-
FörfattareInlägg
-
God kväll GU!
…det finns även på kartan att Farbror Älta är trött efter dagen vedermödor och högst sannorlikt blir kvar hemma!
…idag kan fanimej inget gå fel! 😉 På travet alltså! 🙂 🙂
För övrigt blir det överräckning av presenter i början på nästa vecka istället! Farbror Älta tar hem Johan och Jonte efter jobbet för lite trivsamt samkväm! 🙂 🙂 ”Gossarna” tyckte det var en strålande idé och det blir lite mer familjärt!
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av
BAJEN ÄLTA NR 8.
…det finns på kartan att Farbror Älta besöker Zinken imorgon….våra fina bandytjejer har hemmapremiär mot ”gurktöserna” kl 19.00
Farbror Älta har sponsrat tjejernas ”nya kläder” och känner ett visst ansvar att närvara!God kväll GU!
…så såg dom till att allt krockade! På fredag händer följande!
Det handlar om Farbror Ältas bästa jobbarpolare från kommuntiden, Johan och Jonas!Johan skall flytta norröver till Umeå, närmare bestämt…och skall på initiativ av företaget vi jobbar åt tacka av Johan på fredag!
Jonas fyller 40 år på fredag…och skall givetvis fira detta hemmavid!
Farbror Älta ändrar ogärna sina besök på Zinken…och detta händer givetvis på fredag!
Vad göra???
Farbror Älta tänker förära bägge två med en varsin liten flaska.
..som överlämnas imorgon…logiskt??? Knappast, men en bra lösning är det! 🙂 🙂http://www.freddeboos.se/wp-content/uploads/2016/04/mh_mack.jpg

Priset är givetvis 666:- styck 🙂 🙂
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Får man en gulaschisk kommentar på matchen sen av vår opartiske talare… eh speaker.

Det var ju fint i förra veckan, snökaos, allmänt kaos och folk klagade på att det var snö, Trump vann och gnällspikarnas gnällspikar började beklaga sig… folk gillar inte demokrati kan man konstatera på deras beteende. Ah, Bajen var det ju du ville höra om. I morrn spelar bandylaget i nån jävla håla, men på FREEEDAG då smäller det på Zinken igen. Där kommer det att serveras både bira, krubb och Bajen. På torsdag är det visst något spektakel i botten av durkslaget, där sånt vanligen samlas som ska bort… tolka fritt.
DBW är tillbaka i stan och tränar, kotten hemma från kvacksalvarna så allt är gott.Den 25:e är det väl Grönvit FrEEEDADG och då är det väl dubbelt så dyrt med grönvia tingestar på den där affären man inte ville ha själva. Lika personligt som durkslaget…
…och nu var jag ändå en positiv gubbtjyv.
Gokväll era fina GUisar !!
Skulle vilja höra lite nyheter från Bajen, någons som har något smaskigt att berätta ?
Hatar detta väder, vill ha ljust nu…Kul att Chevan gick igenom, konstigt vore väl annars 🙂
SKÅL !!!
God kväll GU!
Chevan är numer fri från sina 2:or….Farbror Älta var och visade upp chassinummer m.m…..vårvind! 🙂 🙂
Jag vill ju inte sabba den vackra inledningen på vårat eminenta forum, men jag kom på ett sätt att kunna skriva utan att det sabbas, simpelt men oerhört genialt såklart. Är det inte det det heter, att det enkla är det geniala. 🙂
En skitdag i största allmänhet…

Ni kan skicka alla tackbrev och gåvor till genialaideer
-
BäS.
God kväll GU!
Farbror Älta har hittat bilden han sökt….länge!
Den här bilden tryckt på canvas fick X:et av alla spelarna i laget när han slutade… grymt ball bild!
Den här togs strax innan avslaget på bandyfinalen på Friends när han ledde allsången i ”Just idag är jag stark”https://pbs.twimg.com/media/B_aOOxZWYAA4dij.jpg

