Visar 30 inlägg - 4,081 till 4,110 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

God eftermiddag GU! Blir det spel i helgen? Det verkar vara välfyllt i GU:s tipsbolag. För övrigt swishade jag över 500 till bandyn. Vill inte se bandyn försvinna på grund av brist på pengar, men nog måste de skärpa sig med ekonomin, för i Stockholm finns inga klubbar som kommunen håller under armarna.

K.K.
    Deltagare

God morgon GU! Nästan varje säsong är det någon sektion som blöder och tigger pengar av medlemmarna. Man börjar bli van.

bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

Nu börjar man känna igen Bajen.

BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Dystert, nu verkar vi vara tillbaka i gamla spår, kanske inte förvånade eller överraskande för en del, kanske det är det för andra.

Swisha ditt stöd till nya fräscha Hammarby Bandy

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God kväll GU!

Farbror Ältas nya favorit!…magiskt bra!

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Tack Barba!

Bedon lyssnar och njuter!

BäS
    Deltagare

Slangen Jeppe och Adam uttagna till landslaget. Trevligt

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Hela konserten. Borde vara på allas ”bucket list” att se… Oavsett vad du tycker om musik 😉

Barbapappa
    Deltagare

Jag har grubblat över samma tankeställning hela dagen med. Det har varit en rejält ”loj” dag idag trots bibehållet ”kaos” på jobbet… 😉

Dessutom är Barba lite arg på sig själv pga en grej, så Barba är även upptagen med att tänka ut något lämpligt ”straff” till sig själv… 🙂 Fan vad bra förbandet Monster Truck var igår! 🙂

Annars brukar Barba bota det hela med något som ”skakar om” lite. Det brukar funka.

Vrid upp volymen på max nu 🙂

• Det här svaret redigerades för 9 år, 6 månader sedan av Barbapappa.
    BäS
    Deltagare

Vet inte riktigt vad jag ska skriva men kände för att dra ner en rad. Tjena GU!

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Haha det var inte mycket att hänga i julgranen för det nya landslaget. Jösses så utspelade de blev. Ska vara grymt nöjda med att ha fått en pinne med sig. Får verkligen hoppas att det blir mer anfallsspel när det blir lite mindre bra motstånd som möts. Syns att Lagerbäck har fått in en fot i organisationen igen…

SKÅL i kaffet!

Millen
    Deltagare

God morgon vraken Millen är vaken! 🙂

Anledningen till uppehållet är visst matchen ikväll läste Millen just. Där ser man! Kanske måste glutta på matchen ikväll dårå och se om det blir någon förändring med den nya förbundskaptenen…

Off topic
    Aktieveckan har startat fin fint får man säga. Gårdagen hade man dagens vinnare och idag har GE har lagt ett jättebud på en av Millens aktier, som just nu är upp 53%. Det hade kunnat varit värre om man säger så! 🙂

SKÅL i kaffet!

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Hola GU !

Allt ok med er sköna snubbar snubbor…

Gick bra att logga in och jag är glad att höra att det verkade bli lite vinst på kusar, tror jag…hoppas ni vinner mycket pengar, det är ni värda…

Trist med uppehåll tycker jag, allt går så jäkla segt…men snart så är det match igen..längtar.

Såg Kosovos match igår, jävlar vad dåliga finnarna är i fotboll, såg ut som norrmännen mot Tyskland och dom mötte ”bara” Kosovo…

Nä nu jobba lite…

SKÅL !!!

BäS
    Deltagare

Ja, lite segt är jag böjd att hålla med om, men lite typiskt WP, känsligt för vilken server sidan ligger på och vad man lagt in för plugins.

I övrigt är det segt också, i min skalle t ex.

