-
FörfattareInlägg
-
Vet inte om det blir bisarrt eller läsvärt ens.
En torsdag är i varje fall avverkad och tältning närmar sig med stormsteg. Må regnmolnet hålla sig undan åtminstone. Några regntöj äger jag inte, men man kanske kan anlita en paraplyhållare?
Man blir väl blöt och förmodligen kall, men det är ju Zinken i ett nötskal det. Stövlar har jag skaffat i varje fall… gott så.
Nu ser jag att soffan vill ha sällskap och en syster vill ha lite kamp…Bedon!
Allvarligt…vad är det med er studie-nissar!
Ni pluggar och pluggar och när ”kunskaps-ivern” fått sitt och ni känner er hyfsat klara med detta, så står i princip pensionen inför dörren! 😉 😉
Vem skall kunna dra nytta av all er samlade kunskap när ni sitter och matar duvorna i statsparken? 🙂 🙂Det känns förgäves det ni ”plugghästar” sysslar med…om man säger! 🙂 🙂
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av
BAJEN ÄLTA NR 8.
Mot Universitetet! Man ska ju hålla hjärnan i trim säger de som vet. Å då är väl lite specialpedagogik en bra utmaning. 3 år på halvfart. Förutom denna termin så är det 6 kvar. Så vid pass 2020 tar jag ”studenten” för sjunde gången i ordningen om man bara räknar avslutade program på gymnasium och universitet. Slutsatsen blir att lön inte alltid går hand i hand med antalet och längden på utbildningarna. Lita på bollarna!
Fridens
God morgon GU!
Farbrorn från Ältas tidiga funderingar om morgonen och resten av dagens sysslor….
Vaknar numer okristligt tidigt…borde ”knoppa” mer, men det går ju bara inte!
…inte heller behövs några ”stödisar” framåt aftonen, men jag klagar inte att ”komalivet” verkar vara på väg bort!*****
Inga nya siffror på vågen, men det drar ihop sig till en ny ser det ut som…redan i morgon rent av??
Så skall pallbockarna fram igen!
Denna gång är det en betydligt enklare reparation, tror jag…
Att tro för mycket och för väl om gamla bilarjävlar kan få ödestigna konsekvenser, när man har med rostigt skit att göra! 😉
…så!
Det kommer troligen gå ”käpprätt” åt helvete med min Chevrolet och dess avgassystem och jag måste nog högst sannorlikt köpa ett helt nytt system! 😉 😉Livrem och hängslen! 🙂 🙂
Vad det gäller det andra ”åkdonet” här på tomten, våran Hyundai!
…så blir det någon meter nytt rak-rör på den med, då det sitter en rätt ”muggig” bit kvar som måste bytas!
…så dom där satans pallbockarna får ingen lugn stund denna vecka!
Bromsbelägg skall också stuvas in i ”bileländet”, när brallorna ändå är nere!
Avskyr att mecka med bilar och gör ytterst motvilligt några egna jobb på bilarna…lämnar bort alla reparationer numer!
…men efter den senaste veckans närmast ”hysteriska formtopp” så är inte ”backen” lika jävla brant längre…om man säger! 😉
Jag har med andra ord hastigt närmat mig mina ”hatobjekt” här på tomten…min garagedomkraft och pallbockarna på ett närmast kusligt sätt!! 😀*****
….grävmaskinen har inte fått den kärlek som utlovats än, mer än den nya backspegeln!
Skall ta tag i den med lite kupé och fönster vård!
Man måste vårda sitt ”levebröd”…om man säger!
Som en direkt följd av detta, så blir det en stor 3000 timmars service nästa vecka, då alla vätskor, alla filter och en dålig slang skall bytas!*****
Undrar om Herr Rosa har några mer roliga fabler i lager?
….hans inlägg om ”flugan och getingen” och kommentarerna runt detta inlägg var hysteriskt roligt!
Både att skriva och att läsa!….
Mera bisarra och mysko inlägg på Gubbultras är klart önskvärt om farbrorn från Älta får bestämma! 😀…må de!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Härliga GU
Fantastiskt trivsamt att läsa ifatt dravlet så här på kvällen med en kopp té. Skönt avslut på dagen.
Bollarna har börjat rulla rätt 4+1. Lite drygt 20 spänn! Jackpotten närmar sig
Fridens!
…för övrigt tänker jag blogga i ämnet ”flyfän”!
