-
FörfattareInlägg
-
Nu ere fa-en snart FREDAG! 🙂
Barba haver inte hunnit läsa igenom allt ni så ståtligt författat den senaste tiden :-), men det tar sig nu framåt helgen! 😀
God morgon GU!
Bra där ”Klasse”…med direktlänken på hemsidan!
Bra där ”Klasse”…med en annan sak! 🙂 🙂 😉 😉 …som ni kommer bevittna under ”soppbegivenheterna”!
…sedan att kalla mig ”hacker” ställer jag mig ytterst tveksam till! 🙂 🙂
Jag nöjer mig med att påstå att det mest är ren jävla tur att jag lyckas med något på en dator! 🙂Det är däremot inte tur om jag lyckas med något i min maskin, men om någon ”datorkunnig” lyckas med något i min maskin är det mest tur!
…nä..nu blev det rörigt! 🙂
Min maskin får 3000 timmars service idag….så jag blir nog upptagen med det mest hela dagen!
Ser ut som jag kan få lite ”flingor” från IF också, då jag har en olycksfallsförsäkring i vår hem försäkringen! Med några foton på ärr m.m. och ett läkarintyg, så rasslar det till på kontot igen!
Härliga tider, strålande tider!
… men det vore bättre om den där ”Pierre-jäveln” ringde istället, men han totalvägrar att höra av sig!
Det ”ger” bättre, än det som kommer från IF troligtvis!…..må de!
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av
BAJEN ÄLTA NR 8.
Då ses vi kanske där, tänkte göra detsamma och även ta en sväng förbi tältet och se om det är något mer man kan tillföra. Lär landa där runt 17.30
Imorgon efter jobbet ska jag hämta mitt säsongskort till bandyn.
Går bra mellan 17.00-19.00 på kansliet. Nice!
Det är ju ALLTID trevligt att åka till Zinkensdamm! 😀😀😆😆Man kan säga att både HammarbyBandy och vårat eminenta forum har en del begränsningar när det gäller hur inlägg ser ut där det är en länk. 🙂 Ytterligare ett ämne för lördagen…
Kämpa Magnusson!God Kväll GU!
Spelarna har sagt sitt efter upptaktsträffen..
Tveksam på vissa svar där… =)http://bandyfeber.com/2017/10/18/spelarna-har-sagt-sitt-saik-tar-hem-guldet/
Ah, snajdigt… en ny hacker i sällskapet. 🙂 Ber om ursäkt för spridande av dynga
://www.barabajen.se/forums/topic/nya-gubbultras/#post-33850
…nu har jag provat igen på ”Maskinisten” och det fungerar utmärkt! Nu tog jag bort http ifrån länken, så ni ser hur den skall se ut!Kolla själva!
Min blogg…scrolla ner längst ner på inlägget, så finns länken där!
https://www.maskinisten.net/blog.php?u=233041&b=369-
BAJEN ÄLTA NR 8.
God kväll GU!
Det går visst att länka till inlägget…Jag skickade länken till Magnusson, men han har inte ändrat på hemsidan!
…om man ställer sig på vår sida och sedan klickar på numret på inlägget, så läggs det till bakom ”ordinarie länk”!
Så ser länken ut så här istället!Det funkade i a f när jag lade upp länken på Maskinisten…men inte här när man är på plats, tydligen!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Det är lite synd att det inte går att länka direkt till inlägget. Kanske något att tänka på till lördagens begivenhet där vi ska försöka ägna liiiite tid till hur ett alternativt ”eget” forum skulle kunna se ut.
Fundera lite runt det, vad är bra, vad skulle vara bra och vad är anus? Egna viljor premieras och viss demokrati (kan begränsas av funktionalitet och kunskap) kan jag utlova.
Enkelhet och funktion…I övrigt en rätt kass dag, men det kommer väl nya bättre om man bara är lite tålmodig.
21 oktober ja. Det var ju typiskt. 🙁
…tror mitt 1000:ende inlägg kommer finnas på Hammarby Bandys hemsida inom kort!
Lapskojs…det är grejer det och ingår i min ”purémeny” framledes!
God morgon GU!
