-
FörfattareInlägg
-
God fortsättning kära GU:isar !!
Hoppas att det nya året har börjat bra för alla, även dig Älta trots läckan…hojta till om du behöver hjälp..
Själv så hade man hoppats på att det kommer bli ett super 2017, men det kan man nog glömma på en gång. Trodde faktiskt att morsan skulle somna in innan nyår men så blev icke fallet så jag vet att det kommer bli ett dödsfall inom de närmaste dagarna i alla fall, därav ett blivande skitår.Snart så drar futsal igång igen, ser fram emot detta.
Och ännu inget nyförvärv inköpt, börjar bli smått orolig.
SKÅL !!!
Och själv tyckte Barba att det räckte gott med att få börja jobba igen!
Barba tycker att farbror BAJEN ÄLTA NR 8 ska höra av sig till GU om det behöver flyttas några tyngre pjäser, så att inte armen för för sig att bli mer irriterad, menar Barba! 🙂
Ond morgon GU!
Vilken jävla start på veckan/året!
Avloppsläckage från badrummet på övervåningen! Efter morgonduschen hör Farbror Älta hur det droppar när han kommer ner på undervåningen…det tokdroppar från vardagsrumstaket som ligger under badrummet!
If är underrättade och tömning av rummet pågår…inga skador på inventarier i a f!
Farbror Älta får avstå grävandet idag….eventuellt imorgon också!Tur i oturen att det sker nu och inte om en vecka när Farbror Älta opererat sig…
…Farbror Älta har börjat överge devisen ”Mest grejer när man dör vinner”
Det fanns en tid då det var viktigt att ha mycket grejer, men ju man tänker på det.. ju mer meningslöst är det att ha en massa ”skit” stående till ingen nytta!
Farbror Älta har legat bra till i ”tävlingen” tillräckligt länge, så han tänker lägga av på topp!
Farbror Älta kliver åt sidan för att nån annan tokig entreprenörsjävel med stort”ha-begär” skall kunna ta ett steg upp i rankingen! 🙂 🙂God fortsättning!
God kväll GU!
Klart som fan att den gode B ä S skall ha en härlig semester…med ”all-inclusive” 😉 😉
Farbror Älta har jobbat vidare med avyttringarna idag!
Ett stycke ”Trädklipp” ser ut att gå på export till östra Värmland 😉 …. en stor gjutjärnskruka kommer i retur som en liten del av betalningen…BOJAN ÄLTA NR 8 blir glad då! 🙂 🙂Två utarrangerade timmergripar är på väg till ”republiken” Jämtland..om allt faller på plats!
”Kärreländet” hämtas på fredag…som nämnts tidigare!
Kvar…några skopor, en hydraulisk kabelborste och en avjämningsbalk!…
..är någon här på Gubbltras intresserad! 🙂 🙂 🙂
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 2 månader sedan av
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Luften, den tappade jag igår… eller snarare i morse.
Bestämde mig för att dra i säng, somnade och vaknade efter dryga timmen, sen var det fullt party till 5.30. Har aldrig förstått det riktigt, måste vara att det är legitimt att bli drängfull på nyår. Nu var det i en grannlägenhet så jag var inte direkt medverkande i fyllslaget, men kan berätta för dem att det inte var en lugn tillställning, dock utan att balla ur och det kändes ju rätt ok ändå. Det händer inte ofta att någon partar loss här i min uppgång eller i kåken som sådan. Somnade vid 6-rycket och jobbplanen att komma iväg före 12 sprack så det stod härliga till. För dra nu istället och göra det som måste göras, faktiskt den enda fördelen att nyår inte låg mitt i veckan, nu kan jag avsluta året i lugn och ro och inte bli störd i det.
Ser fram emot 12:e kanske till och med 11:e… känner mig förtjänt av några veckors ledighet.God morgon GU!
..så skall Farbror Älta lära sig skriva 2017….det var bekymmer med att lära sig 2016, 2015, 2014 osv!
Farbror Älta har inte ordning på sig när det gäller datum, år m.m…..och har aldrig haft och kommer aldrig att få!Ett stycke grön begagnad militär traktorkärra är avyttrad…hämtas nästa helg!
..så mycket till affär blev det inte, då den inte inbringade ett ”nickel”! Det går helt enkelt inte att ta pröjs för den…
Anledningarna är att den stått i 16-17 år i ”träda” och därmed blivit klart märkt av tidens tand, den är i behov av översyn, nytt virke i flakbotten och den ser rent ut sagt för jävlig ut….
….och den har blivit en stor börda som skall bli jävligt skön att få lämna ifrån sig! 🙂Farbror Älta tror det är en icke momsregistrerad hobbymaskinist som kommer och hämtar den!.. 🙂
…får han glädje av den, så är Farbror Älta nöjd med det som betalning! 😉Det är fantastiskt att den inte tappat luften i däcken efter alla år… 🙂
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
God kväll GU!
