-
FörfattareInlägg
-
Ja, nu får fan folk sluta dö ett tag.
Barba är bra mycket mer intresserad av att önska livet till folk en dag som denna, så
Princesstårtor och presenter! Lyckönskningar och med hopp om vinst både på trav och Bandy! Och allt annat välmånde med!
…Tillönskas någon som både fyller år och har namnsdag idag!
🙂
(Ledtråd: Han är utbildad utbildare och tycker om korv och har en fin veranda där det brukar skålas en del runt en grill. 🙂
GRATTIS FARBROR BEDON PÅ 40-årsdagen! 🙂
…och trycket ökar hos S:t Per. George Michael verkar ha knallat över dit också.
Mycket funkigt lär det bli både här och där ett tag framöver.Ja, det är väl V75 i morrn har jag för mig… är synnerligen less på de där B75:orna de envisas med att lägga in.
Jag ämnar dyka upp på Zinken, måste komma ihåg att fixa biljetten bara, räknar inte med att de fixar annat än kaos i luckorna om de inte hyr in vår perosnal.
Det lär bli både vind och vind i morrn… hoppas isen är ok, men vi har ju en form av revansch att utkräva av våra kämpar. Vi får hoppas att inte Paskjin går i samma fälla 2 gånger.
Nu tillbaka till Braveheart.30 minuter sen är 2/3 av den här jävla hjulen över.
God kväll GU!
BBC Earth är en bra kanal.. Topgear tillhör favoriterna!
Travet mynnade ut i fyra rätt!
För kännedom så fanns alla vinnare inom de fyra första i turordningen!
Varför hängde inte Farbror Älta på det, som han brukar? Ain’t got the slightest fucking idea!Nya tag imorgon….finalerna på Solvalla, bandy klockan 15.00….
Jobb på tisdag…möjligen även på onsdag!HAr fastnat helt i Planet Earth II på BBC Earth. Fantastisk serie och så in i hela h-vete bra gjord.
Konstigt det där med att ju mer man krubbar, desto hungrigare blir man. Den mängd mat som inmundigades igår borde räcka till i morgon, minst. Mycket med det där …
En skaplig bit av den här dagen är avklarad också. I går blev det köttfärssås och speghetti, idag slår jag till på ett par fläskkotletter och ris. Sen ska det zappas… bara nyheter som kan ses hela av. Resten är skit och dynamit… och värre än så.
Kul i hjulJaha ja, då var denna julafton avklarad. Lugn och städad på alla sätt och vis. Som BäS så väl har uttryckt det så är det egentligen inte mycket att orda om. Bandy och handboll i veckan.
Fortsatt Julfridens!
Det var den här dan det, inte mycket att skriva hem om.
Härliga GU, vill önska alla en underbar jul och ett gott nytt år !!!
Skål !!!
God Jul GU! 😃
Tar en stänkare och njuter av lugnet!SKÅL!
Ja, man får väl skylla sig själv när man inte skickat kort… nästa år lär det komma ett antal.
Nåja, fick oboy innanför västen av vår John och en pepparkaka av vårat Bajen Fans, som ju är arrangörer egentligen. Men det är ju massan som gör det. Var ungefär som vanligt i antal, men en småkylig vind som gjorde att man tog på sig det där stickade eländet.
Nu är det soffan och lite digitalt umgänge (spel) med en påse, digitalt samtal med en sån där minimännska och sen blir det fläskkotlett.En balja apsvett ner i röret.
Finaste grönvitrutiga stassen är på.
Nu mot statyn och Nackaköret
Ska jobba som tomte när klockan är tvåJulfridens!
…till er som inte fick/skrev julkort! 🙂 🙂
https://c2.staticflickr.com/8/7521/15970970972_1faa13daa8_z.jpg

God jul gummor och gubbar….
Det gick åt helvete med länken…men provar igen!
https://www.maskinisten.net/viewtopic.php?p=3752346#p3752346
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 3 månader sedan av
BAJEN ÄLTA NR 8.
God morgon GU! Håller ställningarna medan ni är lediga. Julen är annars en lungn tid att jobba på.
Farbror HOFF önskar eder alla en riktigt God Jul 🙂
Det blir tyvärr inget besök vid statyn för HOFFs del men vi kanske ses på Zinken på annandagen.
Skål i julmusten!
Go Nacka på er då gubbar och gummor!
Ses vi vid statyn i morrn kanske?Snor i trumpeten är för småingar, sånt slutade jag med i 3:an.
Petter hade man ju feeling för redan när det började pratas om det, nu är det återigen visat att en skadebenägen är just skadebenägen. Tyvärr, för frisk hade han absolut varit en tillgång.
Nu får Jingan jobba på att få in 5-6 spelare, lär behövas trots att vi har en bunt duktiga talanger, men de ska matchas in, inte byggas runt.
Kul att lillebror Durmaz blir grönvit. Hoppas han är bättre än bror sin…Morrn GU !
Hoppa att alla GU har vaknat denna fina dag innan utan som undertecknad med för mycket snor i trumpeten.
Nu hoppas jag att all nostalgivärvningar har nått sin vägs ände….var skeptisk från början och tyvärr så fick man rätt, att detta var en felsatsning.
Synd för Petter och för oss, hade verkligen velat se honom spela nästa år och tokdominera 🙂
SKÅL!!
