-
FörfattareInlägg
-
God kväll GU!
Kryss blev det lite här och där ser Farbror Älta!
Krysset norröver var väl Ok….
Det blir allt tydligare vilken viktig lagspelare D B W blivit och vilken fin värvning!! Farbror Älta gillar allt det han ser när D B W styr och ställer i försvaret och inte minst stöttar och pushar alla! Grymt viktigt!Bandykryss med admin 🙂 🙂
Farbror Älta träffade också bandyfolk…bandylaget Söråkers målvaktstränare var med på ”räkkryssningen” i helgen…
Farbror Älta hade sin fina bandytröja på sig och därför kom ”snubben” kom fram.. Han var god vän med Mikael Dahlsten som spelade i Bajen innan Farbror Älta fastnade för sporten! Mikaels dotter Olivia spelar i Hammarby bandys damlag…
Vi hade i a f ett långt och trevligt samtal på övre däck och Farbror Ältas sällskap funderade på att göra en efterlysning, då dom trodde att farbror ramlat i sjön! 🙂 🙂 🙂http://www.hifhistoria.se/Historia/bilder/1999mikaeldahlstenmini.jpg
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 6 månader sedan av
BAJEN ÄLTA NR 8.
Morrn GU !
En poäng är bättre än noll poäng, trodde vi skulle ha svårare för dom faktiskt…
Nu så är det lite vila för våra grabbar hoppas nu att dom inte tappar den fina form som dom har haft, jag ogillar alltid uppehåll när det ser bra ut….men uppehållet får gärna komma när det ser dåligt ut 🙂Lite kryzz i helgen och jag kan meddelan våra bandyälskare i detta forum att vi hade sällskap av Svenska bandyförbundet på denna kryss, de hade nämligen konferens på båten…
Älta, du hade nog hittat några bandyvänner på denna kryss 🙂
SKÅL !!!
Semestern är slut och det är skönt att möta gnagarna på jobbet utan en genant förlust.
Från 10 insläppta på 3 matcher till 1 på 5. Visst, man vill ju vinna varje gång men om man inte gör det så är det bra om det åtminstone är stängt bakåt. Nu är det plötsligt en halv månad till nästa match. Hoppas att laget utnyttjar tiden på ett bra sätt.
De här jävla enpoängarna… tycker matchen i stort var typiskt tillknäppt derby där båda lagen var mer intresserade av inte förlora än av att vinna. Bortsett från markanens tavla så hade vi nog flest målchanser trots det där misslyckade inlägget som tog i ribban. Arnors skott och frisparken från Kennedy, Haglunds satellit…
Bytet Pa Dibba – Romulo kan någon få förklara för mig. Om nu någon skulle in så borde det rimligen vara Alex och Arnor ut (pga överhettad) eller s:t Erik ut med Kennedy på kanten och två anfallare. Vi brast i det offensiva där när Pa fick springa själv mot deras defensiv. Haglund blandar och ger… man blir inte klok på honom. Får han tid på sig blir det fel…-
BäS.
Sicket sömnpiller! Men fortsatt obesegrade med den nya backlinjen. Det är väl det att ta med sig till nästa fight…
…Farbror Älta noterade också att Marc Samuelsson gjorde Rättviks två mål!
Marc spelade med oss för 6-7 år sedan, men blommade inte riktigt ut i den tuffa konkurrensen vi hade i laget då!
Marcs far har också suttit i styrelsen för Hammarby bandy under en tid!Avd onödigt vetande!
…för övrigt så ”städades” Rättvik bandy programenligt av med klara 8-2 i en träningsmatch i deras arena!
Hammarby bandy har tillbringat helgen där i ett miniträningsläger! Mycket glädjande så gjorde vår förhoppningsvis blivande stormålskytt Kalle Mårtensson 4 ”påsar”! 🙂http://www.elitrapport.se/live2/?gameID=14344&h=IFK Rättvik Bandy&a=Hammarby IF
…det skall tydligen ”brunkas” på lite hårdare idag, då bägge brassarna får börja på bänken!
…det absolut bästa med Mordor är resan därifrån!
Aska och sot är på något sett signifikativt med den delen av Stockholm!…lite pyro stör Farbror Älta, då han inte är intresserad av att närvara i någon av dom ”nya arenorna” längre än nödvändigt! 🙂 🙂
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
ÄR inte impad av att vare sig åka likkistan eller beskåda en match från soffan, men soffan får det bli. Av 2 dåliga alternativ får man ta det minst dåliga.