Stort tack för alla vänliga ord!
Tycker det blev ganska bra och det kommer verkligen från hjärtat…varenda ord!
Har tänkt att skicka en kopia till Hammarby Bandy…Det var tamejfan det vackraste (och sanna) inlägg jag läst på väldigt länge.
Något ytterligare tänker jag inte skriva idag och solka ner forumet med.Gonatt vänner
God kväll GU!
HOFF instämmer i att det var klass på Farbror Ältas 1000:e inlägg! 😀
Härliga Hammarby Bandy!! Ja HOFF och lillgrabben tillbringade 3 dagar i Göransson Arena med underbara bandy vänner och sonen fick mersmak så nu är det bara att planera in ett Zinken besök i vinter, lycklig farsa!;-)
Riktigt bra spel av Bajen som det redan har skrivits om här så det behöver HOFF inte dra igen.Den bedrövliga tillställningen igår… nä orkar inte… Fifan!
Skål!
Tusenfalt vackert skrivet Herr Älta! Och helt sant är det också! Undrar vilket inlägg jag själv håller på att plita på?
God förmiddag GU!
Så vackert skrivet, inlägg nr 1000, käre bror!
Sitter på tunnelbanan alldeles tårögd!
Vackert och sant.
Skönt att bandysäsongen börjar snart!Det är kärlek, det är det!!
Hammarby Bandy!!!-
bajen-loveU4ever.
God morgon GU
http://trialsofascension.com/images/news/1000.jpg

Detta inlägg är mitt tusende på Gubbultras sedan vi flyttade in på Bara Bajen!
… och jag tänker tillägna detta helt och hållet till mitt kära Hammarby Bandys ära!Att syrran och jag började gå på bandy berodde på att vi ville ha ett surrogat när fotbollssäsongen var över och hålla lågan vid liv, om man säger!
Det vi fick uppleva på Zinken var mycket mer än den krampaktiga fotboll som bjöds på Söderstadion. Här var det fart och fläkt, många mål och en underbar ”old school” känsla bland besökarna! Allt jävla hat som fanns inom fotbollen fanns inte på Zinken, utan där var det humor och glada miner! Det tog några få matcher, så hade vi fastnat helt för världens vackraste spel!… men det var mycket än ett vackert och fartfyllt spel!
Det fanns vinnarmentalitet i laget, då vi ytterst sällan såg laget förlora två matcher på raken…
Och att förlora på Zinken skedde några gånger per säsong, men vi visste också att efter en ”hemmatorsk” så var grabbarna ordentligt taggade och vanligtvis så pulveriserade de motståndet i nästa hemmamatch!
Detta var vi inte vana med från Söderstadion, utan där hängdes det med huvudena och skylldes på det ena och det andra!
http://www.hammarbybandy.se/wp-content/uploads/2015/04/pizzoni_klar-1024×683.jpg
Det fanns mer som skiljde Hammarby Bandy från det allt svajigare prestationerna på Söderstadion!
Klubbkänsla och en obändig vilja att offra allt för Hammarby Bandys bästa och gillar utmaningen att spela för Hammarby och inte vara livrädd när man ska äntra plan, som har varit fallet bland våra spelare på Söderstadion/Nya Söderstadion!
Det ” finns inte” att hänga med huvudena när det går tungt, utan då tar man tag i detta tillsammans och ser till att vända på trenden med hårt jobb, kriga för varandra och ALDRIG, ALDRIG vika ner sig innan slutsignalen!
På Söderstadion fick vi se det helt motsatta i år efter år och till slut det oundvikliga… S E!Alla spelarna i Hammarby Bandy har jobb vid sidan av och är milslångt ifrån fotbollens divalater, där spelarna får allt och vill ändå ha mer, trots att man inte ens är i närheten av några topprestationer.
De får bästa tänkbara förutsättningar att prestera på topp, men vi såg hur det gick… S ESpelarna i Hammarby Bandy spelar bandy för det är roligt, älskar sporten och är dessutom mer villiga än några andra att ge detta vad som krävs för att vara med när medaljerna skall delas ut!
