Visar 30 inlägg - 3,991 till 4,020 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God kväll GU!

…det var en medioker tillställning!

…är det verkligen D B W som är skillnaden mellan en stabil backlinje och en skakig dito?

bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

Usch. Hade riktigt onda aningar inför den här matchen. Lurigt motstånd och Boo avstängd. Hade ändå tippat 3-3 och det gick ju nästan. Men aj och oj vad illa det såg ut stundtals. Och vilka skitmål. Det var ju egentligen bara Solheims 2-1 som det var någon stil på. Synd att det inte fick avgöra.

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Fyfan vilken skitmatch rent ut sagt från båda lagen. Länge sedan jag sett en sådan dåligt genomförd match rent tekniskt och fotbollsmässigt. Men kampen och viljan var det inget fel på.

Jobbigt att förlora poäng när vi reser oss från käftsmällen och vänder matchen, och sedan bara ger bort segern…

Millen
    Deltagare

Jaha så var det hemmamatch i durkslaget igen dårå! Vi ses vi som ses ikväll… 🙂

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Nu rå! 🙂

MATCHDAG! 🙂

bajenhöjden
    Deltagare

Barba, när jag klev av tunnelbanan vid Gullmarsplan så var det ett par målbrottsröster som ylade något om ”Jööögååårn” men det var ingen som tog notis om dem. Kanske blev värre senare på kvällen.

Barbapappa
    Deltagare

BÄS
    Å flåt! 🙂 Sorry, Barba bommade det. Han haver nämligen lite fokus på morgondagen då han ska gå med ett par gamla polare!

Mycket otyg i krokarna runt Söderstadion idag va? 😉

BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Klart det är matchdag… Söderbönorna spelar mot småländskor på Zinken, en måstematch för att inte riskera uppflyttningsplatsen. Ett annat småländskt lag flåsar i nacken på bönorna. 18.00 står det i matchplanen och jag tänkte pallra mig dit och pinka in Zinken. Gissar att även håkkylaget spelar…
    Förresten så bommade jag att det var handboll i måndags, det ska inte upprepas.

Millen
    Deltagare

Så har Millen fått fiber (kabeln i vart fall) indraget i huset! 🙂 Hoppas på att installatören kommer lagom till Jul…

Barbapappa
    Deltagare

NÄSTAN MATCHDAG! 😀

BäS
    Deltagare

Inte här heller…

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…ingen Chevrolet ännu!
    Farbror Älta saknar sin ”kära kärra”! 🙂

bajenhöjden
    Deltagare

Bandy mitt i sommaren? 😉

Trodde det mest var puckeyspelare som inte kunde få nog av is året runt.

Nåja. Det blir säkert vinter tids nog. Höstdagjämning – och hemmamatch – på torsdag.

Barbapappa
    Deltagare
    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Jaha, då var det snart måndag igen. En bra Bajenvecka på ingång. Handboll på måndag, damerna lirara på tisdag och herrarna på torsdag. Åsså é re sekert nåt mer som en har missat.

Fridens

Barbapappa
    Deltagare

BAJEN ÄLTA NR 8
    Hahaha! Barba haver just raderat en hyllmeter av text baserat på Barba’s tidigare möten med ”Tysken”. Barba skulle också vara osäker som fan om det gjorde ont som fan utan att jag förstod varför (jag hörde ”Tysken” när du och jag pratades vid tidigare). Läs inte de här orden ordagrant nu, men du, jag och ”tysken” kanske kan ta en fika vid tillfälle? 🙂 Så han fattar att han hellre ska svara än ”inte förstår” nästa gång något gör ont. 🙂 Barba är bra på sådant.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…”Tysken” hade det motigt idag!

Först fick han ett getingstick på svansen….och det gjorde tydligen riktigt ont då han ”gnydde” och klängde på husse och tyckte riktigt synd om sig själv!
    ..och lite senare trodde vi han hade rymt från tomten då ingen Rex kom när vi ropade på honom!
    En glipa i staket gjorde att vi trodde han var på rymmen!
    …men matte hade varit inne i boden och inte sett att ”Tysken” följt med in, då hon låste efter sig blev Rex kvar därinne!
    En viss desperation infanns sig hos husse och matte, då han inte har visat några Houdini-tendenser tidigare!
    Inte gav han ett ljud ifrån sig när vi ropade heller…hundjäveln! 🙂 🙂

…men han var glad som fan när vi släppte ut honom ur boden! 🙂 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Farbror Älta hoppade till när han var inne på Svenska Spel.
    …någon jävel i Nacka har vunnit 10 miljoner på Joker! 🙂 🙂

Tror ni det var Farbror Älta?….Nopp, inte då! 🙁
    Besvikelsen vet inga gränser!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…det ordnade till sig i träningsmatchen mot Vetlanda och slutade 5-5 efter att ha legat under med 5-2!
    Bra jobbat med tanke på att de troligtvis tränat på morgonen! Bajen är på träningsläger i Vetlanda!

