-
FörfattareInlägg
-
Håller med hr. Älta till stor del, men man glömmer lätt att vi egentligen behöver 2st elvor som ska funka ihop i olika konstellationer. Det är inte ett helt lätt pussel att lägga, skador och avstängingar på ”fel” spelare och man är körd, större är inte trupperna. Vi har några spelare som inte får gå sönder eller vara avstängda samtidigt. Annars blir det som avslutningen och början av säsongen. Då måste man nog kolla på ”säkra” kort och då blir det ibland fel kort ändå, men definitivt färre än om man bara plockar upp spelare underifrån eller från random klubb. Hemvändare vet man åtminstone lite om… (Linus, Kennedy, Petter) 2 av dem vet vi, men den tredje? Jag lutar åt 50/50… folks löjligt höga förväntningar får mer än gärna slå inte, men jag är skeptisk till jag sett det.
Vad har vi för fler i modern tid? Runa, Max, Petter (norsken) av dem var väl Max ok och Petter tog sitt ansvar. Ingen av dem levererade ens i närheten av vad den där östermalmaren gjort… Linus i ena änden och Kennedy i andra. Vill inte ha fler som väger över på Linussidan.
Enda jag kommer på som jag skulle acceptera är Johannes. Bara han lärt sig lite tempo……för att uttrycka sig tydligt!
Farbror Älta tycker inte Philip är den spelaren vi behöver…visserligen en bra huvudspelare, men det är allt!
…vi klarar oss utan sista brassen också!
Magyar, Smarason, Silverholt och Saetra och kanske t o m Torsteinbö klarar vi oss också utan!
Satsa på Isac, Imad och Dibba som anfallare…
Leta backup i Stockholmsområdet, Farbror Älta är övertygad om att dom finns där ute, bara man behagar leta!
Ser ingen anledning att betala dyrt för allsköns hemvändare! Dom kommer hem av en anledning och det är att dom inte håller måttet…Varför tror alla att bara för man varit proffs, så är man en tillgång?
Farbror Älta tycker inte särskilt många hemvändare gör skillnad i sina lag och värda sin tilltagna lön…
Finns det något bättre än att få fram en ung talang och se dom slå igenom?…AVGÅ ALLA JÄVLA AGENTER OCH ANNAT SATTYG SOM SÄTTER ”GRILLER” I HUVUDET PÅ BÅDE SPELARE OCH KLUBBAR.
FARBROR ÄLTA ÄR ÖVERTYGAD OM ATT VI KLARAR OSS JÄVLIGT BRA UTAN DETTA OTYG!-
Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av
BAJEN ÄLTA NR 8.
Ja, men mest beroende på hur matchen såg ut. Given straff för hk och italienskt dåliga filmningar från heif. Hade varit skapligt förbannad om det varit vi och torskat på det.
Sen att bk skattefusk/kommunal får slicka såren minst ett år i duperettan gör inte ett dugg.God kväll GU!
Farbror Älta kommer inte sakna HeIF och knastertorre ”Benke Larsson”….
”Davva” klämde in 6 mål för Villa mot Kalix!… ”Davva” är den målskytt vi saknar i Bajen!
…undrar vad som fick honom att lämna Bajen för Villa Lidköping?…http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/efter-nanne—han-kan-bli-nast-att-lamna/
Du får mer än gärna lämna om du vill…Farbror Älta förstod aldrig varför du värvades…
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Millen har verkligen inget emot att få möta Halmstad i stället för Helsingborg nästa säsong!
Bra lördags lirat BLU4E. Såg att det blev lite kulor tillbaka! 😃
En soft söndag är inte att förakta, men kan till och med jobba lite eftersom jag då kan ta lite sovmorgon i morgon.
…dom stora förväntningarna grusades tidigt!
Så blir det när Bergh blir till grus! Det går inte att ”räkna” på Nahar….det har det aldrig gjort!!Nya tag nästa helg givetvis!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
God kväll GU!
Linn Asplund är ett oerhört stilfullt fruntimmer och gör sig mer än väl i tröjan…Farbror Älta skulle därför inte ha något emot om hon följde med…..i a f lite! 🙂 🙂
Vad det gäller Hertzöga och Bob Marley, så bevittnade Farbror Älta bägge händelserna….kraftigt dopad på den ena och nykter och städad på den andra!
…för att undvika missförstånd..
Var man ”dyngrak” på Hertzögamatchen, så nyktrade man till varefter baklängesmålen ramlade in! 😉 Farbror Älta såg därför alla mål… 😉
På ”Bobban” var det svårt att vara något annat än dopad….doften från allsköns rökverk gick inte att undvika bara!!…men det hade vi inga problem med, om man säger, typ! 🙂
..och Bob Marley såg vi skymten av mest hela tiden, men inga längre sekvenser, då det var svårt att vara still!Tror det är mer som utfyllnad i tröjan… nåt man givetvis inte ska förakta när kylan sätter in.
