

    X:et har lirat 2 matcher i serien för Tjust Bandy!
    Facit 5 mål och 6 ass…rätt hyfsat för en 40 åring! 🙂 🙂

    …i övrigt intet nytt!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Disco levererar som vanligt… har inte läst av något, men förmodar att JJ har koll där.

    https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/bojanic-till-hammarby-lakarundersoks-i-dag/

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Trevligt resultat idag, var aldrig något snack var poängen skulle landa.

    Läste något läsvart/tänkvärt idag
    När man dör så har man ingen aning om att man dött, det är omgivningen som (eventuellt) plågas och lider.
    Det samma gäller om man är korkad och dum i huvudet.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Finaler och tror att 4:e och 5:e blir avgörande.
    Nä dags att bege sig mot Zinken strax. En lördag i solen!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …snart dags för avresa mot Zinkensdamm! Match mot Vänersborg kl. 14.00!
    Ingen Hedqvist på plan idag för Vänersborg!
    …han tar förmodligen rätt mycket plats, så kanske kollektivet fungerar bättre utan honom!
    Facit vid 16 tiden!

    Tror vi vinner med 7-3

    Tror att man bör hålla koll på finnarna idag på ”Valla”…sedan om det är tränarnas hästar eller kuskarna låter jag vara osagt! 😉

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Dags att maskineriet kommer igång nu kan man tycka. Lite av det där att hålla spelet uppe från start och täppa till. För det känns som att vi inte är helt stabila bakåt och då spricker det offensiva såklart eftersom de blir osäkra däruppe vad som ska hända om de tappar en boll.
    Men som vi säger, vinner man sista matchen är man där där man ska vara. Förutsatt att man kommer till slutspelet.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …segrar av denna sort gäller på det centrala nervsystemet, men det sitter desto bättre !
    Ligga under i c:a 85 minuter och ändå vinna med två bollar är jävligt starkt…
    Ett vilt kämpade Sirius hade ”parkerat bussen” även på hemmaplan…och det såg jävligt kärvt ut!
    https://2-dot-elitrapport-api.appspot.com/report?gid=23664
    Adam och Fager var magnifika!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God kväll GU!

    Ser nu att det inte blir nån Weeping Willows bärs på torsdag, vi har Sirius borta då ju!
    Jag köper den så kollar vi på torsdag, BÄN8.

    Godnatt GU!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God förmiddag GU!

    Sami Hyypiää är ev aktuell som tränare i Kalmar efter att Nanne slutat och Rydström får gå (!?).
    Did not see that one coming… =)

    Match ikväll på Z!
    Jobbar till 19.30 men bör hinna dit till andra halvlek. =-)

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    ”Kaptenernas kapten” numer 40 bast, spelar denna säsong i Tjust Bandy…hans moderklubb!
    X:et behövde 17 minuter för att göra hattrick i seriepremiären! 🙂
    Han gjorde ytterligare ett mål till 5-0….resten av aftonen på plan ägnade han åt att passa till ytterligare tre mål! Tjust vann med 14-1…
    Tjust tränas av Thomas Fransson, vår gamla klubbchef!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    En sak är säker, Pierre är bortplockad från testamentet. 2 0:or är inte ok om det nu inte följs upp med 1 7:a.
    Skönt med lediga helger så man hinner jobba lite med det man känner för. Idiot stavas sånt, men vad fan skulle man ha gjort annars? Något trevligt t ex, men det får vänta till våren.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Det mesta sket sig i spelväg…småsmulor i retur bara!

    I övrigt intet nytt!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God middag GU!

    ….i vanlig ordning så lät vi motståndet göra lite som de vill innan vi vaknar till och börjar agera som ett lag… 3-0 i arslet mot SAIK är ett handikapp som inte går att hämta igen den här tiden på säsongen…om ens överhuvudtaget!
    Huvudlöst försvarsspel och några ”indianare” går inte att bjuda på mot bra motstånd!

    …i övrigt så är rösten på väg tillbaka, men rinnet i snäckan har tilltagit istället!
    Att ha ”nollröst” eller ett läckande ”snorhorn”…går på ett ut? Bägge suger!

    Hemmet/köket är i ordning i a f….livet har återgått till det normala! Skönt!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Såg ju inte matchen men att göra 1:a målet med 25 kvar när man ligger under håller sällan. Dock, vi gjorde 3 men saik gjorde 2 till så 5-3 låter ju som ett rätt så gångbart resultat egentligen. Känns fortfarande som att vi lämnar handikapp…
    FaluBs nästa på tisdag. Då ska jag vila mig mot en sned pelare bredvid en polare.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …hemma idag med!

