Visar 30 inlägg - 4,411 till 4,440 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

…så där ja!

Gubbultras dinerar med stil! That’s for sure!

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Sådär ja, nu börjar grejerna komma på plats. Bedon har lagt in tre sorters sill, citronsil, löksill samt örter-vitlök-västerbotten. ca 30 grillspett med kyckling och fläskkarré ligger i marinad. Zucchini, aubergine och paprika är grillade och ligger nu och drar i citrusvinaigrette. Vi blir nog mätta i år med.

Varmt välkomna!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God eftermiddag GU!

…det är så där behagligt lugnt nu! 🙂

Farbror Älta pratade lite med ”Plåtisen från Bagis” igår….
    Vi var rörande överens om vad som var dåligt och vad som måste bli mycket bättre!
    Sammanfattningsvis var det några ord som återkom hela tiden under samtalet!
    ”Andefattigt och för billigt”…sen behöver man inte vara Einstein för att räkna ut i vilka sammanhang orden användes! 😉

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Ni som inte tror på intuition (Barbas i det här fallet) får nog snart börja tänka om. 🙂 (Lex Jon Lord och några andra tillfällen som NI vet om. Mina kompisar på fb har sett och läst om ett par till. 😉 Och sen finns det några tusen till som bara Barba vet om. :-))

”För övrigt så tänkte Barba vinna lite pengar på v86 i kväll.”

Det var nog första gången på flera månader som Barba spelade på v86, och trav i stort, förutom BAJEN ÄLTA NR 8’s system på lördagar som vi brukar dela på, samt ett besök på Hagmyren i midsomras. 🙂

Den där ”gut feelingen” är en väldigt bra bundsförvant här i livet om ni frågar Barba.

• Det här svaret redigerades för 9 år, 8 månader sedan av Barbapappa.
    Barbapappa
    Deltagare

BÄS
    Ja det hade ju kunnat vara ganska mycket roligare! 🙂

Men om någon av spikarna hade suttit, då de nog var favoriter för de flesta/somliga, hade nog inneburit flera med 7/8 rätt.

Men, som du säkert menar, så skulle det ha varit halvskoj om man hade haft med någon av de som faktiskt vann de loppen igår… 🙂 Barba väljer att inte tänka den tanken… 😉

Är det någon som kan dra sig till minnes att det någonsin blivit jackpot på både 7 och 8 rätt på v86?

BAJEN ÄLTA NR 8
    Spelvärde har haft en fin vecka såg jag, så jag ryggar faktiskt dem ikväll med (det brukar ju vara så att man är i ett stim när det går bra), så vi kanske ska slänga ett getöga på dem på lördag?

BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

GU-spelet
    Det är den gode drängen och bonnläppen HOFF som ska dra in miljonerna, därefter eleganten Giganten. Som sagt så behöver Charlie och den gigantiska Giganten fläska på lite.

Det var ju rackarns att inte hr Rosa fick in en 7:a när det skrällde så därute på ön. Men 30 kakor är inte så jäkla dumt. Frilir (eller ok, lunch i ett år) ett tag framöver kan man väl säga och då kanske det blir just rosa drömmar, vilket ju kunde skett igår med tanke på utdelningen. Bara en sån grej som att du kunde varit ensam på både 7 och 8 🙂 svindlande på något sätt.

Barbapappa
    Deltagare

BAJEN ÄLTA NR 8
    Jo, det ska smaka gott med gratis lunch i typ ett år! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

Herr Rosa!

…nästan 30 ”tegel” för 6:orna duger väl? 🙂 🙂

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

God eftermiddag GU!

Ang bolagsspelet:
    Giganten, Bäs och Charlie behöver fylla på lite.. =)
    Jag vet dock inte vems tur det är att lira.
    Mot Miljonerna!
    =)

Barbapappa
    Deltagare

Man brukar inte vara helt nöjd med sex rätt på v86, men Barba är ganska till freds trots två missade spikar (4an i avd 2 och 8). 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…just det ja!

Farbror Älta har ”semesterbloggat”! 🙂 🙂

https://www.maskinisten.net/blog.php?u=233041&b=78

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Gårdagens ”marsch” tycks ha tagit hårt på Rex…som inte hade någon lust alls att stiga upp nu på morgonen!
    Farbror Älta brukar få sällskap av honom på morgonen, men idag syntes bara fyra ben som stod rakt upp!
    Han brukar sova så…”Tysken”….på rygg med tassarna rakt upp! 🙂 🙂

Bedon
    Deltagare

Kämpa Älta, men kämpa försiktigt. Benhinnor kan va farliga grejer, vettu

Sen så kommer även Bedon Broder, det vill säga Broder Bedon till GU-grillen. Hä bli bra hä

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…surt att sätta bägge mina spikar på V 86…när resten av omgången är helt omöjlig!

Farbror Älta har avverkat 7,2 kilometer gång i mycket rask takt….”Tysken” fick följa med som vanligt och höll uppe tempot åt sin husse, som måste försöka ”tagga ner” lite då det börjar gå hårt åt benhinnorna av all löpning… Imorgon skall i a f Farbror Älta försöka känna sig för med lite löpning, så får vi se hur det går…

Vi kämpar, ”Tysken” och Farbror Älta! 🙂

Barbapappa
    Deltagare

För övrigt så tänkte Barba vinna lite pengar på v86 i kväll.

BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Häppåer!

Bedon
    Deltagare

Bra där Barba! Hoppas på att få se er och att Lilleman kan få sätta upp ett långsiktigt mål om att en gån få bli medlem i den stilfulla sammanslutningen GubbUltras!!

Förövrigt gjorde Bedon några ruggigt goda sillar till Midsommar. Det kan nog bli repris på dessa som lite förrätt typ. BAra för att det är så gott.

Sen blire grillat.

bajen-loveU4ever
    Deltagare

Roger Taylor sjunger jävligt bra.
    Det har man ju liksom inte hört så mycket av, så att säga.. =)

Katie Melua är med också! Hon är fantastisk! =)

bajen-loveU4ever
    Deltagare

Go kväll GU!

Barba

Jo, så är det! =)

BÄN8

Syster har hittat en dvd i sina hyllor. Band du Lac – One night only live med Gary Brooker, Paul Carrack, Eric Clapton, Ringo Starr, Roger Taylor m fl, m fl. Låter riktigt bra!
    Måste ha tänkt på dig när jag köpt den men ställt i hyllan å glömt bort. =)
    Du får den sen.. =) Tror jag hittade den på jobbet för 39 kr..

Barbapappa
    Deltagare

Hej alla!

Vad skönt att det inte var värre än vad det var BLU4E!

Barba har inte hunnit prata med brorsonen Edvin än om lördag, men förhoppningen är att vi kommer förbi en sväng och säger hej! 🙂 Han är faktiskt, sedan tidigare, ganska sugen på att få reda på vilka de där ”GU” är! 🙂

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God morgon GU!

Den gångna helgen var ingen jag vill komma ihåg även om jag kommer göra det..
    Nu är man halt och stel, men det går framåt.. =)
    Tack för all peppning, GUbbs!
    Som om inte 11 timmar på akuten var nog jävligt, så när jag kom hem så pajade min
    Iphone. När jag laddade och startade upp den var det blå ränder på den och på eftermiddagen började hela skärmen blinka.. Antar att den inte heller gillade akuten..
    Inlämnad på reparation, fick väcka liv i min gamla. Funkar tillsvidare!

Dessutom tror jag inte jag kan gå på matchen på söndag. Alla dessa förbannade trappsteg
    på rymdskeppet..
    Nä, det får bli tv.

GUGrillen på lördag – självklart kommer jag! =)

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Skall man vinna ”ekonomiskt oberoende” på trav, så måste man gå emot allt vad favoriter heter och det är något som de flesta har svårt för!…
    Skall man försöka ”ta kassan” så måste man typ spika emot 2 av omgången största favoriter med 3-4 ”handare” och ha minst två- tre storskrällar med och resten på 8-10 ggr… sen gäller det att ”skiten” sitter också! 🙂 🙂

….Farbror Älta fortsätter på den inslagna vägen med att göra just ingenting!….han är bra på det, farbrorn! 🙂

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

God kväll GU!

Det verkar som att José Monteiro är farbror till gårdagens EM-hjälte. Man såg ju likheterna så att säga! 😂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Ja du semester resten av livet det vore något det! 🙂 Bara att sätta V75:an när det är rätt utdelning…

Bedon
    Deltagare

Uppdaterad lista:

måndag 11 juli 18:17

Bedon
    Alexx11
    Blu4e
    Älta
    Kungen
    Giganten
    Tony +2 (Felicia & Anna P.)
    Pajas
    Bäs
    Bajaren
    Magnus+1
    Rille
    Bajenhöjden
    Rainer ?
    Södertompa ?
    Bajen int Claes ?
    Fan tv John ?
    KK ?

SKÅL !!!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…slå dank!…det är grejer det! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God eftermiddag GU!

…semester resten av livet, vore livet! 🙂

Bedon
    Deltagare

Uppdaterad lista:

måndag 11 juli 12:40

Bedon
    Alexx11
    Blu4e
    Älta
    Kungen
    Giganten
    Tony +2 (Felicia & Anna P.)
    Pajas
    Bäs
    Bajaren
    Magnus+1
    Rille
    Bajenhöjden
    Rainer ?
    Södertompa ?
    Bajen int Claes ?
    Fan tv John ?
    Millen ?
    KK ?

SKÅL !!!

K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

God eftermiddag GU! Missade matchen helt i går. Otroligt nog hade Telia ingen täckning i Tungelsta och intresset av fotboll var obefintligt bland de övriga i sällskapet. Men vad jag förstått missade jag inte så mycket.

Skönt att det inte var värre för Blu4e.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Lilla-syster är hemma igen….blåslagen och öm, men inget är brutet!
    Painkillers is the shit!

KÄMPA!

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Rätt hyfsad prognos på stryket. Får hoppas att BäS har några rader där och det bli rätt. 10 miljoner ligger prognosen på inför söndagens matcher! 😃

Kämpa BLU4E!

God natt GU!

Visar 30 inlägg - 4,411 till 4,440 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.