Var just ner och beskådade 20-0 av U19 på Årsta. Vi är 21st som kan skryta med det på ålderdomshemmet. Nej, jag är inte en av de 20000 som säger sig ha sett Hertzöga men jag ”såg” eller snarare hörde B Marley på Grönan-
Då har jag lirat några rader på bolaget.
=)Spel på du BLU4E! Så set blir något spel. Det tycker Millen i vart fall!
God eftermiddag GU!
Ang bolagsspelet.
Det var Charlies tur förra veckan, han lirade inte.
Ska vi gå vidare då i turordningen eller ska nån kolla med Charlie om han kan lira?
Eller ska jag köra eftersom jag står på tur?
Vore bra om vi bestämmer hur vi gör vid såna tillfällen så spelet flyter på..
Vad tycker ni?Vems tur är det att lira bolagsspelet denna vecka?
Bra tröjköp i så fall! 😉
Jaha så gör mff som Bajen och kickar tränaren. Ibland räcker det inte med att vara bäst för att få behålla jobbet… Då blir det en till tränare ledig på marknaden! 😂
Millen kom just på vad som han tycker är viktigast med den nya tränaren som Bajen väljer. Våga satsa ungt och fasa in våra redan duktiga unga spelare. Det kan man inte direkt säga att Nanne gjort.
Nu hänger jag inte riktigt med Älta. Kommer Linn Asplund med på köpet som tillbehör till tröjan? 😉
God morgon vraken Millen är vaken!
Jaha så höll det inte längre alltså. Nu fick han gå, Nanne!
Vet egentligen inte vad jag tycker om det. Förutom att det är riktigt onödigt att sitta å betala två löner och är grymt nöjd med Nannes arbete fram till i år. Men vad Millen har hört om honom och laget under denna säsong, är att det inte dragit jämt. Och då behövs ju faktiskt en förändring. Hur surt det än är för alla parter… Vem som ska ta över hoppas Millen att klubben redan har scoutat fram.
Vilken tränare Millen har som favorit att få ta över är Alexander Axén. Men han är väl inte ledig…
Annars är väl Hamrén och Alm utan uppdrag! 😂🙈
Nej bara det inte blir något förhastat beslut så är Millen nöjd. Laget (truppen) har ju bevisat att man faktiskt kan lira rätt bra, bara man får spela lite cyniskt!SKÅL i kaffet!
…Farbror Älta har numer även beställt ”matchande tillbehör” till tröjan!
Kommer på posten om några dagar…hummm, undrar om det går att ”backa” från loppet nu? 😉…så här ser den ut! Det finns ingen reklam tryckt, enligt kansliet!
Farbror Älta hoppas verkligen att innehållet i denna tröja följer med i köpet! 🙂 🙂http://www.hammarbyhockey.se/wp-content/uploads/2016/05/Linn-Asplund-2.jpg

-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
God morgon GU!
Hela världen söker bekräftelser på FB, Instagram och va fan allt heter…
Farbror Älta har inte samma uppdämda behov som det stora flertalet, men visst är det trivsamt med ”glada tillrop”, även om omfattningen av ”följare” är betydligt beskedligare här inne!! 🙂 🙂…efter lite letande i almanackan så passerades precis 16 månader utan cigaretter! BRA DÄR FARBROR ÄLTA, HELT ENKELT STRÅLANDE…HAN ÄR LYSANDE, BAJEN ÄLTA NR 8!
🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂******
Matchen igår var varken bra eller dålig, snarare tvärtom! 😉 😉
…en som var grym igår var ”Jeppe” Jonsson! Magnifik!..
Maken till bollbegåvning har vi inte haft sedan Eskhult lirade i Bajen! Bara att få se ”Jeppes” spel på plan är värt entrébiljetten!******
Farbror Älta tycker Hammarby Hockeys tröja är riktigt snygg, så en sådan är numer beställd med en 8:a och ”BAJEN ÄLTA” som ”namn” på ryggen…..det blir nåt för Midnattsloppet, det…om Farbror Älta pallar ett år till! 😉
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Trevlig tillställning på Zinken om man trotsade regnet och gav sig ut i värmen så bjöds det som vanligt på härlig match… lite trög start, men västmännen blev lite trötta och vi snurrade in några mål som gav en trygg ledning.
Sällskapet gick inte av för hackor heller och gav sig inte förrän jag klev ur den stora jänkarn vid Gullmars ungefär. Tackar för skjutsen igen! …och tack även till den kjolfagre Bedon som också erbjöd en skjuts söderut.
Snart är det lördag och då är det bara 6 dagar kvar till det är fredag igen… och match och Zinken och trevligt sällskap. 🙂Tror höjden är på ett korrekt spår.