…Farbror Älta har skaffat sig en ny syssla på nyårsaftonen…han är i affärer!
Han håller på att avyttra lite grävredskap på ”Maskinisten”, så det dyker upp PM hela tiden…. 🙂GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA FINA ”GAMLA” VÄNNER! 🙂
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Gott nytt år härliga GUbbar och GUmma!
Nu skålar vi in det nya!
Skååål! 😃Får önska alla GU ett gott nytt bättre år. Skål på er alla.
Lämnar nog kvarten för ett tag… kanske inte tillbka förään i morrn så.
Gott Nytt JubileumsGUÅR!
I morrn är det söndag, sen måndag, egentligen inte mycket skillnad från veckor som passerat.Haha Millen är glad att han gjorde det förbjudna i travet. En sista minuten ändring från att ha Springover som ordinarie på kupongen till första reserv i utbyte mot en kuse till i lärlingsloppet. Millens system var färdigt för inlämning och inväntade bara eventuella strykningar genom att gå ut och leka med kidsen. Givetvis missade Millen sedan spelstopp med 6 minuter. Men givetvis kommer Millen ihåg de flesta kusarna på systemet. När Millen sedan kollade raden så konstaterade han att efter sex avdelningar så fanns alla kusar med på kupongen. Så när Millen sedan såg att Springover vann sista loppet så pustades det ut! Även om nu sjuan bara gav 40 tegel så hade det varit riktigt jobbigt… Andra gången denna vecka som Millen gjort ett system och missat spelstopp… AVGÅ!
Happy fucking new year på er GU! 😃
…ständigt dessa 5 rätt!
Gårdagens höjdpunkter från Zinken!
Grattis ni som vinner!
Ner i tvättstugan igen…
Heja bollar!
Jättejackpoten på Euro ligger kvar, 1+1 räckte inte riktigt.God middag GU!
Farbror Älta tror man skall passa Örjan Kihlström idag….han har spelarkollektivet inte räknat med så mycket och då brukar han slå till!
…om Herr Rosa inte har annat för sig, så slå en signal så hittar vi på något! Farbror Älta har studerat allt tillgängligt material, för kännedom! 😉
Nä, om man dagen till ära ska ta och dra sig ner till tvättstugan… man vet aldrig vad som kan hända på dylika platser. Fyverkerier är bara i dåliga påhittade fantasier… mest blir man förbannad för att någon snott ens tid.
God kväll GU!
En enastående avslutning på Zinken idag….ni missade något, ni som inte var där!!
Kalle Spjuth var tillbaka i laget efter 1 ½ år…och kvitterade till 3-3…unge Kasper Milerud dunkade in segermålet med några minuter kvar av matchen! Elfving ”slagskottade” in dom två första målen på hörnor…
Finns inget bättre än att ”tvåla” till Edsbyn på Zinken… 🙂 🙂
Klart prisvärd spänning och dramatik…till skillnad mot…ja ni vet! 🙂 🙂…kära vänner!
Farbror Älta funderar kraftigt på att skita i säsongskortet…orsakerna är många och ett av dem är det som nämns här på forumet..GREED!…blir det verklighet, så skall ledningen i Hammarby Fotboll få reda på varför…
Det finns ingen som helst anledning att förnya om man kör det stuket man håller på med!
Be dom fara åt helvete och köra upp sitt jävla säsongskort där solen inte skiner istället!
..för övrigt håller inte underhållningen någon vidare klass heller och är definitivt inte värd priset!
..ocker är ett ord som kan nämnas i sammanhanget!Full av beundran att Hr. Bedon pallar att konversera med dem. Jag kräks lite här och där istället med adress vår fina klubb. Pungslå är inte synonymt med Hammarby, men har det senaste decenniet blivit det. Borde faktiskt bli en sektion. Hammarby Pungslåare IF
Är inte jättemycket för protester och sånt där det rör sånt som man tycker är väsentligt, men när det gäller dumma påhitt och ren och skär gnidighet från vår fina klubbs jävla AB, sno så mycket av våra surt förvärvade pengar och ge tillbaka så lite som möjligt, blir jag både arg, förbannad och ledsen.Jag är väldigt mycket för att avveckla det där jävla AB:t
Tror det är dags för en ny motion eller 2 till årsmötet.Kanske vi ska slå våra GU-dumskallar ihop och få fram några finurliga motioner som rör om lite i fisförnäma grytan? Det kan göras här eller vid något spåntillfälle.
Handbollen igår och bandyn idag! Krigarinsatser på högsta nivå.
