-
FörfattareInlägg
-
Har tillbringat större delen av dagen i Sörmländska skogen utanför Gnesta. Trevligt sällskap och gott käk, drycken ordar jag inte om då det stannade vid CC och kaffe då jag var rattmannen. ”Hann” inte lägga något spel då jag kom på det alldeles för sent och det ser inte ut som om generaljävlen ringt, men han kanske inte har mitt mobilnummer.
I morrn blir det Söderbönor på Kanalplan vid 3. Nu hoppas jag att handbollslaget gör sitt mot Polen så det blir någon fortsättning. Grymt av tjejerna i matchen mot USA, knappt man vågade hoppas på den utgången trots en persons ”David mot Goliat” och lite Island och Wales klarade sig långt… 🙂Spring lugnt GU!
Själv ska man på inflyttningparty hos nya grannen och till lika förskolekompisföräldrar till kidsen. Söderkisar (flyttade i vart fall från Farsta) som på något konstigt sätt blivit gnagare. Jaja sköna lirare trots val av lag och det är ju huvudsaken…Hoppas på att travmiljonerna hamnar på GU kontot! 😃
…det bidde ett inlägg om gårdagen och lite om dagen!
God Förmiddag GU!
GUGUmman har vägt fram och tillbaka i veckan om hon ska delta eller ej.
Men nu är det bestämt att jag kör!
Har ej ont längre och kan ge mig ut och gå 7 km utan problem då kan jag fixa milen.
Blir gång och lite småspring , i sällskap med BÄN8..
Blir Bajenutstyrsel så klart.. men kör nog svartgult bortaställ..
Bra så! =)God morgon GU!
…Farbror Älta står inför kraftprovet i afton!
Efter lite lurande och årets hembudade bandytröja i bakhuvudet, så måste det bli den!
…det blir alltså helgröna ”paltor” på Farbror Ältas lekamen…Nr 33! 🙂
Fort kommer det inte gå, då Farbror Älta inte jobbar på det sättet, utan oerhört metodiskt kommer banan besegras!
Gå uppför….
Spring utför, då det är både energikrävande och rent förkastligt att jobba emot tyngdlagar.. 🙂
…hur Farbror Älta tänker om de övriga sträckorna?….det löses på plats! 🙂 🙂God kväll GU!
Grym fighting spirit från damlandslaget. Det kommer man långt med!
Lycka till i midnattsloppet alla GU som springer.
SKÅL!
God eftermiddag GU! Semestrar i Grekland och håller mig i nordvästra fastlandet. Har varit utan Internet i 5 dagar och det har varit mycket skönt. Nu har vi två tuffa matcher framför oss som jag missar, men hoppas på det bästa.
Konstigt nog känns en kall öl godare i Parga i 32 grader än i Stuvsta i 14 grader.
Morrn GU !!!
Mitt i västra Götalands skog så sitter man och läser om att det vart något möte, finns det någon vänlig själ som kan i en kort sammanfattning berätta lite vad som sades ?
Trist att bi får möta Besars i höst, vad hände där ?
Tur man inte var i Hus Hin i år…
Snart på väg till där sola alltid lyser..
Skål !!
Missade handbollen igår, men det blir medlemsmöte framåt aftonen i årsmötesaulan.
Brukar ju inte vara så mycket nyheter, mer sånt man redan känner till, men man kan ju hoppas.
Vi ses där vi som ses… 🙂
…och ses vi inte där kanske vi ses på Kanalplan på söndag. Dammatch kl. 15.-
Det här svaret redigerades för 9 år, 7 månader sedan av
BäS.
Rydströms blogg, några ord om matchen…
=)Ja, det hade varit trevligt att se, men det finns inte tid för det idag.
God förmiddag GU!
Träningsmatch i Eriksdalshallen idag.
17,45 mot Ricoh.
Trevligt!=)
Jodå Batba, det finns ett sånt ord. Det beteyder ungefär omskriva eller travestera.
God kväll GU!
..må de!
GOD AFTON ERA VRAK! 🙂
Eh, får Barba vara övertydlig? (Han hukar sig lite smått just nu :-)).
Jag skrev att om Bajens ledning sparkar Nanne (pga 1-237 olika anledningar), så slutar jag att gå på fotboll.
Det var det hela. Jag orkar inte bygga upp ett nytt förtroende för nästa ”ledning”. Det är hela saken. Och jag är VÄL medveten om att förtroendet för den nuvarande ledningen inte är på topp bland många GU’s. Inte här heller alla dagar, men i Barbas bok tillhör nuvarande ”version” en som har gjort mycket rätt, och titt som tätt visar att de vet vad de sysslar med. Och nu tänker jag minst 20 år bakåt i tiden.
De har klarat av mycket. Mycket mer än någon föregående konstellation ever om ni frågar mig. Ingen tidigare ledning hade t ex klarat av att hantera publikframgångarna utan att drabbas av rejäl hybris och tagit på sig spenderarbyxorna med ett leende på läpparna. Det finns det många exempel på.
