Visar 30 inlägg - 3,421 till 3,450 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Trots upphämtning till 3-3 så landade det ungefär som på Zinken.
    Nu är det bara att ladda för Annandagen och bortaderbyt mot Tellus.

BäS
    Deltagare

3-2 i halvtid. Kämpa Bajen! Vi låg under med 3-0 kan sägas i sammanhanget.

BäS
    Deltagare

Ish bin ein Berliner… eller nåt typ som någon sa någon gång i tiden. Skit va’re med det.

Avnjöt en lunch med Hr BajenInt, inte dumt alls. Om man nu kan bli uppraggad för lunch kvällen innan så var det det jag blev. 🙂

Snart är det freeedag!

Gapa på åt oss alla HOFF! Det kommer bli en tuff match, igen…

HOFF
    Deltagare
    Antal inlägg: 58

Goddagens GU!

Ikväll blir det Bandy i grann byn för Farbror HOFF!
    KÄMPA BAJEN!!

Skål i kaffet!

K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

God morgon alla GU och kämpa (alla har vi väl någon krämpa. Flygerr yill Berlin i helgen och firar jul då jag jobbar nästa helg.

BäS
    Deltagare

Gäller att farbror inte hittar på några dumheter med medikamenter i systemet. Man minns ju de där grabbarna på 70-80-talet med rivsår i nian. Det var ett jävla kliande hela tiden. Så jävla roliga var de inte heller, men jag minns att de inte kom så himla högt på ogillalistan ändå. Fanns ju sprattelgubbar också… de var lite skoj på avstånd.
    Kämpa alla

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God kväll GU!

Farbror Älta har fått reda på hur operationen skall gå till….då han träffade narkosläkaren idag!
    Dom vill inte söva Farbror Älta p g a att dom inte har all utrustning om något skulle gå fel med narkosen…så själva operationen blir därmed i princip riskfri…
    Nervsystemet i hela armen skall i a f dövas bort, Farbror Älta kommer vara vaken hela tiden, men kanske aningen dopad på lugnande!
    1 timme tar operationen….sen blir det….
    MASSOR MED ”MOFFE” TILL FARBROR ÄLTA!🙂

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Morron morron härliga peepz…GU

Barba denna sketch ger mig alltid ett smil på mina läppar…trist med bandyn, men jag är glad för handbollen.
    Börjar oroa mig lite för vissa sektioner, jag hoppas verkligen ingen av de sektioner som finns måste lägga ner.
    Julen lackar fort och jag hoppas att vi kan vinna lite stålar i bolaget, vems tur är det nu att lira ?

En sak kan man säga att det var myggfritt i morse i alla fall…

Kristoffer Olsson, vetefan…Kennedy, mycket glad att han signade, Petter är oroväckande, ännu en Rami värvning ?

SKÅL !!!

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486
    BäS
    Deltagare

Skit, vi höll emot bra både spelmässigt och taktiskt o0ch Slangen var som vanligt strålande och förmodligen avgörande att det inte blev något mål bakåt i första. Sen när det blir 2-3 och vi måste jaga ett mål så öppnar det upp sig lite för mycket och det utnyttjar sik en och två gånger. Sista räknar jag inte ens… Vi fick se en helt annan typ av match än vi sett förut och det var intressant hur det höll. Men vi hade nog behövt få in ett ledningsmål för att ha chansen, samma chans som saik fick och tog.
    Härligt med vinst i handbollen mot det där laget man inte vill torska emot (framför andra).
    Nu är det tamejfan ondsdagkväll, några dagar kvar till vinstkväll och saik borta… den tar vi.

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Kristoffer Olsson skulle bli en grym värvning tror Millen!

BäS
    Deltagare

Nä, precis, det är den där förmågan att få guran att snacka, känslan som kommer ut ur högtalaren. Hans sätt att hantera den och det väldigt specifika soundet som ihop med honom är oefterhärmligt i min bok. Finns andra som också har den förmågan, men av dem så håller jag David till den absolut främste. Det är ju ingen exakt vetenskap utan min personliga vetskap.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

..ja, vad säger man?…ytterst få lirar med sådan känsla som Farbror Dave!
    Han är inte den mest fingerfärdige, han är inte den mest tekniske, men varenda ton sitter där den skall…och det är det enda som räknas i Farbror Ältas värld! En fullkomligt briljant gitarrist!

