-
FörfattareInlägg
-
Nä, det var inte något högburet huvud i den avslutningen… hej då fotbollen, vi ses i februari. Hej bandy/handboll, vi ses snart
Inte för att man är ansvarig förlaguppställningen, men förvånad blir jag ändå ibland. Batan som MF, när vi har såväl Dusan som Torsteinbö på bänken. Isac och Khalili är väl inte mycket att säga om mer än att det är kul att han äntligen låter Isac starta, hade gärna sett även Dusan från start.
Ogästvänligt ser det ut ute, så håller mig inne… enkelt val när man kan välja.
God morgon GU!
…snö och kyla är inget Farbror Älta ser fram emot och kommer aldrig göra!
God kväll GU!
Farbror Älta hittade en fin bild på 2 av de grånande ”gubbarna” som är kvar sedan begynnelsen och på evig tour…enligt dem själva! 🙂 🙂
http://www.brooklynvegan.com/files/2016/08/psycho-las-vegas-2016-03.jpg
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Beskådade en uppvisning i durkslaget, man kan diskutera kvaliten, men Allsvenskan är ju klar så skit samma. 1021 på plats… det ska det vara varje match nästa år hoppas jag.
Nu ner i tvättstugan, det var ett tag sedan man skådade den.God middag GU!
…lite från igår! För er som inte var där, men som borde varit där! 🙂 🙂
”Surret” hänger tyvärr inte med!
http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/drama-pa-zinken-nar-forsta-segern-kom-se-hojdpunkterna-fran-hammarby-vasterasGod Förmiddag GU!
Skön kväll på Z igår! =)
Härliga Bajen!Ang bolagsspelet:
Bäs och Giganten måste tanka på sina konton.
Det är även Gigantens tur att lira denna vecka, tror jag..Borde jobba jag också, men jag försöker prioritera ledigheten och tänker kolla tjejernas match i durkslaget vid 2. 90:- plåten… klara för allsvenskan och uppvisningsmatch mot serievinnarna. Serievinnarna möter vi i morrrn också och det vore rackarns trevlig avslutning om vi klådde dem, men det får bli från sofflocket.
ÄNTLIGEN LÖRDAG! 🙂
Om ni undrar var Barba varit ett tag, så stavas det huvudsakligen j-o-b-b 🙂
Må vintersolen lysa över eder! (Själv ska Barba bökföra lite och sen vankas det italienskt och Jerka! :-))
God morgon GU! Inte roligt att vara förkyld. Man får inget gjort, utan hamnar framför tv:n och snorar.
God kväll GU!
Coola Gov’t Mule!
Dom är inte blyga…de ger sig på vad som helst…. 🙂
åh…Farbror Älta står ut med Rolling Stones om Gov’t Mule lirar! 🙂 🙂
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Fredagsskoj att unge hr. Ältas nya inlägg hamnade före mitt äldre. Bjuckar på det… 🙂
Stötte ihop med ett X gjorde vi också, inte vilket x som helst utan vår eminente X-kaptenoch här en länk från kvällspressen som jag pratade om tidigare.
http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/anfallaren-alex-lamnar-hammarby-
BäS.
Underhållning och 2 pinnar, nu får vi ta tag i vad någon sagt på luren… garanterat inte något skoj.
Ah, skönt när det visade sig vara något helt annat än man trott. Alltså mer roligt än tråkigt.Förresten så är det alltid lika skönt att tvåla dit gurkorna. I synnerhet när man vet att de nog snarare slår sönder bussen än njuter av hemfärden.
Ser att Alex tydligen ska lämna… enl. Kristoffersson som troligen är den som sitter på bäst sanning förutom klubben själv då.God kväll GU!
Strålande underhållning på Zinken i afton….
”De självgoda gurkorna” fick åka hem med en torsk i bagaget! Det finns inget bättre än att slå just dom! 🙂 🙂
På övertid sätter ”Sudden” en hörna till 7-6….
Årets grymmaste projektil svarade ”Kimmen” för när han bombade in 6-6 på ett frislag…Farbror Älta tror att Nilssons ligger i lä där…
http://www.bandyrapport.nu/report?gameid=14524…för övrigt så stötte Farbror Älta på några ytterst trivsamma Gubbultras!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Kommer nog bli en oerhört spännande och intressant silly tid !
SKÅL !!!
Om man säger så här, jag ställer mig inte på några barrikader för att byta, men mummelgubben måste spela efter det material han förförfogar över och släppa lite på det där med truppens storlek. Vi blir alldeles för känsliga då. Det ser man ju nu på det sista matcherna. 1 spelare sen 2 spelare borta och vi är borta… Att det blir skador m.m. måste man ju räkna in annars är man bra naiv.
Våren/sommaren fram till EM 2016 vill jag inte uppleva igen.Exakt, jag blev inte heller så mycket klokare på deras sida, men men, framtiden får utvisa, packet från kranskommunen var med i år såg jag dock.
Vad säger ni om Luringens krönika då, blir det en annan tränare nästa år ? Jag personligen hoppas inte det, för en gång skull vore det skönt med ett långsiktigt tänkande. Men man vet ju sedan tidigare att personer blir rädda i Bajens ledning när det börjar blåsa lite snålt.
Blir Jingan kvar ?
SKÅL !!!
Ja, alltså U19 landslaget är i EM, men har inte en susning om det är U17 el. U19 som gäller för Youth League, uefas sida är ju inte direkt informativ heller.
Måste väl vara U17, U21 är väl inte en officiell serie, den togs väl fram som alternativ till den bespottade B-lagsserien och U19 heter väl U19 och de är väl i U19-EM nästa år. Eller är jag helt ute på cykeln och åker?
Vad säger en höjd, han brukar ha koll…Sjysst motstånd i UEFA Youth Legue…men jag undrar om det är vårat u17 gäng eller u21 gäng som kanske kommer köra detta.
SKÅL !!!
Härligt med vinst och nu så kommer man få se lite ungt Bajen i Eurosport hoppas jag, dom har ju tidigare sänt från European Youth League..
Zinken ikväll…näää….inte just nu 🙂 Hoppas dock att bandygubbarna kan kamma hem en vinst ikväll.
Hatar snö….
SKÅL !!!
God morgon GU!
…Farbror Älta undrar om någon vänlig själ kan klämma iväg ett SMS om man ställer in på Zinken i afton?
Om man ska kolla snyggt spel så får man byta kanal, land och plats… man får plocka upp de små kornen ibland och det är i varje fall inte det som gäller för mig, det är så mycket mer än snyggt spel. Det är kämpaandan, gemenskap, samhörighet och vinster ihop som gör det.
Enda som går att kolla på utan att somna när det gäller bra spel är Bayern München, enbart för att det i varje fall låter som Bajen från kommentatorerna.…nu menade inte Farbror Älta att deras spel var helt ”hållbart” för Allsvenskan, utan snarare mycket trevligt att se på!
Man kan hittills inte anklaga ”Team Bergstrand för att bjuda på något bländande och underhållande spel!
Tycker man det, ljuger man! 😉Lidberg sätter 4:an och sitt andra efter framspelning av Housni som just blivit inbytt. 82:a, nu är det nog klart… SM-Guld!
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.