Om de sparkade honom nu, pga vilken anledning som helst, så vore nog det den sista droppen för en annan om vi pratar Hammarby Fotboll. (Alltså inte att Nanne försvann, utan mitt förtroende för ledningen. Nanne kan ju inte vara mer tydlig med att han drar efter säsongen.)
Jag orkar helt enkelt inte med ett gäng till med ”stora Hammarbyhjärtan” och ”vi vet minsann hur detta ska göras” och ”rävspel” och ”kuppanden” till höger och vänster. Jag har handen på hjärtat nu mina vänner.
Jag passar på att ”parafrasera” (finns det ett sådant ord? :-)) farbror Bedon… 🙂
Slut på meddelandet. 🙂
God eftermiddag GU!
I eftermiddag runt 17.00 går bästa bandygrabbarna på is för första gången denna säsong.
Så GU-GUmman ska ta en lite tur till ishallen vid Zinken och kolla läget lite.
TREVLIGT! =)Hur går det med bandyhallen…undrar man ju ständigt…
-
bajen-loveU4ever.
Nu sticker jag till Västra Götaland och vilar upp mina nerver lite. Vi hörs förhoppningsvis mot skötet..
SKÅL !!!
Hola GU !
Jävligt skönt med 3 pinnar, och äntligen hade vi flytet på vår sida, grina på ni om hur vi spelar eller vad Nanne säger, jag skiter egalt i detta eftersom jag endast vill att Bajen blir kvar i AS och ska byta tränare till nästa säsong.
Jävla sönderanalyserande av en skitmatch som vi vann med tur och en frustrerad Nanne som helt enkelt skjuter sig ut från Bajen, bra där.
Nu ska vi se till att vi vinner mot skoterraggarna och mot skötet så vi sedan kan andas ut lite…
Välkommen till Bajen Pa Dibba och hoppas att du lyckas från minut ett, annars så kan du avgå;)=
SKÅL !!!
Bedon lär vara något på spåren där.
Sedan kan man ju också om man vill konstatera att svenska spelare ytterst sällan lyckas i Bundesliga. Finns väl orsaker till det.
Konspirationsteoretikernas Riksförbund skriver på sin sida …
1) Nanne säger att Hammarby måste besluta om vilken fotboll de vill spela i framtiden.
2) Det finns inte spelare i Sverige som är kapabla att spela ”framtidens fotboll”.
3) Nanne spelar nu ”följa John-fotboll” (och vinner).Slutsats. Styrelsen/sportrådet har beordrat Nanne att fixa kontraktet. Nanne får alltså en möjlighet att göra en snygg sorti efter att kontraktet är säkrat. Kennedys förlängning är avhängig på vem som kommer att träna laget nästa säsong.
Nu tyckte väl inte Millen att Ögmundur gjorde någon dålig insatts idag. Visst han hade två, tre tveksamma ingripanden i första men höll oss mer kvar i matchen med det resterande spelet. Målet är rätt billigt men han är nog rätt skymd också…
Tyckte det var mer oroväckande att resten av laget inte klarade av att stänga till kanterna som Kalmar kom via gång på gång. Eller att både Kennedy och Nanne i halvtid sa att man måste hålla bollen längre inom laget. Men man gjorde helt tvärt om hela andra halvlek.Men Millen är grymt nöjd med tre poäng och att vi hade så pass många avslut! 🙂
Absolut. Låt Markström stå ett tag så kan Ögmundur ladda om.
Säger som jag sagt tidigare, ställ över Ögat ett par matcher, han har varit ute och hängt tvätt några matcher nu och säkert blivit osäker pga alla mål vi släppt till enkelt. Tim är en bra målis och kan ta det rodret utan att göra någon skada (varför skulle han annars vara i truppen liksom).
God kväll GU!
…det gick vägen även om det inte är helt stabilt!
Ögmundur ser inte ut att ha självförtroendet helt på topp…
Farbror Älta blir inte klok på Haglund!
Han vinner allt i luften och är överlägset bäst i Bajen på det, men sen när bollen ligger på backen slår han bort allt och ser inte ut som en startspelare ens i div 3!
Mittbackarna sköter sig i a f bra!Dagens ”ursotning” inför M L är till ända…8,2 löpning/gång…fram och tillbaka på ”jonnen” till N S blir ungefär 1,6 mil…det duger väl?
Skön vinst och ett skitmål, förutom det emot.
Vårat emblem är större än individer och när en person eller personer försöker få det till annat så sätter jag mig på tvären om jag så skulle göra det ensam. Spelar ingen roll om de heter Kennedy, Nanne eller något annat.
Det något elaka eller kanske provocerande uttrycket ”prestera eller dra” tycker jag signalerar det, så som jag tolkar det. Prestation är inte alltid vinst, prestation kommer från verbet prestera och presterar man inte ska man inte vara vare sig ledare eller spelare i Hammarby. Åtminstone inte i representationslagen.Två raka! När hände det senast?
2-1 🙂
Så jävla enkelt 🙂
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.