God morgon GU!
Farbror Älta är uppe i ottan….sista dagen skall avverkas innan Tomten kommer! 🙂
V 75 är det också…en samling skitlopp! Deras jakt på våra pengar är gränsen till desperat och Farbror Älta tycker att ATG missbrukar varumärket V 75…eller snarare våldtar varumärket!
Farbror Älta tycker att V 75 skall först och främst hålla sig i Sverige och i mesta möjliga mån spelas på lördagar!
…det är lite grand som att äta Ärtsoppa och Pannkaka alla dagar utom torsdagar! 🙂 🙂 🙂Synd att man inte fick se Petter lira igen..
…bra gjort av honom att inte ockupera en plats i truppen in i det sista, utifall det eventuellt skulle gå att lira! Nu finns tid att forma truppen utan honom!Nu tycker jag att Barba ställer liiiite väl höga krav på professionalitet och framförallt på förmågan att lära sig och ta till sig av tidigare misstag. Det är ju liksom på samma sätt som när man säger ”jag ska aldrig dricka igen” efter random kräftskiva/nyår/midsommar/begravning.
Fridens
Kämpa Jingan
HTV: Petter Andersson avslutar karriären – “Kommer vara en Hammarbysupporter resten av livet”
Inte helt oväntat, men man hade ju hoppats på några år.Eller så kan du säkert googla
Den sista siffran i ditt personnummer är matematiskt uträknad. Jag kan lära dig hur någon gång kanske
Jag vet att ni väntat länge på/för det här, men 🙂
Here goes 🙂
Din näst sista siffra i ditt tiosiffriga personnummer är jämn (02468) om du är en kvinna och ojämn (13579) om du nu är en man.
Våga inte bedöma mig som den person jag är ut/inifrån vad jag gör i mitt sovrum
Synd på Petter! Hade varit skoj att se honom igen. Men, men håller inte knät så är det bättre att låta nya förmågor ta plats i truppen. Hoppas att det går bra för kisen ändå!
Förnyat säsongskortet har Millen inte gjort ännu. Men allt som testades inne på sidan fungerade som det skulle i vart fall. Men som sagt så har inte det viktigaste testats ännu. Dvs att det verkligen går att förnya…
SKÅL!
God kväll GU!
Läste att Petter lägger skorna på hyllan.
Knät pallar ej mer fotboll tydligen. Trist!
Synd men förståeligt. Går det inte så går det inte.
Hade varit kul att se honom på plan..
Tack för allt, Petter Andersson!Säsongskort? Nä, det blir det inget 2017.
Skönt, så slipper man förnyelsekarusellen, som ändå inte funkar tydligen…..Vet ni vad jag brukar göra när jag har fått en uppgift som jag inte vet hur jag ska lösa? (Som t ex att flyga till månen med en rymdraket, vilket faktiskt är någonting som jag aldrig gjort förut.)
Jag vet alltså inte hur jag ska göra
Då frågar jag någon som vet
Och sen lär jag mig
HAHAHA!!!
HAHAHA!!!
HAHAHA!!!
(Barba måste lugna sig nu lite innan han börjar skriva. :-))
Barba har varit inne på säsongskortssiten… 😀
OBS! Det GICK att logga in!
Men sen…
Barba hade bara tänkt att göra de mest rudimentära testerna innan han tänkte våga sig på att se vad som händer när man klickar ”förnya”. OBS (igen) Barba hade alls inte tänkt förnya korten nu, utan bara se om det gick att klicka på den knappen.
Så Barba tänkte börja med att lägga till de saknade ÅÄÖ som saknades i Barbas adress, men det fick inte Barba, såvida han inte samtidigt angav om han var kille eller tjej samt födelsedatum, så det sket Barba i. Posten kommer nog fram ändå får vi hoppas på. 😉
Sen försökte Barba byta lösenord och då stod det så här
”Du har följande fel:
Något gick snett.”Sen loggade Barba ut.
Om någon av er råkar veta vem som är ansvarig för den här upphandlingen/leveransen/projektet, så vill Barba innerligt be om en julklapp. 😉 Om ni någon gång här framöver skulle råka få syn på Barba och nämnde person samtidigt, så berätta inte det för Barba.
Alltså, eller jag vete fan hur jag ska uttrycka mig nu, men i ALL VÄLMENING…
Det brukar heta att det är ok att göra fel. Så var inte rädd för att göra det.
MEN
Det är BARA ok om du samtidigt tar hänsyn till ett ”villkor”.
När du har gjort fel (och förhoppningsvis gjort om/gjort rätt ;-)), så
måste du LÄRA DIG av dina misstag
(och passa på att lära dig av andras misstag med, för du kommer absolut inte hinna begå alla själv här i livet. :-D)Annars är det inte ok att begå dem.
Eller jo, det är klart att det är. Barba menar bara att om du inte lär dig av dina misstag, så slösar du bara tid och energi. Du kommer ingenstans, och definitivt inte ”vidare”. Och det värsta är att du blir utan de lärdomar som du vägrade ta till dig.
Nog med filosofiska in/utlägg för nu, men hur många gånger har ”Hammarby” begått liknande misstag tro?
?
-
Barbapappa.
-
Barbapappa.
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.