Visar 30 inlägg - 3,961 till 3,990 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

3 poäng ser ju bra ut i alla fall. 🙂

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

0-2

Barba chansar och går och lägger sig. Skyll på mig sen annars. 🙂

BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Hmmm, ser bra ut gör det ju inte, men så länge vi leder så klagar jag inte mer än nödvändigt.
    Nu får man plåga sig igenom andra halvlek också och hoppas att man är lika munter efter den… ha ha, muntergöken var namnet.
    Lite intressant att när Kennedy spelar i mitten är helt plötsligt Israelsson rätt i planen. Spel från kanterna så har det inte sett lika bra ut vad gäller honom.

Barbapappa
    Deltagare

Skvallra inte för någon, men nu ska Barba avslöja vilken medgångare han egentligen är, när han behöver prioritera tiden… 🙂

Barba kikar på matchen nu, men det är bara åtta timmar kvar innan Barbas väckarklocka ringer någon minut före kl 3 imorgon bitti. Barba är nämligen väldigt intresserad av en speciell debatt på andra sidan Atlanten, och framförallt att se den live och inte läsa en massa förståsigpåares ord imorgonbitti till morgonkaffet.

Attans att ett par hundra miljoner människor ska få (på bättre/sämre grunder, och dessutom utan att ha en tanke på oss andra sex miljarder människor som kommer få konsekvenser av deras röst), ett sådant stort mandat.

Sen är Barba själv ändå tillräckligt korkad för att på fullaste allvar tro att han kan vakna kl 3 imorgon bitti och jobba till sena aftonen utan att somna på vägen. 🙂

• Det här svaret redigerades för 9 år, 5 månader sedan av Barbapappa.
    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Matchstart strax! Intressant att Imad går rakt in i startelvan… Kom igen nu Bajen ge oss tre poäng! 😃

BäS
    Deltagare

Den där kolgruvan känns som man beger sig till dagligen, hr. Älta befinner sig åtminstone på backen för det mesta.

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Morrn GU !!

Äntligen en helg av jobb avslutad, nu får man vila upp sig på jobbet 🙂
    Morsan är flyttad och my body hurts, tungt att vara två som flyttar ett halvt bolag..

Ikväll match, se om det blir en rolig kväll eller inte, hoppas att vi kan ta dessa viktiga tre poäng, tur att henkeborg torskade igen.

När det gäller gulashkvällen så försöker jag hitta ett datum som inte krockar med några av min aktiviteter, men det ser ut som i sluten av oktober eller i början/mitten av november.

SKÅL !!!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God morgon GU!

…utloggad igen, trots att Farbror Älta loggat in sent igår kväll!

Hur känns det idag då, gubbjävlar och surkärringar?….så här känner Farbror Älta det i a f! 🙂 🙂

BäS
    Deltagare

Gameday och dags att sova

BäS
    Deltagare

GAmla syltan man knegade på i 7+5 år har klappat igen, eller de blev snarare utslängda då kåken ska genomgå ett ansiktslyft i minst 2 år. Var nere och rensade ut en massa ljud och ljus, så kan man också tillbringa en söndag istället för kyrkan.
    Besöket (jobbet) i Roslagen igår utföll till belåtenhet för alla inblandade.
    Vad ska man hitta på i morrn då, jobba kanske… omväxling förnöjer.
    Nu tillbaka till käppkriget

Ser att Söderbönornas huvudkonkurrent spelade en förlorad oavgjord match idag. Nu 3 pinnar efter Bajens damer.

• Det här svaret redigerades för 9 år, 5 månader sedan av BäS.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

….Kapten Rutqvist har ordet!

Intervju med #33 Carl-Johan Rutqvist

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…smulor tillbaka på travet! 🙁
    Farbror Älta såg i helgen en ”klar” spik nästa gång den kommer ut… 😉
    Kom ihåg Hamilton Noa.. 😉

Hammarby bandy slog glädjande nog Bollnäs med 6-4…bra där!

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

God eftermiddag GU!