    Vi fick köket färdigställt igår…nymålat, nya listverk, en fondvägg och nya tapeter! ”Tattarlivet” utan kök är numer återställt till det normala! Med snoret rinnande och nysande/hostande, så fick jag i a f upp lampor, hyllor och gardinstänger…sen tog ”soppan” slut och farbror fick tagga ner!
    Lite ”smått” skit återstår att sätta upp idag…

    SAIK idag…det blir inte lätt, men inte omöjligt!

    Hur kan en kärring i trotsåldern som inte ens har 10% av väljarnas förtroende få möjligheten att sondera och eventuellt bli statsminister? Jävligt märkligt land vi lever i numer! Demokratin är satt ur spel och politikernas personliga åsikter är betydligt mycket viktigare än vad väljarna vill!
    Om man inte trivs med valresultatet pga. att ytterlighetspartierna går rejält framåt, så har man ju totalt misslyckats med sitt uppdrag och borde ta konsekvensen av det och avgå!
    Sorry kunde inte låta bli, men jag blir så förbannad på hur skattepengar används till att avlöna en massa s.k. vuxna människor som beter sig som en samling småbarn i trotsåldern! AVGÅ hela bunten!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Käkade bruna bönor och fläsk häromdagen. Det var nog minst 40 år sedan senast, smakade exakt som senaste gången jag åt det. Om det är någon som undrar. Jodå, magen är i schack 🙂
    Torsdag och ärsoppa på menyn, pallar inte göra pannkakor och har inget ägg heller för den delen. Får bli pepparkakor till efterrätt.
    Själv hade jag glädjen att mötas av en påse på knäcket i morse. Betydligt angenämare än vanliga grådaskiga mornar.
    Rätt slak i kroppen efter en lite småkörig vecka. Ska försöka runda av den i morrn med lite terapigrejer.
    Ja, det var trist med 3-3 mot öschöttarna, den tapapde pinnen var nog inte något någon räknat in även om vi mer snodde en pinne av dem än tappade en. Slagskotten är viktiga. saik i morrn

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …hemma idag på grund av ”noll röst” och i övrigt ett miserabelt hälsotillstånd!
    Förkyld, hes, feber och en ömmande hals….annars är det bra! 😉

    Walter Trout igår var väl ”sådär”…uselt ljud och ett erbarmligt hyvlande på guran!
    Mindre hyvla och mer låtar är att rekommendera den gode Walter!
    Lyckades inte hitta de jag kände på Nalen…ingen Hr Rosa och ingen lastbilschaufför!

    Ett kryss mot Motala är en missräkning i min bok!
    Vem gjorde två av tre mål i Motala?…Jonas Enander, vår tidigare forward! Släkten är värst!
    Tre hörnmål gjorde vi…varav Elfving satte två ”slagskott” och Fager en ”vanlig” hörna!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ledning 2-0 enligt källor. Bör inte vara långt kvar. Målat är Hudu och Aslanati! Annars fullt av A-lagsspelare. Kan vi räkna in 3:e U-guldet? (U16, U19 & U21)

    Det blev så… 3:e SM-guldet bärgat. 🙂

    • Det här svaret redigerades för 5 år, 5 månader sedan av BäS.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Walter Trout lirar på Nalen ikväll….jag skall dit med ”fådda” plåtar!
    Herr Rosa bjuder…

    Vi syns väl där, Herr Rosa?

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Hur fasen kan de lägga U21-finalen mot Häcken när jag har tvättid…
    I morrn 17.00 på kanalen (för er som kan).

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Håller med i stort, men med den starten… då är inte hösten ok eller godkänd. Tippade oss ett par snäpp lägre före säsongen så sett till det är det ju ok, men jag är skeptiker och jävlig i största allmänhet så nä.
    Nu är det däremot många som bara ser elände framöver men det gör inte jag, jag tror på det här bygget även om vi kommer bli av med några spelare så kommer det nytt och förhoppningsvis bättre lagspel. Tror mycket på Leo av egna och det finns en hel del bakom honom lite längre fram.
    Det är som det är, bara att bita ihop och skaka av sig att sista matchen dödade säsongen (tyvärr) precis som den gjorde det för tjejerna som dessutom blev degraderade. De hade ett tufft år och de var fanimej värda att vara kvar. Men när skiten träffar fläkten så…

Visar 30 inlägg - 151 till 180 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.