Visar 30 inlägg - 3,031 till 3,060 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

Senaste nytt om bandyhallen!

Uppförande av träningshall för skridsko och bandy på Gubbängens IP

Genomförandebeslut

Fastighetsnämnden och idrottsnämnden hemställer i ett gemensamt ärende om att fastighetsnämnden medges rätt att uppföra en träningshall för skridsko och bandy på Gubbängens IP till en investeringsutgift om 150,0 mnkr, samt att hemställa till kommunfullmäktige att godkänna genomförandet av projektet. I ärendet överlämnades samtidigt till kommunstyrelsen att medge idrottsnämnden ett tillägg till nuvarande hyresavtal med fastighetsnämnden om 8,6 mnkr år 1.

Kommunfullmäktige beslutar följande:

1. Fastighetsnämnden medges rätt att uppföra en träningshall för skridsko och bandy på Gubbängens IP till en investeringsutgift om 150,0 mnkr.
    2. Utgifterna för 2017 ska inrymmas inom nämndens investeringsbudget. Utgifterna för kommande år behandlas i budget för 2018.
    3. Fastighetsnämnden och idrottsnämnden ska i övrigt beakta vad som framgår av utlåtandet.

Kommunstyrelsen beslutar för egen del, under förutsättning att kommunfullmäktige beslutat enligt ovan, följande.
    Idrottsnämnden medges rätt att teckna ett tillägg till nuvarande hyresavtal med fastighetsnämnden om cirka 8,6 mnkr år 1 till följd av investeringen.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God eftermiddag GU!

Vill man se en gammal hjälte lira bandy igen, så rekommenderas Tjust Bandy!
    ”Kaptenernas kapten” lirar nämligen där säsongen ut! Det är X:ets moderklubb…innan de bytte namn hette klubben Gamleby IF
    Tränare är Thomas Fransson… 😉

http://www.vt.se/sport/tjust-bandys-drombesked-om4466930.aspx#cxrecs_s

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Sist ut och först in!… 🙂

Det ”reservades” bort tre vinnare igår…av kostnadsskäl! 🙁

…ett besök hos tandläkaren står på menyn…i övrigt lugnt!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Åsså hamnade man på whiskyprovning. 5 olika The Glenlivet. Hittade en riktig favorit där. The Glenlivet Nadurra. Kostar en femhunka. Väl värt!

Fridens

//S

bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

Nu är det väl inte det partiet som bestämmer själva i alla fall. Man får hoppas att övriga besinnar sig.

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

Mer käppar i hjulet för bandy hallen!
    Så jävla trist…

DEBATT. L: Därför vill vi stoppa bandyhallen

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon!

Tackar herr Rosa….

Det som är mest spännande idag är att Mare Comfort skall fixa diesel-värmaren på grävmaskinen! Vilket inte är särskilt spännande, men det är nivån på min vardag för tillfället! 🙂 🙂

Rex skall få sig en promenad!

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Och för övrigt så anser Barba att farbror BAJEN ÄLTA NR 8 har en lysande musiksmak! 🙂

Barba ser fram emot del 2! 🙂

BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Kämpa funkar för det mesta för de flesta så… KÄMPA!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…det bidde ett litet musikaliskt experiment på bloggen! 😉

https://www.maskinisten.net/blog.php?u=233041&b=208

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Dagen till ära har jag varit rökfri i 20 månader…
    Syreupptagningen kollades vid min operation och har gått upp från riktigt dåliga och illavarslande 91% för 20 månader sedan, till 98% som är riktigt bra för en person i min ålder! Nöjd som bara fan med det! 🙂 🙂

…i övrigt finns faktiskt inget sug att börja igen….om det drar, vilket blir mer och mer sällan, så tänker jag på hur jävla mycket bättre jag mår, hur mycket mer jag orkar i spåret och hur syreupptagningen har förbättrats markant!
    …att sen förstöra allt detta fina för några jävla cigg är motivation nog att slå bort tanken!

…väntar för övrigt samtal från Sveriges absolut trevligaste göteborgska, Åsa…tillika min kontaktperson om allt som rör min sömn och min ”snarkmaskin”
    Hon som fick mig att inse att jag måste sluta röka… Enastående trevligt fruntimmer! 😉 🙂
    Dags att boka det årliga mötet…nya blommor på skrivbordet skall hon ha! 🙂

Lite nya kort skall tas…hjälper farsan med lite avyttringar av maskinredskap!

