-
FörfattareInlägg
-
God morgon GU!
Första återbesöket efter operation…Hoppas slippa den ”kroppsnära mitellan” som är en ”pain in the ass” hela tiden! Allt blir bökigt med det där ”missfostret”!
Min fine granne bistår med transport fram och åter…Hyvens polare!
På vägen dit skall ett bakverk av rang plockas upp…
Jag tycker allt runt operationen gick galant och all ”cred” till personalen på Cityakuten!
…så en stor jävla tårta är det minsta man kan bjuda på som tack!…så skall man få se såret efter operationen för första gången! Tror att bandageringen sitter fast i såret, vilket inte känns så särskilt roligt!
För övrigt har de senaste dagarna inte varit helt smärtfria emellan armbågen och handleden på armens översida…ett ställe där det inte gjorts något! Armen är känslig, banden till mitellan känns som sandpapper, skinnet är domnat och det sticker och hugger till lite då och då…får se vad läkaren säger om detta!
Det är som om det bor nån ondsint jävel under skinnet!! 😉Återkommer!
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 1 månad sedan av
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
…jippomatch på fredag!
USA:s bandylag skall möta Bajen på Zinken…19.00!Bajen kommer lufta ”reservslangen” i mål…och några juniorer som tränat med A-laget en tid!
Elfving och Adam lär inte spela, då de är uttagna i landslaget…http://www.hammarbybandy.se/se-hammarby-mot-vm-lag/
Kommer Ältabon att gå?…självklart! 🙂
ÄNTLIGEN TISDAG! 🙂 Och BARA elva månader kvar till julafton!! 😀
Barba behöver lite betänketid ang GU Kryzzen och 10-årsfesten! 🙂 Men Tallinn låter kul! Billig öl har de också har Barba hört. 🙂 Och för övrigt är staden jättevacker!
God morgon GU!
Idag har två veckor av tre månader gått….det är långsamt! 🙂
Magyar vill lämna…
…som sagt, det har bara varit en av de som lämnat som man kommer sakna och det är Erik!-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Morrn kära GU !!!
Kul att Bajen krossade i bandyn, alltid skönt med Bajenvinster!! Jag själv är helt ledbruten efter en fotbollsturnering som jag deltog i, supercupen för Hanvikens SK, tufft och hårt spel, med mycket få finesser 🙂
Nu har jag tagit fram ett par idéer till 10 årskryssning för GUm, jag kommer nämna dessa nedan:
Innan ni hoppar upp och slår mig så vill jag bara meddela att jag har gått efter match schemat och detta var den enda vettiga tidpunkten, man får helt enkelt missa raveklubben Östersund borta om vi tar de längre kryssningarna om man inte vill flyga upp dit när man landar hemma i stan.
Alt 1:
5 maj Sto-Tallin Fre 17:30-Sön 10:15Alt 2:
5 maj Sto-Helsinki Fre 16:45-Sön 09:45Alt 3:
5 maj Sto-Åbo 23 timmarsAlt 4:
5 maj Sto-Mar (Birka Paradise)Lägger ut detta på mail också !!
SKÅL !!!
God kväll GU!
Det var minst sagt en mäktig uppvisning i bandyns ädla konst!
Kan bara beklaga att inte fler bajare går och tittar på lysande underhållning! Bollnäs blev stundtals utspelade, frånåkta och förnedrade!
Ett fullständigt briljant Hammarby vann med klara 6-1….mot ett givet finallag, i a f enligt dom själv! 🙂”Slangen” var makalös idag…4-5 frilägen räddades!…6 getingar av 5 möjliga! 🙂
Framåt så spelades det med fart finess och kyla…plus för flera långa fina precisions-passningar som levererades på ”läppen”…det ser grymt bra ut över hela banan! GRYMT…man blir lätt euforisk när man ser Bajen lira så här bra! 🙂 🙂 🙂
…ett litet klipp på målen ifrån Kalixmatchen!
http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/hammarby-besegrade-kalix-pa-bortais-se-alla-hojdpunkter-har
God morgon GU!
Zinken idag…klassisk bandytid, 13.15 och match mot Bollnäs! PALLRA ER DIT!
Min granne målaren har erbjudit sig att köra och det gillas under rådande omständigheter!…nu återstår bara ett samtal från ”det svekfulla lilla svinet”, Pierre!
