Visar 30 inlägg - 3,661 till 3,690 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Håller med Bäs !

Skål !!!

BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

FAst det är ju vägen att gå och växa in i det större spelet, bara de får chanserna, inte chansen, chanserna, de måste få flera möjligheter att visa och inte kissa på sig första gången. Det kräver att det finns åtminstone 8-9 stabila A-lagspelare på plan i övrigt.

alexx11
    Moderator

Tyvärr Älta, U21 kommer inte ens i närheten av allsvenskan, sätt in grabbarna i AS så kommer de bli så nertryckts som bara en apa kan.

Men kul att de kan spela roligt på U21 nivå 🙂

Skål !!

BäS
    Deltagare

Gillar leverans… fattas bara att Leo får sätta en pyts också utan att släpps in något helst.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

2-0 i halvtid! Mål Av David Alm och Isac Lidberg!

Grabbarna spelar riktigt bra fotboll…Farbror Älta önskar att ”Team Bergstrand” mäktade med det också, men det är inget vi sett hittills i a f!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

BP – Bajen går på C-more fotboll HD!

…vi leder med 1-0 för övrigt! Målskytt???

BäS
    Deltagare

Retfullt att de inte visar finalen på en CMore kanal som man har. Skitvädret lockar ju inte ut till Grimsta direkt.
    Isen på Zinken var i går mycket bra, indag kanske mindre bra, men om de får bort lite väta och skiten slutar falla uppifrån så blir det nog bra, ska bli lite kallare i natt. I natt ja, eller snarare i går natt då kommer en sjujävla lastbil med kran och hela helvete och börjar baxa betongklossar mellan 1.30 och 3.30, tack för den ickesömnen. Knappast av den akuta art som tillåter sånt i bostadsområde vid den tiden, men vad fan hjälper det att klaga. Inte ett piss, man får dra ut på landet om man vill ha lugn och ro, vilket ju inte är sant för där är det ett annat ljud.
    Nu ska det bli en lugn kväll och uppladdning inför morgondagens vedermödor, nöjen och bolljävlar.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

KÄMPA Gustaf och D B W med familj!!

Farbror Älta hoppas innerligt att allt går väl!

alexx11
    Moderator

Älta har aldrig fel, stackarn som fick möta din retorik, inte en suck hade han .

Kämpa Boo med familj, håller hårt mina tummar och tår att allt ska gå bra och kom sedan tillbaka till Bajen…

Nu vill jag att U21 krossar så vi kan få se lite Bajen i Eurosport 🙂

Skål !!!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…riket Sverige har inhämtat en del fukt denna miserabla ”skitdag”!
    Farbror Älta drog igen dörren till maskinen i morse och har totalvägrat sticka ut ”snäckan” för annat än rast och hemgång!
    Hur fan har Zinken klarat sig idag…det är med oro Farbror Älta ser morgondagen an!

Farbror Älta blev uppringd av Hammarby fotboll idag om sponsring…av det blev det ingenting!
    När Farbror Älta ventilerat sin åsikt om fotbollen vi bjuds, säsongskortets vara eller inte vara, den sällsynt trista arenan och tidigare handhavanden av sponsring, så fann den unge spolingen det för gott att önska Farbror Älta en fortsatt trevlig dag! 🙂 🙂

Farbror Älta är nog en vrång jävel! 🙂 🙂

alexx11
    Moderator

Hej kära GU !!

Ännu en match som gällde ingenting för mig personligen, tyckte nog att det var väl ett rättvist resultat, nu så är hemmamatcherna slut för i år och bandyn kan ta över.

Vill ha Nanne kvar och lite nyförvärv och lite hejdå under sillyn…

Finns det någon is på Zinken ännu ? Dags för Stockholm att återta uppbyggandet av en inomhus bandyhall, Älta du har ju en grävare, bara att börja 🙂

Sitter på jobbet och undrar lite försynt när GU bolaget kommer ta hem storkovan….det skulle kännas rätt så bra om man fick dela på alla miljoner, någon gång.

SKÅL !!!

BäS
    Deltagare

En kombo av syster och farbror Magnusson lotsade mig rätt på malmen. Trevligt att höra lite snick och snack av diverse obelysta människor på scen. De var däremot hyfsat upplysta inte att förakta. Jag hade nog gärna sett det i tältet, men Clarion kanske bjussade på ”hyran”. Då må det vara ursäktat. Lite synd att de flesta av spelarna hade så brådis därifrån, man hade ju hoppats få slänga lite käft med dem. Jag slapp släpa hem en ficklampa åtminstone. Rättmätiga hyllningar till tjejerna, vägrar kalla 20-åringar för damer, gäller även fotbollsd… bönorna.
    Men mitt i det här så får jag tacka hr. Älta för omtanken.
    Vi ses på tvättiden eller tvättiden… onsdag och fredag alltså. På lördag blir det tvätt samtidigt som hästskrällena lufsar in laxarna. Så nu vet ni det också.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Eftersom Farbror Älta inte riktigt minns att det första man gör är att ta sig in på Gubbultras direkt efter hemkomst och scannar av vad ”virrpannorna” har haft för sig idag, så missades den gode B ä S desperata fråga var ”kickoffen” skulle vara…. 🙂 🙂
    Farbror Älta kan så här i elfte timmen avslöja alldeles för sent att det inte är i Zinkentältet…men sen var det slut med svar! 🙂 🙂