Bajen Bandy har träningsmatch mot Bollnäs klockan 15.00.
    För den som vill kolla lite elitrapport.. =)
    Forza Bajen!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…så gör vi ett nytt försök med travet idag och bränner lite ur kassan!
    Svenskt travkriterium brukar bli fina tävlingar!

Farbror Älta’s fina och älskvärda Chevrolet skall få lite ompyssling idag….lite skruvar och lister som lossnat skall sättas tillbaka i flakinläggen, kupén skall rengöras, klädseln skall lagas m.m.

Eventuellt skall även Rex få sig en tvagning…han börjar rent ut sagt se för jävlig ut i pälsen!
    …om han gillar det?…
    När han efter att morrat och levt djävulen med husse åkt raka vägen ner i karet går det bra! 🙂 🙂
    …annars är Farbror Älta skeptisk till om Rex ens går genom en mindre vattenpöl en regnig dag! typ! 😉

För övrigt är han inbokad hos duktiga ”Monkan” för klippning och rekond! 🙂
    http://schamponix.se/
    Klicka på bilder, så ser ni Rex före och efter (det finns bara en schnauzer)… 🙂 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…det blev ”magra” 4 tegel i retur för Farbror Älta och Herr Rosa!
    Denna ”V 65 omgång” hade vi tre/två spikar….Delicious U.S. räknas egentligen inte som spik..typ 🙂 🙂
    ….och så hade vi fullt i 2:a och sista!

BäS
    Deltagare

5 rätt och sätter ändå 2 spikar (de största fav), ett litet final-system, men finalerna har ju gett skapligt sen i våras så jag tänkte lägga in lite ändå, men det såg rätt klart ut. Man bedrog sig lite på andra tredejehandarna.
    Eftersom den jäveln inte ringt mig heller får jag väl kolla själv efter kaffebrödet.

K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

God kväll GU! Travet går inte vidare ser jag. Växelpengar på sjuorna och ingenting på fem eller sex rätt. Vi får hoppas att loppen blir lite svårare och att vi kan raka in en rejäl vinst.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God eftermiddag GU!

Farbror Älta vill att hans fåglar kvittrar andra namn av mer grönvit karaktär! :-)´

Trav inlämnat….
    …och fi**an från Svenska Spel tvärvägrar i vanlig ordning att höra av sig!

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Bedon tar ju, som ni vet, hand om fåglarna i trädgården, snickrar holkar och hänger upp – säkert 20 stycken – och matar på vintern. Som tack så kvittrar de små hemligheter i Bedons öron med jämna mellanrum. Häromdagen så sjöng de så vackert att nästa år kommer det en Stahre; Bertil Stahre.

BäS
    Deltagare

Tar min just inkörda Toya -98 och ger mig upp i Roslagen. Det ska borras lite och hängas lite innan man vänder söderut igen.

Men först några rader

Barbapappa
    Deltagare

Härligt BAJEN ÄLTA NR 8!

Själv ska Barba ha sjukt roligt i studion imorgon! 🙂

Edit: Och nog troligen dessutom beställa en sådan här på typ måndag (apropå *ganska* fina bilar (((även om det inte är en Cheva :-)))), och oavsett samtal från diverse generaler :-))!

http://www.vibilagare.se/test/biltester/provkorning/nya-toyota-rav4-hybrid-rapport-fran-provkorningen

• Det här svaret redigerades för 9 år, 5 månader sedan av Barbapappa.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Äntligen!

Farbror Ältas Chevrolet är tillbaka med nya hjullager och i ett strålande skick!…
    I´m so happy I can cry!

BäS
    Deltagare

Sorry, gjorde den klassiska och glömde att den ska öppnas i eget fönster/flik
    Provar igen då ra.