Farbror Älta´s klara favorit är ”Shine on you crazy diamond”….bättre än så går det inte att lira!

BäS
    Deltagare

Gubben kan…

• Det här svaret redigerades för 9 år, 3 månader sedan av BäS.
    BäS
    Deltagare

Det gigantiske, har han landat på hemmaplan nu? Tårta på dig!

Barbapappa
    Deltagare

Å Glad Lucia GU! 🙂

Å hoppsan
    http://www.dn.se/sport/hovet-hotas-av-rivning/

Barbapappa
    Deltagare

Oh Store Gigant! Var hälsad på din tårt-ätar dag anno 2016 din gamla HÅRDROCKARE! 🙂

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

God morgon vraken Millen är vaken! 😉

Alltid roligt att läsa att det går bra för gamla Bajare. Hopf verkar göra avtryck ute i Europa! 🙂
    http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/turkiet/article24087176.ab

Ja ni den där Bajenträdet är inget som kommer att hängas upp på någon vägg här hemma i Millens residens. Kanske blev fel när någon tänkte, eller så försöker man helt enkelt bara bräcka fotbollsförbundet i att ”inte tänka längre än näsan räcker”… Jaja det är som det alltid brukar vara!

SKÅL i kaffet!

BäS
    Deltagare

Skrev i forumet på SS… så behöver vi inte besudla detta eminenta forum med oväsentligheter som miljoner. 😉

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

Go kväll GU!

Ang bolagsliret:

Jag har bett Kungen kolla av historiken och se vem som står på tur.
    Tror det kan vara han själv , om inte annat så kan han lira till helgen.
    Ja, det är jävligt trist att det inte kan flyta på..

Heja Sveriges handbollsdamer!
    Kämpa!

BäS
    Deltagare

Jag tycker bilden är rätt så ball och symboliken är helt ok också, meeeen strålen träffade mig också. En röding för ett pappersark osignerat och utan upphovsman. Nä nä nä…
    Säkert några hundra som köper, resten ger man bort till sponsorer, givetvis med signaturer.
    Är skapligt trött på pungslående, lägger mycket hellre den rödingen i bandykassan eller handbollskassan.
    När det gäller statliga spelbolagets ”Gräsroten”, om man nu ska hålla sig kvar vid ämnet, så ändrade jag för flera år sen till att stötta de mindre bemedlade föreningarna. Damfotboll, bandy och handboll, där behövs de där pengarna bättre och förvaltas förmodligen (förhoppningsvis) ännu bättre och om inte annat så är de mer behövda där och förmodligen (förhoppningsvis) mer uppskattade.
    Sen tycker jag att det är bra att fotbollen står på egna ben så man åtminstone slipper höra pengagråt därifrån.
    Det sagt om det…

Varför är det inget spel i bolaget??? Utan spel, inga miljooner, inte ens chans på dem.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Bajenträdet….Hade Salvador Domingo Felipe Jacinto Dalí i Domènech målat den och för en femhundring, då hade Farbror Älta slagit till… 🙂
    …annars?…kör upp den där solen inte skiner! 😉

Barbapappa
    Deltagare

Barba håller helt med Alexx11 (medans han ändå behöver fortsätta förvånas lite över den där julklappen…)

Nu är ju Barba inte en konstnär, men kan någon av er andra ge ett generellt betyg på 1-5 hur ni upplever att den där tavlan på något sätt och vis symboliserar ”Hammarby”? (Ja, förutom ”Hammarby FOTBOLLS” logga nere till höger).

Till Barba säger den där tavlan ingenting alls (och så lyckades de inte ens få med hela tavlan på länken här nedan). Ingen stiliserad ”spelare” eller ”supporter/s” inbakad i ”rötterna”. Inga Hammarbyfärger. Ingen ”balans” i bilden”. Ingen ”stabilitet”.

