-
FörfattareInlägg
-
Det ska nog fan bli ett tält i år också, ledbruten och slutkörd efter en fulltidshelg på Zinken. Nja, det blev väl snarare 6 timmar i går och som jag skrev en del väntan och sen en dammatch som bröt av byggandet. Idag flöt det på avsevärt bättre, men lika mycket tyngre. Sen kan man tycka att det är lite svagt att det inte är fler som kommer för att hjälpa till. Självklart finns det såna med ”laga” förfall och en del var i Sandviken. Men totalt var vi väl runt 15 under hela helgen. 10/dag måste det vara och jag hoppas på att det kan bli så nästa år.
Nu står stommen där i stort sett, ett par sektioner ska upp i morgon/tisdag och golvet ska läggas. Sen ska inredningen dit. Så veckan och kanske en del nästa helg också.Handbollen var snubblande nära, men inte fan gick det vägen, mycket slarv i första (vad jag hörde) sedan i andra tog vi ledning, men kunde inte hålla den utan hamnade ett mål efter hela andra delen och så förblev det eftersom vi inte lyckades sätta ett mål i sista anfallet och ett avslutande frikast.
Nu ska jag ta en lång varm dusch, fan vet hur jag ska lyckas ta mig upp ur slafen imorgon bitti…
…försökte se klippet med Pablo på hemsidan!
…det är asjobbigt att höra honom prata med sina ideliga ”ehhh”! 😉 😉
Man har ju folk till allt i Bajen nuförtiden…talpedagog kanske??? 🙂 🙂…tyvärr!
Det stod 3-2 länge och med nån minut kvar gör dom 4-2 på hörna….och ett skitmål till, då vi flyttat upp allt!
Hursomhelst är vår turnering klart godkänd sett till förutsättningarna!
Alla ”hallag” har varit på is sedan kräftpremiären…vi har kanske 5-6 ispass på stor bana!Jag ser fram emot seriespelet och ändrar inte min åsikt! Vi skall spela final…något annat finns inte!
HÄRLIGA HAMMARBY BANDY!
….2-2 i halvtid!
Jenisej tog snabbt ledningen med 2-0 efter 5 minuter!
Bajen tog tag i matchen sedan och tog över rätt ordentligt och efter två mål av Adam och Kasper, så var vi ikapp och lirar klart bra och vårdad bandy… 🙂
Ryssarna har börjat gnälla på varandra och slå ut med armarna mot varandra!…ett gott tecken!God morgon GU!
Nytt nummer på vågen och som vanligt några ”små” hg som skall ikapp! 🙂 🙂
– 17 kilo! 🙂 🙂******
Det blir tufft som fan mot Jenisej….
…men vi har ”skickat hem” svenska mästarna och dom verkliga ”giganterna” inom svensk bandy, Villa…i a f enligt dom själva!******
Hittade lite bilder av Stefan från matchen mot Edsbyn…
Såg att Sonja har halsduken hon fick av mig på sig…hon står vid ingången till läktaren!
Sonja är helt galen i bandy och åker på VM oavsett var den spelas…hon är även ”Slangens” morsa!
Jag tyckte inte att hon skulle ha sin fina halsduk från VM i Ryssland på sig på Zinken, så jag lovade henne en ”riktig halsduk”! 🙂 🙂
http://www.hammarbybandy.se/world-cup-bilder-fran-14-finalen-mot-edsbyn/******
…må de!
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av
BAJEN ÄLTA NR 8.
Trodde Baikal var bättre än att torska med 11-1 mot Jenisej, de hade ju gjort skapligt ifrån sig i gruppspelet. Nåja, Jenisej van förra då är det väl inte mer än rätt att vi vinner den här.
Låter lovande med Lebedev, en spelartyp vi saknat stort efter X:et.
