-
FörfattareInlägg
-
Å fotbollen vill ha 50 kronor extra för en plastbricka med en EAN-kod på. Det är bondfångeri på hög nivå anser Bedon.
God Kväll GU!
Bolagsspelet då..
Jag har ingen aning om vems tur det är men kanske någon vet
och kan inte någon LIRA lite denna helg?
Det finns att lira för!!
Så kanske vi kan avsluta året med lite vinst!
Man vinner inget om ingen lirar! =) =)-
Det här svaret redigerades för 9 år, 2 månader sedan av
bajen-loveU4ever.
Min rätta text vill inte fastna… kanske funkar senare.
Kan det inte vara lite så att bandyn kanske skämt bort publiken lite för mycket när det gått som bäst? Sedan är det väl så att inte bara stämningen utan även organisationen känns igen väl från hur det brukade vara runt fotbollen?
Det känns som att det är år ut och år in som bandyn (och handbollen m.fl.) har ekonomisk härdsmälta.
Sedan var det väl typiskt att annandagen var ”bortamatch” och alla intäkter gick till Tellus.
God morgon GU!
Farbror Älta är trots allt nöjd med en kryss igår, men normalt borde man vinna om man gör 7 mål på bortaplan?
…det hackar i liret lite för mycket för att det skall vara bra!Edsbyn imorgon klockan 19…kom dit nu!
Personligen tycker Farbror Älta det är rent ut sagt för jävligt svagt av alla bajare att inte sluta upp på Zinken..
Hammarby bandy har ”burit” den här jävla föreningen när övriga sektioner ”haltat fram” och inte minst det där miserabla fotbollslaget! Två SM-guld och 3-4 cuptitlar och seriesegrar har man skrapat ihop de senaste 10 åren… Nu har Hammarby bandy det lite tufft och behöver publik och stöttning för att överleva! Då sviker man!
…men var fan är dom där 1000-1500 åskådarna som vi tappat under några säsonger?Det klankas ner och spottas på medgångssupportrar m.m. på andra forum… det kan inte nog betonas viktigheten i att sluta upptill matcherna för att bjudas på allt annat än god fotbollsunderhållning…
Man brukar till c:a 80% lämna Zinken med ett leende, då det finns vinnarmetalitet i det laget.
..det är tvärtom på Tele2…Så var är problemet?
Zinken är det enda stället där lite av ”gamla Söderstadion” finns kvar…Trivselfaktorn är hög och stämningen är alltid god!
KÄMPA HAMMARBY BANDY!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Ja, det gäller att passa på medan man har hälsan. Man vet aldrig när ohälsan kommer och gör att man inte kan det…
Nu ska jag sova t ex det är bra för hälsan det också.Beredskapen om livets bräcklighet hälsade på idag. Bonusstabben ligger på ena krankhuset för rehab efter årets flunsa. Själv skjutsade man in mamsen till akuten av samma anledning. Hon blir kvar över natten sen blir hon välan flyttad till samma hospital som styvstabben. Tror att han har bokat bröllopssviten :-). Tog en sväng förbi farsan också. Där var det prima liv! Vi behåller det positiva och bygger vidare därifrån.
Julfridens!Jag skriver alltid mina inlägg längst ner.
Och har ej kryssat i rutan..
Det ordnar sig väl.. =)Ha ha, ja det hade ju varit skapligt om vi setts där, nu är det inte Nashville som är närmaste hålan men två hål österut är inte längre bort än det är.
Nu är det ett territorium jag ska till istället, direktflyg från Arlanda (norwegian), helt i min linje. Hålla på och skumpa runt planeten är jag inte road av, snabbt dit eller inte alls (helst). Nu blir det Puerto Rico och det känns inte fel alls. Ju mer jag läser om ön desto mer vill jag 2 veckor ska gå fort, sen får den gärna sakta ner sig ordentligt. Har några förhoppningar som jag hoppas ska bli av. Var ju på grannön för ett antal år sedan och det var väldigt trivsamt klimat, mellan 23-29 (dygnet runt) och 25 i plurret.7-7, ja det blev väl 7-1 på Zinken om jag inte missminner mig. Vi ledde tydligen inte någon gång, men fick 2 baljor i slutet när de hade fått utvisningar. Känns lite som revansch på det sättet, men mot Vetlanda ska vi väl dra längsta stråt när vi får in 7 baljor ändå, undrar vad som hände bakåt. Det är ju en funktion som inte skulle göra nåt om den togs bort, rutan alltså.
