Visar 30 inlägg - 3,211 till 3,240 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

Låter som att BäS har det rätt OK. 😉

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Själv ska Barba göra något han aldrig gjort förut ikväll. Det blir även sista gången.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God morgon GU!
    …om man ändå fick boka hotellrum!
    jag får boka återbesökstider! 🙂

…idag är det några små saker som skall fixas, sen blir det lugnt!

BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Tänk er att ni har en bekant ute på resa under förhållandevis ordnade förhållanden så till vida att det inte krävs så mycket för att klara dagen mer än att degen finns på fickan, för resten det har man sett till att ordna hemifrån som ESTA, flygbiljetter, boende och transportvarianter. När det är dags att byta boende så checkar man ut från det ena och in på det andra på skapligt utsatta tider eller meddelar sig, OK?
    Sagt och gjort utcheckningen gick finemangs och en nice trip på c:a 10 mil låg framför. Kustväg eller inre vägar var frågan… vi tar kustvägen eftersom vi vant oss vid vågskvalp och kokospalmer utanför fönstret, varför byta ett vinnande koncept liksom. Glider över Rio Grande strax efter vi passerat hiskeliga hotellkomplex i San Juan, tvi vale… och kommer ut på det lantligt trevliga istället, har jag sagt att alla, jag menar ALLA, är skittrevliga här? Nåja, vi pilar vidare på den för säkerhet skull GPS-lagda rutten (OBS! det finns ungefär 2 vägar i öst/västlig riktning att välja på) rundar McDonald’s, en pittoresk lokal restaurangkedja som vi skiter högaktningsfullt i med mig bakom ratten, in på lokala gator med inbyggda potthål att se upp med eller för… framme. Utlåsta, men det löser sig såklart… så tillvida att det kommer en fundering över vad vi är för några. Eh, jo ja vi bokade för sisådär en månad sedan… Ahhh, 🙂 men ni ska inte komma förrän i morgon ju… eh jaha, näha vadå? Idag lärde jag mig att man ska boka rum även den dagen man checkar ut, annars har man ingenstans att flytta in sina grejer till förrän dagen efter. MEN, eftersom jag visste att jag bokat 13 nätter så har vi alltså hastigt och lustigt fått en 14:e natt, det gjorde inget.
    För övrigt blev effekten av solfan inte så vidrig som jag befarande. Det gjorde heller inte något.

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Underbara Härliga GU!

Inget speciellt alls har hänt, förutom att hjärnan höll på att rosta ihop. Vad gör man åt det? Jo, man anmäler sig till en liten skön 7,5-poängskurs i specialpedagogik. Man måste gnugga geniknölen lite som man säger

Fridens!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…det har handlats tak idag till nedsatt pris! 🙂
    …det har köpts rör och muffar till avloppet!
    …det har köpts virke till glespanelen i taket!
    …det har ordnats med uppsättninghjälp av det nya taket!
    …det har ordnats med några månaders amorteringsanstånd på grävmaskinen!
    …det har dykt upp besked som ger en bra summa för återställningen! 🙂
    …det har ordnats mycket idag, trots en arm! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Från vitt till rött ;-)…. röd rygg känns inte hett att få, men hett att ha…och nu plötsligt är det synd om vår polare…på riktigt!

KÄMPA B ä S!

…i Älta kämpar vi på med allsköns ombyggnad!
    Farbror doktorn tycker förmodligen inte om att husägaren engagerar sig i allt som sker i huset…med det skiter husägaren i, då allt mödosamt utförs med en arm…och en syndigt envis sambo! 🙂

Vi kämpar!