Armen då?…det saknas mycket känsel!
    Ett litet möjligt bakslag har det blivit, då jag hade problem med kylan och det gjorde ganska ont i Söderhamn
    …det fick bli lite doping innan sömn när jag kom hem. Det känns i a f inte lika bra som efter förra rehaben!
    Ups and downs…det är rehab i ett nötskal, sa Micke!

…må de!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Det har bloggats för fullt på ”Maskinisten”!

https://www.maskinisten.net/blog.php?u=233041&b=202

Det finns ett arkiv att välja i om man har tråkigt och orkar med farbrors dravel! 🙂 🙂

Barbapappa
    Deltagare

Och för övrigt, så tycker Barba att detta snoreri kan upphöra nu. 😉

Och med det… 🙂

GOD NATT ERA VRAK! 🙂

BäS
    Deltagare

Handboll är ordet för idag. Äntligen lyckades man förvalta en stabil 5-målsledning i halvtid till vinst på bortaplan mot skövde. Stort målvaktsspel idag av andramålisen Anton Hellberg. Samtidigt torskade ystad så vi gick om dem igen och lämnade sistaplatsen. Nu är det borta mot guif och hemma mot nämnda ystad (fullt på Jerka!!!), sen skåningar borta och oranga skåningar hemma. Tänk om vi skulle ro hem några fler 2or på de matcherna, skulle behövas väldigt väl.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God middag GU!

Måndagens rehab avklarad…ny rehab redan på fredag, då det skall ”lyftas skrot” och dras i gummiband!
    Min livmedicis skall vara lite ledig, så jag skall få ”läxor” för två veckor framåt…typ! 🙂 🙂

Helgens äventyr på vägarna renderade i en jobbig förlust mot ”Tråk-gurkorna”…och en ännu jobbigare förlust då ett ruggigt motiverat Broberg lirade skjortan av ett riktigt blekt Bajen… 🙁 🙁
    Får verkligen hoppas att man ”mörkade” formen lite inför slutspelet…om inte, så är vi illa ute om vi har ett formtapp!

…dock skall nämnas att resan till Söderhamn började på bästa sätt med jättegod lunch och två trivsamma timmar med två väldigt engagerade föräldrar innan vi besökte Hällåsen!
    Marie, Kristina, Sara, Sam, Lasse och några till var som väntat på plats…Trivsamma personer allihop! 🙂

Rex och jag skall ut i solen och ”blada”…NU!

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Asså! Va ere föl fel på bolljävlarna??? Flera veckor i rad nu som det har varit 0 rätt på flera rader. Jag som har utarbetat ett kassaskåpsäkert system för Lotto. Kanske så säkert att generalen inte kan låsa låsa upp och lasta in degen. Får väl ta och lämna in lite slumprader.

Lopplådan känns som ett bra alternativ.

Fridens!

BäS
    Deltagare

Ordentligt med pisk verkar det ha blivit i Hälsingland 7-2 mot Broberg. Inte helt väntat resultat så man undrar ju… vad hände där?
    På fredag är det Sirius hemma på Zinken, då jävlar…

BäS
    Deltagare

Verkar ha varit en uppvisning i sötälje också.
    2 mål emot efter misstag om vem som ska ta bollen varav det sista var en knopp i eget mål på övertid.
    Det blir säkert ok om ett tag, man ska väl ha tålamod, i år igen…

BäS
    Deltagare

Med rätt mycket luft mellan det där övningspasset igår och nu så tror jag att Hamad i stort kan tillföra bollsäkerhet, lite som Kennedy tillförde, att kunna hålla boll och hantera den vidare. Välbehövt och kanske viktigare än målsprutan… helt enkelt för att om ”målsprutan” inte får bolleverans så kommer heller inte sprutan att struta.
    Det jag skulle vilja se är jävlaranamma av avslutare, oavsett vem, men att läget tas när det ges och inte tveka. Tror det handlar om självförtroendet kort och gott. Sen får Kennedy vässa på siktet/bollträffen.

Söndag, kommer att avnjutas på olika sätt, en del soffa och sedan lite jobb.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Lite vitsigt kan man skriva att det står lunch på menyn kl. 13.00 i Söderhamn hos två engagerade bandyföräldrar! 🙂 🙂 Sedan skall vi kolla på Broberg- Hammarby kl. 16.00
    En c:a 12 timmars ”roadtrip” skall således avverkas idag med start strax före 10.00…

VI KÄMPAR, ARMEN OCH JAG!