Travet gick…så där! 3 X 6 rätt och inte ett nickel på 5:orna! 🙁

BäS
    Deltagare

Skitlopp, bortslängda pengar

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…det går tungt även i Vetlanda!

4-1 i röven efter 27 minuter…två straffar har dom fått!

BäS
    Deltagare

2-3 helt öppna lopp, det blev för många rader på fel sätt, men vad fan, jag ändrar aldrig ett streck jag satt.
    Plankan blev i varje fall inhandlad så man får ge sig ut på en snickarrunda i skärgården i morrn.
    Nu har jag haft så många 0:or på Euro så det borde bli jag nästa gång.

BäS
    Deltagare

Surkukar och grindif… fotbollskanalen försökte få till en klickrubrik om att inkastet inte skulle varit ok. Kunde inte låta bli att kommentera att du uppenbarligen inte ens kan reglerna. Pinsamheterna radades upp under gårdagen.
    Att JP och S:t Erik försvunnit lite tror jag till stor del beror på att vi inte spelar lika mycket genom det centrala mittfältet som vi gjort förut. JP gör sällan ett dåligt jobb, rensar och stöter iväg allt som kommer i hans väg. Erik får inte till det riktigt, ena matchen ihop med 2 forward, ibland forward själv och ihop med olika folk, då funkar inte rörelsemöstret. Tror jag…

Tvätt av mjukvaror står på dagens agenda, kanske också inköp av en skiva. Såna skivor som inte finns i digital form utan trä. Nu har grannen gått loss på Motörhead – Ace of spades, han verkar ha en bra dag och vill sprida lite glädje med öppna fönster.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…glömde länka till ”den dålige förloraren”!

MFF-lånets smocka mot Hammarby: ”Dom försöker inte spela fotboll”

Vad är det för jävla ”dagisnivå” på rubrikssättningen? Prova kritik istället för ”smocka”, så kanske anseendet av denna ”site” kunde nå något högre nivå…eventuellt! 😉 ;-)!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

B ä S

ÅH, nu ser Farbror Älta! 🙂

Fint att det legendariska bilmärket ”CHEVROLET” nämns med sådan respekt av dig!
    Du är en människa av ädlaste märke, min vän! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…Eurojackpot blev ingen större jackpot för någon enda!
    Endast runt ”24 tegel” till 17 ”förtappade” själar i Sverige! 🙂 🙂

Ryck upp dig din jävla ”vinstgeneraljävel” och dela ut lite skaplig ”lera” till Farbror Älta, så lovar han att aldrig mer yttra ett ont ord om dig igen, din jävla skithög! 🙂 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…det blir en resa ut till grävmaskinen för att sätta dit ”den genialiska lösningen”! 🙂 🙂
    Och om andan faller på får det bli en tur till ”grävmaskinsbadet” i Mölnvik!!?? eller Autospa som det så fint heter!
    Maskinen börjar se mer än lovligt jävlig ut med allt damm som fastnar, så en liten spolning vore nog på sin plats!

Farbror Älta har travraderna i stort klart för sig, men avvaktar till eftermiddagen med inlämning! Vill ha med ”senaste nytt”!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…det var ämligt att skåda gårdagens ”skådespel”, men tre friska pinnar blev det!
    Undrar om det finns något mer pinsamt sätt än att skylla en torsk på motståndet?
    …i Farbror Ältas värld så är det inget annat än oskicklighet att förlora, om det ”taskiga” motståndet är orsak till förlusten! 🙂 🙂

…för övrigt är det nog dags att ”vila” Persson och Israelsson ett tag! Farbror Älta tycker att dom börjat försvinna i matcherna!
    Birkir bör man matcha ännu hårdare och låta han spela även i U 21, damlaget, pojklagen! Han blir bara bättre och bättre ju mer han springer! 🙂 🙂
    Fattar inte att han orkar med alla matcher i Bajen och dessutom i landslaget utan att ”dippa” det minsta!

bajenhöjden
    Deltagare

Träbenskvoten är fylld ja. Eller BäS kanske menar kvoten på spelare som vet var målet står? 😉

Kennedy är inte slut ännu men det är just att han kanske ändå börjar fundera på livet efter spelarkarriären som gör att man blir extra fundersam runt att inte försöka få in en liknande spelare som potentiell arvtagare.

Nåja, tre poäng sitter bra. Trist dock att Boo blev avstängd.

BäS
    Deltagare

Det finns en del att tycka om sporten… 4 träben på 5 värvningar. Vi får en som vi vet vad han kan och: Näe, kvoten är fylld.
    Ändå måste man ju tro att de gör rätt, vi har ju inget val. Hade en biltillverkare gjort så taskiga modeller i jämförelse så hade man bytt märke utan snack. Ja undantaget Cheva då… 😉

För övrigt är Kennedy slut…

Visar 30 inlägg - 3,991 till 4,020 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.