Nu sömnBolljävlar
B ä S
Ivan Lebedev var fanimej överallt på banan i matchen (likadant mot Villa) och gör ett hästjobb i defensiven och är alltid med i speluppbyggnaden och har riktigt fina kvalitéer framåt….
Ganska komplett som spelare och vid närmare eftertanke är hans spelstil klart likvärdig med X:ets….
Grymt bra värvning!Lite mer om matchen
http://www.hammarbybandy.se/bajen-till-semifinal-world-cup/
10.00 i morgon mot Jenisej!…tufft…men en chans till revansch för 2-0 torsken i gruppspelet!-
BAJEN ÄLTA NR 8.
God Kväll GU!
Man mår gott nu när bästa bandygrabbarna har skickat hem en ytterligare ”favorit” !!
Storslaget helt enkelt!Kl 10.00 imorgon förmiddag går semin och vi möter troligtvis Jenisej, då de leder över Bajkal med 6-0…
Nästa skalp! =)Verkade på målprotokollet som att Jeppe och Kalle var inblandade i det mesta. Men säger hr. Älta att Lebedev var bäst på plan så vet man att han var bäst och förmodligen låg bakom mycket mer än vad protokollet sa. Gott så
Bra av hockeylirarna 😉
Kan nog bli nåt av de här laget till slut.
Vilka möter vi i semi?-
BäS.
God kväll!
Efter en snabb vändning mot Edsbyn, så är vi vidare till semi….grymt starkt av grabbarna!
4-2
Kalle Spjuth 2 mål, Jeppe Jonsson och Fagerström ett var!
Tveklöst bäst i Bajen…Ivan Lebedev!-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Underläge 1-0 mot Edsbyn efter första… då ökar vi och tar dem nu tycker jag.
En oerhört väl genomförd match av våra ”damer”, 6-1 med mersmak och då var ändå inte Örebro dåliga, men kom inte till avslut och hade ett rätt virrigt försvar.
Tältbygget var inte riktigt lika väl genomfört, av de 7 timmarna vi ”jobbade” så var 4 av dem väntan… väntan… och väntan. Lastbilen kom 9.30, ytterligare en timme senare så började vi få lite grejer att jobba med, sen blev det 1 och en halv timme väntan på spännband. Varför i helskotta de inte var med kan man fundera över. Alternativet hade varit att dra och köpa ett par om någon bara kläckt ur sig att det handlade om just spännband som saknades. Nä de skulle transporteras från Nykvarn… ja ja. I morrn får vi förhoppningsvis upp resten av dem och sen ska ”taket” på, det kan gå precis hur som helst eftersom vikterna som ska hålla skiten på plats inte heller är på plats och det är tunga as som inte kan köras runt hur som helst.
Lär bli en rad om det i morron vid den här tiden.Ett par slarvmissar förstörde V75. Systemet blev lite för stort i fel lopp så fel kusar plockades bort. När man inte får med vinnaren på 5 resp 3 hästar så går det gärna åt helvete. Risken är stor att sista skiter sig och det beror på att jag inte spelade favoriten. Så kaffepengarna bjuckar jag på om det ens blir nåt på 5:orna. Skit
God kväll GU!
Farbrorn från Älta har lirat sin första V 75:a med en travtränare! Thomas Dalborg!
Det gick väl så där… 🙁 tror vi tar nya tag! 😉Bajen möter Edsbyn i kvarten kl 19….skall se matchen med syrran! 🙂
God morgon GU!
Uppe onödigt tidigt en lördag, men det är tydligen så min kropp vill ha det och fungerar numer!
Bedon!
Hoppas inte ”farbror magistern” tar illa upp över mina lätt ironiska funderingar och åsikter om er ”plugghästar” och vad som ”vi övriga” får ut av alla era studier? 🙂
….jag gillar dig ändå! 🙂 🙂*****
Jag skall köra grävmaskin en stund nu på morgonen… 🙂 🙂
Grannen, tillika snickaren som hjälpte mig med att sätta upp det nya innertaket efter vi hade haft vattenläckan i våras, har fått hem 2 lass gårdsgrus som skall läggas ut… Arbetsbyten gillas skarpt!*****
Dammen skall tömmas och pumpar m.m. skall plockas upp och rengöras….sedan skall ”skiten” in i förrådet!