Barbapappa
    Deltagare

Barba snorar vidare! (Och så tyckte visst grannen, som har bröllopsfest, att det inte gjorde något om man sjöng för full hals kl 3 på söndagsmorgnar då, även om grannen vaknar, och det gör det inte heller. ;-))

Men Barba håller med farbror BAJEN ÄLTA NR 8.

Felet som alltför många gör dock på vägen ner (och annars med), är att säga ”det är ju inte mitt fel”. Och där omintetgörs typ hela ”lärdomen”. Om du inte lär dig av dina misstag, så kommer du att göra om dem. Och fortsätta skylla på någon annan. Att ta personligt ansvar för sitt liv och det som pågår där, är typ ganska bra. 🙂 Det är hursomhelst du som kommer få ta ansvaret för det, så då kan det ju vara bra att sätta sig bakom ratten med, menar Barba. 😀

• Det här svaret redigerades för 9 år, 1 månad sedan av Barbapappa.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…hittade ett litet citat som stämmer bra överens med dessa tider av girighet!

”Var snäll mot människor på vägen upp för du kommer möta dem på vägen ner.” 🙂 🙂

BäS
    Deltagare

Nu är det musik på tv igen, alltså, vänta nu… inte DEN musiken utan den här… nyss avslutat program med Cash och nu Parton TV4 Fakta
    Klart bättre alternativ än det där andra.

BäS
    Deltagare

Vet inte om jag kan uttrycka det på andra sätt gissningsvis… att ta betalt för träninigsmatcher och samtidigt tjata huvudet av sig ang. förnyande av säsongskort torde göra svaret överflödigt.
    Bara korkat det har liksom passerat ”greed”-stadiet.

Barbapappa
    Deltagare

Om vår nye tränare i halvtid säger att ”-hela syftet med denna match är att träna försvarsspel”, och att ”-det var ok i första halvlek, men vi kan mycket bättre, så det blir ännu mer fokus på det i andra.”

Då dyker ju ett par frågor upp… Typ var det därför området +/- 10 meter från mittlinjen enbart var befolkat av 4-5 rödklädda nissar hela matchen? ”-Typ vi sparkar upp bollen dit, så får de anfalla igen!”

Och snälla, förklara för Barba hur otroligt korkat det är att ta betalt för en sådan match, så ska Barba nog kunna få ihop till ett par skäl till… 😉

Barba snorar vidare i sina filosofiska funderingar! 🙂

BäS
    Deltagare

Alltid skoj att spricka i första… i synnerhet när man vet att man valt fel på tärningen. Ibland kan man ju inte ta med allt, tror fler än jag känner så. Finaler är om inte trista så rätt förutsägbara. Kör man 1:a 2a: handsfavoriter vet man att man har minst 4. Får man en 6:a riskerar man att gå back om man garderar upp, det enda på finaler är 7:a och det blir alldeles för dyrt då det inte betalar sig.

BäS
    Deltagare

Det var inte ett dugg mer spännande på plats kan jag meddela… hade vi något avslut ens? Jo, någon utanför men i övrigt… finns en del att jobba på för dansken. Det är ju inte nu vi ska vara bra utan när det gäller något. Vad gör man inte för att hålla modet uppe…
    Hamad visade att han har lite boll i sig utan att göra något med den egentligen.
    Snart börjar matchen om hamburgerkött…

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…så har jag spenderat två timmar av mitt liv på att se något ohyggligt tråkigt och segt!
    Tid som jag aldrig får igen och som borde ha lagts på något mer konstruktivt! 😉

..nu väntar ramtillverkning, som är både roligt och konstruktivt! 🙂 🙂

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

God förmiddag GU!

Lite jobb på morgonkvisten! 1,5 timmar. Lagom!

Jag har lirat lite på bolaget då det var min tur.
    Mot miljonerna!
    Inför nästa helgs lir måste det fyllas på vissa konton.
    Om det nu inte rullar in lite kulor i helgen! =)

Nu ska jag strax ta mig ner till BÄN8’s boning för att kolla lite BAAAAAAjen!
    Kanske vi vinner idag… eller kanske inte…
    Kämpa Bajen!

Visar 30 inlägg - 3,031 till 3,060 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.