-
FörfattareInlägg
-
Hola GU !
Tittade på bronsmatchen, fy fan vilken dålig fotboll, om detta är världseliten som spelar så tycker jag synd om fotbollen, kommer INTE titta på Sverige idag, tror att det kommer bli lika dålig fotboll..
Jag blev bara frustrerad på mottagningar, passar och inlägg, måste vara dum i huvudet som fortsatte titta.
Kommer aldrig gå på damfotboll någonsin frivilligt.
Jag skiter i hur oPK detta är…
Bläh…
SKÅL !!
God eftermiddag GU!
Hammarby bandy tränar på..
Calle Rutqvist är laddad!
=)-
Det här svaret redigerades för 9 år, 7 månader sedan av
bajen-loveU4ever.
God kväll GU!
…om en liten stund är det fredag….
Fredagar efter 13.00 är bra dagar, tycker Farbror Älta!
Lördagar är också bra dagar…
Söndagar duger också, även om måndagen närmar sig!Ledig dag efter ledig dag…det är grejer det! 🙂
Totalt meningslöst dravel, men ändå en skön känsla att dela med sig av…vissa torsdagar! 🙂
…alltså dagen efter onsdagen!
På tisdagar vankas det fläsk på bondens bord!Måndagar suger!
Farbror Älta, spjuver’n!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Nu saknar man värmen förr en vecka sedan, och så blir det mörkt så fort, trist..
SKÅL !!!
…man känner vintervindar, is och snö. 100 nyanser av grått, mörka kvällar och osvettigt.
Jahapp, då var semestern slut snart, trist…hade behövt några veckor till 🙂
Hoppas nu att alla GU ,mår bra och att vi kommer ta tre poäng påsönadg…
Förresten, ett jävla skitväder just nu..
SKÅL !!!
Ha ha, jag har bara skrivit genom att ”Svara” förut, men det här kanske funkar. Ja, det gjorde det… 🙂
Är det bara Barba, eller går det inte att posta inlägg här på GU?
(Bara om man svarar på något annat inlägg som Barba gjorde nu.)
-
Barbapappa.
Besiktiga bilen är alltid ett gissel, och inte fan blir det bättre av att man missar att göra det när man bokat. Ny chansning nästa onsdag… nu förhoppningsvis med en påminnelse i mailen.
Vad ska man kolla på idag då… brottning, boxning… fan vet kanske lite konstsim.Läge att ge detta förslag till förbundet 🙂
Kul med de svenska damerna, cynisk fotboll betalar sig..
SKÅL !!!
Rätt grymt på många sätt, inte minst efter senaste matchen mot dem 1-5, förnedring. För sakens skull vore det skoj med Kanada i final. Den finalen hade nog väldigt få tippat i såna fall.
0-0=0 poäng Inget av lagen har uppnått målet med spelet.
1½ vid oavgjort
Vore grymt att inte få ens en påäng om man vänder ett underläge och grejar oavgjort.God kväll GU!
..man kommer långt på en sjujävla inställning! Härliga tjejer!
…om våra spelare hade samma inställning och attityd till matcherna, så låg vi bättre till i tabellen…den saken råder det inga tvivel om!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Kom igen nu! Tänkt om tjejerna kan slå ut Brasilien på straffar också! 🙂
Barba bara fabulerar förstås om ”-1 poäng”.
Det skulle nog inte synas så jävla mycket motivation hos Bajen i 70:e minuten om vi låg under med 0-1 mot götet, och visste att nu har vi 0 poäng. Om vi kvitterar, dvs oavgjort, så har vi -1 poäng.
Så vi måste göra två på 20 minuter. 🙂
Det är bättre att vi gör 3 påen(g) gång. 🙂
BÄS
Barba håller med dig något så fullständigt. Ta för Guds skull bort den där ”bonuspoängen” vid oavgjort, så man som spelare inte luras att tro (i typ 70:e minuten), att ”-nåväl, vi får i alla fall en delad poäng vid oavgjort”.Bort med det. 0 poäng eller 3 poäng. A eller B (och du som spelare har ingenting längre att förlora, inte ens en poäng, om motståndarna råkar pytsa i 92:a minuten.) 0 eller 0 poäng.
Barba kan t o m tänka sig (i sinnesvärlden åtminstone :-)) hur kul det skulle vara att kolla på fotboll om man rent ut av fick -1 poäng vid oavgjort. 🙂
Två lag som i 70:e minuten vet att det är bättre att kicka in en självbalja jämfört med oavgjort. Torsk betyder 0 poäng och oavgjort betyder -1 poäng. Stånkar ni in ett mål istället, så får ni 3 poäng. Välj vad du vill göra.