Kan det vara så att du bockat i rutan ”Meddela mig via mail vid svar”, det är ju lurigt då vi mest använder ”Svar” för att skriva nytt inlägg. Bäst är egentligen att gå ner till slutet med en gång och skriva ett inlägg.
🙂
God kväll GU!
Skön poäng i Vetlanda – på övertid! Nice!
Nån mer än jag som får ett mail från Bara Bajen varje gång det skrivs ett inlägg
här på vårat forum? Det började igår… =/🙂
Rosalie or cowboy. Bear with me, I do know that that song is important
There is one tune by Thin Lizzy that will follow you
That is the same song that I would try to find months ago
Are you ready to Listen?
Prince taught me, being a ”youngster”, how to understand ”rythm”
How to feel the ”drums”
I will for ever be in his debt
I never understood Tom Petty (he is not honest), but I do understand this
-
Barbapappa.
And this
Min vän är nog den visaste människa jag någonsin träffat.
Om du snart är 70, och kanske tänker vara kvar här i 25 år till, så får du se till att skapa förutsättningarna för det 🙂
Börja med att se till att du är lycklig
Det är sjukt mycket enklare än du tror
Trust me
(Sådant där skriver barba efter 2,5 starköl och lite onödig feber som just dök upp)
BÄS
”Resor” är fan sjukt viktigt! 🙂Själv tänker jag dra iväg en kompis på det här och berätta det för honom den 7/1 när han fyller 70
Ann, tack snälla för länken
Nu ska vi se på fan om man inte kommer iväg på utflykt ändå…
Obs! Det här är en teaser 😉God fortsättning GU!
Han är rätt schysst på guran här, den gode Prince!
Vila i fridDet är något speciellt med Jeff Lynnes röst… =)
-
bajen-loveU4ever.
Första dagen på det 53:e året börjar med riktigt uselt väder. Det är bra, för härifrån kan det bara bli bättre. Om det inte blir ännu värre förstås.
Trevlig dag igår med vinst på Zinken. På torsdag är det handboll och på fredag är det Zinken igen. Det är mycket att hålla reda på för en gammal man.
Julfridens!
God kväll GU!
…en ”måstematch” som fick önskad utgång!
I övrigt var det en rätt medioker historia där ingen bjöd till och bägge var mer rädda att förlora, än att vinna! Två riktigt bra målvakter höll siffrorna nere!På onsdag är det Vetlanda borta och på fredag kommer ”byn” på Zinkenbesök!
Farbror Älta hoppas på en seger och minst ett kryss i den andra?Ett flertal snuviga som saknades idag, detta till trots så var det en finfin publiksiffra på drygt 6100, synd att det inte var vår hemmamatch bara, på fredag, då jävlar.
2 pinnar blev det i varje fall, huvudsaken, men vackert var det inte.God eftermiddag GU! En fin dag för annandagsbandy, men själv är man däckad av en klassiker, smuvah ned ont i halsen och rinnande näsa.
Även om man är utbildare är man elev, så stora grattisar till eleven/utbildaren Bedon. Vi lär väl ses framåt solnedgången, vilken för övrigt kommer senare idag än igår. Ljusare tider vänner, det är inte så dumt det.
God morgon GU!
…Zinken calling!
…Solvalla finalerna calling!GRATTIS MAGISTER BÈDON!
Farbror Älta tänker klara en dag utan telefoner, mail, väckarklockor och en massa annat onödigt skit…
Vill ni ha tag i Farbror Älta…prova en trumma! 🙂 🙂
…however, så kommer Farbror Älta inte klara sig utan sin ”röda ögonsten”!OVER AND OUT!
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.