Barbapappa
    Deltagare

Här plaskas det och has trevligt vill jag lova! 🙂 Bra där! Barba skulle gärna vilja lära sig det där med att dyka också, men det har aldrig blivit av! Än. 🙂

BäS
    Deltagare

Nu är ju inte livet alltid som en lång rak bred landsväg på en platt stepp i någon avkrok i en stat i södern eller för all del Uppland. Precis som här möter havet land precis där strandkanten är, sen bär det iväg uppåt, neråt eller bara lite sidoåkande. Idag hamnade vi i havet med snorklar, fenor och cyklop, jag tror någon börjat förstå min begeistring för det där livet under ytan så nybörjare hon är. Kul… och det blev lite doppande, men bara sandbotten och då händer inte så mycket, men såg lite krabbor, småfisk, någon större fisk och en rocka. På håll var det ett delfinstim som var ute och visade upp sig, men de kom aldrig till strandkanten…
    Nåja, ”hem” preppa lite krubb, men först en dusch, helt överenskommet, men men, det är nu landsvägen blir skogsstig i uppochner-landet… fram kryper kroppar som ser ut som kokta krabbor, det var inte meningen.
    Har stilla accepterat att jag återigen dragit på mig åtminstone 2:a graden och de närmaste dagarna kommer inte bli skoj på ryggen.
    Så räkna med att det snart är SYND om mig på riktigt. Närmaste dagarna blir bara lata dagar, det är något som är säkert. NEJ, det kommer inte en bild på det.

För övigt upplyftande att läsa att hr. Ältas framfart går i ett makligt tempo trots vedermödor med egendomen. Trots allt så måste man ju säga att det var en synnerligen bra timing på läckaget eller på operationen. Sänder härmed ett KÄMPA till honom och den ”häftiga” Bojan.

• Det här svaret redigerades för 9 år, 2 månader sedan av BäS.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Hon är bara för grym, hon jag lever med!… 🙂 😉
    Taket är nerrivet och bortkört sedan tidigare…det återstod en jävla massa klammer som blev kvar efter takskivorna!
    ….varenda klammer som blev kvar i glespanelen har hon dragit ut ikväll, men en oerhörd frenesi!!
    Det var minst 40 grader varmt i rummet, så jag gjorde bäst i att inte närvara och framförallt INTE påpeka att hon missat någon! 🙂 🙂

Golvbrunnen är numer borttagen och skall ersättas med en ny och med rätt brunn denna gång! Min gode vän ”plattsättaren” är inkopplad i fallet och ordnar med material!

Tänker ”skjuta upp” ett nytt Huntonit-tak och jag tänker höra med en av alla hantverksgrannar som jag omger mig med, om han kan tänka sig göra detta en kväll eller helg…samt även lister!

Målningen av listerna får jag nog fixa själv….men min granne 😉 😉
    …som numer är min nya bandypolare är en pensionerad målare och hjälper mig säkert om jag frågar!
    Givetvis görs allt vitt…tak och lister alltså! 😉

….nu väntar ”lopplådan”!

Det är synd om B ä S! 🙂 🙂

Barbapappa
    Deltagare

Barba tycker också Lite väl synd om BÄS! 😀

• Det här svaret redigerades för 9 år, 2 månader sedan av Barbapappa.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…och Rex skall trimmas lite…det fick vi reda på för lite sedan!! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…det ÄR synd om B ä S! 🙂 🙂

…idag skall det fixas lite i vardagsrummet, ringas lite och handlas lite!
    Blir det lite tid över, så skrivs det lite här också!

BäS
    Deltagare

Jag skulle kunna berätta att det varit en del sol och att jag inte klagat på den lokala pilsnern, till och med det lokala krubbet skulle jag kunna skriva om att det inte är dumt alls, men det vill ni säkert inte höra så det skiter jag i att skriva. På onsdag lämnar vi strandboendet för lite ”vanlig” utsikt. Kan vara skönt att som omväxling inte behöva somna till vågor som slår hela natten. Tro det blir helt öppet i natt. Sällskapet funkar också och hälsar… 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God eftermiddag GU!
    …så har en stor stark dansk anslutit till främlingslegionen! 🙂 🙂

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Morrn GU !!

Nu så händer det saker i vår kära klubb, äntligen…
    En sak jag kunde klarat mig utan är att Erik lämnar…jag hoppas att de nya som kommer har lika bra inställning som Erik hade !

Välkommen Gershon tillbaka 🙂

Hoppas Älta kan hitta en ”andra arm” på ett bra sätt.

Håller på och funderar på vilka alternativ jag kommer att ge er angående årets 10 års kryzz, vi får se…

Bäs, simma lugnt..