Trots miserabla träningsförhållanden och förutsättningar, så ser grabbarna bara möjligheterna i svårigheterna och inte tvärtom! För er som inte varit ”nära” laget, så kan jag nämna att de skiter i att det inte är optimalt på försäsongen med hall och liknande! Dom är jävligt stolta att få representera Hammarby och offrar timmar i bil till olika hallar, för att få träna och kunna prestera på bästa sätt!Kolla årets World Cup!
Inget lag har så få timmar på stor bana som Hammarby Bandy. När lagen med hall ligger på 70-80 träningstimmar på stor bana, så har våra spelare möjligen 10 % av det, men det hindrade inte grabbarna från att spela bort ”hallaget” Villa från slutspel och slå ut regerande svenska mästarna ”hallaget” Edsbyn i kvarten. Att vi sedan åker ur mot Jenisej i semi är inte mycket att orda om, men det var match hela vägen tills endast några minuter återstod! Hade vi haft den där lilla turen som behövts mot toppmotstånd, så hade vi spelat final!Spelarna i Hammarby Bandy har mer!
… de finns ALLTID tillgängliga för lite surr om man har något på hjärtat och tar sig alltid tid för oss ”bandynördar”! De är oerhört tacksamma när vi sluter upp på bortaplan eller träningsmatcher! De hälsar alltid och kommer fram och snackar…
Det finns inte en spelare i Hammarby under de åren jag tittat på bandy som jag kan säga någonting negativt om när det gäller ödmjukhet och uppförande gentemot oss supportrar!
Fantastiskt fina människor hela bunten!Senast jag riktigt trivdes på Söderstadion/Nya Söderstadion var när Anders Linderoth var vår tränare och vi var med i toppen, vi hade karaktärer i laget, vi gav inte upp, vi hängde inte med huvudena, vi krigade för varandra, vi hade en tydlig spelidé, vi spelade underhållande fotboll!
Och vi hade två av de bästa fotbollsspelarna och karaktärerna i laget som jag sett i Hammarby, Pétur Marteinsson och Sebastián Eguren.
Jag minns den tiden med ett leende, men det var då det… numer finns inte mycket att le åt eller minnas!
Det smärtar mig oerhört att en sådan fin spelare och människa som Kennedy Bakircioglu, skall behöva runda av sin karriär i Hammarby, när nivån ligger där den gör och ingen bättring verkar finnas i sikte. Han förtjänar bättre, oerhört mycket bättre till och med!…till sist!
Hammarby Bandy är något att vara riktigt stolta över och de har hållit den grönvita fanan högt, när de som borde göra det befinner sig, antingen harvandes på fotbollens bakgård eller för en tillintetsägande tillvaro i högsta serien!
Hammarby Bandy förtjänar att vi, publiken kommer till Zinkensdamm i vinter, de är alldeles för bra för att ignoreras av det stora flertalet grönvita själar! Dom förtjänar bortaföljen och slutsålda matcher mer än något annat lag inom föreningen Hammarby!http://www.hjalmarfrilans.se/wp-content/uploads/2016/06/bandy34.png

Jag kan lova er att om ni ger bandyn en ärlig chans, så kommer ni också stå där på Zinken med ”Klasse”, ”syrran” och mig och alla trivsamma människor vi träffat genom bandy och känna det vi känner inför Hammarby Bandy!
…en oerhörd jävla stolthet!HURRA, HURRA, HURRA och HURRA för mitt 1000:e inlägg…och också starten mot 1000 nya! 🙂 🙂 🙂 🙂
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Jag kan kräkas 72 ggr till innan man kan fira in en ny era.
Enda raka klubben kan göra i detta nu är att betala resa och biljett till de som tog sig ner, och beklaga, en jävla måndag i oktober.
Själv har jag ägnat 2 timmar på Risk – Filmen om Julian Assange, en intressant rulle som förmodligen hittas på svtplay. Väl värt de två senaste timmarna, de 2 innan dess hade jag kunnat göra något mer spännande på.Torsk mor Kalmar – check!
Uselt!Godnatt GU!
God kväll GU!
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/ISR-HW999.png

…så trodde jag i min enfald att jag skulle slippa ”sågen” i detta för mig ”historiska inlägg….men inte då!