/Grumpy ol’men

Barbapappa
    Deltagare

BAJEN ÄLTA NR 8
    Det var så lite så, och du förvaltade ju presenten ganska väl må jag säga! 🙂 Frilir i drygt en vecka i alla fall! 🙂

Apropå ”lir”… Finns det någon GU som vet vilka spelsiter som brukar ha odds på sådana saker som Oscarsvinnaren för ”icke engelskspråkig film”? Barba bettar gärna en slant innan de aktuella bidragen ens är nominerade. Barba inbillar sig att det blir bättre odds då :-), men man behöver ju ha tag på en site som erbjuder sådana ”tokiga” vad också… 😉 Barba vet att det finns något stort bettingbolag i England där du typ kan betta på att både Jesus och Elvis dyker upp på Mariatorget imorgon före kl 15, men han kommer inte ihåg namnet på bolaget i fråga. Det är ett sådant bolag Barba vill/behöver ha tag på… 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

STORT tack Herr Rosa för din fina present! 😉

Herr Höjd!
    …det behöver inte gå så fort bland oss åldringar på Gubbultras! 🙂
    Vi hinner inte med då!

bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

Någon mer än jag som tycker att den här sidan är trög? I synnerhet att logga in då.

Barbapappa
    Deltagare

ÄNTLIGEN MÅNDAG!

(Men nu går det att skriva inlägg här på GU igen i alla fall! :-))

• Det här svaret redigerades för 9 år, 6 månader sedan av Barbapappa.
    BäS
    Deltagare

Nu känns det som att man varit till nytta. Hjälpt farsa med hustrua att få lyse i nya kvarten. Inte minst de var mycket nöjda, själv åkte jag hem från Roslagen skapligt nöjd ändå. Också ett sätt att fördriva en söndag…

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Farbror Älta ringer Herr Rosa lite senare…

…åh, nu ser Farbror Älta!
    Stort tack Millen för andelen…
    Farbror Älta var visst lite ofokuserad igår och missade ”presenten”! 😉

BäS
    Deltagare

Nöjd med 2 rätt…
    Alltså, vad fan, 6:an var ett krulligt ifrån om man ser till placeringar. Tokbommade 4:e och hade spelat på galopp där. Sätter båda avslutande med 2 i varje sen är det 2:orna och 3orna i 1:a och 2:a och spiken i 3:e blev 2:a.
    Känns som att gå hem efter en oavgjord.

Barbapappa
    Deltagare

BAJEN ÄLTA NR 8
    Ska vi prova en extra omgång imorgon? Barba gör som Millen om det är ok, och bjussar på din del i systemet som födelsedagspresent i sådana fall, men du behöver förstås ”knåpa” ihop systemet. 🙂

Barbapappa
    Deltagare

Ingen har ringt Barba än, men du ska få dig en fin present BAJEN ÄLTA NR 8 om de ringer!! 🙂

Millen
    Deltagare

Det var tyvärr inte Millen…

5%:aren i första hittade Millen, men inte 4%:aren i andra… Hade båda kusarna som gjorde upp på upploppet och en efter en galopperade och ännu en 4%:are gick och vann!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…finns det någon rättvisa, så borde det vara Farbror Älta som dessutom fyller år och allt! 🙂

Barbapappa
    Deltagare

Vilken GU vann drömvinsten? ☺

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…den var svårfunnen idag, V 75:an!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

Hmmmmm!

Nåja! God middag GU!

Födelsedagar är av ondo…Farbror Älta gillar dom inte…i a f inte dom egna!

…men tack i alla fall kära vänner!

BOJAN ÄLTA NR 8 har förärat BAJEN ÄLTA NR 8 med något storslaget i vanlig ordning….trots att BAJEN ÄLTA NR 8 bara vill att hon håller saker och ting på en mer sansad nivå!
    En 10-tons metall press för riktning av bilramar, postlådor, pickupflak m.m. 🙂 🙂
    …dock känns det som om detta verktyg blir liggande och Farbror Älta kommer nog att byta ut detta mot en slagborr…trots att det värker inombords på Farbror Älta när ”lilla hjärtat” gjort sig mödan att betala dyr och släpa hem dom blytunga grejorna!

…många alias idag!
    …tycker grävmaskinisten från Yankeedalen aka Farbror Älta aka BAJEN ÄLTA NR 8!

Millen
    Deltagare

Ett stort grattis BÄN8! Millen har lagt in dig på en andel i GU-travet. Må kusarna trava vår väg! 😃

SKÅL!

K.K.
    Deltagare

God eftermiddag GU!

Grattis BÄN8. Helgen går i arbetets tecken. Nåja, sommaren tog ju ändå slut.

Visar 30 inlägg - 4,081 till 4,110 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.