Vi har ju en andretränare som inte sitter ihophäftad med huvudtränaren och förhoppningsvis är den där överlämnaren. Såg någon kortis om Jingan att han inte heller ser honom och Nanne som något radarpar. Man personligen hade jag nog mer dubier mot honom än Nanne om jag ska vara ärlig (sett snett underifrån utan insikt i deras respektive ansvar). En mummelman eller dansk på PK:na är nog ungefär sak samma, man får gissa sig till vad de säger, viktigast är vad som händer på plan (och att de där fattar vad han säger) om det nu blir dansken. Har svårt att tro att man lämnar posten helt öppen, men ger Nanne en bra chans till nytt uppdrag (dif) ha ha, eller har de någon tränare?Nu bli’re regndans på Zinken. Sydväst på… och gummistövlar som jag inte äger några.
TjoFörstår vad admin menar men har lite svårt att tänka mig att Nanne skulle kunna fasa ut sig själv på det sättet. 😉
Allt man hört om Nanne pekar på att det är en person som vill bestämma själv och som fungerar bäst om alla gör som han vill.
God eftermiddag GU!
..jaha ja…så fick han gå, Nanne!
Farbror Älta vill i a f inte under några som helst omständigheter se några chansningar eller nödlösningar på tränarposten, då kunde han lika gärna ha varit kvar!…Zinken idag mot Gripen!…om inte matchen regnar bort!
Farbror Älta är nöjd över att nederbörden kommer i form av regn och inte i snö….då hade vi varit i ”djup skit”….igen! 🙂 🙂
Jag träffade Jingan igår när han var på väg hem, han muttrade rätt så mycket och troligen vill han nog inte vara kvar om inte Nanne är kvar…det är vad jag tror.
När man läser expressen så meddelades spelarna i morse om detta och det bevisar väl att man inte helt säker på vad man håller på med, man bör väl också ha med spelare i beslutet tycker jag i alla fall, typ spelarrådet, eftersom de flesta kommer nog vara kvar.
Nyförvärv tror jag inte vi kan hoppas på så många av och framför allt inte några STORA namn om man inte vill riskera ekonomin. Man får ju inte direkt mer pengar när man betalar extra löner för någon som inte arbetar längre inom Bajen.
Jag hade gärna sett att man har Nanne kvar och tar in ersättaren samtidigt så att en gradvis överlämning kan ske och man kan fasa ut Nanne….men det är bara i min drömvärld, tyvärr.
Jag är tämligen säker på att vi inte kommer ha ett lugnt 2017 utan jag tror det kommer bli turbulent och att vi kommer harva i nedre delen av serien, om vi nu inte kommer spela ett cyniskt spel från början.
Vi har ju fortfarande samma spelare.
SKÅL !!!
Blir Jingan kvar själv då?
Tror inte på Bergstrand nummer 2 nej. Snarare dansken isåfall.
Dumt att betala dubbla löner ja, men det är ju alltid risken när man skriver så långa kontrakt. Inte fullt lika dumt som när grannarna först skriv nytt kontrakt med Pelle och sedan gav honom foten några veckor senare.
Jahapp, så nu så kommer vi betala 2 löner nästa år, jag kan faktiskt inte fatta detta att man inte är smartare än så.
Nu var ju Jingan på Bajengalan men när han gick så såg han inte glad ut, verkar som om detta inte var så grundat ändå. Nanne var ju inte på Bajengalan, så nu förstår man Jingan varför han sågut som han sålt smöret och tappat bort pengarna.
Kommer vi få in Bergstrand den yngre kommer det gå åt helvete…dansken vet jag ingenting om men de brukar ju vara rätt så balla…
Jag vill tacka Nanne för allt och hoppas att han får ett nytt bra jobb.
Lite smaklöst tycker jag det är att gå ut dagen efter Bajengalan med detta….ger en liten bitter eftersmak…
Jaja, tränare kommer och går men Bajen består…
SKÅL !!!
Tack och hej Nanne!
Vi glömmer inte 2014, även om det gick lite mer krokigt senare.
Bara att hoppas att det finns en plan för hur vi går vidare nu.
Ännu en dag att lägga i högen onödiga dagar, eller kanske händelsefattiga. Tittar på en trött kvalmatch, de kan nog lägga den här dagen till handlingarna också om 20 minuter.
Jag var åtminstone på väg att sudda bort en ”attgörasak” idag, men kom inte in i det låsta skåpet. Så det var bara att pallra sig hemåt igen efter att ha åkta i princip alla kommunala färdmedel. T-bana, buss, pendel och tvärbana.
Nu dojjade heif in en boll, man ska inte ropa hej…Morrn GU !!
Såg att bandyn torskade, det var trist ..
Den ungerska kommentaren på matchen är att mysbrallan försvinner gör detta lag mycket tråkigare. Men man får hoppas att min namne gör det bra…
Skål, snart bara en vecka kvar…
….det var motigt för Hammarby bandy idag!
Förlust mot Vänersborg med 7-5!
…och damerna fick ”puts” av VSK med 2-7!Våra ”kompisar” i Tellus tog sin första seger i Elitserien…någonsin!
Slog Tillberga borta med 5-3! Stort grattis!
F d Hammarbyspelare bidrog! Jonas Enander två mål och Martin Deacon ett… -
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.