Visar 30 inlägg - 3,121 till 3,150 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Vet inte jag, men Syltkören sägs vara riktigt bra…. på nåt.
    Det programmet gick inte av för hackor. Inget för inga

Det går tungt i Malmö… 12-10 i halvtid blev snabbt 18-11, nu 20-12… kämpa sista kvarten eller 10 minutrarna som återstår. Hyfsa till siffrorna. Det blir nog ett väldigt tungt år, men har hört att vi har en del junisar på stark frammarsch, frågan är om det hjälper redan nästa år.

Jaså, bandylaget vann mot tysken… norge nästa, kul att de vann mot kazakerna. Förra året åkte vi mot finnarna, ska vi åka mot norge är det med 8 man, möjligen.

Pajasföreningen kan i varje fall göra en bra grej i rad, bara en sån sak. Fast det är nog ändå AB:t som står för det mesta, underligt hur de täcker upp varandra och ingen har en aning om vilka som har ansvar för vad i det dagliga.

• Det här svaret redigerades för 9 år, 1 månad sedan av BäS.
    Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Hahaha! 🙂 Tack snälla för det roande skrattet BAJEN ÄLTA NR 8! 🙂

Och i övrigt så är inte Barba orolig för det som sker i vår kära klubb. Helt och hållet eftersom Barba inte längre förvånas speciellt mycket. Jo, det skulle i sådana fall vara om de gjorde ETT rätt någon gång.

Barba menar att man måste anstränga sig enormt för att få det lite tokigt v-a-r-j-e gång. Och det är ju i och för sig lite imponerande… 😉

Och för övrigt, så verkar det som om det kan komma ett positivt kryzz-besked från Barba inom kort, för tja, gissa vilka 50-års festligheter som var planerade? 🙂 En kryssning till Tallinn! 😀 Tillfälligheternas spel? Icke. 😀

I sådana fall så blir det alltså Barba, Ply och Sari som härmed anmäler intresse! 🙂 (Vi kan höras om det via mail eller så Alexx11!)

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

…det vankas världsklassunderhållning i VM-byn! (Viss ironi förekommer i detta inlägg)

VM-byn

Hur tänkte man??? ”Syltkören”…uppträder 17.30 idag!
    Sveriges match är inte slutspelad då, men säkert redan vunnen?
    …det går kanske att smita iväg lite innan, för vem vill missa ”Syltkören”??? 🙂 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Är det rörigt i klubben?….två ledare lämnar fotbollen!

…bila betong, köpa lister och grunda dom står på menyn!

16.00 spelar vi en totalt meningslös kvartsfinalmatch mot tyskarna i bandy….varför kan man undra!
    …det finns inte en chans att detta slutar under tvåsiffrigt för Sverige! Någonstans mellan 20-25 -0 är väl ingen vild gissning! (I B-VM slog Norge dom med 17-3 i gruppspelet)..
    …och dom möter vi i en kvartsfinal?? vilket jävla skämt!

För övrigt gillar jag att Magnus Muhrén ”pälsar” på arrangörerna om ett uselt VM…tomma läktare på grund av svindyra biljettpriser, uselt marknadsfört…han bor i Sandviken, men tycker inte att han märkt att det spelas ett VM där!

…fast bäst i detta VM är ändå ”våran” Elfving! Han är grym!
    Hockeyhörnor dunkar han dit hela tiden och alla motståndare vet att det gör ont att möta David. Han har satt sig i ruggig respekt och det såg man på ryssarna igår, då dom inte gärna ”muckade”! 🙂 🙂
    …dom var tre man på honom igår vid ett tillfälle, men det hjälpte inte! 🙂 🙂

BäS
    Deltagare

Man kan inte säga annat än att det var Gilljam och Pizzoni i nämnd ordning som satte färg på den där matchen. Lär bli slakt på David i nästa match… det är han nog beredd på.
    Ja, det retar en ordentligt att han spelar i fel lag… gissar på att han kommer på besök framöver.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…”våran” Elfving är det virke i! Härligt att se honom lira fysiskt! 🙂 🙂
    E P vill jag se i Bajen….han skulle passa perfekt i laget!

Våra fina tjejer vann över Västerås med 4-1…VSK hade tio raka segrar innan… 🙂 🙂

BäS
    Deltagare

Kan inte låta bli att impas av unge Pettersson. Hans första är ju verkligen ögongodis.
    Svar på varför laget ser ut som det gör måste ju vara att hälften av dem blev ”stora grabbar” före match. Bort med dem, med ett par undantag som fortfarande har mer framtid än gamla goa minnen.