Såg nu att det var min tur att lira bolagsspelet! Vi tar hem miljonerna idag i stället… 🙂
SKÅL och god natt!
Av dumma grejer så vad är väl en lördag bra till om inte glo på lite Youtube
Finns ett antal, några riktigt roliga, andra bara korkadeEn vinst är en vinst sa han som drog in 72:- på EuroJackpot
Generalen får kamma till sig inför rättningen av de mer blygsamma vinstbeloppen.
Hade inte gett min högerarm för att få se matchen i morrn, men det hade varit skoj, det blir en sväng i regnskogen istället. Paddling med snorkeldopp var på dagens agenda. Det enda jobbiga med det där plaskandet är att få bort saltet från sig efteråt… duschen avsevärt kallare än havet. Siktade in mig på att få se Manatee idag, en sort av sjöko. Sjökor i övrigt har jag försökt blunda för…
Lördagsskålen……det hjälpte inte att två drag satt! Tournado Dream och Gärdsjö Aragon!
T D var överlägsen i tidsranken och G A startsnabb och travsäkrast i fältet och trivs med Billy!
…sen tog det slut i slutet!Nya tag!
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 2 månader sedan av
BAJEN ÄLTA NR 8.
God middag GU!
Travet är inlämnat…
”Piraten” rör dom inte, så det blir V 65 idag! 😉 …några roliga bud har i a f hittats i de andra loppen!I kåken är allt ”eget” arbete klart…har inte förmågan för tillfället att göra det som återstår, så….
Min granne, elektrikern skall dra lite nya kablar, då vi skall sätta upp ”spottar” i taket…
Min granne, snickaren skall skjuta upp taket när all kabel är dragen!
Min granne, målaren skall hjälpa mig med målning av lister och eventuellt taket…
Min granne, anläggaren får allt spillvirke att elda med och hjälper till med återflytten!
Min granne, kommunisten tog med sig frun och drog till stan…vad det nu har med saken att göra! 🙂Härligt med bra grannar!!
VI KÄMPAR, ARMEN OCH JAG!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
God Morgon GU!
Millen
Din tur att lira på bolaget.
Mot miljonerna!
=)God kväll!
Härlig bandyseger uppe i Norrland ikväll. 🙂
Imorgon ska travmiljonerna plockas hem till GU…SKÅL!
God kväll GU!
Kalix avfärdades med 4-3…efter två sena mål av Jeppe Jonsson och Kalle Spjuth!
Vi är ruskigt starka i slutet av matcherna kan man bara konstatera! Tror att vi avgjort 5-6 matcher på liknande vis! Jeppe var briljant i vanlig ordning och ”Slangen” är alltid bra! Adam har börjat vakna till och det kommer behövas i ett slutspel!
…annars var det tillknäppt och avvaktande i första och i andra öppnade det upp sig lite mer!
Kalix kommer att få kvala sig kvar och det kommer dom troligtvis att klara av, då dom är tunga at möta och inte på något sett ofarliga i matcherna….det saknas lite bättre skärpa i avsluten bara!
Tror det var fem år sedan Bajen vann i Kalix…så detta var välkommet!http://www.elitrapport.se/live2/?gameID=14658&h=Kalix Bandy&a=Hammarby IF
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Verkar ha varit en svängig avslutning i Kalix. 🙂
Äh, fan Barba, jag passar, men slänger in att jag tror det rör sig om något beslut han tagit, inte något han gjort.