Det är ett jävla bök med allt, men det får man ta, då det är riktigt trivsamt med porlandet under de 5-6 månaderna det är igång!*****
Så måste nya varor inhandlas till min nya kulinariska lilla uppfinning….Varmrökt lax och Tzatziki! 🙂
Att alla matexperter har mycket att lära av en nyopererad grävmaskinist blir alltmer uppenbart.. 🙂
…är det nått vi kan så är det att kombinera saker!
Dessa två ingredienser ”gifter” sig alldeles utmärkt i truten… tro mig! 🙂Vad som inte ”gifter” sig vet jag!
Två gamla jobbarpolare gillade verkligen prinsesstårta….och deras nyinköpta kebabsås!
Resonemanget gick ut på att två så goda saker givetvis borde bli rent himmelsk tillsammans!
…bägge tårtbitarna försågs flödigt med kebabsås och efter första tuggan, så åkte tårtbitarna ut ur kojfönstret illa kvickt när grabbarna fick känna kombinationen i mun!
…denna ”himmelska” kombo nämndes aldrig mer i kojan! 😉
Jag hade i a f skitroligt! 🙂 🙂…I’ll be back!
Strålande seger över skitlaget! Haha!
Imorgon kl 19.00 går kvartarna. Trevligt!
=)
Var väl ungefär så jag tänkte så tog bort Nantucket… till fördel för Art Online. Varför, ja det kan man fråga sömmerskan… Blev ett lite för stort system egentligen, men det kan behövas ibland. Tror inte på skrällar i morrn, men heller inte några stora favoriter utom 1. V6?
Snygg 4-0 vinst mot Villa och klara för kvarten. Slangen nöp en straff av Davva, hur många har gjort det… Villa kan gå dit om Jenisej torskar mot Stabaek… jo tjena.
Ska bli intressant att se hur många som kommer till Zinken i morrn för tältet och sen till matchen. Sista matchen på Zinken för tjejerna, känner på mig att jag tjötat om det tidigare. De avslutar hemma på grimsta i näst sista omgången och avslutar mot Rosengård borta. Spela bort dem från guldet om de lyckas sträcka sig ditåt.
B ä S
…man kan låsa montéloppet på 4 och 7!
Rysare är 6:an och möjligen 1:an via O S….…så klädde vi av Villa fullständigt!
4-0….det är bara att åka hem till Lidköping och öva på banjon.. 🙂
Adam på straff och Grachev i slutet!
Klockrent försvarsspel…och effektivt framåt!Innan match, så kunde inte kommentatorerna se hur Bajen skulle slå Villa….och det var bara en ren formsak att ta sig vidare för Villa…..
Men jävla spexande, nu är det monté i lopp 2 i morrn. Flertal kända kusar, men vad fan…
God kväll GU!
Syrran och jag kollar matchen Bajen- Villa från W C
2-0..ser riktigt bra ut!
Mål Av Fagerström och GrachevDom frågade Fagerström i paus vad han tyckte om Villa…
-Ingen aning, jag fokuserar bara på Bajen!
Underbart avsnoppande svar på en korkad fråga!! 🙂Viktigast först…
herr höjd ska ställa in väckarklockan på det magiska datumet 21/10 alltså nästkommande lördag… men vad i helpytte vad snabbt den här måndaden gick, den påminnelsen behövdes sannerligen. Var tvungen att duubbelchecka:
Hej, nu är det avgjort, den 21 oktober 2017 så kommer den 10 åriga GUlaschen gå av stapeln hemma hos mig och min familj, ta med respektive om ni vill.SKÅL !!!