…så jag tänkte använda dina ”rosa” ord om flugan i mitt inlägg!
…dock så är läsarskaran betydligt mer begränsad, men jag vill ändå delge läsarna källan!Jag ser komiken i detta och skriver saker för att roa…
Bäste Herr Rosa!
Självklart får du använda mitt inlägg…
..men du kan väl uppge källan, då det kanske går att slå mynt av mina små alster i framtiden! 🙂 🙂
Skulle vara roligt att leva på att knacka mer underfundigheter dagarna i ända!Ibland vill man vara en fluga på väggen, ibland inte… det är av mer metaforisk art, har ingen som helst lust att vara vare sig fluga, mygga, bi eller spindel. Skulle möjligen kunna tänka mig att vara en skränig fiskmås emellanåt. Segla runt lite skrika rakt ut och lägga en skit på lämpligt ställe.
Nog om animaliernaFick just tel och obekant nummer, då triggas jag ibland, säljare på gång…
– Hej, jag ringer från räntesänkarna, vi kan sänka dina räntor…
– Men jag vill ha högre ränta.
*skratt* – men då får du ju betala mer
– Nej, det får jag inte
– Jo, det får du visst
– Hurru du, lite skola har jag gått i och just matte funkade rätt bra.
– Men hur menar du att du får betala mindre med högre ränta på dina lån?
– Rätt enkelt, jag har inga lån bara sparade pengar…
*tyst* *tyst* *tyst* – jaha då är det inget jag kan hjälpa dig med.
– Mossa mossa på digHan var nog ändå ett djur när det kommer omkring…
Nu ska jag äta falekav
BAJEN ÄLTA NR 8
Får jag kopiera dina inlägg och posta dem på fb? Bara texten?Min historia där skulle bli mycket mer ”fullkomlig” då?
Du hjälper verkligen till att få fram ”budskapet” som jag vill säga i vår ”dialog”:-)
Att människan nog är en idiot 😀 (Och självklart du och jag också 🙂 )
Det behöver många människor lära sig, och du hjälper mig i sådana fall 🙂 Dina ord är jävligt visa och underfundiga
Bäbisar… är namnet på barnen! 🙂
Man får ju förstå honom (och jävlar vad snabbt han sprang fram när jag la de döda flugorna i hans nät). Komma dit och hitta ett ”kadaver”. Klart han blev besviken.
Silvermaskar/fiskar var hans favorit, och de levde ju till en början. 😉 Undrar vad han gör nu för tiden? 😀
P.s. Både getingen och flugan har flugit härifrån nu 🙂
-
Barbapappa.
En kompis sa just att det är bara getingarnas Drottning som övervintrar. De andra dör.
Jag vet det
Gissa om min balkongdörr är öppen? 🙂
P.s. Näe, den enda insekten jag namngivit är den stora spindeln som bodde under tröskeln till mitt badrum för 20 år sedan. Han hette Hubbe, och vande mig av med min spindelfobi. 😉
(Och tyckte fan inte om redan döda flugor i hans nät. Han kastade demonstrativt ut dom på golvet på en gång! :-D)
-
Barbapappa.
”spatserade han runt på skrivbordet och över tangentbordet och räknemaskinen” och bildskärm
😀
Det är precis vad min inneboende sysslar med nu.
Lärde du dig också något min kära vän? 🙂
…hoppas inte Herr Rosa kallar flugan och geting vid namn!
Då måste vi agera! 🙂 🙂 🙂En liten fråga på temat!
Bin förökar sig, men vad kallas barnen?
….lite lös Tzatziki och mosad varmrökt lax hoprört smakar alldeles utmärkt…för kännedom!
DET ÄR JÄVLIGT GOTT TILL OCH MED!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
God eftermiddag GU!
Det ter sig aningen underligt att Herr Rosa numer för diskussioner med flugor…. 🙂 🙂
Tanken har aldrig slagit mig att ta ett litet snack och farväl innan den ihoprullade kvällstidningen skoningslöst förpassar krypet till de sälla jaktmarkerna! 😉En liten trivsam anekdot på temat!
Jag räddade en fluga ur en sjö för honom, när vi glömt en vattenkanna här inne på kontoret! 😉
Flugan måste under alla omständigheter blivit glad att någon förbarmat sig över honom och räddat hans sorliga lekamen från en säker död, då han med precision undvek att irritera sin räddare och hjälte hela kvällen!