SKÅL !!!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Det finns och göra, men då krävs två armar!
    Bara för att man har en arm, så tar inte allting dubbelt så lång tid, utan tre-fyra gånger så lång tid!
    Försök att hålla upp en bräda i taket samtidigt som du skall ha en skruvdragare redo….med en arm! 😉

Det har funderats en del på olika ”enarmslösningar”…och det finns några riktigt bra! 🙂 🙂
    Skall prova först innan slutgiltigt utlåtande! 🙂 🙂

…nya spelare på ingång…bara de är bättre än de som lämnade! 😉

PS Det är synd om B ä S! 🙂 🙂

BäS
    Deltagare

Livet på en pinne.Lite regn på förmiddagarna, sen mest sol.
    Vi båda åkte på ordentligt med däng på stranden, eller rättare sagt när vi var ute i det salta. Våg efter våg kastade omkull en som var man den fjantigaste dockan… sen låg man som en strandad säl och flämtade. Jaså, det är skitväder i sthlm… så det kan bli. 😉

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

God kväll GU!

Lycka till, Erik! Kommer sakna dig, men förstår att du vill testa på proffslivet.
    Tack för alla uppoffringar! =)

Ett nyförvärv har anlänt!
    Välkommen Gershon!

HTV: Gershon Koffie klar för Hammarby – ”Som att komma hem”

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…så lämnar de en efter en! Har inte saknat någon….men igår kom den första!
    Ingen större bollbegåvning, inte så snabb…men få har mer inställning och karaktär än Erik!
    Lycka till i proffslivet, Erik…

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Tack för allt Erik och lycka till i nya klubben! Dax att börja ersätta alla försäljningar nu Bajen!

Skål och god natt…

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

God afton GU!

I går damp det ner ett brev i Millens brevlåda från vår kära klubb! Döm av förvåning när jag såg att det var säsongsplåten som kom. Man ska väl inte klaga när den kommer så långt innan premiären. Men då tycker inte Millen att man ska skicka ut ett extra mail när plåten är petald om att utskick av dessa kommer ske mellan februari och april… Jaja nu vet man i vart fall att man har en plats i durkslaget i år oxå! 😃

Hoppas att rehab går bra BÄN8. Och hoppas att BäS har det bra på andra sidan pölen.

Nu blir det kalas här hemma för dottern resten av dagen!

SKÅL!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…eftersom ”den tredje personen” vilar eller snarare är lagd i träda, så kan JAG skriva att det har bloggats om just ingenting, möjligen bara lite! 🙂 🙂

https://www.maskinisten.net/blog.php?u=233041&b=169

Bedon!

Glöm inte att kolla luften i däcken på rollatorn! 🙂 🙂

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Gomorron GU

Klockan på Kringelkroken säger att det är dags att koka kaffe och sen slå på radion och lösa melodikrysset. Är det ett ålderstecken?

Fridens

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

..målen från igår!
    http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/sjunde-raka-utan-forlust-nar-hammarby-slog-vanersborg-se-hojdpunkterna-har
    Är det ryckigt?… ”Chrome” är i a f att rekommendera!!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Vi bjöds på en strålande bandyunderhållning i afton! Trots dyra värvningar av namnkunniga ryssar, så blev Vänersborg långa stunder totalt utspelade av ett fantastiskt inspirerat Bajen! Läxan var gjord och dom kom ingenstans, utan styrdes ut på kanterna och fick börja om! Vi vände blixtsnabb när vi erövrade bollen och tog oss fram med fart och finess! Lysande helt enkelt!
    …nog bland det bättre matcherna på väldigt länge!

…ni missade verkligen något!

K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

Man kan visst inte redigera längre. 36 i ordningen skall det vara.

K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

God eftermiddag GU!. Ser att det blir lite pel helgen. En eländig förkylning stoppar den sedvanliga bröllopsmiddagen ute (33 i ordningen). Så det blir en hemmakväll i stället.

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Ha en fantastiskt vistelse over there, och hälsa från GU så mycket !!!

SKÅL !!

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

God eftermiddag GU!

Ang bolagsspelet:

Millen, Admin och Kungen är de som närmast behöver fylla på sina konton lite. =)
    Admin står också på tur att lira denna helg!

I afton är det match på Z!
    TREVLIGT!

Visar 30 inlägg - 3,211 till 3,240 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.