Lite kortfattat så är jag själaglad att jag sluppit släpa mig till Tele 2 denna säsong!
Ett mer än lovligt uselt Hammarby Fotboll förtjänar definitivt INTE sitt fantastiska följe när man ser denna samling, håglösa överbetalda s.k. proffs ”irra” runt och bli upprullade gång efter annan!
Endast 1 spelare kommer ur de senaste matcherna med hedern i behåll…
…och det är han som håller siffrorna nere i afton, så förnedringen stannar vi endast 2-0!
Detta är så makalöst uselt och jag kan inte för mitt liv se hur vi skall tillhöra toppen nästa år…som antytts både här och där! Hur ska det gå till, förklara det någon!
Säsongskortet känns i a f ännu mer avlägset för varje år Bajen äntrar en fotbollsplan…Väntar på is på ZINKEN!
Hammarby Bandy står för allt Hammarby Fotboll inte förfogar över!
Vinnarmentalitet, kämpaglöd, jävlaranamma och en rad fina meriter de senaste 10 åren!!
Hammarby Bandy förtjänar definitivt 30.000 på läktarna och god ekonomi, men det gör inte den parodi till fotbollslag som vi ställer upp med!!
Allt vi begär är att dessa priviligierade ”nollor” åtminstone ger sitt yttersta 2 X 45 minuter en eller två gånger i veckan, men inte ens det duger dom till! BEKLÄMMANDE!Hoppas nästa inlägg och milstolpe blir trevligare än detta på alla sätt!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Ja, den startelvan var spännande. Matchen var det inte… för varje match tror man att man sett den sämsta, så kommer en till och en till.
Wiland höll åtminstone någon form av klass enda som kravlade sig upp till en 4:a, 2-3 som fick en 1:a och resten överkorsatFör övrigt en intressant startelva, verkar som att det blir Sander ensam på topp med Smarra eller Hamad som släpande. Kennedy och Pa Dibba på bänken….
Junior tillbaka, ska bli skoj att se om han är i slag.Jäsicken… glömde helt bort att ”bjuda in” Kristina och Marie igår till hr admins hopkok. Kan nog trolla fram någon av deras nummer i morrn. Planerat med uppföljande tältbygge då och unge hr. Wilhelmsson lär vara där.
Nu blir det till att hitta stream för att se pisk… Inga bullar på fatet, man måste ju tänka på filuren.Tjockkärringar är lika tjockskalligt enfaldiga som de verkar verkar det som… nu avser jag inte tjocka fruntimmer i allmänhet utan just tjockskalliga tjockisar som motsätter sitt syfte. Dumt att säga det, men de tycker väl att det är rätt väg att gå.
Jag har även meddelat Charlie att han står på tur i liret och han har svarat med ett: Uppfattat! 🙂
-
BäS.
God kväll GU!
…så var de fixat då! Det mesta!
Dietisten hade inga invändningar mot min metod, utan något förvånande så hyllade hon den…väl medveten om att deras upplägg inte passar alla!! 🙂 🙂
Hon tyckte att jag tänkt till och sa rätt uppgivet att det vore klart önskvärt att betydligt gjorde samma sak som jag…tänkte ut något eget!!
För övrigt hade vi en diskussion om inställningen hos vissa av ”fläskpaddorna”…och hur nonchalant man är med alla viktiga förhållningsorder som man får inför sin operation…hon kunde av förklarliga skäl inte säga så mycket, men hon sa inte direkt emot heller! 🙂 🙂
Gott så….matdagboken är således förpassad i kassen med brännbart! 🙂Föreningens flaggskepp skall möta f.d tränarens nygamla lag…..taskiga vibbar nån??? JEPP, massor!
På torsdag får maskinen nya oljor och filter.
…och ägaren får samtidigt en typ av gräsklippare, som ordnar allt själv! 😉 😉
http://www.stsbutiken.se/wp-content/uploads/2016/03/husqvarna_automover_430x-500×234.jpg
Två kvar…hoppas jag slipper ödsla dessa på en urusel prestation….
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Halloj GU !!