Istället spatserade han runt på skrivbordet och över tangentbordet och räknemaskinen och verkade att trivas alldeles utmärkt med det…när ha torkat till tog han sig en mindre flygtur och satte sig uppe på bildskärmen och satt där länge och väl! Han ville nog betraktade sin räddare lite mer i ögonhöjd, än det grodperspektiv han normalt sett mig ifrån…
Vi pratade aldrig med varandra…men efter det var han borta och vi sågs inget mer! Trevlig prick! 🙂 🙂-
BAJEN ÄLTA NR 8.
BAJEN ÄLTA NR 8
Helt ok! 🙂
För övrigt, så skrev jag något annat på ett mer globalt ”forum” som kallas fb för en stund sedan, som jag postar här med. 🙂
(Det var en liten fortsättning på ett annat inlägg som nog handlade om att vi människor egentligen är idioter.)
Alltså, jag undrar om flugor är dumma i huvudet.
Jag har berättat tidigare om att flugor (och andra insekter), tom en gråsparv, har landat i min hand ögonblicken innan de ska dö. Jag vet inte, kanske de vill känna värme. De har ju inget att vara rädd för längre, om de ändå ska dö menar jag.
Hursomhelst, jag har haft en fluga ”inneboende” nu i 3-4 dagar, som verkligen är dum i huvudet.
Jag har förklarat för honom många gånger att jag förstår att det är kallt utomhus, men om han inte äter, så kommer han att dö ändå.
Det har fan tagit tre dagar att lära honom, den dumfan!
Igår ställde jag fram en stor tillbringare med vatten, och nu först så hade han fattat galoppen och förstod att han skulle krypa ner och dricka.
Nu vart han tre gånger värre och flyger och sätter sig på mina fingrar (och gärna näsan) precis hela tiden. Det är ok att vara glad, men så där jädrans påstridig behöver man inte vara. Så fort jag öppnar balkongdörren för att släppa ut honom, så sitter det en geting utanför och vill komma in. Han är dum i huvudet han med. Han fattar inte ”gå och lägg dig och sov, det är snart vinter”
God morgon GU!
…och dagens energifyllda avhandling! 🙂 🙂
Mr Pink!
Tackar för omtanken! 🙂
…vad det gäller förslaget om investering är det en majoritet av andelsköparnas, d.v.s familjernas önskan att vi alla tillsammans skall kunna hoppa på ”snodden eller hyskan” ner till banken och därför skall vårt spelbolag hållas internt!
….skulle det mot förmodan finnas öppningar, så vet jag exakt vilka externa andelsköpare som jag vänder mig till! 😉 😉Farbrorn från Älta hade en mer liberal inställning till externa andelar, men viker sig givetvis för majoriteten i sann socialdemokratisk anda! 😉 😉 🙂 🙂
Våg-info!
– 15 kilo!
…lite stagnation känns det som, men humöret och energin är det jävlar inget fel på!!! 🙂 🙂
Det riktigt pyser ur öronen…grymt härlig känsla!******
Det är något med farbrorn i Älta och avgassystem….
Igår när jag backade ut från tomten ökade plötsligt ljudnivån drastiskt på min Chevrolet!
Efter en snabb inspektion så har röret rostat av vid främre ljuddämparen, därav det grymt sköna mullret! 🙂
Hursomhelst, så måste det fixas och några nya bitar inhandlas och monteras…
Det gör inte ett jävla dugg, då energi numer finns i massor! 😉 😉******
Två småjobb med grävmaskinen har jag utan problem svarat ”ja” till….skulle inte skett för två månader sedan!
…men något har hänt på den fronten också…WEIRD! 🙂 🙂******
När fan var det vi skulle ”sörpla soppa”?
…det blir jävligt svårt att sörpla och smaska soppa några längre stunder på 2 dl! 🙂 🙂
…och resten av min andel i soppkitteln är jag inte det minsta orolig för, då den med all sannorlikhet och utan några som helst skrupler kommer delas upp mellan övriga ”grobianer” runt bordet! 🙂 🙂******
En mycket god vän skall besökas idag!
…det kämpas utav helvete hemma hos henne med matchen mot en djävulsk sjukdom!
KÄMPA VÄNNEN!…och så blir det en sväng förbi ”Bil butterix” efter lite rör och skit till Chevan!
I’ll be back!