Bedons ordväxling med fotbollssektionen fortgår. Den jag mejlar med menar att ett incitament som vi säsongare får är att medlemsskap ingår. Det är värt 400 kr. Betyder det att jag får tillbaka dessa pengar om jag inte vill va medlem? När jag beställde säsongskortet så fick jag valet att betala 50 kr extra för ett få ett plastkort med en EAN-kod på. Alternativet är att skriva ut och laminera min egen säsongsbiljett.
Dessutom får vi ju möjligheten att ge bort våra pengar innan alla andra när det vankas stormatch.
Om det är definitionen på incitament / kick-back, då vetetusan om Bedon är med 2018 …
Millen läste just att vi kan få ett par miljoner för Saetra. Sälj för fan är Millens första reaktion!
Kinapengarna lockar många spelare att säkra sin framtid!
…det spekuleras lite överallt om att det behövs en mittback bredvid Aidoo nu när D B W lämnat!
Saetra och Magyar är inget första alternativ…
Har varenda jävel glömt hur bra Birkir spelade mittback innan han ”knuffades” ut på kanten?
Solheim är en fullgod ersättare på kanten, enligt Farbror Älta!Gomorron GU !
Det nya året kommer närmare och närmare…och jag hoppas innerligt att det kommer bli ett bättre år ur alla aspekter i alla fall för mig.
Jag börjar bli lite orolig för Bajens trupp, den ser rätt så tunn ut just nu, hoppas att Jingan kan få ett uppsving och fylla på med lite spelare, just nu kommer nog detta uteblivande av spelare och framtidsvision påverka biljettförsäljningen.
Jag hoppas också att Älta ska bli ekonomiskt oberoende i framtiden, det är du värd så att du kan göra fina GU målningar 🙂 som du gjort förut.
Nä nu är det dags att göras ett avslut av detta skitår och hoppas att inte det nya börjar likadant med ett dödsfall i min släkt. Behöver tid att bara vara någon gång.
Husbygget går framåt och vi kommer nog flytta in i detta i februari.
SKÅL !!!
God morgon GU!
Farbror Älta tänker ta Rex på en runda idag igen!….det blev 1 timme i onsdags och 1 ½ igår!
Skogarna är dessvärre inte fria från hipsters på cykel eller med barnvagn.
…dessa fåniga helskägg klär verkligen inte snorkorken som bär det!
Är detta en trend på samma sätt som att ha brallorna nere på halva arslet…är Farbror Älta otroligt nöjd med att vare ute och mossig! 🙂 🙂Som säkert alla vet så skall Farbror Älta operera sig den 10:e januari.
… meningen under tre månaders sjukskrivning är att Rex och Farbror Älta skall ta en ”prommis” varje dag på någon timme!
…och så skall ”målarlådan” plockas fram på allvar och ”betydande verk” skall kladdas ner på Farbror Ältas pannåer! 😉Förhoppningsvis har ”Pierrsan” ringt och meddelat ett ekonomiskt oberoende under tiden, så Farbror Älta kan runda av grävar-karriären och fortsätta gå med Rex och måla ännu fler ”betydande verk”! 🙂 🙂
…vi kämpar vidare, Rex och husse!
…denna sida känns inte helt OK idag!
..hursomhelst har Farbror Älta bloggat lite…om någon är intresserad!
God kväll GU!
KÄMPA B ä S!
Farbror Älta vill mer än gärna läsa det som saknas! 🙂
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
FAn jag får inte dit sista raderna och det går inte att kopiera in dem heller… skit
Jag tror det är både enkelt och svårt.
Fotboll är populärt som sport, det skrivs ruggigt mycket om Bajen och folk gillar att ”vara där”. Det blev en sjuk boost när vi böt arena, dels för att mer folk helt plötsligt får plats, men även att organisationen lyckades sälja på mycket fler folk ”evenemanget Bajen”. Vi blev poppis samtidigt som vi fortfarande är lite skitiga. Det spelar inte så stor roll hur korkade grejer de gör, ingen vet om det, utom de där 3-5000 som som vanligt är med på allt, vi som pungslås och låter oss bli det. Ungefär där rullar det på… folk blir inte ens snea för att inte ett skit mer än seriematcherna ingår i säsongskorten, inte konstigt då de inte vet bättre, som sagt.
Nu har inte jag förlängt ännu (1 vecka efter snedsläppet) och har blivit påmind 2 gånger personligen (via mail och sms). Av den enkla anledningen tänker jag inte förlänga förrän sista dagen, alltså 30/1. Varför ska jag bjuda dem när de inte bjuder något…för fick man såväl rabatt som att cupmatcher m.. ingick. Nu inte ett jävla skit…
Bandyn s -
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.