BäS
    Deltagare

Bandynördar… senildemensen har slagit till, var det ikväll det var lagpresentation m.m. på Zinken? Har inte tillgång till min mail här.
    Tror mig ha fått svar av hr. Magnusson, vi ses när vi ses där vi ses.

• Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av BäS.
    HOFF
    Deltagare
    Antal inlägg: 58

Det var som fan.. nu har HOFFs gravatar hoppat bort också..

HOFF
    Deltagare
    Antal inlägg: 58

Godmorgon GU!

HOFF hade helt missat att det var hans tur på bolagsliret den gågna helgen så stryktipset missades.. sorry!
    La några lir (Ett par GUbbs har dåligt med smet på kontot) innan avresan till SöS igår men det gick väl åt helvete det också..

Skål i kaffet!

BäS
    Deltagare

U17 svenska mästare
    Hammarbys a-lag lirar upp ett upplägg till både gnaget och apor… oavgjort var det sämsta.
    Stort av bandy-tjejerna att bli 2:a i WC, ska bli en intressant säsong.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…vi ligger under med 3-1 med 10 minuter kvar! Det ser kärvt ut!

Kämpa tjejer!
    4-1, soppatorsk?
    …runt en timmes vila mellan semi och final blev nog för lite! Ryskorna fick en timme extra!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…det står 1-1 i finalen efter första halvlek.
    …det spelas 2 X 30 minuter i W C

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

..i samma veva som Arnor gjorde 1-0 gick våra bandytöser till final i W C….Ryska Record står för motståndet!

BäS
    Deltagare

Jag tänker bevista ”grannbygget” framåt eftermiddan, ska se om man hinner med lite jobb först. Tummen ur så hinner man, landa i soffan, då hinner man inte.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

..för övrigt spelar våra bandydamer mot Minneapolis bandydamer i W C kl 10.00
    Vid seger eller kanske ett kryss (vet ej hur upplägget ser ut) är vi i semi!
    Skulle förvåna oerhört om vi inte går vidare…
    Tror att vi i s f får möta ”gurk-damerna” då… :-/

http://www.elitrapport.se/live2/?gameID=15204&h=WCW2016 Minneapolis&a=WCW2016 Hammarby Bandy

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Match idag….som ses från soffan!
    Farbror Älta har ingen lust att ta sig in till T 2…
    Säsongskort nästa år?…
    Farbror Älta blir mer och mer tveksam.
    …trivseln är viktig och den är obefintlig på T 2
    …underhållningsvärdet på fotbollen är låg, mycket låg t o m!
    …men, Farbror Älta skulle gärna vilja se en liten glimt av ”framtidens fotboll” någon gång och den vill han se ”live” i s f! 😉 😉
    En skadefri Petter Andersson i storform är också värt mödan att ta sig till T2…

Farbror Älta funderar på varför detta meningslösa inlägg postades eller ens skrevs, men det känns ändå bra att fått det gjort…eller nåt!

K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

Nu får ATG ta fram svårare lopp. 405 kr får att pricka 7 rätt är lite för lätt. Det är ju inte ens pengarna tillbaka.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

Farbror Älta ser att matchen mot ryskorna slutade faktiskt 0-1…”hemligt” resultat i bandy! 🙂 🙂
    ..det ”bidde” ett kryss för handbollen!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Grattis töser…

Travet då…
    ….favoritparad, skitutdelning och intresset svalnar alltmer!

BäS
    Deltagare

Trevligt att bönorna är tillbaka igen. Nu vet de med minnet i behåll vad det är som gäller för att hänga kvar också. KÄMPA! …och blir det tid för det så är besöket nästa lördag givet.
    Inte fan blev det något Jerka, fastnade i jobb som borde varit klart på 0-tid.
    5 raka på V75:an sen slog jag på TV:n och eftersom jag sket i tokfavoriten så 0:ade jag 6:e loppet. Riskfritt för utdelning på 5or, kaffe pengar (om ens det) på 6orna. Vi får väl se om det skräller lite där.

• Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av BäS.
    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Millen lirade bolagsspelet förra helgen. Så den som är efter mig lirar den här helgen!

SKÅL!

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Härligt att tjejerna är tillbaka i högsta ligan igen! 😃

K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

Nu är damerna i Allsvenskan igen. Det blir ett besök nästa helg på Söderstadion för att hylla dem.

Visar 30 inlägg - 3,661 till 3,690 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.