Lite pyro förhöjer 🙂God morgon GU!
Till ”packet” och deras skitarena?…Näää, Farbror Älta är i vanlig ordning skeptisk inställd till utflykter norrut och till deras ”skitarena” i synnerhet!
”Burken” duger utmärkt i dessa lägen!
Farbror Älta förväntar sig inte ett skit av matchen idag…. utgår ifrån torsk, men hoppas givetvis på något annat!
..med rätt stor säkerhet kan Farbror Älta i a f förutspå att det tar ungefär 15 minuter innan röken skingrat sig i första halvlek startar och ungefär detsamma i andra!Travet då…
Rättviks Prins Norrgård med Kajsa Frick i sulkyn skrällde….det gör hon en gång om året på V 75 och givetvis med en av de mer anonyma hästarna i stallet och lika givet när hon inte finns i Farbror Ältas garderingsplaner!
Månprinsen gick på pumpen ”igen”….han har tydligen inte förlorat två gånger på raken…tills igår!Av ovan nämnda anledningar så slutade det med 1, one, uno, yxi 5:a ….så blir det när dom ”klara” spikarna ”lägger”!
Farbror Älta åkte räk-båten Vindhem igår och firade sin guddotter, lilla Sanna som blivit stor tjej och hela 30 bast…. en mycket trivsam kväll med charmtrollen i ”klanen” Nilsson!
…en rolig sak med systrarna Nilsson!
Ena systern bor långt upp i Norrland och dom andra bor här i Stockholm…
De använder glasögon hela gänget och helt utan vetskap om vad den andre gör, så köptes nya glasögon…
Ett par i Norrland och ett par här i byn….när dom senare träffas, så har dom köpt exakt samma bågar! 🙂 🙂…det är tufft att försöka käka så mycket räkor att man går med vinst! 🙂
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Så jäkla dåligt att inte ens vara med på 5:orna idag. Målade fel lopp och lyckades dessutom missa i ett av dem. Ja, då blir det inte bättre än så.
Bollarna får avgöraEfter 5-0 i första halvlek så var det givetvis avgjort. Kan inte dra mig till minnes att det blev något i andra, men jag kan ha fel såklart. Trevligt i solskenet, men fasiken vad man saknar fikamöjlighet.
Dags att lyfta arslet från soffan och trampa ner till Årsta.
God morgon GU! Alla matcher blir allt viktigare för varje omgång tills Allsvenskan slutar. Att Jönköping fick en skrivbordsförlust låter lite märkligt, men tror inte historien slutar här. Ljungskile överklagar cupmatchen mot Kristianstad och Assyriska tigger pengar för att slippa konkurs. Malmö vill förbjuda konstgräs och klubbar norrut protesterar. Allt är som vanligt i ankdammen.
Ser att bajen-loveU4ever spelar idag. Vi får hoppas på lite tur och drar in lite stålar. Då är det jag som spelar nästa helg, vilket jag måste komma ihåg.
God Morgon GU!
Nu har jag lirat lite på bolaget. Hoppas på god tur! =)
Bäs är den som närmast behöver fylla på lite inför nästa helg.
=)
God morgon GU!
Disciplinnämnden har åter igen fattat beslut utifrån deras oändliga visdom! 😉
Farbror Älta ser hur detta öppnar stora möjligheter till att åter igen skrida till verket och spela ”Nannes framtidsfotboll”…åtminstone på bortaplan…
Man ”planterar” helt enkelt in någon mindre nogräknad person i hemmaklacken och ser det ut att gå åt helvete med resultatet, så får han ta sig in på plan och överfalla ett lämpligt objekt!
Det kan betyda att vederbörande får en del att stå i, då den moderna fotbollen inte riktigt ”satt” sig i en trupp där det inte finns spelare som behärskar det som krävs för den typen av fotboll och därmed är en förlust aldrig långt borta! 🙂
…men det spelar ingen roll då vi har det helgarderat i alla matcher, så det ger oss utrymme att i alla fall öva på den i ”skarpt läge”!
Vi spelar 15 bortamatcher.. vilket borde betyda 3 poäng per match, 3-0 i målskillnad…45 poäng och 45-0 i målskillnad!…Rätt skapligt för en trupp som är i total avsaknad av de kvalitéer som krävs för ”den moderna fotbollen”…Farbror Älta är medveten om att följande inlägg kan uppfattas som lätt ironiskt…
…och det är också meningen!