Paul
Det är spännade det där hermeutiska saker… att man upplever en sak ena dagen men annat nästa för att tredje dagen vara trött på eländet. (Kaffe funkar exakt så kan jag säga med visshet) Pluggade bredvid Arvid N. kafferosteri i Sumpan back in the day. Första dagarna var det ok, men sen så föll kaffelukten rakt ner i graderna. Kan fortfarande inte med att köpa/dricka just Arvid N… men det är förmodligen en annan …euistik.
Idag kommer upptinad/värmd Korv Stroganoff funka alldeles utmärkt, precis som det gjorde i söndags när det senast begav sig.Gillar riktiga stalltips…
Går ni på lim hela gänget där på universitetet! 🙂 🙂
…tror det är dags att Herr Bedon rundar av studierna inom kort…innan det slår över!:-) 🙂
…det där var synnerligen flummigt! 😉Här var det livat!
Hur blev det med gulaschen?
Gomorron GU!
Det blåser utanför fönstret. Det gör inget, för kaffet luktar extra gott idag. Undrar varför? Det är samma kaffe som igår och då luktade det ”bara” gott. Det är en stor existentiell fråga och mycket viktig! Det är det som ska läras om idag på universitetet.
Ja, inte kaffedoft i synnerhet utan skillnaden mellan olika vetenskapsformer; den naturvetenskapliga och den humanistiska, eller som det heter på akademiska, Heuretik och Hermeutik. Ett exempel:
GRÅSTEN
En gråsten för naturvetaren (heuretikern) definieras utifrån saker som, antalet atomer av det ena eller andra grundämnet, hållfasthet, specifik vikt osv. Sånt som kan vägas och mätas och (förhoppningsvis) ger samma resultat vid varje mätning.En gråsten för hermeneutikern (humanisten) är något annat. Då ska den lilla klumpen sättas i ett sammanhang. Vad betyder gråstenen för dig, eller dig, eller dig. Du kan lava sten vid sten och bygga en gärdsgård. Eller sänka dem vid stranden och bygga en stenkista. Eller ha som bojsten. Eller kasta i huvet på någon osv osv osv…
I denna lilla utläggning kan man absolut sätta min reflexion om kaffet. Det är samma kaffe (heuretiskt) som igår, men det har fått en annan betydelse (hermeneutiskt).
Visst är det spännande!
Fridens.
God morgon GU!
Härligt Karlsson!
Jag lämnar ”galenskaperna” redan i helgen om spelet går väl! 😀 😀
…men man har ju lärt sig att det är en svekfull jävel, den där Pierre!******
Våginfo. Som jag anade igår! 🙂 🙂
Nytt nummer!!!
– 16 kg, men det är några ”små” hg som skall ikapp!******
Energin fick en liten dipp igår…då jag inte var lika energisk, eller snarare inte kunde vara det!
Och lyfta tungt skall jag inte syssla med!
Idag skall några småsaker fixas…
…jag har en i huset som fyller jämnt nästa måndag! :-O
Allting ”sitter ihop” om man säger…. de 4 raderna närmast ovanför kanske ger en hint! 😉 😉******
Tror i a f att det kommer svetsas lite ”trädgårdskonst” i garaget idag… 😉 😉
Två”saker” skall fyllas och kompletteras…svetsgas och …ehh, när skiter nog i att nämna det av säkerhetsskäl! Den potentat jag lever med kanske smygkikar på oss stofiler och då är det onödigt att skriva ”för mycket”!******
11-1 var i underkant….tycker att 11-0 hade varit bättre eller 12-1…. 🙂 🙂
Vi skall vinna med MINST 10 bollar mot dessa sopor! Fattar inte ens att de blir inbjudna!
Min gode vän ”Farbror Bosse” som jag ofta pratar bandy med…
Är av åsikten att för norsk bandys bästa vore det bättre om deras landslag lirade i turneringen…även om de troligtvis också skulle få svårt!