BäS
    Deltagare

Ja, problemen här har varit mer av DDOS-typ än kluttigt WordPress fick jag mig förklarat igår. Det beklagas att vårat eminenta forum inte varit tillgängligt då vi varit tillgängliga. Vi kanske ska ta och hojta till åt lite BB-folk att de gärna får haka på om intresse finns såklart?!
    De är ju förvisso Bajare och känt folk för många.
    Någon form av besked angående intresse tycker jag man kan påkalla från vår ystra skara folk. Så många krav ställs ju annars inte men rent organisatoriskt tycker jag det vore både bra och kamratligt att göra.
    ”Lilla hjärtat” behöver nog ite veta att det är till sjön vi ska, bara lite annorlunda inomhus… det vore förbaskat trevligt om herrskapet kunde medverka i jubileet, med eller utan hela armen.

Nu ska lilla mamman få ett samtal… då det är hennes bemärkelsedag, och märkas ska man ju på ett eller annat sätt i det lilla eller stora.

Barbapappa
    Deltagare

Men se där! 🙂

GU är uppe igen! 🙂

Barba vill jättegärna följa med på en härlig kryssning (alt 1 eller 4 låter roligast i den ordningen, dvs Tallinn eller en vanlig sväng med Birka), problemet är bara att datumet den 5/5 är fredagen dagen efter att en av Barba’s bästa vänner fyller halvsläng, så det är hög risk/chans att det dyker upp lite andra lustigheter just den helgen.

Barba vill sjukt gärna kunna klona sig den helgen, och kanske kanske blir festligheterna redan på torsdagen, men det spikas inte förrän framåt mitten på mars, och det är nog dessvärre först då Barba kan lämna definitivt besked.

(Barba’s plan är att eftersom Ply också är GU, och jättestolt över sin fina jacka :-), så kanske man kan göra dubbla flugor på smällen den helgen tänkte Barba. 🙂 Inget klart dock förrän i mitten på mars som sagt (dessvärre).)

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Så klart gör du det min vän.

Trist, kommer bli en eller två ryggradar i GU som inte kommer kunna åka tror jag, trist, men om du ensam skulle vilja följa med så är det helt ok 🙂

SKÅL !!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

… 🙂 🙂 hör man inte din ljuva stämma på TV:n då?

Kryssning?….det blir svårt att få med ”lilla hjärtat”! Hon gillar inte sjön!

alexx11
    Moderator

Hola GU !

Inga muntra miner här inte ser jag, tycker också det är konstigt att man inte bjuder på denna skitturnering.

Älta, hoppas att du åtminstone går på en del matcher i år, om inte för annat än att lyssna på min ljuvliga röst :), finns det möjlighet att kanske kunna lura med dig och hjärtat på denna 10 års kryzzning ?

SKÅL !!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…good old fashioned greed!
    …är det som genomsyrar klubben!

VÅGA AVSTÅ SÄSONGSKORT!
    Jag tänker göra det!
    …och jag vet också vilka som kommer ”stå på knä” och be om förståelse och klubbhjärta när det inte gick som man tänkt! Det är inte frågan ”om” det kommer hända, utan ”när” !
    Kom ihåg var ni läste det först!

BäS
    Deltagare

Att de inte ens lyckas låta pajasturneringen ingå i säsongskortet säger mer om ”organisationens” inställning än något annat. Jag skiter i den… förmodligen kan jag prioritera annat på förhand.

Ett par mål för mycket för att han kommer få stå mot ryssen, även om han näppeligen kan lastas för målen. Ihåligt försvar.

Mötet var ok, som vanligt så har tränaren tillförsikt inför säsongen och en klämkäck framtoning. Prestera… fast det sa han ju att vi inte skulle förvänta oss, inte till cupen, inte till serien, men kanske till senhösten. Ja, jo just

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    alexx11
    Moderator

Morrn GU !!

Hoppas att januari har varit en fin månad för alla och även för dig Älta trots det som hänt..
    Lite stiltje just nu på alla fronter verkar det som, sitter och undrar vilken resa jag ska boka, dåligt gensvar från många tyvärr, så jag vet inte…

Jag undrar om det finns någon som skulle kunna förbarma sig och ta fram någon 10 års plagg till oss, antingen tisha eller en munkis, ett snyggt märke med den sjysst text..

Nu kommer en jippoturnering på Nya Söderstadion får se om man kan palla sig dit.

SKÅL !!!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Nu är milstolpen på 500 inlägg nådd….1000 får väl bli nästa!