Människans dumhet firar ständigt nya triumfer och Disciplinnämnden är givetvis helt ohotade i toppen på denna mindre smickrande lista efter oändligt många horribla beslut!Eder ödmjuke kolumnist, Farbror Älta!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Kan det vara fråga om ett (lokal)derby mot Reimers kanske? 🙂
och nä, ni slipper se mig i likkistan i Sålna.Bra fråga, BäS. Men man skall tydligen spela en hemmamatch på Tantolunden(!) enligt kalendern. Då slipper man fundera på att åka till Sålna i alla fall. 😉
…och nu har man gjort rätt för sig med säsongskort till bandyn.
Vad ska man göra resten av helgen då?Ah, nu såg jag. U19 på Årsta i morrn vid 15. Passar en gubbe utmärkt. Cykeln ska luftas
…och förresten, jag har bytt taktik.
Om nu inte miljonerna kommer till mig så får väl jag ta mig till miljonerna.
Så man får väl försöka komma ihåg att lägga in några stödrader.Väljer en avvikande åsikt, jag tror nämligen inte alls att det kommer att hända igen. Inte på grund av domen, som ju kan ändras nästa gång eller för att jag helt enkelt inte tror att någon skulle få för sig att göra det på ett smashupplägg.
Hur som så är det underligt och att mänskan är korkad ser vi dagligen bevis på i allahanda medier eller i den dumma verkligheten. Vett och sans är passé.
Min drömbubbla innehåller:
Sunt förnuft
Regelverk
Sunt förnuft
DiktaturAlltså, sunt förnuft säger 1-1
Regelverket säger 0-3
Sunt förnuft säger 1-1
Diktatur säger 1-1
=domen med ett brakande näve i bordet.Morrn GU !
Hoppas alla är friska, efter en avklarad kräftskiva igår så är det dags för sista dagen på denna vecka (att jobba asså).
Ser att det talas om de vanligen logiska och välavvägda domar som dumnämnden brukar komma fram till. Det är bara naivt att tro att detta inte kommer betyda att vi kommer att se flertalet avbrutna matcher och en AS som inte kommer avgöras på plan, men som sagt nästa år då ändrar man väl reglerna igen.
SKÅL !!!
Hahaha, jag måste bara skriva lite också Millen, även om du var först! 🙂
”Det innebär att angriparen ska presumeras vara en supporter till Jönköping för vilken klubben är ansvarig”
http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/disciplinnamndens-dom-efter-skandalen/
Kisen var från Södertälje. Där bor det många j-södra supportrar ska ni veta! 😉
Typ, ”-Om vi bara vrider och vänder på fakta (så att de passar oss), så kan vi nog hitta en lämplig påföljd…”
Enfaldiga människor, f’låt, IDIOTER, menar Barba.
(Och Barba anser att människor överlag är ”idioter”, inklusive Barba allt som oftast 😉 Alltså egentligen menar jag inte ordet ”människor” i meningen här ovan, utan ”människan är en idiot”. Det är en viss filosofisk skillnad. Vi är det uppenbarligen ”by design”, och måste visst anstränga och utmana oss en smula genom att använda våra känslor och hjärna ganska mycket oftare än vad vi verkar tro att det behövs. Barba vet inte, men en bra grej kanske skulle vara något så enkelt som att fråga sig själv om man är en ”idiot” varenda gång man ser sig själv i badrumsspegeln. 🙂 Barba har inte börjat med det än… ;-))
-
Barbapappa.
Hm intressant dom av DN gällande den avbrutna matchen mellan JS – Östersund. Risk för fler ”neutrala” supportrar som stormar planen från en borta eller hemmasektion skapas allt…
Millen har svårt att se att killen inte har fler bakom sig. Att det skulle vara en matchfixning alltså!
Sådär veckans första vinst! One to go… 😃
En vinst är en vinst oavsett skitmatch. Nu är det gruppspel som gäller här näst!
God natt GU!
Kungen kom in, 2 mål producerades… vinst. Undermåligt men, vinst. Det var det viktiga.
Nu är ju visserligen inte matchen över än, men att ligga under med 1-0 mot ett div 2 gäng i halvtid är inte ok. Inte ens om vi till slut kanske vinner.
Varför vissa blivit sidesteppade i startelvan har vi nog förstått, byt in 2 som kan spela nu. Saetra blev utbytt efter skada (knä?) -
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.