…men dom närmar sig ju aldrig övriga världen om inget drastiskt görs och att bjuda in deras landslag är kanske ett steg i rätt riktning!
Jag håller helt med Bosse i detta….Ny match mot Jenisej idag….detta är däremot högintressant!
Detta blir en riktig värdemätare!
Man skall ha klart för sig att ryssarna är åtminstone en månad före oss i Sverige med sina förberedelser inför deras seriespel!******
Har kommit i kontakt med Thomas Dalborg, en kusk som gjorde karriär på Kanadas travbanor, men som flyttat hem igen och håller numer till som travtränare på Axevalla!
Han har börjat posta inlägg på forumet Maskinisten!
Lite skämtsamt frågade jag om tips inför helgens V 75…
…och erbjöd honom lite skämtsamt samtidigt en ”deal” att han skall få min maskin gratis och att jag gratis skall hjälpa honom att bygga rakbanor och sandbanor om hans tips skulle göra mig helt ekonomiskt oberoende!Detta skrev han i a f om V 75!
Man skall passa Pharagon Face och Kung Edward i första…
Kahleesi i 5:e är en riktig rysare… han gillade intrycket på henne i senast starten och nu rycker man bakdojorna!!
Det räckte bra med 3, 8, 12 i sista tyckte han!
Får se om det kommer mer!…verkar vara en jävligt trevlig lirare i a f!
I’ll be back!
Ha ha, jag tror jag just läste om en frivillig paraplybärare 🙂
Skämt åsido, det ska bli hyggligt även om det ska skvätta lite på natten till lördag. Det darar väl undan lagom till man packar ihop pryttlarna. Vid 13 ska vi lägga av sedan ska tjejerna äntra plasten för sin sista match på Zinken, sista matchen ska visst vara på Grimsta… visserligen bra track där men hur kul? Sen blir det Kanalen som gäller och förhoppningsvis hinner de säkra kontraktet innan avslutningsmatchen borta mot rosengård även om det vore skoj att damma till dem igen.-18
God kväll GU!
Det stämmer, herr KK!
Nu har jag fyllt på mitt konto iallafall. =)
Kanske nån som har Charlies nummer kan påminna honom lite.
Även han som främst måste fylla på.Till helgen blir det inget tältbyggande för mig. Är stel som en stör i ryggen efter denna
hårda arbetsvecka. Så måste vila ömma ryggen, det är en dag imorgon också å sen en ny arbetsvecka efter
helgen… vojne vojne….En stabil seger för grabbarna i öppningen av World cup, sannerligen. Imorgon kl 11.00 väntar Jenisej, som sagt. Blir något annat det… =)
Anonym
Inaktiv2017-10-12 kl. 20:49Antal inlägg: 70God kväll GU! Planerar att lämna arbetslivet om 1 1/2 år och jobba vid behov efter 47 år av heltidsarbete.
För övrigt är det dags för några att fylla på GU-tipsets kassa och det är väl Charlies tur att tippa denna helg.
Ja, du farbror Älta … varför pluggar man till liemannen kommer och knackar på? För mig är det en hobby. En hobby som ger mig en större trygghet och fler möjligheter i mitt yrke. Jag får fler verktyg i min låda och framför allt, jag får kunskapen att kunna använda dessa verktyg.
Det ger mig mod argument att prova andra sätt och metoder när de jag redan kan inte når önskat resultat. Och framförallt; när någon lärare/elev/förälder/skolinspektör ifrågasätter vad tusan jag håller på med, så får jag med ökat pluggande, fler argument att försvara och förklara varför jag gör som jag gör i en viss situation.
Men jag lovar, att duvorna kommer aldrig bli bättre matade än av mig, när den dagen kommer 🙂
I morrn är det på´n igen!
-
Bedon.
Oavgjort mot Stabeeck… man börjar väl räkna efter 10? Nåja, ett resultat som inte säger ett dugg, men bra med vinst.
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.