Goder afton edra vrak! 🙂
Barba kan inte heller sluta heja på farbror BAJEN ÄLTA NR 8. Din kropp måste fan jubla som det verkar! 🙂 HÄRLIGT där!! 🙂
I övrigt så har Barba blivit Kungligt trakterad i afton, med både gratis kina-svull och lite joxande med en trasa en bit Söderöver på TVn! 🙂 Barba bistod med lite serviceinstallationer på en DATA också. 🙂 Barba ber ödmjukt om att få berätta att Windows 10 kan dra åt helvete. 😉
Och med det… 🙂
God natt kära GU! 🙂
P.s. Förresten, farbror BAJEN ÄLTA NR 8! Om det finns en öppning att investera en veckopeng i dina framtida statistiska stordåd med travet, så finns ett (det) visst (ett stort) intresse för det! 😉
Fan vad störd jag blir på det här spelet… oproffsigt. Jäkla småbarn
Utan att leta eller söka, ty jag gör inte det på sagda blad, så kommer jag osäkt att tänka på ett specifikt straffmål på Rås… vänvallen förra året i en Cupmatch. Ömmis höjdpunkt, men blir gråtmild, men det var tamejfan det häftigaste målet i modern tid i Bajen.
…det verkar inte fungera att länka klippet här under!
…men i a f!
Leta efter denna rubrik i ”Pravdas” sport-TV…
”Från straffpunkten sker det absurda”…och njut! 🙂 🙂
…helt underbart! 🙂 🙂 🙂
Så jävla nyttig läxa!Stabaek, Jenisej, Villa och Hammarby.
Detta är våra motståndare i W C i Sandviken nu i veckoslutet!
Jenisej är favorit att ta hem cupen, så detta blir intressant!
Efter den snöpliga torsken i Svenska Cupen mot Villa, tror jag ett revanschsuget Bajen kör över dom!
Norrbaggarna är ren utfyllnad och under 10 bollar i segermarginal är dåligt!KÄMPA BAJEN!
…detta får mig att tro att det blir svårt att behålla Birkir och att han troligen lämnar!
Och att Solheim möjligen ligger lite skrynkligt till…då han ”normalt” är högerback!God morgon GU!
…apropå ingenting! 🙂
Kaffe med Bojan på morgonen är trevligt… 🙂
….dessa ”guldstunder” är klart underskattade och alldeles för få i ett allt stressigare samhälle!
Tror att hela Sverige skulle må bra av att ”tagga ner” på morgonen och ge sig själv den tiden att dricka en kopp i lugn och ro med ”kärringen”… 🙂 🙂******
Idag skall jag till Veddesta och hämta min nyinköpta ”tjälkrok” på Entrack eller ”tjälrivare” som hela Sveriges kår av konstruktörer tycker redskapet skall heta!
…men mellan oss som kör grävmaskin har den alltid och kommer alltid heta ”TJÄLKROK”
FATTAR NI DET, KONSTRUKTÖRSJÄVLAR!
Denna form av ”namnbyte” kom till för att de inte vill känna sig underlägsna mot ”packet” som använder grejerna, utan för att de tror att de satt sig i förarsätet i utvecklingen av redskap!
…men ”packet” låter dem hållas, så dom där jävla ”besserwisserna” får känna sig lite viktiga!Generellt och helt allvarligt…så är konstruktörer en samling odrägliga individer som är nästintill omöjliga att prata med och som ”tvärvägrar” lyssna på synpunkter och bra argument!
…dessutom är de oerhört självgoda och vet exakt vad vi användare behöver, trots total avsaknad av yrkeserfarenheter i maskiner!
PATRASK!******
Passar även på att ta svängen förbi Bromma Järn och köpa lite blandat järn, då det skall ”knåpas” i garaget några veckor framåt! 😉
Tror Rex slipper dagis hos morsan och farsan och får följa med….han gillar att åka Chevrolet! 😉
Starkt som fan och slå ”proffslaget” Bajkal Energy….Adam verkar ha vaknat till ordentligt!
Tar vi till vana att hålla den prestationsnivån under säsongen, så spelar vi final i vår…LÄTT…må de!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Lamslaget får väl knorra till det i morrn så vi får möjligheten att gå till VM också. Värdelöst uppehåll annars. Eller är det då man tar semester kanske…
….håller med min kära syster i hennes senaste inlägg!
Hon har grund för varje ord i inlägget! 🙂 🙂-
bajen-loveU4ever.
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.