Det passar bra att det 500:ade inlägget handlar om bandy och som undertecknad verkligen gillar mer än allt annat i sportväg!!
    …det handlar självklart också om våran briljante målvakt Patrik ”Slangen” Hedberg, som skall stå mot Kazakstan i afton!
    Han som inte fick vara med, trots att han dominerar sporten på sin position….men som kom med i a f!
    Rättvisa kan tyckas, men det skulle inte vara på bekostnad av en skada, utan bara på grund av att han är helt enkelt bäst i Sverige eller rent av i världen för tillfället!
    Jag tycker inte att det är ett sundhetstecken för sporten att en 42 åring skall vara förstavalet på den posten, även om jag hyser den största respekt för Andreas Bergwall!

http://www.dn.se/sport/hedberg-i-ovantad-hetluft-stodet-betyder-mycket/

http://andreassandstrom.se/wp-content/uploads/2015/03/BB20150302-222950_AS1567-kopiera.jpg

Min kära syster är givetvis välkommen även idag, när ”Slangen” gör sin ”riktiga” debut i landslaget!

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

God kväll GU!

BÄN8

Eftersom jag inte har Eurosport och ni har det i er boning, så kommer jag ner på onsdag och kollar
    matchen mot ryssarna. Kl 19.00.
    Går väl bra va? =)

BäS
    Deltagare

Vet inte jag, jag tycker det var en sällsynt stillsam bild det där… en så kallad stillbild. Vroom vroom
    Saknar besöken på Gubbis för övrigt, men det kanske blir något framöver, men de har väl lagt ner där med speedwayen om jag inte kommer ihåg fel.

Det sägs vara ett infomöte i morrn, får se om jag pallrar mig dit nu hade jag inte pallat.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Allting har en ände!
    …en av mina absolut största hjältar har lagt av!

Snart 69 år gammal tyckte Per-Olov ”Posa” Serenius att det var dags att runda av!
    http://www.svt.se/sport/vintersport/posa-kor-sitt-sista-race-kanns-lite-vemodigt/

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/16096207/800/normal/1bf6f0811b5dc/posa.jpg

Detta inlägg borde ha varit värdigt mitt 500:ade, men så blev det inte!

Barbapappa
    Deltagare

Det var en jädrans lång måååndag! 🙂 Och än är den tydligen inte slut! 😀 (Jo, Barba tog ingen sovmorgon i morse direkt… ;-))

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…ännu en vecka i Försäkringskassans tjänst!
    …jag skall åka och få mina första rehab-övningar idag!
    …Micke på Montana nack & ryggklinik tar hand om det, som vanligt!
    …sen hoppas jag på att det dyker upp någon hantverkare idag!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…Elfving klämde in två slagskott på hörna!

…japp, det finns lite för många reliker i laget!

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

God eftermiddag GU!

Ja, det är hög tid att föryngra det där bandylandslaget.

8-2 nu… =) =)

BäS
    Deltagare

Trött man blir, Hellmyrs, Mossberg, PN… toppas av en i och för sig suverän Bergwall (42år) tur E Pettersson är med och drar ner medleåldern i bandygubblaget.
    In med slangen för fasiken

BäS
    Deltagare

På 5:an är det lite bandy Sve-Fin (2-0) efter 20 min.
    Visar de Prix i 12:an?
    Pizzoni sätter ett slagskott på hörna (4-0) och Adam satte 2:an

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…för den som bryr sig!
    2-0 till Bajen…Dibba och Aidoo!

…i Älta är vi mer intresserad av hur det går i Prix d’Amérique! 😉
    …och om Ericsson tänker stärka upp sin B-aktie! 🙂

BäS
    Deltagare

Frostigt förhållande till Grimsta så jag stannar i södern. Fopollen är inte värd min närvaro kan man också säga.
    Skandal i går när de ska ”presentera” laget, ingen intervjuare och ännu sämre, inget damlag. Då ska man ju betänka att damerna ingår i vår förening från i år. Det där är riktigt pissigt… de behöver både uppmärksamhet och möjlighet att få lite fler säsongare och besökare. Så kass att jag satt och blev rigtigt förbannad under kvällen. Varför ska jag då sitta i bilen ut till Grimsta, betala en korkad 50-lapp i entré och ändå skita i resultatet.
    Nä, ska nog packa upp istället, snacka lite med farsan och försöka få till lite krubb så man orkar upp i morgon bitti.
    Vedermödorna närmar sig med stormkliv…

Bollarna, jo en rad med 0+0 och en med 2+1, inte mycket att hänga i sin obefintliga julgran. Men likt vår rosa vän var grannumren med och retades. Man ska alltså lägga in några rader med grannummer som också har grannummer. Undrar hur många rader det blir till slut…

För övrigt så snackade jag lite med en av Pelle Lindberghstipendiaterna i går, han hade ett lite intressant upplägg till förslag att genomföra i damernas namn. Jag kan tänka mig att lägga fram det färdiga förslaget här lite senare för att se om det finns intresse.

Visar 30 inlägg - 3,121 till 3,150 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.