På en parkeringsplats finns det ofta bilar av hyfsat givna skäl. På en del parkeringsplatser finns det rätt många bilar av rätt givna skäl, Walmart är ett sånt skäl och jag har fått lära mig att det lite väl ofta är lite udda personer på nämnda inrättning. Inrättningen i sig är rätt intressant då du kan köpa i princip allt, gränsen går ungefär vid 4-hjuligt och större boningar än tält. Det här känner säkert flera av er till då det är lätt att handla på dylika ställen när man är över pölen. 2 killar i, säg 25-årsåldern kommer och vandrar där, den ena med en nyckel i sin hand, den andra med en machete i bältet… jodå, sådär 50cm lång. Jag var färdig att ringa någon med tanke på vilka wackon det finns… men tänkte att de ser ändå rätt harmlösa ut och mer koncentrerade på nyckeln och att hitta motsvarande 4-hjuling den passade till. Vi satt och åt varsin glass och iakttog de här två individerna i sådär 5 minuter sen sket vi i dem och gick in på sagda varuhus. Ut efter ett tag och in i bilen, iväg och hemåt. Parkar bilen och D säger att där är de där från parkeringen… eh, ok att det är några som onekligen såg ut som dessa individer, men de var 5 så nä… eller jo, vad i helvete där är ju lirarn med macheten. Jag bara kollar på henne och undrar… vad är oddsen? Den där butiken jag pratar om ligger ungefär 15km från där vi bor, det är den första shoppingmallen efter man svängt av och det är skapligt fullt på p-platsen. Vi bor på en avkrok där hotellet i sig inte ens har en adress bara ett läge, det är tydligen vanligare att man uppger vilken vägskylt som är närmast än en siffra. Hur ända in i helvete kan de hamna på det här hotellet med 9 rum/lägenheter ägd av en Puertorican/amerikan och hittades på hotels.com som ett av ungefär 150 ställen.
Nä, bara att konstatera att mina möten ”på stan” fortsätter och snart är det väl någon bajare som dyker upp i samma toalettkö, skitnödig precis som jag… livet på en pinne. Nu är det snart dags för Trump att svära…Det är det jag alltid sagt, tjockleken är viktigare än längden, jag visste det…
Ond morgon GU!
…fel brädor släpades hem igår! Tjockleken ”diffar” på 4 mm till gamla glespanelen och ett vågigt tak vill vi inte ha i vårt fina hus! 🙁
God morgon GU!
….rätt brädor släpas hem idag! Tjockleken får inte ”diffa” i den nya glespanelen, så då får vi ett spikrakt tak i vårt fina hus! 🙂
VI KÄMPAR, ARMEN OCH JAG!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
🙂
Nu får ni skynda er att skriva så det här ”försvinner” i ”etern” 🙂
BÄS
Tack. Det är bra att ha vänner ibland som förstår. Även om de inte vet speciellt mycket, eller ett skit, just nu, eller senare heller för den delen. Usch och fy fan.Jag ska försöka skramla ihop till den
Tack snälla
Jag har ju skepparexamen från strax utanför norrköpings kust, så det ska nog gå bra 😉
Tack igen min vän
-
Barbapappa.
-
Barbapappa.
-
Barbapappa.
Allt är möjligt, men det är inte tillrådligt kanske då avståndet är runt 10-15 sjömil uppskattningsvis. Med lite extra energi och lite motivation går det säkert.
Åsså trodde jag att ni skulle få se hur Obama begick ett misstag medans han pratade om dt och dissade honom rätt rejält medans några hundra eller tusen personer tittade på honom i publiken
https://www.youtube.com/watch?v=i9UCG-idbg8
Gör ALDRIG så mot en psykopat
-
Barbapappa.
Om ni vill skratta lite
BÄS
Går det att simma till de där öarna? 🙂 Om du svara ”nej”, så är det inte helt omöjligt att Barba ändå provar om du har rätt.Nåväl, detta meddelande försvinner snart i ”etern”, så
Nä fy fan, det handlade inte om säsongskorten.
Tack snälla. Nu ska jag andas lite 🙂
Vågar mig inte på en gissning än… får se vad man kommer på lite senare. Kollar just nu på Trumps insvärning (?) som president live. Man är ju nästan i USA och med en USA:are så… fast nu blir det ut på uteserveringen på hotellet och en läsk (eller 2). Kollar lite på öarna utanför som vi tänkte ta oss till på söndag, men det är en annan story. Just nu är det potatisreklam Idaho, gott skit.
Det har plaskats lite idag… med tröja på, det sticker lite i skuldrorna, men det blir bättre. Har varit på Walmart, det är en upplevelse det också. På parkeringsplatsen där och på parkeringsplatsen här på hotellet hände något som får bli en cliffhanger. Det är också gissningsbart… gåtfullt värre idag.…har månne Barba förlängt säsongskortet…utan strul! 🙂
Så. Nu har jag gjort något som jag aldrig förut gjort i mitt liv. Och kommer aldrig att göra igen.
Här är en låt ni kan lyssna på medans ni funderar på ”gåtan”. 😉 Och svaret. 😀
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.