Nu så närmar sig GUlaschen med en väldig fart och de som har anmält sig och kommer ät dessa:
Giganten+1
Tony+1
Bajaren+1
Kungen+1
Bedon
Bäs
blu4e
ÄltaJag kommer skicka adressen via mail samt via messenger.
SKÅL !!!
God morgon GU!
Detta får bli sista hela veckan som jag går hemma och dräller!
…skulle helt klart kunnat jobba redan två dagar efter operation, men det scenariot fanns aldrig!Tänker hålla mig hemma nästa måndag, då BOJAN ÄLTA NR 8 blir 30 år jämnt…eller var det dubbelt så mycket? 😉
Har lite stök som skall fixas i veckan, både med maskin och med mig själv!******
Först och främst måste det talas allvar med dietisten på Ersta….
En matdagbok in i minsta detalj vill dom att jag skall skriva och det skall staplas upp minutiöst!
…när jag åt med klockslag, vad jag åt, vilket varumärke, hur mycket…en tesked eller matsked eller en skiva, hur många gram m.m….. Detta kan dom glömma jävligt snabbt!Jag har ett eget system, som verkar fungera alldeles utmärk, då jag tappat 8 kg på 14 dagar!
Mängderna dom vill att jag skall käka får jag inte ens i mig vid varje mattillfälle, så jag var ju tvungen att lura ut ett eget system…
För övrigt kommer det ta halva dagen att skriva i dagboken, då jag skall ”krubba” något varannan timme….
NEJ, NEJ och åter NEJ, det blir ingen jävla ”matdagbok” från farbrorn från Älta!
GLÖM DET JÄVLIGT SNABBT!…men jag anar syftet med den, då de där smällfeta kärringarna från våra möten inte var det minsta motiverade, utan var mest intresserade av att få veta när det kunde äta sockerkaka och dricka läsk igen!
Tro det eller ej, men dessa frågor lyftes av flera av deltagarna på info-träffen!…en fråga dom mer hade var och detta är ordagrant!
-Måste man ta bort så mycket av magsäcken, man kan ju inte äta så mycket då?Vad säger man???
Service på maskin är bokad till denna vecka, men vet inte när Traktor Nord tänker komma!
Måste ringa om det!
…och så måste det införskaffas 150 liter hydraulolja tills dess!******
Skall hjälpa en god vän till familjen med någon timmes grävning ute vid Tyresö slott.
…ingen höjdare att ”hjula” dit, men han pröjsar för maskinen från det jag åker till jag är tillbaks!
Jag hade inte tänkt ta någon betalning för transporten alls, men det var absolut helt uteslutet och inte ens förhandlingsbart!******
I samband med nästa måndag…så måste det fixas lite annat! 🙂 🙂
Det är nära nu…3 kvar! 😉 😉
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
God morgon GU!
Inte så konstigt att bocken brinner varje år….
=-)BÄN8 närmar sig 1000.. =-)l
Nu är det dags att dra till kneget!
-
bajen-loveU4ever.
Hur tänkte dom???
Övningskit för Gävlebor? 🙂 🙂http://lajkat.se/files/2014/12/Skarmavbild-2014-12-08-kl.-08.10.10.png

-
BAJEN ÄLTA NR 8.
God kväll GU!
Det blev Saik som to hem WC. Fick en straff på förlängningen å så var det slut…
Jag hade som sagt gärna hjälpt till med tältbyggandet om jag inte varit stel som en stör i ryggen när jag gick hem från jobbet i fredags. Vila är bättre än ytterligare belastning..
För övrigt är jag fortfarande stel och imorgon ska det knegas igen. En tröst är att det är en lite lindrigare
arbetsvecka..Som börjar med en match mot Nannes pojkar.. Vojne vojne..
Jag tror vi slutar på 38 poäng. Av de fyra sista blir det två torskar, Kalmar o Gif, en oavgjord, Sirius och en vinst, Halmstad..
Överraska mig gärna, Bajen! =)Surt med torsk i handbollen..
Nu spolas det is i nya bandyhallen i Söderhamn!
Hur går det i Gubbis? Har brädorna kommit? -
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.