-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Klipper å klistrar lite från en annan kanal …
Till er som inte har fått mail:
”Vi bakom Klacken Långsida, Michal Wolski och Gustav Gelin, bjuder in dig som vill engagera dig lite extra i frågan till ett öppet möte nu på tisdag 15/11 kl 17.45 i Söderkällarens källare (Tjärhovsgatan 12, ett inlägg från Medis t-bana). Ingen föranmälan krävs. Vi kör i cirka en timme. Sprid gärna infon vidare!”
”Hammarby Fotboll bjuder in till infomöte torsdag 24/11 kl 18.30 där ståplatsfrågan tas upp. Vi uppmanar samtliga som vill ha kvar ståplats på långsidan att komma och ställa frågor! Läs klubbens inbjudan”Det var tydligen min helg…
2 pinnar i fredags
vinst på fyrbentingarna
vinst i bollarna
Alltså, jag vill inte på något vis vara otacksam eller missunnsam, men på de 2 sistnämnda så rycker jag på axlarna då jag knappt kom upp i 2 0:or. Begär lite blygsamt 5 nollor till, resten kan ni dela på…Nu bär det av till Roslagens famn… och farsans boning där. Nu är han min farsa 365 dagar om året och jag tycker inte någon dag är bättre eller sämre än någon annan, men kan ju ge en spark i de ädlare delarna att ta sig ut i geografin.
Och Barbas moster har legat på sjukhus nu ett par veckor pga nedsatt lever/njurfunktion pga biverkningar från ett vaccin och lite annan hjärtmedicin. Hennes hjärta orkade inte längre tidigt i morse.
Och så ska hela släkten träffas ikväll i Gävle för lite fin mat och Magnus Ugglas show för att fira Mammas födelsedag i oktober…
Vi får se till att göra den här dagen så ljus och fin som möjligt, och umgås lite extra nära varandra tror Barba.
…apropå bilder!
Kan det bli mer klassiskt än så här?
God morgon GU!
…nu väntar ännu en söndag i besvikelsens tecken utan samtal om ekonomiskt oberoende!
…nu får du ”kamma” till dig och höra av dig, Pierre!
Farbror Älta har inte tid att vänta längre! 🙂 🙂http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/21055817/800/normal/c920a8f7dfff7/bubbla_pierre.jpg