Ful Farnerud

BäS
    Deltagare

Tror jag instämmer med alla till och med mig själv. Vinden blåser i samma riktning… den här torsken tog inte alls på mig som torskar brukar. Kändes logiskt, men trist att tappa en ledning mot ett bra lag. Värre var det med det där jäkla örebromålet…
    Det känns som att det vi avgjorde på sista kvarten förra året vänt 180 grader. Vi tappar klart mer än vi gör sista halvan av andra, säger jag utan att ha kollat. Det är bara en känsla jag har.

Generaler och baroner… grabba tag i era telefoner, många samtal att ringa i helgen eftersom vi ska dela potatisarna. Nu handla radhusbiff så man inte svälter i helgen.

Var bl a det här jag menade med Farnerud tidigare om nu någon undrade
    https://pbs.twimg.com/media/CtCCXaaWgAA9YqQ.jpg:large

• Det här svaret redigerades för 9 år, 6 månader sedan av BäS.
    bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

Boo är otroligt viktig, utan tvekan.

Häcken är väldigt vassa framåt men mer mänskliga bakåt. Vi har mött dem tre gånger i år: 2-3, 2-4, 2-3. Två mål i varje match men noll ”poäng” alltså (man får ju inga poäng i cupen om man skall vara noga).

Solheims mål var riktigt, riktigt snyggt men på det stora hela så kändes det stressigt på planen och väldigt många misstag som man inte är van vid. Låt vara att Häcken gör det bra och spelar snabbt men det var som att paniken spred sig över hela banan. Ändå borde man förstås ha kunna göra något bättre av saken när vi får 2-1 med kvarten kvar.

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Vad trött man blir, kommer hem från långresan och sitter på centralen och käkar en burgare, läser då att Bajen tar ledningen mot röven, hoppar på tunnelbanan 10 minuter senare och då ligger dom under med 3-2, vad händer !!!

Nu är jag säker på att vi inte kommer åka ut eller ens gå till kval, men man måste för fan kunna hålla en ledning i 15 minuter….

Sitter nu på jobbet och undrar vad som ska hända näst, ska falken gå och skrälla mot oss ? eller kommer vi att kunna studsa tillbaka med Boo tillbaka i laget…

Vem vet….

Se nu till att vinna en jävla massa stålar, jag vill bli rik 🙂

SKÅL !!!

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

God morgon vraken Millen är vaken! 😃

Vem är det som ska lira bolagsspelet denna helg? Man vill ju inte missa om det råkar vara ens tur… Travet vore ju trevligt att få in sju på! 😃

SKÅL i kaffet!

Barbapappa
    Deltagare

Hmm, nu ska vi se här… 🙂

5 rätt på lotto och ett rätt på joker i onsdags. Ett nummer ifrån 50/50-lottsvinsten på 25 tegel igår. Trav idag. Barba kan inte förstå annat än att det lär bli sju rätt på lördag. I alla fall på stryktipset! 😀

BäS
    Deltagare

Kollade just lite stat…
    Vi har 4 avslut på mål efter matchminut 36, samtliga av en viss Birkir. Vad säger det om forwards och mittfältare, för ingen ska påstå att han inte var på plats när de andra anföll. Visst var han passiv på sista målet, men men, man kan inte få allt och ett misstag ska inte heller avgöra.
    Man såg rätt tydligt hur de andra använde hela bredden av planen och var passningssäkra. De lyfte backlinjen högt och följde med och så har de ju Abubacari, Oweri och Kamara som kändes som de kunde göra precis som de ville ända till någon gjorde något resolut åt det. Farnerud var mest ful…

BäS
    Deltagare

Jag gillar ju matcher med kamp, men jag tycker itne det var mycket till kamp utom vid ensilda korta tillfällen. I övrigt blev vi skapligt utspelade, men viljan fanns där och det syntes ju i protokollet. Skit att det blev 2 skitmål som avgjorde, men faktiskt så hade jag varit mer sne om vi fått oavgjort… sån är jag.

För övrigt så vann Söderbönorna igår och det var fan inte snyggt mer än ett av målen. Vinst är det som räknas och ett lag flåsar ju i nacken så det var en skön vinst.

Visar 30 inlägg - 3,961 till 3,990 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.