Vilket är budskapet som egentligen kommuniceras i bilden?

Aja, skit var det värt. Nu ska Barba börja fundera på aftonens julkonsert ”i folkton” istället! Det ska bli rätt mycket bättre det! 🙂

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Hola GU !!

Kryss på våren kommer det att bli, en jubileumskryss som kommer se lite annorlunda ut, en sak är att denna gång får respektive följa med och det blir ingen buffé heller, sedan vart vi kommer att bege oss står just nu i stjärnorna 🙂

Att klanka på gamla trotjänare verkar var en sport hos många, jag kan ibland tycka att det kan var ok att vara negativ mot någon spelare eller ledare men att direkt mer eller mindre mobba någon är mig helt främmande, jag blir lite förvånad varje gång som man in absurdum försöker svartmåla eller häckla någon, eller rättare sagt jag blir jävligt trött på detta..

SKÅL!!!

Barbapappa
    Deltagare

Noop, sorry, nu gick det inte längre. Att hålla käften..

ÅRETS JULKLAPP!

Årets julklapp: Bajenträdet!

”Det symboliserar ett stort tack till alla som trofast backar klubben i vått och torrt, och som aldrig ger upp! Tillsammans är vi Hammarby.”

Behöver vi bara dega 500:- denna gång? Som tack till oss själva från er? För något väldigt fult? Och ram ingår visst inte heller.

TACK HAMMARBY!

Det är fantastiskt hur ni utan undantag klarar av att pissa oss i ansiktet. Frågan som fortfarande behöver besvaras är om ni gör det medvetet, eller om ni bara är ofantligt inkompetenta.

Välj. Svar A eller Svar B.

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

trekvart kvar på helgen. Sen är det måndag. En dag närmare jul. Och fryser på gör det också. Ja ja, snart dags att börja drömma om GU’s vårkryss. Det blir väl jubileumsresa va! Lackskor och frack anbefalles!

natti

BäS
    Deltagare

Man kan utan dåligt samvete sprida ut sig i soffan och glo på skidor på längden, bredden och tvären. Har man kanaler finns lite bollspel att glo på också. Själv ägnade jag halva förmiddagen åt passivt liv i form av sömn. Inte dumt det heller, bara huvudvärken släpper så.
    I övrigt ville inte bollarna riktigt vare sig på fredagen eller lördagen, fråga inte hur det kunde gå så bara. Lär väl bli en jackpot uppåt 700 nästa fredag. Lika lätt att vinna som någon annan vecka.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Det här jävla lappmöglet måste avlägsnas….
    Farbror Älta har aldrig förstått vitsen med snö…och kommer aldrig göra det heller! 🙂
    ..det är totalt meningslöst att en massa vackra kristaller skall falla ner för att sedan smälta bort! 😉

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Farbror Älta och Herr Rosa var med i de tre första, men sen sprack det i fjärde och femte!
    ..spik på Goop i sjätte och Fossens Bonus fanns givetvis med! 12 x 5 blev det!

BäS
    Deltagare

Ibland kan jag nog vara gnällig eller tycka en del om en del annat… men den här ”förföljelsen” av Hopf är för mig helt ofattbar. Visst, alla spelare har väl sina nackdelar och tillkortakommanden, men han var en bra målis och höll fler nollor än många andra klart mer meriterade. Då hette det att det var backlinjens förtjänst, släppte han inte så var han kass, inte att backlinjen agerade som såskoppar… nu har han hållit en massa 0:or igen och folk är precis som vanligt. Han är kass…
    Förbannat otrevligt mot en spelare som stod upp under många trista år i Bajen. Ett tag faktiskt den som var i klubben längst, får ändå mest skit…

4:or på V75:an känns skitsurt. Borde satt 6, jag hade dem ju med, var inte borta i något lopp, snarare tvärs om.

Visar 30 inlägg - 3,421 till 3,450 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.