Det skulle vara karaktärsdanande! 🙂 Fan vad jag tror att Nanne skulle gilla det upplägget! 😀
🙂
2 torskade poäng är snäppet bättre än 3 torskade poäng. När ”alla” andra spelar oavgjort är det väl verkligen läge att dra uppåt, nu blev det om inte snett neråt (vilket är effekten av oavgjort vanligen) likgiltig sidoförflyttning. Enda gången oavgjort kan vara ok är om man ligger under och hämtar upp till likaläge. Annars likställt med torsk. Det är inte ens svår matematik…
Spelarna kanske diskuterar som att det är ok med oavgjort så de kanske är nöjda… men ska inte vara det.Tillbaka till tjejkampen… kör nu smådamer, gör det bättre än småpojkarna.
BAJEN ÄLTA NR 8
Det tycker Barba låter som en alldeles förträffligt bra idé! 🙂 Barba drömde att han vann 1.100.004:- exakt på travet i natt och var jätteglad när han vaknade! 🙂 Och skrattade gott när han kom på att det var en dröm! 😀Vem vet, det kanske räcker med bara ett par dagar till innan det får vara ”färdigarbetat”? 🙂
Skönt med ingen torsk, obesegrad i tre matcher…
Inger insläppt mål, positivt, nu tar vi skötet …
Skål !!!
…på något sätt var skavsåret Farbror Älta fick under Midnattsloppet både intressantare och roligare, än det vi bjöds på i Sundsvall!
God kväll GU!
V 75 på onsdag….är det något för Herr Rosa och Farbror Älta tro?
….och så är det match med ett nyförvärv från start!
En nervös väntan i ett grekiskt hotellrum på matchen. Just nu kan jag se matchen via telefonen av någon underlig anledning. Det går dock inte via surfplattor, men att se den via 5 tum är bättre än inget alls.
Nä, vafan, MATCHDAG! 🙂
Härlig nerv i golfen nu, lite som tjejernas match mot USA
God eftermiddag GU!
Ja, man gick ju inte banan runt för att man gillar och gå.. =) =)
Utan för att ta sig i mål och klara av nr 18 så man förhoppningsvis
kan kuta i 180 på nr 19. Kanske..
Börjar tro att något motarbetar mig med dessa lopp..
Nu har man genomfört det trots hälsporre, ont knä och sträckt höft.. 3 års olycka typ.
En bedrift det faktiskt! Envis..
Vad fan ska hända nästa år? Minsta skada som kan uppkomma nästa sommar, och ev hota nästa års lopp, så kastar
jag in handduken. Då är det slutkutat! Då får det räcka med 18!
Då kommer jag stå bredvid banan och heja på istället! =)-
bajen-loveU4ever.
Bedon kan vara på något där, fast jag skulle nog lägga in en rockad innan man garderobar det cyniska.
Tror inte jag skrivit det, eller snarare vet att jag inte gjort det, men syskonens framfart på Söders höjder imponerar även om det inneburit en del gång, för mig har det inte varit någon gång om man ska skoja till det lite. Fast det retar mig att det inte fanns några såna här lopp medan man tillhörde den löpande skaran.
Följer dock Bedons fotspår/cykelspår och trampar ner till Kanelplan strax före 3 alltså om någon timme.
….Farbror Älta har bloggat om gårdagens vedermödor!
Bedon – Diplomaten – medlaren som finner lösningar på problem.
Kan inte herrlaget i fotboll kompromissa? I första halvlek kan de köra cynisk bakåtsträvande Följa-Johnfotboll och stänka in fyra, fem baljor. I andra halvlek kan de sen arbeta in den framtida fotbollsidén som skall ta laget ut på äventyr i Europa. Då finns det chans till uddamålsvinst eller i alla fall oavgjort.
Sen när den moderna fotbollen har satt sig och alla är trygga (läs: hänger 5 baljor till i andra), då kan den reaktionära tråkfotbollen släppas och projektet kan lyfta mot svindlande höjder.
Under tiden så avnjutes match med krigande damer på Kanalplan.
Fridens.
God morgon GU!
Farbror Älta tog sig i mål, men det var jävligt tungt och mödosamt! Det gick inte att få något driv i benen efter några olyckliga ”snedtramp”…Farbror Älta ruttnade och gick sista 3-4 km in i mål!
…t o m en båt var före Farbror Älta i mål! 🙂
(Ett par i maskerad-tävlingen hade klippt och klistrat ihop en miniatyrkopia av Titanic som dom sprang loppet i)
Hur som helst är det 10:onde raka året avklarat och nu skall det funderas på fortsättningen, då Farbror Älta tycker att det skulle vara kul och se spektaklet från sidan någon gång! Vi får se hur det blir! -
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.