God kväll GU! Eller kanske God natt..
Lite märkligt att om man byter password så kan man inte logga in med det på mobilen
men det funkar på laptopen i alla fall, tur det. =)Ang bolagsspelet så måste Admin fylla på lite, även Millen och Robban.
Sedan är det väl Charlies tur att lira tror jag…God natt GU!
-
bajen-loveU4ever.
Nice, då bör det varit några rader… 🙂
Ska vänta till bollresultaten kommer… räddningsplankan
I morrn är det fars dag och det blir en vända upp i Roslagen.Ja bra där farbror BAJEN ÄLTA NR 8!! 🙂
God kväll GU!
En viss spelkassa fick en skaplig påfyllning idag 🙂 🙂
Ja herrejävlar… kollade faktiskt inte, men inga skumma lukter hur som helst, så jag tror nog det var ren transpiration. Kändes så när man tog på sin ämliga kropp åtminstone. I övrigt inga hudläckage.
Några fattiga 5:or blev det, var borta i avd 1 & 2 och en reserv klev in och ordnade till 5:an. Rik blev man inte… igår heller, men var på gång efter som jag satte 1:a klockrent men lyckades inte skrapa ihop mer än 1+1 ändå. Har aldrig riktigt trott på det där EU, de bara tar och tar. Nu lutar det åt burken i afton.…våra fina bandytjejer hade seriepremiär idag!
Bortamatch mot N/T Bandy! (Nässjös och Tranås damlag har gått ihop till N/T Bandy)
Vi hade 4-2 med tio minuter kvar…tyvärr tappade vi till 4-4 vid full tid! 🙁-
BAJEN ÄLTA NR 8.
…för övrigt 2 av 2 på travet och den ena är ”krav” på jokern! 🙂
God kväll GU!
”Unge Herr B ä S”…. Farbror Älta gillar uttrycksformen! 🙂 🙂
Lakanen kan vara blöta av två anledningar…Farbror Älta hoppas att det var den ”transpirerande” typen och inte den andra! 🙂 🙂KÄMPA B ä S!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Unge hr Bäs vaknade upp vid ett flertal tillfällen under gångna natten, fullt införstådd med att han hade införskaffat en vattensäng. Dock av det slaget där vätskan hade en tendens att hålla sig i lakanen. Att han inte drunknade måste ha att göra med det antal dyk han genomfört.
Tog mig iväg till lite jobb eftersom man ändå var ledig… men först efter c:a 1 timmes grävande och sopande. Åka igloo är inte min grej, alls… nu står fordonet i ett garage i mordor men kommer förpassas till civiliserade marker inom kort.
Ett tips till er som har bilar av det slag som man stolt visar upp är att inte använda spade ner till nivå av lacken hur lockande det än må vara.
Med det så återgår jag till jobb.God kväll GU! Förkylningen hänger i, men snart är man på gång igen. Ser att det inte blir något GU-tips denna helg då det saknas pengar i bolaget. Å andra sidan, inte mycket att spela på.
..det här med Chevan och ”vårvinden” genom besiktningslokalen!
Det gick åt helvete till en början!
Nya regler angående chassinummer, vilka kan vara inslagna var fan som helst i en privatimporterad bil…
Farbror Älta fick en ”fet jävla 2:a” på chassinumret…
Efter lite turer med verkstäder, kunnigt folk så fick Farbror Älta tips om var det var instansat..
…dessvärre hittades inga nummer!Då tog Farbror Älta hjälp av ett väldigt välvilligt Trafikverk och spårade tidigare ägare och på så sätt fick Farbror Älta tag i personen som ”reggat” in bilen i Sverige!
Han bar för övrigt samma stilfulla namn som Farbror Älta (ett stabilt och pålitligt namn att ”hålla i handen” när det blåser snålt och när det jävlas), men hade ett annat ”sonnamn” som efternamn! 🙂 🙂
Han hade ”järnkoll” på var det numret var instansat, så efter att skrapat bort lite Tektyl, så fanns det där, nummerhelvetet! 🙂 🙂En gigantisk börda lämnade därmed axlarna på en nöjd Farbror Älta….annars hade det blivit en ny registreringsbesiktning där förmodligen en massa extragrejer måste tas bort, typ plogfästen luftdämpare m.m. för att sedan återmonteras…
Allt extra måste ha dokumentation om det skall sitta kvar och dom pappren har nog Farbror Älta förpassat till dokumentkvarnen för länge sedan…
Idag skall det Farbror Älta lägga på ny Tektyl på alla ställen som skrapades i onödan…samt fundera ut hur man bäst skyddar chassinumret från rost m.m.
Detta skall nog skrapas fram varenda jävla besiktning i framtiden och är det otydligt så får det nog följder…God morgon GU!
…som sagt, när våra bandyspelare trampar igång som i andra halvlek igår är det strålande underhållning!
D P E och ”Slangen” glänste..precis som min ”stenhårde” vän skriver!
B ä S mådde inte som bäst igår, men han ”bangade” inte för att ta sig dit! Respekt! 😉 😉
1600 pers är uselt…då det inte är något fel på underhållningen….25-26.000 på Tele 2 är det inget på, men där är underhållningen usel istället!…. Fundera på det! 😉Farbror Älta hade ett trevligt samtal med bandyns VD…
Ett bra resultat i år medför inte per automatik att läget ljusnat, då vi släpar med oss ”gamla bördor” som drar ner resultatet!! Han verkar ha bra koll och vi får verkligen hoppas att han har kraften och orkar vända skutan…-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Fantastisk underhållning på Zinken idag. De verkar ha kommit igång nu även om kanske Kalix inte var helt på topp.
Slangen och Pizzoni (3 mål) sjukt bra och resten nästan där…
Nästa fredag måste det vara dubbla pubiksiffran, 1600 en fredag är skapligt kass.Jävla monopoluplösning (v.v se nedan)
När jag klev in på 5:e plåsterbutiken lyckades de hitta den storlek och styrka jag fått utskrivet. Nu ska skiten bara verka lite så kommer jag nog äntra betongen, men helt säkert är det inte än. Dan var jobbig att ta sig igenom då man vaknade upp sisådär 17 gånger under natten och inte fan blev det bättre.
Var hittade jag pillerburken då? Jo inte fan var det på morsans gamla apoteksbolag inte utan någon med färgglad logga. Så det kan bli… men en massa godis på hyllorna hade de.Kämpa Bäs !!! Du kommer bli av med dessa tunga stenar….så kommer du flyga ack som ett fjun så lätt..
Härlig vinst igår och idag blir det en härlig vinst igen 🙂
SKÅL !!!
Vila i frid
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.